[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Opleiding Vrachtwagenchauffeur?


Karcsi

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik denk dat een rijschool jou hierin het beste kan informeren.

Hier heb je dus de rijbewijzen nodig en een 4 weken dagcursus (dacht van 140 uur).

Mijn jongste zoon heeft dat 2 jaar geleden gedaan.

Kosten waren ongeveer 8 tot 10 duizend euro (omgerekend).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je alles in 1 keer haalt kan je met 5000,00 ex btw toe, zak je een keer word het al rap duurder. [voor een particulier rekent de rijschool geen BTW wat ik begreep]

 

Gewoon naar een rijschool gaan inschrijven voor het CE rijbewijs en code 95 . Dan de mijnheer van het CBR even laten zien hoe je rijden moet en je kan aan de bak.😎

bewerkt door iveco 35c17
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Murphy:

Maar als je nog geen code 95 hebt, moet je dan niet een "zwaardere" cursus volgen? (zoals in mijn voorbeeld die 140 uur).

 

Wat mij vorige week verteld is is dat ik voor de code 95  de theorie examens  +V2C en V3C moet doen en een Toets besloten terrein en een praktische toets.

 

Nadat je dit hebt gehaald heb je code 95 en moet je voor het geldig houden enkel aan de nascholingsuren voldoen.

 

RV1 en V2C/R2C zijn onderdeel van het rijbewijs en niet van de code 95.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei mebo 07:

De vraag steller is pas 14 jaar wat heeft hij aan deze info,wil hij vast gaan sparen .Met een jaar of 4 heb je weer heel andere tarieven.

Je weet niet zeker of het zal veranderen, misschien worden de tarieven wel goedkoper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
10 uur geleden zei mebo 07:

De vraag steller is pas 14 jaar wat heeft hij aan deze info

 

En straks ontdekt hij de meisjes en kunnen alle plannen maar zo veranderen :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
2 uur geleden zei Karcsi:

Meisjes en vrachtwagens kunnen allebei toch wel 😂

Ja hoor het blijft goed sturen geblazen !😏 en je niet laten afleiden.😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei iveco 35c17:

Wat mij vorige week verteld is is dat ik voor de code 95  de theorie examens  +V2C en V3C moet doen en een Toets besloten terrein en een praktische toets.

 

Nadat je dit hebt gehaald heb je code 95 en moet je voor het geldig houden enkel aan de nascholingsuren voldoen.

 

RV1 en V2C/R2C zijn onderdeel van het rijbewijs en niet van de code 95.

 

 

Voor een succesvolle "cursus"code 95 hoef je alleen maar 35 uur aanwezig te zijn,je hoeft niet eens wakker te blijven.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb gelezen dat je 14 jaar bent? Mijn advies is om sowieso door te studeren tot je een Havo diploma hebt. MBO kost veel tijd en geld maar je hebt er niks aan tenzij je echt iets wilt leren wat je nergens anders kan leren en waar je perse een vakdiploma voor nodig hebt, bijvoorbeeld schilder, beveiliger, kok, doktersassistent, etc. MBO2 vrachtwagenchauffeur is een opleiding die ik je af zou raden het duurt heel erg lang voor dat je echt chauffeur bent en een MBO2 diploma word door niemand serieus genomen. Beter haal je gewoon een havo diploma en als je 18 bent en je hebt je rijbewijs B, dan ga je solliciteren bij een uitzendbureau. Die werven chauffeurs, die leiden ze op en plaatsen die bij een opdrachtgever. Daarna krijg je salaris en houden ze een klein bedrag van je salaris in voor het terug betalen van je rijbewijs. En je hebt gelijk een baantje waar je de kans krijgt om het werk te leren. Binnen 3 maanden zit je achter het stuur.

 

Het nadeel van dit traject is dat je een contract krijgt bij het uitzendbureau en geplaatst word bij een opdrachtgever. Je kan dan niet zelf je werkgever kiezen want dat is het uitzendbureau, je werkt dan voor een vaste klant van het uitzendbureau zo moet je dat zien. Je contract duurt doorgaans 15 of 18 maanden en daarna mag de opdrachtgever jou, bij goed functioneren overnemen van het uitzendbureau. Het voordeel is dan wel dat je weer een stap dichter bij een vaste aanstelling bent want je hebt al een contract gehad en de baas kent jou.

Nog een nadeel is dat de werkzaamheden bij dit soort trajecten vaak distributie werkzaamheden zijn en dat je vaak op superbasic vrachtwagens rijdt. Dat is niet wat de meeste nieuwkomers willen. Want 'mooie" ritten, 'dikke wagens' en kilometers vreten dat is het toch? Maar om het chauffeurs vak te leren is dit het meest ideale werk. Dicht bij huis, vaak de zelfde routes en klanten, veel manoeuvreren, vaak laden en lossen, een mentorchauffeur waar je alles aan mag vragen, dus de ideale leeromgeving. Geen MBO opleiding die goedkoper en sneller is.

 

Op ‎18‎-‎03‎-‎2019 om 22:58 zei Karcsi:

Je weet niet zeker of het zal veranderen, misschien worden de tarieven wel goedkoper

De kans dat de tarieven goedkoper worden acht ik klein. Er komen steeds meer nieuwe regels en wetten bij dat de kans groter word dat het in de toekomst duurder zal gaan worden. De goedkoopste manier op dit moment heb ik zojuist beschreven. Je betaalt het maandelijks van je salaris, je hebt werk en een mentorchauffeur.
 

Wat chauffeur worden ongeveer kost: € 8493,-

  • Eigenverklaring: € 34,00
  • Rijbewijs B theorieles+ examentraining + praktijk inc. examens (+/- 34 rijlessen): € 2000,00
  • Rijbewijs aanvragen: € 39,00
  • CDE Medische keuring: € 75,00
  • Eigen verklaring: € 34,00
  • Theorie C boeken + theorielessen + examentraining + examens: € 1200,00
  • 28 Rijlessen + examen C: € 2145,00
  • Besloten terrein + praktische toets: € 548,00
  • Rijbewijs aanvragen bij de gemeente: € 39,00
  • 25 Rijlessen + examen CE: 2225,00
  • Rijbewijs aanvragen bij de gemeente: € 39,00
  • Tachograaf pas aanvragen bij KIWA: € 115,00
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet welke opleiding TS nu volgt , maar als het basis/kader of kader is , dan zit de HAVO er niet in , dan ben aangewezen op een korte mbo opleiding , zit ts wel op de HAVO of TL , ja dan zou ik ook zeggen van doorleren en haal eruit wat erin zit .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei suggs73:

Ik weet niet welke opleiding TS nu volgt , maar als het basis/kader of kader is , dan zit de HAVO er niet in , dan ben aangewezen op een korte mbo opleiding , zit ts wel op de HAVO of TL , ja dan zou ik ook zeggen van doorleren en haal eruit wat erin zit .

 

Ik zit in 3HAVO maar ga waarschijnlijk afstromen naar 4TL volgend jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Karcsi:

Ik zit in 3HAVO maar ga waarschijnlijk afstromen naar 4TL volgend jaar

 

Prima, een chauffeur met diesel in de aderen wil niet anders.

Ik neem aan dat de opleiding transport en logistiek wel bekent is, daar ken je al je rijbewijzen halen en ervaring op doen.

Dan heb je wanneer je 18 bent mooi je theorie al binnen en kan je meteen voor je C +E rijbewijs. Met een beetje mazzel heb je die in no time binnen.

Zorg dat je een goed stage adres kan regelen met niet allerdaags transport. In ieder geval niet ergens waar je in het magazijn wordt gestopt. Met dat netwerken kan je nu al beginnen door bijvoorbeeld auto’s te wassen of zo.

Succes jongen.👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
29 minuten geleden zei lientje:

 

Prima, een chauffeur met diesel in de aderen wil niet anders.

Ik neem aan dat de opleiding transport en logistiek wel bekent is, daar ken je al je rijbewijzen halen en ervaring op doen.

Dan heb je wanneer je 18 bent mooi je theorie al binnen en kan je meteen voor je C +E rijbewijs. Met een beetje mazzel heb je die in no time binnen.

Zorg dat je een goed stage adres kan regelen met niet allerdaags transport. In ieder geval niet ergens waar je in het magazijn wordt gestopt. Met dat netwerken kan je nu al beginnen door bijvoorbeeld auto’s te wassen of zo.

Succes jongen.👍

Dankje voor de info!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Karcsi:

Ik zit in 3HAVO maar ga waarschijnlijk afstromen naar 4TL volgend jaar

In dat geval is mijn advies om Havo af te maken. Want dan heb je, je startkwalificatie binnen en ben je meteen van zowel je leerplicht als kwalificatieplicht af. Anders gaat het je heel veel tijd en geld kosten. Want vmbo / 4tl is geen startkwalificatie, dus ook al ben je 16 je blijft kwalificatie plichtig totdat je een MBO 2 of Havo diploma hebt. Dus als je nu 15 bent en je maakt je Havo af ben je op je 17e van zowel je leerplicht als je kwalificatieplicht af. Anders ben je sowieso tot je 18 kwalificatie plichtig en in de toekomst wil men die leeftijd verhogen tot 21 jaar.

 

 https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leerplicht/leerplicht-en-kwalificatieplicht

https://duo.nl/particulier/studiefinanciering/gift-of-terugbetalen.jsp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden