Spring naar bijdragen
shompie

Hoe groen is groen nu eigenlijk. Of hoe hypocriet zijn de groenen nu?

Recommended Posts

2 uur geleden zei Leeuw:

Misschien kun je het makkelijker maken door vooraf aan te geven welk antwoord je precies wilt horen? :D

Als je de discussie ge.ezen had zou je gezien hebben dat ik vroeg HOE je kunt t zien dat een Oostblokker met een ex NL auto rijdt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei 105.510:

Ik bedoel: een ex NL auto, die geexporteerd is naar een oostblok land euro5. Die nu rondrijden oo de maasvlakte met oosteuropees kenteken. Voorbeeld: gister werd ik ingehaald door een auto ex MVT uit Oud-alblas, oo het stuk richting de maasvlakte. Achterop de auto staat nog in gele letters net boven het slangenrek Oud-alblas. Hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me dan af? 

Was die auto van voor 1 jan 2013 ? Dan mag hij de maasvlakte op tot 1 jan 2020

Ik beweer niet dat er daar geen ex no auto,s rijden,dat zijn veelal uitgevlagdeNL bedrijf en

Een "echte" Pool(of wat dan ook)rijden veelal met nieuw materiaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat staat natuurlijk niet in de lichtbak, dat die auto van voor 1 jan 2013 is. Dat is een aanname van mij. Maar lijkt me een redelijk gegronde aanname aangezien dit bedrijf gewoon nog bestaat en dagelijks te vinden is oo de maasvlakte. Waarom zouden ze anders zo’n auto weg doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei 105.510:

Waarom zouden ze anders zo’n auto weg doen?

Omdat het omslagpunt waarbij de auto nog financieel rendabel is berrijkt is? 

Bij veel auto's is dat of met 350.000km of met 5 jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-3-2019 om 15:49 zei HIT:

Je gaat aan een komma voorbij in de definitie, een komma die aangeeft dat het een andere opsomming is:

En in Nederland is een geslotenverklaring inrijden gebruik maken van een verboden rijstrook als je daarin rijdt.

Okay, dus die buitenlands gekentekende voertuigen gaan het systeem in via de ANPR en er wordt een beschikking uitgeschreven ?

(of deze ooit ingevorderd wordt is een 2e vraag natuurlijk..:angel:)

Ik heb niet echt de actuele stand van landenaansluiting op de CBE systeem kunnen vinden..

~~~~~~~~~~

Verder, begin dit jaar heb ik in de haven van A'dam toch enkele DAF's XF EEV's op de kade gezien, van van de Brug uit Putten, voor de boot naar noord Afrika.

Zag er schoon en netjes uit. :ok:

Ik begrijp alleen niet dat zo'n bedrijf er niet voor zorgt dat de firma naam eraf is gehaald. Op die manier krijg je dus van die vage Google foto's over een tijdje. :zegtniets:

~~~~~~~~~~

In het kader van groen of niet groen:

Europees gezien is het wegtransport eigenlijk de enige tak die meer CO2 is gaan uitstoten sinds 1990.. Zelfs de industrie is flink gedaald.. :eek:

Zegt het EU milieuagentschap.

20190321PHT32197_original.jpg

Bron:

http://www.europarl.europa.eu/news/nl/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissies-van-auto-s-feiten-en-cijfers-infografiek

bewerkt door Durashift

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Durashift:

Europees gezien is het wegtransport eigenlijk de enige tak die meer CO2 is gaan uitstoten sinds 1990.. Zelfs de industrie is flink gedaald.. :eek:

Zegt het EU milieuagentschap.

Dat  verwonderd mij niet zo veel.

Gezien het aantal auto's dat er meer zijn gaan rijden sinds 1990.

dat is het logische gevolg van de economie,.waar niets geproduceerd,of waar geen mensen wonen, word hoeft ook geen vrachtwagen te rijden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Durashift:

Europees gezien is het wegtransport eigenlijk de enige tak die meer CO2 is gaan uitstoten sinds 1990.. .

Bron:

http://www.europarl.europa.eu/news/nl/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissies-van-auto-s-feiten-en-cijfers-infografiek

Als je de link opent en t verhaal helemaal leest zul je zien dat met"wegvervoer"alle voertuigen bedoeld worden.

Van alle wegvervoers modules blijkt het vrachtvervoer 26,2 %,lichte vrachtwagens 11,9 % en luxe wagens ,die men ook onder wegvervoer rekent,maar liefst 60,7 % voor hun rekening te nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites