Spring naar bijdragen
DAFne

‘Gratis parkeren voor Tesla’s is goed idee…’

Recommended Posts

Wie het niet betalen kan krijgt extra kosten.

Zij die het betalen kunnen ontvangen subsidie. :stom:

BRON; https://www.elsevierweekblad.nl/

‘Gratis parkeren voor Tesla’s is goed idee…’

Het kabinet wil gemeenten de mogelijkheid geven om elektrische auto’s met korting of gratis te laten parkeren. Goede zet of parkeerdiscriminatie?

Als het aan staatssecretaris van Infrastuctuur Stientje van Veldhoven (D66) ligt, mogen gemeenten vanaf 2021 beslissen of en hoeveel parkeerkorting ze geven aan eigenaren van elektrische auto’s. Volgens Van Veldhoven moet de maatregel meer mensen over de streep trekken om een elektrische auto te kopen.

Gehele artikel bij de bron; https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2019/03/675475-675475/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met die paar euro die je in de zak houdt kan ik me alsnog geen auto van 80.000 euro veroorloven.... Die lui in Den Haag zijn echt gestoord geloof ik...

Bij de Goudreinet in Vuren o.a. staan ook een stel van die laadpalen, nog nooit een auto bij zien staan :nee:  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zijn we ietsje verder met die batterij auto's.

Na jarenlang geen tol te hoeven betalen gaan ze hier er ook aan geloven, jarenlang gratis op de veerponten, nu betalen. Gratis parkeerplaatsen worden ook schaarser. Enkel in Oslo is het bar en boos. Ze mogen met die karren op het busspoor, maar ik hoor van diverse buschauffeurs dat ze beginnen te knipperen en toeteren naar de bussen omdat ze voorbij willen…..

Er zijn al gedragscode's bij de laadpunten, want daar zijn steeds meer irritaties te vinden. Het zijn LAADpunten, geen parkeerplaatsen….

Over parkeren gesproken, dat menen die stroomboeren ook een ontheffing voor te hebben, hoe groter de kar, hoe dwazer ze parkeren.

Tesla's rijden hier al jaren rond, na de nissan leaf de meest verkochte batterijkar hier….

Hufterigheid ten toppe. Om maar een paar km extra te kunnen komen, gebruikt het gros niet de voorgeschreven verlichting, knipperlichten gebruiken is voor mietjes en op een smalle weg achteruit te moeten kan je ook vergeten met die gasten.

Bah bah

• Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij Breukelen (vdvalk) een heel Tesla oplaadbare. 

Geloof dat ze zo wie zo een dikke vinger in de pap hebben van alle laadstations. 

Snap met dat parkeren niet...   

iedere auto die geparkeerd staat is toch milieuvriendelijk🤪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien moeten wij de brandstof en wegenbelasting gaan verhogen.

Zouden we met het extra geld verdere ontwikkeling van de elektrische auto kunnen subsidiëren.

LOL  Is dat een idee!?  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei DAFne:

Kleine kanttekening: daś als de auto geladen wordt met grijze stroom. Met groene stroom is het omslagpunt zo'n 30000 km.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak je geen zorgen over elektrisch rijden, het is een hype volgens mij. Het stroomnetwerk zou het niet eens aan kunnen en moeten we dus het hele stroomnetwerk gaan vernieuwen of enorm uit gaan breiden. Straks ook allemaal van het gas af en elektrische warmtepompen en elektrisch gaan koken. Ik mag om 17.00 tot 17.30 hr koken en de buurman van 17.30 tot 18.00 hr.  Het vreemde is dat niemand, nou ja bijna niemand, over praat. Riekt naar ……… 😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei DAFne:

100% groene stroom bestaat niet, het kost behoorlijk voor er een windmolen park op zee staat. :p

;)

Hahahahaha, ja veel meer dat de molen ooit op zal brengen , als de regering nog niet met juiste energieprijzen kunnen rekenen zouden ze dan wel uit kunnen rekenen wat het werkelijke rendement van zo'n ventilator zal zijn ?🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de cijfers waar ze wel mee rekenen daarvan wordt gesteld door Greco dat deze onder zware invloed staan en zeker niet onafhankelijk tot stand komen.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2018/12/07/rapport-greco-vijfde-evaluatieronde-voorkomen-van-corruptie-en-bevorderen-van-integriteit-binnen-centrale-overheden-hoogste-bestuurlijke-functies-en-rechtshandhavingsinstanties-nederlands

In Holland regeert de leugen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei DAFne:

En de cijfers waar ze wel mee rekenen daarvan wordt gesteld door Greco dat deze onder zware invloed staan en zeker niet onafhankelijk tot stand komen.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2018/12/07/rapport-greco-vijfde-evaluatieronde-voorkomen-van-corruptie-en-bevorderen-van-integriteit-binnen-centrale-overheden-hoogste-bestuurlijke-functies-en-rechtshandhavingsinstanties-nederlands

In Holland regeert de leugen

Politici en managers zijn alleen maar uit op macht.

Ze hebben één basisdoel en dat is aan de macht blijven. Als je de zaken met die bril bekijkt dan worden plotseling heel veel dingen makkelijk te voorspellen En: ze willen rijk worden.

Vergeet idealisme. Bijna alle politici en managers willen vooral nog een ding en dat is rijk worden. Als je van deze beide kenmerken uitgaat dan zijn 90% van alle gebeurtenissen te voorspellen.

😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zouden dringend van de beroepspoliticus af moeten en naar een kenniskabinet waar mensen eerst eens twintig jaar met hun voeten op de grond hebben gestaan in hun eigen vakgebied. Tevens een einde maken aan alle mensen in de kamer die voor bedrijven lobby werk verrichten, dit zou al een afslag kunnen zijn naar een nettere democratie.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Stop gewoon met die enorme subsidie's op elektrische auto's. Een goed product kan zichzelf op de markt staande houden.

Als een elektrische autodoor enorme subsidie's op de markt gebracht kan worden, moet je je afvragen of dat product ooit op eigen benen zal kunnen staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei DAFne:

We zouden dringend van de beroepspoliticus af moeten en naar een kenniskabinet waar mensen eerst eens twintig jaar met hun voeten op de grond hebben gestaan in hun eigen vakgebied. Tevens een einde maken aan alle mensen in de kamer die voor bedrijven lobby werk verrichten, dit zou al een afslag kunnen zijn naar een nettere democratie.

Zou mijn idee kunnen zijn, ik ben er voorstander van dat mensen niet voor hun 50e in de politiek terecht kunnen, we worden toch allemaal ouder ? En zo idd eerst eens wat maatschappij ervaring op kunnen doen . Het is net als met goede planners 🤣🤣🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei DAFne:

Ik denk dat zo'n kennis kabinet zeker zijn nut zal hebben om b.v. uit een crisis te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei doemijnbest:

Ik denk dat zo'n kennis kabinet zeker zijn nut zal hebben om b.v. uit een crisis te komen.

IK denk dat ze meer nut hebben als ze zorgen dat we er niet in komen.:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei doemijnbest:

Maak je geen zorgen over elektrisch rijden, het is een hype volgens mij. … 😏

Het is geen hype  gisteren was ik in Alkmaar daar naast de snelweg staat een heel nieuw pand  van een auto dealer  alles is daar elektrisch 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk zijn er mensen die dat pad op gaan maar ik ben nog niet overtuigd. Iedereen van het aardgas af en ieder huisje elektrisch op warmen, geen gas bbq's meer maar elektrisch en ga zo maar door met auto's en ander vervoer. Maar misschien zie ik het verkeerd maar hoe gaan we al die stroom opwekken ? Met windmolens of met zonnepanelen ? 😎 Wacht maar tot een goochemerd opstaat en hetzelfde begint te roepen en als enige oplossing blijkt meer kerncentrales te zijn. Zo werkt de politiek nu eenmaal. 😏 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

IK denk dat ze meer nut hebben als ze zorgen dat we er niet in komen.:ja:

Dat is het beste idee wat ik vandaag gehoord heb. Als ze dat toch eens voor elkaar konden krijgen 👌, heb helaas mijn twijfels.🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-3-2019 om 21:16 zei Murphy:

Hier zijn we ietsje verder met die batterij auto's.

Na jarenlang geen tol te hoeven betalen gaan ze hier er ook aan geloven, jarenlang gratis op de veerponten, nu betalen.

Dat hebben we hier wat jaren geleden ook gehad, met die Volkswagen Polo's Bluemotion -die drie-pitters dacht ik-, die zo schóón voor het milieu waren dat men vrij was van wegenbelasting. Om mensen toch maar vooral te stimuleren om ook over te gaan op milieuvriendelijke voertuigen.

Tot dat iedereen zo'n karretje voor de deur had staan, toen was het over met de pret en kon men alsnog wegenbelasting gaan betalen.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites