Spring naar bijdragen
HANDYMAN

simcard lezer

Recommended Posts

Hallo, is er iemand die weet waar de simcard reader zit van de standkachel, binnenverlichting, radio en dashboard, hiervoor is een app beschikbaar op google-play, genaamd "MY TRUCK", maar dit werkt niet zonder tussenkomst van de volvo,

daar kan je een abonnement afsluiten voor twee honderd euro voor twee jaar, dit kan dan weer niet als je auto A.D.R gekeurd is, belachelijk natuurlijk.

Voor vijf euro per maand heb je al een simonly data prepaid kaartje, moet er alleen even achter zien te komen waar die reader zit, misschien dat er iemand van de forumleden mij het kan uitleggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei europeaan:

Twee honderd euro per jaar?????????

Om met de tillefoon je standkachel aan te kunnen zetten?????????

:eek::confused:

€ 200 voor 2 jaar...dus € 100 per jaar

Andere optie is € 5 per maand...das € 60 per jaar

Scheelt weer 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei europeaan:

Twee honderd euro per jaar?

Om met de tillefoon je standkachel aan te kunnen zetten?

Dat vroeg ik me ook al af Peter.. en dan niet alleen de standkachel, maar ook de radio, het dashboard en de binnenverlichting.
Dat werkt lekker; geen abonnement betaald betekend dus zoiets als niet kunnen rijden. Maar misschien zit daar wel onbeperkt bellen en internet in het buitenland via de radio of dashboard bij inbegrepen, ik rijd geen Volvo dus ik weet het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei scania1965:

€ 200 voor 2 jaar...dus € 100 per jaar

Andere optie is € 5 per maand...das € 60 per jaar

Scheelt weer 😉

Dus als ik het goed begrijp moet je eerst een abonnement afsluiten om je standkachel, je radio en je binnenverlichting te kunnen bedienen?
Of is dit een speciale optie om dit met je telefoon op afstand te kunnen doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pierre..blijkbaar is dat een optie om op afstand te kunnen doen

En kan me zo voorstellen dat het soms best handig is dat je op afstand je standkachel kunt aanzetten

Maar ik heb net zoals jij geen ervaring met Volvo (anders heet ik wel volvo1965 😁)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei jean:

stand kachel kan tegenwoordig van tevoren op startijd aangezet worden  (bij de Volvo iig)

Zelfs bij een DAF kan dat. Gewoon even op vrijdag of zaterdag voorprogrammeren en op maandag een warme cabine met ontdooide ramen binnenstappen.
Om dat dan persé thuis met de telefoon te willen doen, en dan voor €200,- per jaar... in nog geen 200 jaar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Pierre:

Dus als ik het goed begrijp moet je eerst een abonnement afsluiten om je standkachel, je radio en je binnenverlichting te kunnen bedienen?
Of is dit een speciale optie om dit met je telefoon op afstand te kunnen doen?

ja dat is een speciale optie, zodat je de kachel op een bepaalde tijd die je vooraf hebt ingesteld kan laten aan gaan, zonder werkt de kachel en zo wel, je hebt alleen geen timer functie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei europeaan:

Dat kon 26 jaar geleden ,toen ik mijn eerste FH kreeg ,al.

de wies ik nie, ruim 30 joar gelëe ree ik nog mee unne Steyer in Esbeek, en unne Saviëm en MAN bij het circus in Tilburug en doar veur nog int leger mee vanalles zonder kachel 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei HANDYMAN:

ja dat is een speciale optie, zodat je de kachel op een bepaalde tijd die je vooraf hebt ingesteld kan laten aan gaan, zonder werkt de kachel en zo wel, je hebt alleen geen timer functie.

Oké, duidelijk.
Toch bijzonder; in alle auto's die ik heb gehad kon ik tevoren de tijd instellen. Jammer dat dit bij Volvo niet kan en je daar min of meer verplicht word een sim-kaart voor te kopen.
Waar zit het verschil eigenlijk tussen de opties met een abonnement van € 100,- en van € 60,- per jaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

Oké, duidelijk.
Toch bijzonder; in alle auto's die ik heb gehad kon ik tevoren de tijd instellen. Jammer dat dit bij Volvo niet kan en je daar min of meer verplicht word een sim-kaart voor te kopen.
Waar zit het verschil eigenlijk tussen de opties met een abonnement van € 100,- en van € 60,- per jaar?

Pierre, er werd gesproken over € 200 per 2 jaar, maar dat is dus gewoon € 100 PER JAAR

Als je zelf ergens een sim card koop van € 5 per maand is dat per jaar dus € 60 euro

Kortom: een simcard via de Volvo is € 40,- duurder 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

(...) Waar zit het verschil eigenlijk tussen de opties met een abonnement van € 100,- en van € 60,- per jaar?

22 minuten geleden zei scania1965:

Pierre, er werd gesproken over € 200 per 2 jaar, maar dat is dus gewoon € 100 PER JAAR

Zeg ik iets anders dan? :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei jean:

de wies ik nie, ruim 30 joar gelëe ree ik nog mee unne Steyer in Esbeek, en unne Saviëm en MAN bij het circus in Tilburug en doar veur nog int leger mee vanalles zonder kachel 😂

Jean,da kan kloppen daar in Tilburg,maar ik hebt wél over een Volvo hè.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei andremast:
8 uur geleden zei jean:
stand kachel kan tegenwoordig van tevoren op startijd aangezet worden  (bij de Volvo iig)

Bij adr trekkers niet

Als er bij een ADR trekker wettelijk geen timer op mag zitten zal de mogelijkheid om hem telefonisch aan te zetten ook niet toegelaten zijn denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei schoenenreus:

@Pierre ik denk dat je de standkachel wel gewoon kunt in programmeren maar dat je voor de speciale toch redelijk nutteloze optie om dit vanaf afstand te doen moet betalen.

Tsja, nutteloze optie...
Ik wist niet eens dat zoiets bestond, maar als iemand daar heel blij van word en er ook voor wil betalen, waarom niet?
Ik zie onderweg iedere dag wel nutteloze dingen op, aan en in de vrachtwagens zitten waarbij ik dan denk; die gast heeft écht geld teveel...maar ja, zoveel mensen zoveel smaken....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met  die app kun je alles van het dashboard via je telefoon uitlezen , ik zou niet weten waar het goed voor is .

Het moet dan idd via de dealer anders werkt het niet ! iets van overal van willen beuren denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal niet overal voor willen beuren zijn denk ik. Denk ook dat alles wat er met die auto gebeurd via die SIM kaart wordt verstuurd naar Volvo en of de dealer en kunnen ze dus inspelen als er iets kaduk gaat . Mercedes heeft al jaren zo'n systeem voor haar personenwagens. Echter weet niet of dit ook allemaal met een SIM kaartje gaat maar vast staat dat er info vanuit diverse automerken naar de dealer/fabrikant wordt gestuurd.😎 De vraag is dus of je er zo maar je eigen sim kaartje in kunt doen en dat alles gewoon blijft werken.😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden