[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wie heeft nog een CB radio in de vrachtwagen?


cbradio

Recommended Posts

  • Forumlid
Waarom heeft de smartphone de CB bak in de truckers wereld vervangen?  Want een cb bak blijf toch het symbool in een vrachtwagen vind ik persoonlijk.
 
 
Omdat er tegenwoordig hoofdzakelijk einzelgangers op deauto zitten. Waarschuwen wordt bv niet meer gedaan. Een seintje na inhalen is al teveel gevraagd.
En ja, ik zet nog elke morgen trouw de bak aan. Maar er gaan dagen voorbij dat ik niks hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Praten met mekaar op de 27 Mhz band..., zoals je een ander trucker ziet rijden en je kan gewoon even goedendag zeggen en vragen waar hij of zij naar toe rijd, en meer moet dat niet zijn in de cb truckers wereld?

 

En zoals nu de cb radio van 40 kanalen am/fm uitgerust zijn met een scanfunctie is het geen kunst meer als een ander cb trucker even een oproep toe op Truckers kanaal 19 of een ander kanaal, want de cb scanfunctie ontvangt je binnen enkel seconden!

 

 

Ik vind persoonlijk dat een trucker zonder een cb zender erin is als een cafe zonder bier? 

 

! Ik vind het ook heel leuk dat de smartphone bestaat in een trucker maar we mogen de tradities van de cb radio in een trucker niet vergeten dank u.

bewerkt door cbradio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei cbradio:

 

Ik vind persoonlijk dat een trucker zonder een cb zender erin is als een cafe zonder bier? 

 

! Ik vind het ook heel leuk dat de smartphone bestaat in een trucker maar we mogen de tradities van de cb radio in een trucker niet vergeten dank u.

Vind je het heel erg als ik ff pas en daar niet in mee ga?;) ..de 27 mc in de auto daarentegen heb ik wel en staat ook elke dag aan. Maar wat Matthieu ook al aangeeft, er gaan zat dagen voorbij dat je niets hoort

 

(smiley vergeten)

bewerkt door albertvv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zit wel wat in Pierre, maar in een routier zit jij dan ergens in een donker hoekje in je eentje te eten omdat je die wildvreemde mensen toch niets te vertellen hebt, mijn ervaring is dat het best gezellig kan worden met andere ,mensen.LOL

  • Like 5
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen maandag stond ik in de file op de A15 bij Tiel. Er was in oosterlijke richting net over de sluizen een ongeluk gebeurd.

Daar werdt veel over de bak gepraat wat en welke voertuigen er aan kwamen en of ze over de vluchtstrook of door het midden reden.

Da's wel handig omdat het op de brug smal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-3-2019 om 13:21 zei Pierre:


Nee, beslist niet. Maar dat is toch wel heel anders dan zomaar in het wilde weg met iemand gaan zitten lullen over allerlei dingen waarbij je niet eens weet wie of wat voor iemand je aan de andere kant hebt.

 

 

Hoeveel mensen hebben op internet 1000 facebook vrienden of vriendinnen waar ze misschien maar 10 echte facebook vrienden of vriendinnen kennen en toch hun hele verhaal met foto's enzovoorts erop plaatsen en heel hun leven vertellen? En dit is veel erger dan even een praatje maken met een persoon die je nog niet kent op de CB radio! 😉

 

En je zie toch voor 90% op je vrachtwagen wie en wat voor een firma... die vrachtwagenchauffeur voor rijd.

bewerkt door cbradio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-3-2019 om 18:45 zei Pierre:

 

Aha...dus gewoon even een wilde oproep doen en zomaar een beetje slap lullen met een wildvreemde die je eigenlijk niks te vertellen hebt?

Zo'n beetje hetzelfde als een telefoonboek pakken, een willekeurig nummer bellen en dan vragen "hoe gaat het met u?"...:D

 

 

 

Sorry. Maar ik zie een vrachtwagenchauffeur als een collega en niet als een vreemde persoon. 😉.  

Bedankt Pierre voor jouw reactie 👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei cbradio:

 

 

Hoeveel mensen hebben op internet 1000 facebook vrienden of vriendinnen waar ze misschien maar 10 echte facebook vrienden of vriendinnen 

Ik heb er geen 1,   0,0 ,  zero, niks,  nakka,    sterker nog ik heb en wil geen eens een smoelenboek account

En ik mis niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden