Spring naar bijdragen
jean

zomer of wintertijd.

Recommended Posts

Lidstaten moeten namelijk, ondanks het uitstel, vóór 31 maart 2019 aan de Europese Commissie laten weten welke tijd zij kiezen: zomertijd of wintertijd.

in NL al iets over bekend??

en hoe denken jullie erover als chauffeurs?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Leeuw:

Ik mis keuze 3: Gewoon laten zoals het is...

EU,

U wordt niet geacht zelfstandig (populistische) andere meningen te formuleren.

In de nabije toekomst zullen dergelijke uitingen als haatdragend worden geëtiketteerd richting de EU

U zult dan een PERMABAN ontvangen. :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wintertijd blijft voor mij natuurlijker aanvoelen. Lichamelijk heb ik echt hinder van de wisselingen, dus die mogen van mij stoppen. Uiteindelijk wen ik wel aan 1 tijd, dus een keuze voor 1 tijd heeft mijn grootste voorkeur. Als 2e optie kies ik voor de wintertijd. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei DAFne:

EU,

U wordt niet geacht zelfstandig (populistische) andere meningen te formuleren.

In de nabije toekomst zullen dergelijke uitingen als haatdragend worden geëtiketteerd richting de EU

U zult dan een PERMABAN ontvangen. :p

Dafne,

Zelfs in een serieus onderwerp, zoals dit, kun je weer niet nalaten een nietszeggende oneliner t plaatsen.:hamer:

Get a life man.:confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Marotrans:

Doe maar wintertijd: geen geschuif in voor- en najaar én dan wordt het ook nog iets eerder donker en koeler in de zomer 🙂

De wintertijd is de normale tijd die we voor dat gewissel hadden.

Dus de zomertijd is ingevoerd om ´s-avonds wat langer licht te hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei lambiek:

De wintertijd is de normale tijd die we voor dat gewissel hadden.

Dus de zomertijd is ingevoerd om ´s-avonds wat langer licht te hebben

Dat zeg ik, doe maar normaal 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Nagamiji:

De wintertijd blijft voor mij natuurlijker aanvoelen. Lichamelijk heb ik echt hinder van de wisselingen, dus die mogen van mij stoppen. Uiteindelijk wen ik wel aan 1 tijd, dus een keuze voor 1 tijd heeft mijn grootste voorkeur. Als 2e optie kies ik voor de wintertijd. :ja:

Ik kan me niet voorstellen dat iemand last heeft van die tijds wisseling , als dat zo zou zijn kun je als chauffeur wel inpakken .

De ene dag 3.00 uur vertrekken de dag erop om 6.00uur , dan zou je daar elke dag dus last van hebben .

En de winter tijd is de originele tijd .

Dit wordt ook weer 'n hoop gezeur van de EU , laat nou onderhand eens iets ongewijzigd , waarom moet er altijd iets wat gewoon goed loopt weer veranderd worden .!!!

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een botstofwisselingsstoornis, net als ernstige diabeten is regelmaat voor mij cruciaal. Voor mij zelfs meer, omdat ik geen middelen heb om te controleren hoe het met de stofwisseling staat. Ik werkte ook vaste uren, dus geen wisselend rooster: of 8.00 uur of 9.00 uur beginnen. En als ik er al beroerd van word, dan kan ik me voor stellen dat meer mensen met endocrine stoornissen reageren op dat uurtje. Plus mensen die gevoelig zijn voor een vast ritme, bijv mensen met een hindernis is het autisme-spectrum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei RealZeus:

Wat mij betreft blijft het zoals het is.

Lekker straks na je werk nog lekker even genieten van de zon 😎

en in de winter een uurtje eerder licht.

Je moet er toch niet aan denken dat de klok niet wordt verzet en het om 9.30 pas licht wordt met al die schoolkinderen zonder licht op de fiets? 😲 Nee hoor, prima zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei lientje:

Lekker straks na je werk nog lekker even genieten van de zon 😎

en in de winter een uurtje eerder licht.

Je moet er toch niet aan denken dat de klok niet wordt verzet en het om 9.30 pas licht wordt met al die schoolkinderen zonder licht op de fiets? 😲 Nee hoor, prima zo.

Of dat het zomers om 3.00u al licht wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het lastig vinden maar persoonlijk mag het blijven zoals het nu is. Het lijkt wel of alles tegenwoordig aangepast moet worden, hebben een aantal mensen te veel tijd om allerlei dingetjes op te blazen. B.v. zomer/winter tijd, Zwarte Pieten gedoe, Piet Heijnstraat, Pippi Langkous haar vaders bestaan als negerkoning. Pfffff, kunnen die lui niet gewoon aan het werk en papier gaan prikken ergens.😏 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaren geleden toen ik nog in de bouw zat en er nog geen geouwehoer van zomertijd was

begonnen we ´s-morgens gewoon een uurtje of soms ander half uur eerder.

En gingen we ook eerder naar huis, dan had je ook nog een lange avond

Zo simpel. Maar ja je nu eenmaal mensen die van iedere oplossing een probleem maken  :ja:

• Like 6
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Murphy:

Maar wel met het verstoren van een bioritme, dat volgens sommige zo schadelijk kan zijn….

Ik mag van mijn Endocrinoloog niet eens naar de UK tenzij ik mijn Nederlandse tijd aanhoud. Dat doe ik nu dus ook met zomer-tijd: Ik houd wintertijd aan. Is mijn lichaam ook weer blij. 

De botstofwisseling heeft een hele gave buitenlandse baan door mijn neus geboord, met bijpassend salaris, dus ik ben er absoluut niet blij mee. Ik word niet graag over-ruled door mijn lichaam. :hamer:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites