Spring naar bijdragen
europeaan

De EU, goed voor ons of toch niet? (Spin off)

Recommended Posts

1 uur geleden zei DAFne:

Neem daarbij nog alles wat de vorige generaties chauffeurs mochten meemaken onder EU beleid en je zal dan toch wel gek zijn om nog chauffeur te worden.

Natuurlijk heeft EU beleid voor chauffeurs een boel zorgen gebracht,ben ik direct met je eens.

( de mogelijkheid tot uitvlaggen,de totstandkoming van een RTB waar niemand op zit te wachen in deze vorm)

Maar zou Nederland besluiten tot een Nexit brengt dat gegarandeerd nog veel meer zorgen ,en niet alleen voor chauffeurs.

( Het verdwijnen van werk uit Nederland,( zeker bij een harde Nexit)

Bij een zachte Nexit veranderd er weinig,alleen worden dan de regels vanuit Brussel opgelegd ,en hebben we geen invloed meer op de totstandkoming ervan)

De vraag wat er met de munt gaat gebeuren,want we gaan dan ook uit de euro waarschijnlijk)

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zouden wij per direct weer ons vermogen verlies van 13% verrekenen!

Afijn de hele Nexit is niet meer dan een troefkaart, het absolute andere kant verhaal!

Het grootste en zwaarste argument voor grondige herziening EU.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat laatste is zeker nodig !👌 alleen mijn visie is dat je de EU beter van binnenuit kunt veranderen dan er buiten staan en dan proberen iets te veranderen a la UK.😏 En dat hele Brexit gedoe van de UK is aan hun eigen politici te danken , Tony Blaire heeft het plan voor toetreding van de oost Europese landen ondertekend en heeft impesant even een overeenkomst getekend dat de oost Europezen in de UK mochten komen om te werken en is verreweg de grootste achtergrond en oorzaak van de Brexit is dat er teveel buitenlanders werken en wonen in de UK. Pools is de 2e taal in de UK op dit moment. Het vreemde is alleen dat de Engelsen de EU in Brussel de schuld geven en niet hun eigen gekozen leider(s) . Denk dat dit ook vaak in NL gebeurd is en dat politici , als het wat fout loopt, maar snel de schuld aan ¨Brussel¨ geven  terwijl ze er zelf met hun dikke neus bij stonden en niets deden.😫

bewerkt door doemijnbest

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je ziet dat al dat de Poolse chauffeurs worden vervangen voor chauffeurs uit andere MOE landen.
Komt dat omdat de Polen ook geen zin meer in hebben in lange werkweken en dagen van huis, zoals je hier van veel van de jongeren hoort?  

Tsja je ziet wel poolse kentekens,maar daar zit dan weer een chauffeur op die niet uit polen komt.( poolse chauffeur te duur?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei DAFne:

Afijn de hele Nexit is niet meer dan een troefkaart, het absolute andere kant verhaal!

Het grootste en zwaarste argument voor grondige herziening EU.

Ben je je standpunt w.b. de EU aan t bijstellen?of vergis ik me?:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Die begrijp ik even net,leg eens uit.

De 13% vermogensverlies is een hint naar "het mandje van Zalm".

Berucht verhaal over minister Zalm en de waarde van een boodschappenmandje in guldens en euro.

Mijn standpunt over Nexit blijft gewoon in het extreme toe aan de andere zijde. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei DAFne:

De 13% vermogensverlies is een hint naar "het mandje van Zalm".

Berucht verhaal over minister Zalm en de waarde van een boodschappenmandje in guldens en euro.

Google geraadpleegt en een hele hoop heerlijke gerechten met alles wat met zalm te maken heeft gevonden.

Maar niks over minister Zalm en de waarde van een boodschappenmandje.:D:nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei DAFne:

Mijn standpunt over Nexit blijft gewoon in het extreme toe aan de andere zijde. :D

Daar was ik al bang voor.:D

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit een andere hoek bekeken is het een geluk dat er zoveel minder groot rijbewijzen zijn, het lukt het CBR nu al niet om op redelijke termijn je rijbewijs te verlengen.

Wat eu betreft zijn sommige mensen hier blijkbaar zeer kort van geheugen, even ter herinnering , toen de uitslag van het referendum in Engeland Brexit bleek te zijn, schrok men zich in Brussel een hoedje en werd uit alle hoeken en gaten geschreeuwd in Brussel dat er iets niet goed was gegaan en er dringend hervormingen nodig waren. Van zodra men doorhad dat men May mogelijk wel in de gewenste hoek kon drijven waren alle hervormingen vergeten en kon men gewoon verder op het oude padje. Met een hautaine houding geld als water uitgeven zonder enige verantwoording, uitbreiden en regels maken waar geen mens achter staat. 

Trouwens de EU is niet ontstaan omdat de bevolking daarom gevraagd heeft, dit is idee van (intelectuelen) en kapitalisten of heeft er ooit iemand de evolking met spandoeken op straat zien lopen omdat ze een EU en Brussel wilden.

• Like 3
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aangezien je blijkbaar zo goed onderlegd bent doemijnbest, kan je mij vast wel vertellen wat er bereikt is voor de gewone mensen, je kan vast met reden omkleed vertellen wat de zegeningen tot op heden zijn voor de werkende mens in ons land en in de landen direct om ons heen.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei jan45:

Uit een andere hoek bekeken ......................................

Ja hoor dat is weer een andere hoek die de bekende weg op gaat dat eigenlijk in een ander topic thuis hoort.:rolleyes:

Maar de Eu is naar mijn weten ontstaan uit de Benelux. De benelux is ontstaan naar Nederlands voorbeeld.

Inderdaad de intelecuelen, de Nederlanse handelsdrijvers die meer handel zochten omdat de nedelandse markt verzadigt was.

Een voorbeeld. Hoeveel nieuwe vrachtwagens kan je in NL extra verkopen? Hoeveel zou je er in Roemenie kunnen vekopen denk je?

Wil je in Nederland meer verkopen dan heb je aan de nederlandse markt niet veel. Roemenie kun je nog best veel verkopen hoor.

Al die industrie tereinen vol, al die akkers, boomgaarden en kassen. Dat is niet voor de nederlandse markt. 

Er werken hier meer buitenlanders dan dat hier werkelozen zijn om onze welvaart sterker te maken.

Nederland en west europa is nog nooit zo rijk geweest. Zelfs de gewone man niet.

Of vind je dat een huis kopen van 3 ton een teken van armoede? Reken het eens om naar guldens :eek:

Zou je in het gulden tijdperk een huis kunnen kopen/lenen van 7 ton aan guldens?

Daarbij 2 auto's voor de deur. Voor iedere bewoner boven de 12 jaar een mobieltje met abonnement.

Minimaal 2 weken per jaar op vakantie.Een dagje pretpark even naar de bios of naar de Mac.

Het lijkt zo gewoon maa we zijn gewoon verwent en willen alleen maar meer meer meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen volk wat zo tot zijn strot in de schulden zit. :stom:

Gisteren gemist zeker hoeveel Nederland afdraagt aan de EU!

Gemist zeker dat we meer en meer daklozen in Nederland hebben, de vluchtelingen worden geholpen en de Nederlander slaapt buiten,

meer en meer maar jongens verdomme wat gaat het goed als je een hoop mist. :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei DAFne:

Geen volk wat zo tot zijn strot in de schulden zit. :stom:

Natuurlijk zijn er bij die pech hebben. Maar voor een groot deel zijn het keuzes die men heeft gemaakt.

12 minuten geleden zei DAFne:

Gemist zeker dat we meer en meer daklozen in Nederland hebben, de vluchtelingen worden geholpen en de Nederlander slaapt buiten,

meer en meer maar jongens verdomme wat gaat het goed als je een hoop mist. :stom:

Ik heb een jeugdvriend die op straat leeft.

Hij is een jaar of 10 geleden van de drank afgekickt, in een ander deel van het land gaan wonen. Heeft zich bijgeschoolt kreeg een huisje en een mooie baan.:ok:

Die vriend heeft na al die moeite die hij heeft gedaan, met begeleiding wat betaald is uit een een of ander sociaal potje, op een dag een slaapzak gepakt en is met zijn auto terug gereden naar zijn oude "vrienden" biertje Ondertussen is zijn auto afgepakt en leeft hij weer op straat. Die wil dan toch gewoon niet worden geholpen? 

Voor dit soort gasten hebben we in NL een heel vangnet. Net zoals we een vangnet voor vluchtelingen hebben.

Maar die willen dan toch niet worden geholpen in tegenstelling tot de vluchtelingen die alles met beide handen aangrijpen :confused:

......Nu moet ik zeggen dat een groot deel van de vluchtelingen van mij met het eerste de beste vliegtuig ons land weer uit mogen deze week hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei iveco 35c17:

Zou dat huis van 3 ton in de euro s in de guldens ook daadwerkelijk 7 ton hebben gekost? ik vrees van niet.

Zouden de lonen dan ook zo zijn gestegen in het begin van deze eeuw? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei jan45:

Aangezien je blijkbaar zo goed onderlegd bent doemijnbest, kan je mij vast wel vertellen wat er bereikt is voor de gewone mensen, je kan vast met reden omkleed vertellen wat de zegeningen tot op heden zijn voor de werkende mens in ons land en in de landen direct om ons heen.

Dank voor je compliment @JAN45 maar is niet meer dan gewoon een beetje opletten wat er in de samenleving gebeurd hoor en vooral niet te eng alleen naar NL kijken en denk dat jij net zo goed onderlegd bent . Ik denk idd dat er enorm veel bereikt is voor ¨gewone mensen¨ maar niet alles is een voordeel, met voordelen komen immers ook nadelen en het is je kop in het zand steken als je de nadelen en of de voordelen niet wilt zien. En beide partijen zijn ruim vertegenwoordigd in onze samenleving maar ¨vroeger was alles beter¨ is alleen maar een gevoel en daar kun je weinig mee. Met feiten kun je meer mee denk ik zo maar. Ik kan een hele rij positieve zaken opnoemen maar zoals een bekende voetballer ons leerde heeft ieder voordeel zijn nadeel en kun je tegenover ieder voordeel wel een nadeel bedenken maar mijn afweging is dat we  in NL vanaf de 70er jaren meer voordelen dan nadelen hebben gehad en de wijzer uiteindelijk aan de positieve kant zal staan en daar houd ik me dan maar aan vast. Is dit een antwoord op je vraag ?😏

bewerkt door doemijnbest
  • Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Zou dat huis van 3 ton in de euro s in de guldens ook daadwerkelijk 7 ton hebben gekost? ik vrees van niet.

De prijzen zijn belachelijk tegenwoordig maar en zijn huizen te weinig en iets waar schaarste van is daar stijgen de prijzen van en heet marktwerking maar het ontwricht op dit moment wel van heel  veel mensen hun leven . Iemand die een huis zoekt komt slecht weg momenteel maar iemand die zijn huis verkoopt en met pensioen wel gaan heeft op dit moment het geluk aan zijn of haar zijde maar was een paar jaar terug ook niet meer het geval. Zolang er maar zo weinig huizen worden gebouwd zullen de prijzen alleen maar stijgen en hebben uiteraard niets te maken met de werkelijke kosten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei lientje:

...

Of vind je dat een huis kopen van 3 ton een teken van armoede? Reken het eens om naar guldens :eek:

Zou je in het gulden tijdperk een huis kunnen kopen/lenen van 7 ton aan guldens?

...

Waarom iedereen dit als voorbeeld misbruikt weet ik niet.

Maar je kunt ook zeggen: dat brood dat eerst HFl. 1,- kostte, kost nu Eur. 1,-

Dus de omrekentruuk van de gulden naar de euro moet je niet uit het hoofd zetten….

Het is net het rijbewijs:

Hadden we vroeger een flinke lap, nu is het een klein bankkaartje….

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger kon je van 1 inkomen leven , nu heb je er 2 voor nodig om te kunnen leven , 2 leuke financiele inkomens om er leuk van te leven en te brallen wat een ander moet gaan doen , daar komt het nu op neer .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doemijnbest, ik begrijp je wel maar je geeft me nog steeds geen met reden omklede feiten, je antwoord heeft nogal wat gelijkenis met de politiek, je praat eromheen maar komt niet met feiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei DAFne:

Heb je ook opgelet hoe deze afdrachten tot stand komen??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites