Spring naar bijdragen
DAFne

Westerse cultuur is superieur

Recommended Posts

BRON;https://saltmines.nl/

school_of_athens.jpg

Posted on 13 januari by Repelsteeltje

Westerse cultuur is superieur

Het is tegenwoordig nogal ‘in’ om te doen alsof alle culturen gelijkwaardig zijn, en zelfs alsof ‘wij westerlingen’ ons moeten schamen voor onze inferieure cultuur.

Dat is idioot.

Onze cultuur is zo superieur dat mensen vanuit de hele wereld proberen een plekje te krijgen in onze landen.

Waarom gaat alle migratie naar de westerse landen?

Omdat wij rijk zijn?
Waarom komen de migranten dan niet naar Qatar? Naar Macau? Naar Singapore? Naar Brunei? Naar de Verenigde Arabische Emiraten? Naar Koeweit?
Dat zijn stuk voor stuk landen die rijker zijn dan Nederland, en toch worden die niet bestormd door hoopvolle migranten.

Gehele artikel bij de bron; https://saltmines.nl/2019/01/13/westerse-cultuur-is-superieur/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien hebben de migranten wel zo'n grote afkeer van  onze cultuur dat ze met.grote getalen deze kant op komen om dat te veranderen.

• Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou zo maar kunnen hoor en is ook wel van alle tijden denk ik. Overal zie je invloeden van andere culturen door de eeuwen heen.👌 Maar we worden wel steeds meer afhankelijk van ¨nasi met sambal bij ¨ en er werd altijd gezegd dat wij een voorsprong hebben op onderwijs maar als ik zie hoe dat stap voor stap ís uitgekleed gaan we het daar ook niet meer mee redden, het aantal buitenlandse studenten in NL is dramatisch gedaald.😏

¨Onze¨ cultuur werd en wordt (nog ) denk ik in grote mate bepaald door de RK kerk in Rome en aangezien die behoorlijk aan het afkalven is moeten we maar even afwachten wat er van ¨onze ¨cultuur over blijft. 

bewerkt door doemijnbest

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
29 minuten geleden zei shompie:

Misschien hebben de migranten wel zo'n grote afkeer van  onze cultuur dat ze met.grote getalen deze kant op komen om dat te veranderen.

Gezien de stand van zaken in veel van hun oorsprongslanden, zullen ze vast een prima invloed hebben op onze economie en ontwikkeling.

Dat wordt nog leuk voor onze kinderen :rolleyes:

1 uur geleden zei DAFne:

Waarom gaat alle migratie naar westerse landen?

Omdat wij rijk zijn?
Waarom komen de migranten dan niet naar Qatar? Naar Macau? Naar Singapore? Naar Brunei? Naar de Verenigde Arabische Emiraten? Naar Koeweit?
Dat zijn stuk voor stuk landen die rijker zijn dan Nederland, en toch worden die niet bestormd door hoopvolle migranten.

De genoemde landen laten die mensen niet binnen, ondanks dat het hun "broeders" zijn, omdat ze precies weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Dan komen de westerse landen in beeld, die relatief rijk en tegenwoordig vooral dom zijn. Dom genoeg om hen wel binnen te laten, wat zeg ik? Binnen te halen!

Ondanks het feit dat veel mensen die voor dat volk en de cultuur zijn gevlucht ons waarschuwen, worden ze met open armen ontvangen en staat de deur wagenwijd open. 

Onze ontwikkeling is superieur, maar als we die niet beschermen, komt daar ooit een einde aan. In ons sociale vangnet vallen al flinke, 't is een kwestie van tijd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zullen hoe dan ook mensen moeten ¨importeren ¨om alle arbeid te kunnen verrichten in dit land. Echter wat we fout hebben gedaan en nog doen is dat we wel veel laag- of niet- geschoolden binnen halen. Dit in tegenstelling tot b.v. Canada die alleen mensen met potentie binnen laten en dat is niet alleen om meer kinderen te krijgen.🤣 Maar wij en ook Duitsland komt er niet onder uit om mensen te importeren omdat wij het als Nederlanders niet meer kunnen redden over zeg een 20 jaar zoiets. Blijven moeilijke discussies.😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat we @DAFne straks gewoon te weinig mensen hebben om alle werk uit te voeren en we zitten met een vergrijzing waar je U tegen kunt zeggen. Kijk het maar eens na, je gaat schrikken. Op alle gebieden hebben we mensen nodig en het neemt alleen maar toe. Het duurt natuurlijk even voordat je iemand uit de woestijn zover hebt dat hij of zij hier aan het werk kan en daar gaat misschien wel een generatie overheen.😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei doemijnbest:

We zullen hoe dan ook mensen moeten ¨importeren ¨om alle arbeid te kunnen verrichten in dit land. Echter wat we fout hebben gedaan en nog doen is dat we wel veel laag- of niet- geschoolden binnen halen. Dit in tegenstelling tot b.v. Canada die alleen mensen met potentie binnen laten en dat is niet alleen om meer kinderen te krijgen.🤣 Maar wij en ook Duitsland komt er niet onder uit om mensen te importeren omdat wij het als Nederlanders niet meer kunnen redden over zeg een 20 jaar zoiets. Blijven moeilijke discussies.😏

We zijn begonnen met laag of niet geschoolden binnen te halen, en die hebben we hier ook hard nodig maar wat dat betreft verandert hier hard. Op de parkeerplaats van Microsoft staan voornamelijk witte platen of een aantal gele met het stuur aan de verkeerde kant.

Google komt aan de andere kant van de A7 dit zullen ook geen laag opgeleiden zijn die daar komen werken.

Engels wordt al meer de voertaal dus wat maakt het uit voor een bedrijf.

Dan lees ik in het verkiezingprogramma van de Fvd in Nh  dat er versnelt meer huizen moeten worden gebouwt, waar ze natuurlijk gelijk in hebben. Alle betaalbare huizen worden hier op het moment weg gekocht door bedrijven om hun personeel in te huisvesten want anders komen ze niet. Maar waar haal je het personeel vandaan die ze gaan bouwen, want dat hebben we niet. Of ze willen niet :zegtniets:

En dat dat personeel wat dan ook weer woonruimte nodig heeft......... :confused: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei doemijnbest:

Omdat we @DAFne straks gewoon te weinig mensen hebben om alle werk uit te voeren en we zitten met een vergrijzing waar je U tegen kunt zeggen. Kijk het maar eens na, je gaat schrikken. Op alle gebieden hebben we mensen nodig en het neemt alleen maar toe. Het duurt natuurlijk even voordat je iemand uit de woestijn zover hebt dat hij of zij hier aan het werk kan en daar gaat misschien wel een generatie overheen.😉

Haha nee..

Wij hebben genoeg mensen in Nederland om onze broek op te houden en ons te verzorgen.

Wij hebben te weinig mensen in Nederland om de globalist te blijven uithangen.

economie of maatschappij het is een keuze

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De energie transitie waar men nu  de mond over vol heeft loopt alleen al spaak omdat we geen personeel genoeg hebben, kun je aan de ene kant blij mee zijn maar tekent wel de situatie waar we in zitten.😏

Trouwens hoorde net in Buitenhof dat men in Duitsland massaal mensen aan het aardgas gaat aansluiten en dat men wil stoppen met de bruinkool. Hoe gek kun je het allemaal bedenken ?🤧

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
45 minuten geleden zei doemijnbest:

We zullen hoe dan ook mensen moeten ¨importeren ¨om alle arbeid te kunnen verrichten in dit land.

Vertel eens waar je dat op baseert dan? Bron graag.

23 minuten geleden zei doemijnbest:

Neuh, jij beweert het en dan lijkt het me niet meer dan logisch, dat je je bewering ook met feiten onderbouwt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

en jou van ieder argument weer gehakt laten maken zeker tegen beter weten in. Kijk rond je heen wat er gebeurd en verruim je blik.😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
7 minuten geleden zei doemijnbest:

De energie transitie waar men nu  de mond over vol heeft loopt alleen al spaak omdat we geen personeel genoeg hebben, kun je aan de ene kant blij mee zijn maar tekent wel de situatie waar we in zitten.😏

Trouwens hoorde net in Buitenhof dat men in Duitsland massaal mensen aan het aardgas gaat aansluiten en dat men wil stoppen met de bruinkool. Hoe gek kun je het allemaal bedenken ?🤧

750 Euro bonus voor wie overstapt op AARDGAS. Terwijl de mensen in Nederland, nog geen 5 km naar het Westen, tienduizenden Euro's zullen moeten gaan ophoesten om van het gas af te gaan. Klimaathysterie...

Stoppen met bruinkool wil men inderdaad eerder dan oorspronkelijk gepland (ca 2045), tenminste in het Rheinland waar de grote groeve's Hambach, Garzweiler en Inden liggen. En in Ierland wordt in delen van het land nog met turf gestookt, waardoor daar ook een programma op poten is gezet, om mensen op aardgas aan te sluiten...

gas.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
1 minuut geleden zei doemijnbest:

en jou van ieder argument weer gehakt laten maken zeker tegen beter weten in. Kijk rond je heen wat er gebeurd en verruim je blik.😉

Als je argumenten degelijk en onderbouwt zijn, kan ik er geen gehakt van maken. Als ik er wél gehakt van kan maken, zegt dat iets over de kwaliteit van je argumenten... :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei doemijnbest:

Gisteren was er nog een collega die je aansprak over je blik verruimen.

Hij schreef van jou alleen maar de MSM teksten te lezen en hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. 

Kijk om je heen wat er gebeurt en verruim je blik,

sprak je tegen jezelf. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Vertel eens waar je dat op baseert dan? Bron graag.

Neuh, jij beweert het en dan lijkt het me niet meer dan logisch, dat je je bewering ook met feiten onderbouwt.

Leeuw, we hebben mensen nodig. Heel veel mensen, arbeiders beter gezegd. We hebben hier in Nederland werkelozen zat hoor. Maar het ene deel van die werkeloze vind het allemaal wel prachtig zo en het andere deel haalt zijn neus op voor arbeid (handenarbeid) en dat zijn voor een groot deel groen links/sp stemmers. Linkse partijen die zogenaamd opkomen voor de zwakkeren. Je weet wel, waarvan het grootste deel wel kan werken maar het wel best vinden. 

Daarom hebben we en blijven we mensen nodig hebben. Omdat wij een paar honderdduizend mensen hebben die gewoon niet willen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei shompie:

Daarom hebben we en blijven we mensen nodig hebben. Omdat wij een paar honderdduizend mensen hebben die gewoon niet willen.

Klopt. degenen die nu nog in de bijstand zitten vinden dat vaak wel prima zo. Dat, óf ze kunnen gewoon niks.

Dus zijn we mensen van buiten nodig. (tot de volgende crisis in elk geval)

Maar je moet wel weten uit welk deel van de wereld goede mensen kunt halen. Aziaten staan goed bekend.

Maar...die uit bv de regio Ethiopië of Somalië? Uit overheidscijfers blijkt dat 80% van de vluchtelingen uit die landen in de bijstand zitten.

Waarschijnlijk voor altijd...het gros uit die groepen loopt de godganse dag Qat te kauwen. Niet erg bevorderlijk om ooit een echte baan te kunnen krijgen..

• Like 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Off-Roader:

Klopt. degenen die nu nog in de bijstand zitten vinden dat vaak wel prima zo. Dat, óf ze kunnen gewoon niks.

Dus zijn we mensen van buiten nodig. (tot de volgende crisis in elk geval)

En die werken hier dan een paar weken, gaan terug naar hun thuisland en vangen daar dubbel zoveel WW vanuit Nederland als dat ze in hun eigen land met werken kunnen verdienen.

Wat een giller weer....LOL

Citaat

Volgens Antkowiak zijn de uitkeringsontvangers dankzij de WW-uitkering met geen mogelijkheid aan het werk te krijgen.

Hij ontvangt de uitkeringsontvangers vanuit Nederland op zijn arbeidsbureau in Warschau en heeft veel werk voor ze: "Ik heb iedere week wel 700 banen. Ik stuur dan steeds vijf, zes mensen naar zo'n werkgever. Maar die persoon met WW zegt gewoon tegen de werkgever dat hij alleen maar naar het gesprek is gekomen omdat hij dat verplicht is en eigenlijk niet wil werken. Nou die werkgever heeft er dan ook geen zin in. Die weet al dat het een werknemer van niks wordt."

Volgens de Poolse econoom Izabela Styczynska is de reden dat de regeling niet werkt vrij simpel. "Als je een Nederlandse WW-uitkering hebt van 1200 euro, en je kunt in Polen hooguit 600 euro per maand verdienen met een baan, wat zou je dan kiezen? Er is geen enkele financiële prikkel om aan de slag te gaan."

Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2276236-opnieuw-grootschalig-misbruik-met-ww-uitkeringen-door-polen.html

• Like 1
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat bedoelde ik een beetje met de groep die het wel best vond.

Mensen die hier niet kunnen en al helemaal niet willen integreren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Pierre:

En die werken hier dan een paar weken, gaan terug naar hun thuisland en vangen daar dubbel zoveel WW vanuit Nederland als dat ze in hun eigen land met werken kunnen verdienen.

Wat een giller weer....LOL

Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2276236-opnieuw-grootschalig-misbruik-met-ww-uitkeringen-door-polen.html

Ja, dat laatste stukje heb ik ook op tv gezien. Wanneer de overheid zich eens wat meer in zou spannen om die fraude tegen te gaan valt er wel wat geld te halen zou ik denken.

Nóg een boosmakertje voor wat de wereld van uitkeringen betreft:

Mijn broer kreeg een tijdelijke woning en bleek daarmee opeens naast onze oud buurjongen te wonen. Die buren waren eind jaren 70 verhuisd en we waren ze daarna uit het oog verloren.

Wij werden uitgenodigd voor koffie. Toen we in het gesprek aankwamen over wat we allemaal hadden gedaan de afgelopen 30 jaar vielen we zowat van onze stoel van verbazing: buurman had nog nooit van z'n leven gewerkt en was daar nog trots op ook.

Was het er dan een armoedig zooitje? Welnee...het stel had 2 kinderen en alles in huis wat ze nodig hadden. En een auto voor de deur. Ok, geen nieuwe, maar ook geen oud barrel.

Blijkt dat je met allerlei toeslagen, subsidies, en toeslagen daar weer bovenop nog best aardig kunt leven. Die gaan echt niet meer aan het werk hoor, hoeveel personeelstekort er in veel sectoren ook is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei shompie:

Leeuw, we hebben mensen nodig. Heel veel mensen, arbeiders beter gezegd. We hebben hier in Nederland werkelozen zat hoor. Maar het ene deel van die werkeloze vind het allemaal wel prachtig zo en het andere deel haalt zijn neus op voor arbeid (handenarbeid) en dat zijn voor een groot deel groen links/sp stemmers. Linkse partijen die zogenaamd opkomen voor de zwakkeren. Je weet wel, waarvan het grootste deel wel kan werken maar het wel best vinden. 

Ik denk dat het beleid de laatste 30-50 jaren hier debet aan is geweest.

Iedereen moest zonodig hogere opleidingen nemen.

Maar te weinig kozen voor gewoon orsinair beroepsonderwijs, opleidingen waar je moest WERKEN en niet als een of andere onnozele hogeropgeleide zogenaamd beleid moeten maken/advieseren.

De zogenaamde kenniseconomie is in mijn ogen mislukt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei shompie:

Dat bedoelde ik een beetje met de groep die het wel best vond.

Mensen die hier niet kunnen en al helemaal niet willen integreren. 

Tis toch g.dverdomme schandalig Polen met een Nederlandse WW uitkering, Nederlandse kinderbijslag en weet ik wat allemaal, Dat ze hier werken ok, maar dat ze van ons sociale stelselk kunnen genieten terwijl ze in Polen wonen? Ik kan dr echt niet bij, en wij Nederlanders maar dokken.

bewerkt door iveco 35c17

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites