[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ruime bocht


lambiek

Recommended Posts

Gast doemijnbest
Op ‎20‎-‎3‎-‎2019 om 15:11 zei Spongebob:

Waarom moet je er ook perse naast gaan rijden terwijl de combinatie geknikt staat?

Wat zouden wij toch blij zijn als de personenwagen automobilisten eens inzicht zouden krijgen in het verkeer. Heb al heel lang voorgesteld dat 1 les op een vrachtwagen verplicht zou moeten zijn voor een B rijbewijs. Had onlangs ongeveer hetzelfde in Leeuwarden om bij Dokter Oetker te komen. ( over de overweg Rechts af !), stond iets wat links voorgesorteeerd dus wat op het linker voorsorteervak, knipperlichten etc aan en bijna een ieder bleef achter me behalve die ene met dat kleine k*t wagentje en moest zonodig naast me gaan staan met als het gevolg dat je geen kant meer uit kunt i.v.m. je uitzwaai. 

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
Op ‎20‎-‎3‎-‎2019 om 15:37 zei Leeuw:

Haast? Menigeen heeft veel meer haast dan die slome vrachtwagen, dus áls er een klein gaatje is...

Ik ken de betrokken kruising en is goed overzichtelijk dus denk toch een gevalletje van ¨op het laatste moment veranderen ¨ van onze collega.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in de ogen van een automobilist heb je het toch altijd gedaan.

 

Lang geleden in Zwolle ging ik links voorgesorteerd staan om rechtsaf te gaan ( lengte ongeveer 30m ), de politie deed toen nog de begeleiding en die hield mijn rechts helemaal leeg. Toen ik de bocht nam ging het ineens niet meer verder, iets hield mij tegen.... een Renault Espace die toen net nieuw op de markt was. De beste man snapte niet waarom het verkeer bleef stilstaan en ging om iedereen heen en dacht bij mij binnendoor te gaan. De agent stond helemaal machteloos, auto'tje was met hoge snelheid overal omheen gereden totdat ik hem klem drukte tussen het talud en mijn oplegger.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ja ook heel herkenbaar en gebeurd als je een collega aan ziet komen en even wacht om hem/haar de ruimte te geven, zoeffffff  en ze gaan je voorbij maar rijden zich vaak helemaal klem en halen de vreemdste capriolen uit om hun gezichtsverlies maar weer goed te  maken en zo wordt het alleen maar groter. 😁😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei rocky4x4:

Volgens mij mag je in Leeuwarden met een vrachtwagen niet rechtsaf

Wíj komen er wekelijks bij Ardagh, een je mag daar gewoon rechtsaf als je het spoor over gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
11 uur geleden zei rocky4x4:

Volgens mij mag je in Leeuwarden met een vrachtwagen niet rechtsaf maar moet je een paar honderd meter doorrijden tot de rotonde daar draaien en dan voor de overweg linksaf. Ben er al weer een tijd niet geweest dus kan veranderd zijn. Dat andere geval is op de oude veiling Westerlee gezien de tijd die erbij staat gaan er op die tijd veel naar huis. Die zien maar één ding en dat is de uitgang.

Hans

Is volgens mij de 1e kruising vanaf de ingang en niet naar de uitgang, tenminste dat dacht ik hoor.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij mag je in Leeuwarden met een vrachtwagen niet rechtsaf maar moet je een paar honderd meter doorrijden tot de rotonde daar draaien en dan voor de overweg linksaf. Ben er al weer een tijd niet geweest dus kan veranderd zijn. Dat andere geval is op de oude veiling Westerlee gezien de tijd die erbij staat gaan er op die tijd veel naar huis. Die zien maar één ding en dat is de uitgang.
Hans
Nog nooit zo geweest.... Kan het mij niet herinneren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-3-2019 om 16:44 zei lambiek:

Ja waarom soorteer je naar links als je naar rechts gaat, ik denk dat hij ook geen richting aangaf naar rechts

En ik was er niet bij dus ik weet het ook niet , dus kan ik beter mijn mond houden  :ja:

 

Misschien stond hij wel links voorgesorteerd overzag de weg waar hij wezen moest en kwam en kwam tot de conclusie dat hij toch rechtsaf moest? Richtingaanwijzer aan en hup, naar rechts.👍

 

Maar was daar ondertussen toch “zomaar” een zwarte auto gaan staan rechts naast hem in de dode hoek, :eek:

De bestuurder was niets vermoedend aan het kijken of die over kon steken.

 

Nee ik was er ook niet bij, maar je weet het niet he 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden