[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijtijden meewerkend chauffeur


Podium Verhuur Haaglanden

Vraag

  • Forumlid

Ik heb een vraag mbt tot een meewerkend chauffeur.

Het verhaal is als volgt.

- Werkdag begint om 6.00 uur.
- Chauffeur rijdt een uur naar locatie.

- Van 7.00 tot 11.00 werkt de chauffeur op locatie (dus niet als chauffeur.
- Vervolgens rijdt de chauffeur van 11.00 tot 15.00 naar de volgende locatie

- Hier werkt hij van 15.00 tot 19.00 uur.
- Om 19.00 uur rijdt hij naar huis, wat ongeveer 45 minuten is.

Eerst gaf de chauffeur aan dat hij dit graag zou wilde, dus geen tweede chauffeur en nu achteraf geeft hij aan dat hij in de problemen is gekomen met de rijtijdenwet.
En dat hij nu de komende 28 dagen een probleem heeft.
De chauffeur rijdt als zelfstandige.

Wat mijn vraag nu is, wat het knelpunt is mbt de rijtijden wet.
- Er is die dag niet langer dan 4,5 uur gereden;
- Er is niet meer dan 9 uur gereden;

Ik weet niet of de weektijden overschreden zijn.

 

Achteraf gezien had ik beter 2 chauffeurs kunnen inzetten, ik was er dan beter mee weggekomen, maar ik ben uitgegaan van de ervaring en kennis van de chauffeur.
Ik wil nu vooral leren van deze fout en wil graag weten waar het knelpunt zit, zodat ik een volgende keer zelf kan bepalen of een dergelijke werkdag wel of niet kan.

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid

Een chauffeur mag ,volgens EU 561/2006,art 8  zes periodes van 24 uur werken ( met inachtneming van de dagelijkse rust)

op iedere periode van 24 uur,na beeindiging van een wekelijkse of dagelijkse rusttijd,dus 24 uur na het begin van de werkzaam heden moet hij een dagelijkse rust maken van 11 uur.

Die hij 3 keer per week in mag korten naar 9 uur.

In de volksmond heet zo een tijd van 24 uur minus de rust een"diensttijd"

Als jouw chauffeur dus om 06.00 uur begint moet hij dus,bij een verkorte dagelijkse rust, 06.00+ 15.00 = om 21.00 uur stilstaan.Als hij om 19.45 thuis is mag hij de andere dag om 4,45 uur weer beginnen.

Die 9 uur mag hij maar 3 keer doen,de ander keren moet hij 11 uur dagelijkse rust maken,als hij dan om 19.45 thuis is mag hij pas weer om 06,45 beginnen.

 

Je chauffeur heeft 1 of 2 keer per week te weinig rust gehad,dat is t knelpunt.

Mar je zegt dat hij om 06.00 uur vertrekt vanaf zijn vertrekpunt,maar sávonds maar 45 minuten nodig heeft. kun je daar niet wat in schuiven?

ik weet niet of hij,voor hij vertrekt nog moet laden,deze tijd is geen rijtijd en kun je ,asl de auto stil blijft staan gewoon wegschrijven als rusttijd.

Sommigen komen bij hun auto,stekende pas in de tachograaf,rijdende auto naar de kantine en gaan nog even een bakkie doen,niet beseffende dat dit je 'savonds op kan breken omdat op t moment dat je de auto verplaatst ook de "diensttijd" aanvangt.

 

Overigens,ik weet niet of je ook in het buitenland komt,maar als je binnen Nederland blijft zul je niet snel in de problemen komen als je alle nachten maar 9 uur stilstaat,zeker als hij alle nachten stilstaat van 19.45 tot 06.00 uur,dat zijn dik 10 uur,alleen vallen ze niet binnen de 24 uur na aanvang van de dienst(06,00 uur)

 

DE chauffeur werkt als zelfstandige schrijf je,als ZZP er of wat? en met jouw auto/of die van hem zelf?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat hij de rusttijd niet op de tachograaf heeft aangegeven,  officieel moet tijdens de andere werkzaamheden ook de pauzes worden ingevoerd. Dus na 4.5h moet de tachograaf op rust. 

8 uur geleden zei Podium Verhuur Haaglanden:

Toch maar eens vragen waar bij hem het knelpunt dan zit.

 

8 uur geleden zei europeaan:

Die 9 uur mag hij maar 3 keer doen,de ander keren moet hij 11 uur dagelijkse rust maken,

 Als hij 5 dagen werkt en de uren zijn elke dag hetzelfde is er een probleem op dag 5, van dag 4 op 5 heeft hij dan te kort gerust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Denk dat hij dan indd de tacho op werken laat staan als hij overige werkzaamheden doet buiten de auto. Zoals @Danny zegt: gewoon rust invoeren op de tacho als de auto stil staat, dan is er niks aan de hand! Sterker nog, denk dat elke agent een giga harde plasser krijgt van al die rust op de tacho. 

 

Of anders der eerste periode op werken laten staan, en de tweede periode zet je hem wel op pauze, om het wat ‘geloofwaardiger’ te laten lijken. Maar hou dan wel je periode van 6 uur in de gaten. In die 6 uur moet je weer een pauze hebben van 45 min. Dus na 5 uur en een kwartier arbeid: tacho op pauze. Dit is overgens arbeidstijdenwet, ben ik persoonlijk nooit op gecontroleerd onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een bedrijf komt hier vragen waarom een chauffeur in de knoop komt met de tacho.

 

Het lijkt erop dat deze chauffeur volgens de regels werkt en netjes de tacho op overige werkzaamheden zet terwijl hij de benen uit z'n lijf loopt om podia te laden/lossen en misschien wel op te bouwen.

 

Na 14u zit z'n dag erop en is die blij dat ie z'n bed in kan duiken. De wetgeving is er onder andere zodat mensen niet als robots worden ingezet maar ook gezond kunnen werken en oud kunnen worden.

 

Vervolgens gaan hier een stel beroepschauffeurs aan de ondernemer vertellen dat hij z'n chauffeur kan aanraden om tacho fraude te plegen zodat 'ie minder kan slapen, langer kan werken etc.

 

Echt waar?!?

 

Je moet gewoon zeggen, dit zijn de regels, zoveel uur werken, zoveel uur rust. Tacho gebruiken zoals het hoort en dat is dat. Gun die man ook z'n rust.

 

Iedereen die zegt 'ga die tacho maar urenlang op rust zetten terwijl je aan het sjouwen bent'. Die gun ik het om op hun 55e bij een bedrijf te werken wat failliet gaat. Waardoor door het uwv goedgekeurd ontslag krijgen. Liefst in een tijd van crisis waar je de chauffeursbanen met zoeken met een vergrootglas. Inmiddels met 55 jaar toch wat traag en wat rugklachten. Dan bij een baas terechtkomen waar je het werk niet volhoudt omdat hij eist dat je de tacho op rust gaat zetten en zodoende niet aan je werkelijke rust komt. Dat niet volhouden en geen verlenging krijgen van het eerste contract, daarna lekker je huis en spaarrekening opeten om vervolgens de bijstand in te gaan tot het pensioen.

 

Serieus, wat een kortzichtig volk hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei 105.510:

Leuke reactie @tstle ik gun jou ook het allerbeste hoor op je 55ste. Over kortzichtigheid gesproken. Wat een vreselijk figuur ben jij zeg, koop een rooie neus en vraag of circus Renz nog een baan heeft, clown! Wie ben jij hier om mij zo veroordelen?

 

 

 

Lees je eigen bericht nog eens:

"gewoon rust invoeren op de tacho als de auto stil staat, dan is er niks aan de hand! Sterker nog, denk dat elke agent een giga harde plasser krijgt van al die rust op de tacho."

 

en

 

"Of anders der eerste periode op werken laten staan, en de tweede periode zet je hem wel op pauze, om het wat ‘geloofwaardiger’ te laten lijken"

 

Waar ben je dan mee bezig? Vervolgens mij een vreselijk figuur noemen. Ga je schamen. Misschien moet je eens met een agent mee als die de nabestaanden slecht nieuws gaan brengen nadat een vermoeide vrachtwagenchauffeur achterop een file is geklapt.

 

Ondertussen wel klagen over oostblokkers die frauderen, maar het hier gewoon aanmoedigen. Hypocriet is dat.

 

Het blijft bijzonder dat op een chauffeursforum de verstandigste opmerking door het inhurende bedrijf zelf al wordt gemaakt in de openingspost, namelijk het idee om 2 chauffeurs in te zetten.

bewerkt door tstle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
15 minuten geleden zei 105.510:

Dat heet geen frauderen, dat heet gebruik maken van een maas in de wet. Ik weet precies wat ik geschreven heb hier en schaam me nergens voor. Ik geef gewoon antwoord op dr vraag hoe je binnen je uren kan blijven.

Dit is GEEN maas in de wet, dat jij beschrijft.

Hooguit een mogelijkheid die niet altijd te controleren valt. Enkel bij een heterdaad ziet de controleur de fout...

Maar de wet zegt toch echt dat "overige werkzaamheden" geen pauze zijn en dus ook niet als zodanig ingevoerd mogen worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei tstle:

Een bedrijf komt hier vragen waarom een chauffeur in de knoop komt met de tacho.

 

Het lijkt erop dat deze chauffeur volgens de regels werkt en netjes de tacho op overige werkzaamheden zet terwijl hij de benen uit z'n lijf loopt om podia te laden/lossen en misschien wel op te bouwen.

 

Na 14u zit z'n dag erop en is die blij dat ie z'n bed in kan duiken. De wetgeving is er onder andere zodat mensen niet als robots worden ingezet maar ook gezond kunnen werken en oud kunnen worden.

 

Vervolgens gaan hier een stel beroepschauffeurs aan de ondernemer vertellen dat hij z'n chauffeur kan aanraden om tacho fraude te plegen zodat 'ie minder kan slapen, langer kan werken etc.

 

Echt waar?!?

 

Je moet gewoon zeggen, dit zijn de regels, zoveel uur werken, zoveel uur rust. Tacho gebruiken zoals het hoort en dat is dat. Gun die man ook z'n rust.

 

Iedereen die zegt 'ga die tacho maar urenlang op rust zetten terwijl je aan het sjouwen bent'. Die gun ik het om op hun 55e bij een bedrijf te werken wat failliet gaat. Waardoor door het uwv goedgekeurd ontslag krijgen. Liefst in een tijd van crisis waar je de chauffeursbanen met zoeken met een vergrootglas. Inmiddels met 55 jaar toch wat traag en wat rugklachten. Dan bij een baas terechtkomen waar je het werk niet volhoudt omdat hij eist dat je de tacho op rust gaat zetten en zodoende niet aan je werkelijke rust komt. Dat niet volhouden en geen verlenging krijgen van het eerste contract, daarna lekker je huis en spaarrekening opeten om vervolgens de bijstand in te gaan tot het pensioen.

 

Serieus, wat een kortzichtig volk hier.

 

Lezen is ook een vak.

De chauffeur heeft zelf van te voren aangeven dat hij dit zo wilde doen. En dat ik niet een tweede chauffeur met wagen moest gaan inzetten. Ik dwing nooit iemand om langer te werken dan hij wil. Een werkdag is bij ons maximaal 10 uur, de rest zijn overuren, ook bij een freelancer.

Daarnaast, sjouwen doen we nooit. Een goede podiumleverancier laat zijn mensen nooit zwaarder tillen dan 15kg. Ons werk is helemaal niet zo zwaar als men denkt. (Wij doen bijvoorbeeld bewust geen layer bouw)

Maar ik proef hier een veel dieper leed. Heel vervelend dat je in deze situatie terecht ben gekomen, maar er is niemand in mijn bedrijf die wordt gedwongen om buiten de regels te werken of langer te werken dan dat hij/zij wil. En frauderen is al iets wat ik helemaal niet wil, ik word er ook niets beter van. Een chauffeur krijgt bij ons gewoon per uur betaald en krijgt een vergoeding voor zijn/haar wagen en de km's.
Het enige wat ik extra kwijt ben is de huur van de wagen en de trailer. Maar de energie die ik er nu aan kwijt ben is een stuk duurder.

De reden van dit topic is dat de freelancer nu achteraf ineens aangeeft dat hij in de problemen is gekomen, terwijl de werktijden precies zo zijn als dat we besproken hadden.

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei tstle:

 

Iedereen die zegt 'ga die tacho maar urenlang op rust zetten terwijl je aan het sjouwen bent'. Die gun ik het om op hun 55e bij een bedrijf te werken wat failliet gaat. Waardoor door het uwv goedgekeurd ontslag krijgen. Liefst in een tijd van crisis waar je de chauffeursbanen met zoeken met een vergrootglas. Inmiddels met 55 jaar toch wat traag en wat rugklachten. Dan bij een baas terechtkomen waar je het werk niet volhoudt omdat hij eist dat je de tacho op rust gaat zetten en zodoende niet aan je werkelijke rust komt. Dat niet volhouden en geen verlenging krijgen van het eerste contract, daarna lekker je huis en spaarrekening opeten om vervolgens de bijstand in te gaan tot het pensioen.

 

Serieus, wat een kortzichtig volk hier.

U haalt 2 dingen door elkaar. Als u over de "rust"-uren waarin de chauffeur gewoon keihard voor u werkt, gewoon 40 Euro per uur betaald, kan de "zelfstandige" gewoon een normaal pensioen afsluiten. Andere vraag is waarom deze chauffeur niet gewoon in loondienst is en u gewoon de riante pensioenpremie voor hem afdraagt.

De adviezen van ervaren (maar kennelijk kortzichtige) chauffeurs dienen in mijn ogen 2 doelen. Het voorkomen van torenhoge boetes van overheden die er genoegen inscheppen zoveel mogelijk geld bij de burgerij op te halen op basis van een wet die door iedereen in de branche op zijn minst als rammelend wordt gezien. En ten tweede, als je je tacho correct bedient en daardoor op vrijdagmiddag op 2 uur van huis 45 uur moet gaan maken op een overvolle parkeerplaats vol met collega's waar je geen zinnig woord mee kan wisselen, dan staat de week er op de tacho zo veel mogelijk op rust.

 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Murphy:

Dit is GEEN maas in de wet, dat jij beschrijft.

Hooguit een mogelijkheid die niet altijd te controleren valt. Enkel bij een heterdaad ziet de controleur de fout...

Maar de wet zegt toch echt dat "overige werkzaamheden" geen pauze zijn en dus ook niet als zodanig ingevoerd mogen worden...

Noem het hoe je het wil noemen, ik denk dat de meerderheid van de chauffeurs dat zo doet, of zal doen. Is het helemaal volgens de wet: nee, zoals jij beschrijft eigenlijk helemaal niet. Gebeurt dit in de praktijk: ja denk op zeer grote schaal. Of heb jij voorheen nooit je tacho op pauze gezet tijdens het lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei tstle:

Serieus, wat een kortzichtig volk hier.

Beste @tstle kan jij mij de fout in mijn bericht uitleggen dan?

 

3 uur geleden zei HIT:

Ik denk dat hij de rusttijd niet op de tachograaf heeft aangegeven,  officieel moet tijdens de andere werkzaamheden ook de pauzes worden ingevoerd. Dus na 4.5h moet de tachograaf op rust. 

 

 Als hij 5 dagen werkt en de uren zijn elke dag hetzelfde is er een probleem op dag 5, van dag 4 op 5 heeft hij dan te kort gerust. 

Want volgens mij staat hier toch echt een antwoord volgens de RTW.

 

2 uur geleden zei 105.510:

Maar hou dan wel je periode van 6 uur in de gaten.

Dit is pertinent fout, wanneer er gereden is moet je de rijtijd en arbeidstijd bij elkaar optellen en dan moet er een rust worden geregistreerd zijn van 45min met als laatste een rust van 0.5h die eindigt op 5.25h. Alleen wanneer de hele dag of periode van 6 aaneengesloten uren andere werkzaamheden betreffen gaat de ATW voor. Overigens telt ook die 6h bij werkzaamheden onder de uitzonderingcategorien. 

 

16 minuten geleden zei Podium Verhuur Haaglanden:

De reden van dit topic is dat de freelancer nu achteraf ineens aangeeft dat hij in de problemen is gekomen, terwijl de werktijden precies zo zijn als dat we besproken hadden.

Ik denk serieus dat hij de dagelijkse rust niet juist opgeeft en zich heeft vergist in de 9 en 11 dagelijkse rust perioden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
11 minuten geleden zei 105.510:

Noem het hoe je het wil noemen, ik denk dat de meerderheid van de chauffeurs dat zo doet, of zal doen. Is het helemaal volgens de wet: nee, zoals jij beschrijft eigenlijk helemaal niet. Gebeurt dit in de praktijk: ja denk op zeer grote schaal. Of heb jij voorheen nooit je tacho op pauze gezet tijdens het lossen?

Als je het strikt formeel neemt is het fraude maar wie maar een beetje ingewijd is in de transport rituelen weet wel beter natuurlijk. Snap trouwens niet waarom die chauffeur gewoon zelf geen pauze neemt en is hij dus ook in overtreding maar loopt dan nog verder klem met zijn uren en dan gaat hij het zeker niet redden met zijn uren per dag en komt dus ook niet meer aan 11 uur rust toe als dat wel moet. Dus het zou 3 dagen in de week precies kunnen.

Immers zijn diensttijd loopt van 06.00 hr tot 19.45 hr en komt dus maar maximaal aan 10.15 hr rust. Dus een tweede chauffeur erbij is hier de beste oplossing lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@HIT  , ik weet niet precies wat hij gedaan heeft. Eerst gaf hij aan dat het zo kon en dat hij het zo wilde en achteraf geeft hij aan dat niet klopte.
Voordat ik met hem in  gesprek ga wilde ik weten hoe de regelgeving nu precies zit. De uitleg van @europeaan is een stuk duidelijker dat de Wikipedia pagina.

Ik weet niet precies of de rusttijden precies overeenkomen met de gewone pauze tijden. Maar als dat niet zo is, dan vind ik dat een taak van de ondernemer zelf om dit aan te geven.

 

@Localton Ik hier verder niet op in, omdat dit totaal niet relevant is voor dit onderwerp en ik in mijn ogen ook niet aan jou hoef te verantwoorden hoe mijn bedrijf werkt en hoe vaak wij een chauffeur met vrachtwagen inzetten en of het beter is om iemand in dienst te nemen of hem de vrijheid te laten houden om voor verschillende partijen te werken.
Ook het uurloon is niet relevant, want dat bepaald een chauffeur zelf, hij is immers ondernemer.

@doemijnbest Deze tijden zijn incl de pauzes. Liever geen pauzes tijdens de ritten als het niet hoeft maar gewoon op de zaak of locatie. Daar heb ik lunch geregeld, onderweg eten is vaak een stuk duurder en ook een stuk slechter.

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
10 minuten geleden zei Podium Verhuur Haaglanden:

@HIT  , ik weet niet precies wat hij gedaan heeft. Eerst gaf hij aan dat het zo kon en dat hij het zo wilde en achteraf geeft hij aan dat niet klopte.
Voordat ik met hem in  gesprek ga wilde ik weten hoe de regelgeving nu precies zit. De uitleg van @europeaan is een stuk duidelijker dat de Wikipedia pagina.

Ik weet niet precies of de rusttijden precies overeenkomen met de gewone pauze tijden. Maar als dat niet zo is, dan vind ik dat een taak van de ondernemer zelf om dit aan te geven.

 

@Localton Ik hier verder niet op in, omdat dit totaal niet relevant is voor dit onderwerp en ik in mijn ogen ook niet aan jou hoef te verantwoorden hoe mijn bedrijf werkt en hoe vaak wij een chauffeur met vrachtwagen inzetten en of het beter is om iemand in dienst te nemen of hem de vrijheid te laten houden om voor verschillende partijen te werken.
Ook het uurloon is niet relevant, want dat bepaald een chauffeur zelf, hij is immers ondernemer.

@doemijnbest Deze tijden zijn incl de pauzes. Liever geen pauzes tijdens de ritten als het niet hoeft maar gewoon op de zaak of locatie. Daar heb ik lunch geregeld, onderweg eten is vaak een stuk duurder en ook een stuk slechter.

ok maar maakt niet echt zoveel uit, hij komt niet aan 11 uur rust als hij dat wel moet maar is al eerder door diversen aangegeven, als hij om 19.00 hr thuis kan zijn is het probleem er volgens mij niet meer. Hij gaat niet over zijn rij-uren heen en ook niet op het 2 wekelijks gemiddelde. Maar is dit een reële situatie of is dit een test ?🤣 Want wat voor diensten zijn dit ? 1 uur rijden, dan 4 uur rijden en dan in 45 min weer thuis zijn.

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei 105.510:

Noem het hoe je het wil noemen, ik denk dat de meerderheid van de chauffeurs dat zo doet, of zal doen. Is het helemaal volgens de wet: nee, zoals jij beschrijft eigenlijk helemaal niet. Gebeurt dit in de praktijk: ja denk op zeer grote schaal. Of heb jij voorheen nooit je tacho op pauze gezet tijdens het lossen?

Heeft niks met mazen in wetten te maken,natuurlijk kun je t beste ,tijdens t wachten de tacho op rust zetten,of i.i.g 45 minuten.

Maar ook dan zet de "knel"in het feit dat de beste man te weinig dagelijkse rust heeft.

Oplossing is dan zoals Danny al aangaf: de tacho minimaal 3 uur op rust zodat de dagelijkse rust 3+ 9 = 12 uur gaat worden ,en dan is t probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei tstle:

 

 

 

 

Je moet gewoon zeggen, dit zijn de regels, zoveel uur werken, zoveel uur rust. Tacho gebruiken zoals het hoort en dat is dat. Gun die man ook z'n rust.

 

Iedereen die zegt 'ga die tacho maar urenlang op rust zetten terwijl je aan het sjouwen bent'. Die gun ik het om op hun 55e bij een bedrijf te werken wat failliet gaat. Waardoor door het uwv goedgekeurd ontslag krijgen. Liefst in een tijd van crisis waar je de chauffeursbanen met zoeken met een vergrootglas. Inmiddels met 55 jaar toch wat traag en wat rugklachten. Dan bij een baas terechtkomen waar je het werk niet volhoudt omdat hij eist dat je de tacho op rust gaat zetten en zodoende niet aan je werkelijke rust komt. Dat niet volhouden en geen verlenging krijgen van het eerste contract, daarna lekker je huis en spaarrekening opeten om vervolgens de bijstand in te gaan tot het pensioen.

 

Serieus, wat een kortzichtig volk hier.

Je bent blijkbaar behoorlijk gefrustreerd door een gebeurtenis uit het verleden,maar wat jou overkomen is is totaal niet te vergelijken met wat hier het knelpunt is:

Niemand verplicht iemand om zijn rust niet te respecteren.

Het gaat er hier om hoe en wanneer je het begin en het einde van de dagelijkse rust het voordeligste kunt indelen zonder daarmee de wet te overtreden.

Of hij tijden het ;lossen en laden zijn tacho volledig op rust zet en toch staat te lossen en laden of niet,is totaal niet relevant.

( ik ga er van uit dat hij in de tijd dat hij statte wachten ook wel even pauze neemtom koffie te drinken en zijn boterham op te eten.)

Het probleem zit m in art 8.2 van 561/2006 dat voorschrijft dat je binnen een periode van 24 uur  na t beeindigen van een voorgaande dagelijkse of wekelijkse rust,een dagelijkse rust voltooid moet hebben.

 

En in dit geval zijn tips gegeven hoe hij t beste kan werken met zijn tachograaf,zinder ook maar een regel te overtreden.

Dit heeft met kortzichtigheid niks te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden