Spring naar bijdragen
road train

Werkgevers

Recommended Posts

Wat is het nut van werkgevers / planners om je is lekker te treiteren op het moment dat je ontslag neemt.  Je even de hele week/maanden  is lekker te treiteren. Dan heb je het hele jaar/jaren Daar gewerkt. Maar op het moment dat je ontslag neemt dan begint dat gesodemieter  .  WAAROM????

bewerkt door road train
  • Verward 2
  • Sneu 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei road train:

Wat is het nut van werkgevers / planners om je is lekker te treiteren op het moment dat je ontslag neemt.  Je even de hele week/maanden  is lekker te treiteren. Dan heb je het hele jaar/jaren Daar gewerkt. Maar op het moment dat je ontslag neemt dan begint dat gesodemieter  .  WAAROM????

Is dat zo bij jou? Heb je nog vrije dagen? Neem ze op en laat je oude werkgever stikken, zoals hij nu met jou doet. Heel veel sterkte. 

En waarom? Ze gaan een goede kracht kwijtraken en daar worden ze een tikkie gefrustreerd van... :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben een tijdje geleden over gestapt naar een nieuwe werkgever.

en ik ben tot de laatste dag netjes behandeld .

bij mijn toenmalige werkgever.

de planner vondt het jammer dat ik ging.

maar hij de laatste 4 weken niet moeilijk gedaan.

heb gewoon het werk gekregen wat ik jaren heb gedaan .

hij heeft mijn nog een keer gebeld of ik terug wilde komen.

• Like 2
  • Thanks 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap die bazen/werkgevers/planners niet, jij als werknemer kunt in die laatste paar weken veel meer kapot maken dan dat er in een jaar verdiend of opgebouwd kan worden.

• Like 2
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei schoenenreus:

Ik snap die bazen/werkgevers/planners niet, jij als werknemer kunt in die laatste paar weken veel meer kapot maken dan dat er in een jaar verdiend of opgebouwd kan worden.

ik zou de eer aan mijn zelf houden.

en niets kapot rijden ook al wordt je heel erg moeilijk gemaakt.

dat ik met een goed gevoel  zou weggaan.

en denken zoek het lekker uit.

bewerkt door henri

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei schoenenreus:

Kan je natuurlijk doen, maar ik vermoed niet dat je dan terug hoeft te komen mocht het bij je nieuwe werkgever niet bevallen. En ook werkgevers praten met elkaar, net als personeel.  Netjes je tijd uit dienen als personeelslid zijnde en als werkgever je personeel tot het laatst netjes behandelen, daar koop je allebei veel meer voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei schoenenreus:

Ik hoop toch dat je niet letterlijk bedoelt als.dat je schrijft. Ik zou ook de eer aan mezelf houden. Het 8s een klein wereldje en je heb snel "de naam"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei road train:

Maar zo gaat dat niet ksnap2da2 niet de meeste werkgever s .moetenje nog ff door het  slijk trekken  top hoor  zo gaat dat tegenwoordig. 

???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

3 weken geleden ook mijn laatste week gewerkt. Maar gewoon op een normale manier gegaan. Gewoon mijn eige werk gedaan. Met als klapper een dikke rit ierland.

Je kunt beter netjes uitwerken, je weet maar nooit wanneer je elkaar weer een keer nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei road train:

Maar zo gaat dat niet ksnap2da2 niet de meeste werkgever s .moetenje nog ff door het  slijk trekken  top hoor  zo gaat dat tegenwoordig. 

Warrig verhaal van je hoor.

Maar blijkbaar zoek jij de verkeerde werkgevers op :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei henri:

ik ben een tijdje geleden over gestapt naar een nieuwe werkgever.

en ik ben tot de laatste dag netjes behandeld .

bij mijn toenmalige werkgever.

de planner vondt het jammer dat ik ging.

maar hij de laatste 4 weken niet moeilijk gedaan.

heb gewoon het werk gekregen wat ik jaren heb gedaan .

hij heeft mijn nog een keer gebeld of ik terug wilde komen.

Heet professioneel toch ? 

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard ben ik ook een voorstander van de zaken netjes afwerken maar dat moet wel van 2 kanten komen. Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt dat chauffeurs hun ontslag in dienden en dan het leven nog even zuur gemaakt werd met het grootst mogelijke kutwerk dat er te vinden was en ook heb ik gezien hoe er door die chauffeurs met de pet naar gegooid werd en dit alleen maar gezeur/gezeik opleverde. Zowel met de klant als tussen planner/chauffeur en daar was uiteindelijk niemand bij gebaat. Compleet lossen bij een aldi/lidl maar geen europallets ruilen omdat ze geen zin meer hebben om zo’n hele stapel uit te zoeken die nog enigszins heel zijn en dus uiteindelijk gewoon zonder vertrekken. Allemaal van die kleine dingetjes die qua kosten hoog op kunnen lopen en nauwelijks te controleren zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-2-2019 om 22:47 zei iveco 35c17:

Kan je natuurlijk doen, maar ik vermoed niet dat je dan terug hoeft te komen mocht het bij je nieuwe werkgever niet bevallen. En ook werkgevers praten met elkaar, net als personeel.  Netjes je tijd uit dienen als personeelslid zijnde en als werkgever je personeel tot het laatst netjes behandelen, daar koop je allebei veel meer voor.

in principe moet je nooit teruggaan  naar een oude werkgever waar je met een ongetwijfeld goede reden vertrokken bent, die reden blijft dan meestal, ben na een jaar of 8 ook eens terug gegaan en dat was echt fout😡, had beter voor wat anders gekeken....

groeten martje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Teruggaan naar je oude werkgever hoeft niet altijd slecht te zijn. Het kan ook je ogen geopend hebben zodat je niet meer in de zelfde negatieve sleur terecht komt. Dat is mijn ervarinf dan. Ben okk teruggegaan naar me oude baas terwijl ik toen ik wegging dacht dat het helemaal drama was daar, wat toch achteraf niet zo bleek te zijn 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een bedrijf kan ook veranderen.

Van 1992 tot 1998 werkte ik met veel plezier bij Van Leeuwen.

Toen Verspui er in 2014 mee stopte ben ik terug gegaan naar Van Leeuwen wat in de 16 jaar dat ik daar weg was veranderd van een goed bedrijf om voor te werken in een enorm k*tbedrijf wat met stip op nr 1 was komen te staan met het wegstrepen van gewerkte uren.

• Like 1
  • Haha 1
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dokus:

Een bedrijf kan ook veranderen.

Van 1992 tot 1998 werkte ik met veel plezier bij Van Leeuwen.

Toen Verspui er in 2014 mee stopte ben ik terug gegaan naar Van Leeuwen wat in de 16 jaar dat ik daar weg was veranderd van een goed bedrijf om voor te werken in een enorm k*tbedrijf wat met stip op nr 1 was komen te staan met het wegstrepen van gewerkte uren.

Ik heb jou relaas destijds met grote verontwaardiging gelezen, wat een asociale dievenbende... En toch werken er nog steeds genoeg chauffeurs, ik heb geen idee hoeveel auto's er rijden maar ik kom ze vaak genoeg tegen.

Zouden al die andere chauffeurs zich dan ook als Gekke Henkie laten behandelen en zich laten bestelen op alle fronten? Ik kan het me haast niet voorstellen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat 80% van wat er werkt geen woord Nederlands spreekt.

Van de chauffeurs die wel Nederlands spreken werkt bijna niemand er langer dan een jaar.

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, chauffeurs laten zich onderbetalen en schofferen bij van Leeuwen.

Van Leeuwen is een tuig bedrijf waar wij vroeger de Groningers dumpten die wij niet bij andere opdrachtgevers wilden plaatsen. 

Bij van Leeuwen werd je dagelijks vernederd en zelfs jongens die echt nergens aan de bak kwamen bedankten uiteindelijk voor van Leeuwen.

Na tig en tig klachten bij ons mocht ik er een paar weken gaan kijken hoe van Leeuwen met onze uitzendkrachten omging, dit heb ik amper twee weken kunnen volhouden (iets met eigenwaarde). Na de zoveelste strijd met onbeschofte planning heb ik de telefoon door de Iveco voorruit gedonderd en die wagen weer bij hun gestald, de tyfes voor van Leeuwen.

Van Leeuwen, chauffeurs die hun mond open deden werden rustig bij ons op kantoor aangedragen als mensen die zouden stelen !!

Van Leeuwen verrot tot op het bot.

• Like 2
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pierre:

Ik heb jou relaas destijds met grote verontwaardiging gelezen, wat een asociale dievenbende... En toch werken er nog steeds genoeg chauffeurs, ik heb geen idee hoeveel auto's er rijden maar ik kom ze vaak genoeg tegen.

Zouden al die andere chauffeurs zich dan ook als Gekke Henkie laten behandelen en zich laten bestelen op alle fronten? Ik kan het me haast niet voorstellen...

Chauffeurs die onzeker zijn? Of onzeker over hun kansen bij een andere werkgever? Of omdat dit hun eerste werkgever is en ze denken dat dit nou eenmaal de gang van zaken is in de transportsector? 

Ik ken verschillende bedrijven die slecht met hun personeel omgaan. Indien mogelijk vermijd ik dat ik direct of indirect klant van ze ben. Voor mij is dat een principe-kwestie, ik vind dat iedereen die werkt een fatsoenlijk salaris verdient, plus de juiste arbo-omstandigheden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nagamiji:

Indien mogelijk

22 minuten geleden zei 105.510:

@Nagamiji dan vraag ik me serieus af waar jij he boodschappen haalt. Mijn ervaring met de winkel dc’s zijn niet al te best. Maargoed, wat ik zeg, dat is mijn ervaring 😀

Ik schrijf, indien mogelijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites