[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vragen over de beginnerstijd als chauffeur.


Bammetje

Vraag

  • Forumlid

Goedendag!

 

Zouden jullie wat kunnen vertellen over hoe jullie beginnerstijd eruit zag?

Hoe ging het vroege opstaan jullie toen af? En hoe gaat dat nu?

En de lange dagen die je regelmatig maakt?

 

Ik vraag dit omdat ik de carriéreswitch naar chauffeur wil maken, ik denk nu wel ongeveer de haken en ogen te weten o.a. dankzij dit forum,

al leer je het meeste in de praktijk.

Het enige wat mij nog ''tegenhoudt'' is of ik het vroege opstaan aankan voor langere tijd. Hadden meer mensen dit?

Uiteraard wil ik nog een dagje meelopen met een chauffeur, maar dit is nog niet gelukt.

 

Bedankt voor het antwoorden en groetjes,

Bammetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Hmmmm, vroeg op staan hoort er echt bij, het zal wel wat verschillen per bedrijf en is vaak afhankelijk van de tak van sport waarvoor je rijdt. Voor mij is het normaal dat ik tussen 05.00 en 06.00 hr moet beginnen en als ik in de auto slaap is dat geen probleem maar als ik van huis moet komen doet het meer pijn. Vroeger dan 05.00 hr beginnen komt ook zeker voor maar later dan 06.00 hr beginnen komt ook voor. Vaak is het de tacho en de openingstijden van de klant die bepalen hoe laat , dit i.v.m. de 9 of 11 uur rust en dit geldt dan weer vaker voor het internationale verkeer ( meerdere dagen onderweg) . Dit is tenminste mijn ervaring .😏 En... je mag best een keertje mee maar wordt dan wel eind maart of april. 👌

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Er zijn tegenwoordig bedrijven die adverteren met de tekst dat je werktijden in overleg gaan en dat er veel mogelijk is. O.a de werkgever van Lientje volgens mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn ook werkgevers waar je laat kan beginnen hoor. Maar laat beginnen is laat thuis.

 

Ik ben jaren lang rond 14.00 begonnen en kwam tussen 0.00 en 3.00 thuis zodat de broodrijder de mog warme wagen over kon nemen.

Er is heel veel mogelijk. Transport in nederland draait 24 uur per dag door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei shompie:

Er zijn tegenwoordig bedrijven die adverteren met de tekst dat je werktijden in overleg gaan en dat er veel mogelijk is. O.a de werkgever van Lientje volgens mij. 

 

Ja en van dat werk komt denk ik al meer van bij na de nieuwste overname ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het scheelt al, denk.ik, als je een.persoon.bent die op.kan.staan, in de kleren.gaat, geen.ontbijt op.dat moment nodig heeft maar aan.een kop koffie genoeg heeft en.dan.achter het stuur.kruipt. 

 

Mij lukt dat niet (vindt het niet prettig) dus heb 's ochtends al meer tijd nodig. Niet altijd handig, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Zonder ontbijt aan het werk gaan is ook af te raden.....

Een goede chauffeur zorgt ook voor zijn eigen lichaam.

De wagen heeft brandstof nodig, de chauffeur niets minder.

 

als ik om 5 uur op sta en ontbijt, voel ik me hele ochtend slecht, beginnen met een kopje koffie, en rond 9 uur ontbijt met fruit :ok:

niet iedereen is hetzelfde :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor mij maakt het ook niet uit hoe laat ik moet beginnen, alles is te vroeg in mijn ogen Koffie heb ik echt nodig anders is er geen land te bezeilen met me! Eerder deed ik nooit ontbijten, tegenwoordig ontbijt ik met yoghurt en flakes.. Een boterham krijg ik er gewoon niet in s'ochtends

okdoei

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor jullie antwoorden.

Dat het hele vroege opstaan erbij hoort, dus dan bedoel ik voor 5 uur opstaan, heb ik begrepen en op zich geen probleem, heb het vaker gedaan.

Maar de vraag voor mij is meer hoe dat gaat voor bijvoorbeeld meerdere keren in de week en dat voor een half jaar lang achter elkaar, of eigenlijk langer.

 

De meesten van jullie klinken hetzelfde als ik in de ochtend, gelukkig.

Ik sta op, schiet in de kleren, neem een kop koffie en eet wat kleins onderweg naar mijn werk.

Als ik maar koffie heb, dan is het goed, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik voor langere tijd s'ochtends om zeg maar half 5 me bed uit moet zit ik na een week al op kantoor bij de planning om te vragen waar die in godsnaam mee bezig is Doe alles en ben altijd op tijd maar vroeg beginnen is niet mijn ding, en gelukkig houden ze er aardig rekening mee

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik drink geen koffie, eet smorgens niks.. na mijn eerste rit haal ik altijd wel iets te eten.. soms gezond soms wat minder.. bij cursus gezond leven voor code 95. Was mijn cholesterol perfect net als mijn aantal kilo met mijn lengte.. had alleen iets te weinig spiermassa, ja helaas is heel de dag sturen niet spieropbouwend.. maar voor de rest kern gezond.. volgens mij is het hele ontbijt flauwe kul.. mensen in ploegen zoals wij of nacht werkers gaan ook niet voor het slapen nog even snel ontbijten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
20 uur geleden zei lightning:

Ik drink geen koffie, eet smorgens niks.. na mijn eerste rit haal ik altijd wel iets te eten.. soms gezond soms wat minder.. bij cursus gezond leven voor code 95. Was mijn cholesterol perfect net als mijn aantal kilo met mijn lengte.. had alleen iets te weinig spiermassa, ja helaas is heel de dag sturen niet spieropbouwend.. maar voor de rest kern gezond.. volgens mij is het hele ontbijt flauwe kul.. mensen in ploegen zoals wij of nacht werkers gaan ook niet voor het slapen nog even snel ontbijten 

 

Er schijnt zelfs een dieet te zijn dat ontbijten ontmoedigt, heet 16-8 oid. 

 

Ik voel me gerustgesteld, want ontbijten is nooit mijn sterkste kant geweest, lunchen ook al niet, dus nu voel ik me niet meer schuldig.

Ik ontbijt in de praktijk wel: 16 pillen :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Moet zeggen dat ik het erg lastig vind een realistisch beeld te krijgen over het vak.

Op internet vind ik vooral propaganda verhalen en laten ze de minder leuke kanten volledig achterwege.

Logisch, want ze hebben dringend chauffeurs nodig op dit moment.

Dus ik moet het hebben van de verhalen uit de ervaringsdeskundigen uit het vak.

Ik lees bijna alleen maar dat het erg stressvol werk is en dat veel chauffeurs rugklachten krijgen, klopt dat?

 

De chauffeurs die ik tot nu toe privé heb gesproken, spreken van lange dagen maar zouden niet anders meer willen, spreken van leuk werk.

Daar hoor ik het woord stress dan weer niet van.

Zelf vind ik wat stress of een race tegen de klok niet erg, kan er bij horen.

 

Hoe is het werken in de supermarktdistributie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Bammetje:

 

 

Hoe is het werken in de supermarktdistributie?

 

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar vraag eens bij een bedrijf die bij jullie een standplaats heeft of je een dag mee mag om te kijken wat het beroep inhoud. Grote kans dat dit geen probleem geeft. 

 

Er zijn chauffeurs die supermarktdistributie niets vinden, en anderen vinden het prima werk. Dit omdat je met dit werk ongeveer wel weet hoe laat je aan het einde van de dag klaar bent.

Meestal hoor je op forums de negatieve kanten van het werk. Maar als het werk je ligt dan is het prima werk.

Al scheelt het voor welke surpermarkt je rijdt.

Bij de ene zet je de karren op de klep en haalt het personeel aldaar de spullen van de klep.

Bij de ander moet je het zelf het magazijn in rollen met hulp van het personeel.... (als het goed is)

 

Dus rij eens een ritje met een chauffeur met ervaring mee, en je weet meer.

Ja er is juist in dit werk een te kort. Maar het bevoorraden van supermarkten zal altijd nodig zijn.

Dat kan je niet van al het chauffeurswerk zeggen. 

 

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Bammetje:

 

Dus ik moet het hebben van de verhalen uit de ervaringsdeskundigen uit het vak.

Ik lees bijna alleen maar dat het erg stressvol werk is en dat veel chauffeurs rugklachten krijgen, klopt dat?

 

 

Als je wat verdere ritten maakt,en dus dagen van 9 a 10 rijuren maakt,moet je,als je bij een goed restaurant komt nooit gelijk aan tafel gaan zitten en gaan eten,dat is zeer slecht voor je rug.

Je moet dan met een aantal juiste collega's enige uren aan de bar gaan staan en de nodige aperitieven nemen.dat werkt goed tegen de stress en is ook goed voor je ruggegraat die zich dan weer kan strekken.

bewerkt door europeaan
  • Like 4
  • Haha 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben zelf geen "ochtendmens", nooit geweest ook.

Niet blij mee, maar heeft geen enkele zin daar tegen te vechten. 

Hier een online testje om te helpen bepalen of je een ochtend mens dan wel een avond mens bent, het zog. "chronotype":

https://samengezond.menzis.nl/activiteiten/detail/237

 

Mijn advies aan de avondmens.....vermijdt binnenland werk waarbij je elke avond thuis bent. 

Dat thuis zijn moet je overigens ook niet romantiseren. Komt er meestal op neer dat je na het eten en douchen ALLEEN tussen de vette lappen gaat en vervolgens tot een uur of 12 ligt te woelen en te draaien, terwijl de wekker genadeloos door tikt. 

Zelf altijd buitenland gereden, maar zo af en toe een weekje binnenland. 

Was altijd helemaal verrot aan het eind van de week, terwijl ik in het buitenland werk doorgaans m'n eigen ritme kon volgen en redelijk fit weer thuis kwam.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Bammetje:

.

Ik lees bijna alleen maar dat het erg stressvol werk is en dat veel chauffeurs rugklachten krijgen, klopt dat?

 

 

 

Hoe is het werken in de supermarktdistributie?

Stressvol werk? Als je altijd ja en amen zegt tegen de planning wel ja. Datzelfde geldt voor lange dagen,  ik heb meestal dagen van 8,5 tot 9,5 uur. Dat vind ik mooi zat. Ik hoef niet zonodig 15 uur per dag te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

 

Sommige chauffeurs springen uit hun auto, springen van de laadklep of uit de trailer en heb hun stoel op een halve ligstand staan; dan krijg je idd wel rugklachten.

 

Het werken in de supermarktdistributie moet je liggen. Ik vind het prima werk, je moet alleen een beetje op je lijf passen en je niet spiegelen aan collega's die drie zware containers tegelijk de oplegger in trekken. En je leert er absoluut rijden.

 

 

bewerkt door RealZeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-2-2019 om 14:09 zei Bammetje:

Goedendag!

 

Zouden jullie wat kunnen vertellen over hoe jullie beginnerstijd eruit zag?

Hoe ging het vroege opstaan jullie toen af? En hoe gaat dat nu?

En de lange dagen die je regelmatig maakt?

 

Ik vraag dit omdat ik de carriéreswitch naar chauffeur wil maken, ik denk nu wel ongeveer de haken en ogen te weten o.a. dankzij dit forum,

al leer je het meeste in de praktijk.

Het enige wat mij nog ''tegenhoudt'' is of ik het vroege opstaan aankan voor langere tijd. Hadden meer mensen dit?

Uiteraard wil ik nog een dagje meelopen met een chauffeur, maar dit is nog niet gelukt.

 

 

In mijn beginnerstijd was er geen internet en ook geen mobiele telefoon trouwens. Kon / moest je zelf tenminste nadenken of het wat voor je zou zijn  en ook zelf in levende lijve aan een echte chauffeur vragen hoe zijn leven eruit zag. En vervolgens zelf uitmaken of het iets voor je zou zijn.

 

Ik schreef het al een aantal maal: het aantal "Bammetjes" op dit forum neemt met de dag toe. En dan gaan al die Bammetjes ook nog eens op elkaar reageren.

 

.

 

bewerkt door EJD
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden