Spring naar bijdragen

Vraag

Recommended Posts

• 0
1 uur geleden zei berefoef:

Oke dus dan krijg ik nog4 weken extra betaald omdat men telaat is.(4 maart laatste werkdag)

🤔

Pffff, dat is køt-nieuws. Ik hoop dat je volgende werkgever een stuk eerlijker zal zijn en deze boomvrucht (oude werkgever) snel failliet. Sterkte met de situatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Als het goed is staat er in jouw contract ook iets over sluittermijn/opzeg termijn.

Of een verwijzing naar de CAO.

Als dat niet het geval is..... slechte baas! Zoek wat anders en ga voor dat extra maandloon!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
3 minuten geleden zei Teddybeer:

Bij een tijdelijk contract niet, Eddy.

........ eindigd van rechtswege op 6 maart 2019.

Ja/Nee, Ja je hebt gelijk dat er een datum is vermeld, maar er zijn genoeg werkgevers die een fout maken in het aantal tijdelijke contracten of de tijdsduur die tijdelijk mag zijn. 

Nakijken loont dus soms. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Gebeurde mij ook bij v/d Brink.. Week van tevoren werd mij verteld dat mijn contract niet verlengd werd. En dat scheen volkomen legaal te zijn. Dat ze me maanden ervoor vertelden dat er niks aan de hand was, ik gerust kon tekenen voor me nieuwbouw appartement ondanks dat me relatie net over was want ik was verzekerd van werk.. Gelijk voor iedereen duidelijk waarom ik nooit meer vrijwillig een voet over de drempel zet daar

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
.....Week van tevoren werd mij verteld dat mijn contract niet verlengd werd. En dat scheen volkomen legaal te zijn....

Toen dat speelde was de wet nog zo dat dat mocht. Gelukkig is dat nu veranderd.

Dat het toen nog mocht wil niet zeggen dat het netjes was.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

^^

hier was er eentje die op vrijdagavond de chauffeurs vertelde dat ze ‘s maandags niet weer hoefden te komen omdat contract afgelopen was. En over  3 maanden waren ze weer aan de beurt.

Vonden ze het ook nog vreemd dat er eentje tussen zat die hem over het bureau heen trok en hem er net zo rap weer onder door terug schopte....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Toen dat speelde was de wet nog zo dat dat mocht. Gelukkig is dat nu veranderd.

Dat het toen nog mocht wil niet zeggen dat het netjes was.....
Dat klopt, een vriend van mij doet aan arbeidsrecht en die zei toendertijd al dat het wettelijk gezien gewoon mocht.. Ethisch gezien is een ander verhaal. Daarom krijg ik nog steeds lichtelijke braakneigingen als v/d Brink zich via tv of internet toch maar weer probeert te profileren als 'familiebedrijf' ondanks de omvang

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Ik las laatst een redenering van een werkgeefster: die geeft bij het tekenen van het bepaalde tijd contract alvast direct de ontslagbrief erbij, zodat zij nooit 'gepakt' kan worden op de aanzegplicht. 

Waarmee je dan aangeeft dat je geen "vast"personeel zoekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei andremast:
7 uur geleden zei Durashift:
Ik las laatst een redenering van een werkgeefster: die geeft bij het tekenen van het bepaalde tijd contract alvast direct de ontslagbrief erbij, zodat zij nooit 'gepakt' kan worden op de aanzegplicht. 

Waarmee je dan aangeeft dat je geen "vast"personeel zoekt.

Nee hoor, ik weet zeker dat 99% van de werkgevers goede mensen aan zich wil binden. Alleen door de regelgeving in het arbeidsrecht die altijd nadelig uitpakken voor de werkgever kiest de werkgever steeds vaker eieren voor zijn geld.

En ik begrijp dat wel een beetje....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites