Spring naar bijdragen

Vraag

Recommended Posts

• 0
57 minuten geleden zei scania1965:

Misschien is het hem net even ontgaan

Lijkt me sterk.

De kentekenhouder krujgt van de RDW automatisch een herinneringsbrief.

En vaan van de dealer, of de garage die de laatste APK heeft uitgevoerd, ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
11 minuten geleden zei Teddybeer:

Lijkt me sterk.

De kentekenhouder krujgt van de RDW automatisch een herinneringsbrief.

En vaan van de dealer, of de garage die de laatste APK heeft uitgevoerd, ook.

Sorry maar dat is helaas echt GEEN vanzelfsprekenheid.

Van mijn dealer krijg ik ze ook niet met 100% zekerheid

En dat geldt hetzelfde voor de RDW,  van de 7 kentekens krijg ik maar van 4 een brief van de RDW.....de andere 3 moet ik maar zelf in de gaten houden

Ik ze er wel eens over gebeld en kreeg als antwoord dat ze de brief als service sturen maar dat ze dat NIET verplicht zijn 

Gelukkig staan ze allemaal in mijn agenda, 2 maanden voordat de apk verloopt, zodat ik gelijk een afspraak kan maken

bewerkt door scania1965

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
4 uur geleden zei berefoef:

Apk van mijn vrachtwagen verloopt op 5 maart 2019.

Tot op heden niets vernomen van mijn werkgever over wanneer  ik na de apk keur  moet nu mijn vraag wat als deze niet op tijd gekeurd is 

Het feit dat jij niet weet wanneer de auto voor de APK moet ,wil niet zeggen dat je werkgever nog niks geregeld heeft .

Bij ons hoor je dat meestal ook erg kort tevoren !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ze hebben tegenwoordig alles in de computer staan , dus zullen ze het wel weten.Net als met een beurt of olieverversen , vroeger hing er een kaartje in met de volgende KM stand nu niet meer , ik weet dus niet wanneer hij een beurt moet hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 25-2-2019 om 13:47 zei berefoef:

Hierbij het onderhouds service kaartje

Heb bij het RDW gekeken en daar staat

5 maart.

Zo te zien heeft hij vorig jaar op 1 maart de beurt en de keuring gehad dus ik verwacht dat je vrijdag of maandag wel wat te horen krijgt. Of je belt je planner even op en vraagt hem of hij wel weet dat de keuring bijna afloopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 24-2-2019 om 16:03 zei berefoef:

Apk van mijn vrachtwagen verloopt op 5 maart 2019.

Tot op heden niets vernomen van mijn werkgever over wanneer  ik na de apk keur  moet nu mijn vraag wat als deze niet op tijd gekeurd is 

En?...................

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Vrachtwagen nog steeds niet gekeurd .

En tevens kreeg ik te horen dat het mijn laatste dag was vandaag . (Contract werd niet verlengd) had 2x een half jaar contract gehad en hadden geen interesse om verder te gaan met mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
18 minuten geleden zei Marotrans:

Volgens mij heb jij dan nu een vaste aanstelling; die opzegging had een maand van te voren aangezegd moeten worden.

Al zal je nu de lust wel vergaan zijn...

Volgens mij niet. Daar het een contract voor bepaalde tijd is, kunnen ze dat tot op het laatste uur mededelen.

(tenzij het in de laatste jaren is veranderd! Heb het weleens uitgezocht voor broerlief, maar dat was al een jaar of 10 geleden).

Groet Ron

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
2 uur geleden zei berefoef:

Vrachtwagen nog steeds niet gekeurd .

En tevens kreeg ik te horen dat het mijn laatste dag was vandaag . (Contract werd niet verlengd) had 2x een half jaar contract gehad en hadden geen interesse om verder te gaan met mij.

Dat is dan weer jammer. 

Maar als ik de link van Marotrans zo door lees zpu je wel recht hebben op een extra maandsalaris? Ivm te laat opzeggen?

Aanzegplicht

Uw werkgever heeft een aanzegplicht als u een tijdelijk contract heeft van minimaal 6 maanden en met een afgesproken einddatum. Dit betekent dat uw werkgever uiterlijk een maand voordat uw contract eindigt, schriftelijk aan u moet laten weten of hij het contract verlengt of niet. Als uw werkgever het contract verlengt, moet hij ook aangeven onder welke voorwaarden. Laat uw werkgever u niet of niet op tijd weten of hij het contract wil verlengen, dan is hij u een vergoeding schuldig van maximaal een maandsalaris.”

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
22 minuten geleden zei berefoef:

Oke dus dan krijg ik nog4 weken extra betaald omdat men telaat is.(4 maart laatste werkdag)

🤔

Zoals ik het lees wel ja......en had je een maand van te voren in moeten seinen dan had je alvast naar ander werk uitbkunnen kijken. 

Nu ben je van de ene op de andere werkloos....

ik zou het eens voorleggen bij bond of juridisch loket en als het echt zo is toch wel even om tafel...

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites