[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Distributie chauffeur bij de Jumbo


Sjonnie*camaro

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
 
Dat heb ik ook gehoord. Was ook een Schuitema-DC, toch? 
 
Ach de mentaliteit in het Noorden is zooooo veel anders dan in de Randstad. 
Nee, het Coop- DC in Gieten was eerder Schuitema. Beilen was eerder Super de Boer

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 25-3-2019 om 07:19 zei Sjonnie*camaro:

 

 

Lange ritten op groot spul is wat mijn interesse heeft.

 

Groeten en bedankt

Lange ritten in NL..... Of je verdwaalt. Of je zal toch NL uit moeten ..

Doe wat Pierre doet. Lekker F in. Groot land.

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
15 minuten geleden zei De Don®:

DC Elst is verreweg het beroerdste DC om te lossen. En dat ligt vooral aan de mentaliteit van het personeel daar.  

 

Bij Elst is men al jaren in onzekerheid en aan het husselen met het personeel. Iedereen die weg kon, is gegaan. Dus de gedesillusioneerde medewerkers zijn overgebleven. Murw door de jarenlange loze beloftes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



" userid="11710"]. 
Mijn mening over winkeldistributie in het algemeen: blijf daar ver van weg,tenzij je van rolcontainers,stoeprandjes,laadkleppen,gedoe in binnensteden met verkeerd geparkeerde auto's,onnodige obstakels en spelende fietsers kinderen en bejaarden in je dode hoek houdt.


Valt ook wel weer mee. Winkels zijn over het algemeen goed bereikbaar.

Rij distri met een trailer. Heb er soms ook 25-30... En we zitten ook in woonwijken te krabben dus winkel distri is makkelijker.

Alleen die rolcontainers... Daar ga ik geen vrienden mee worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nieuwegein word geen vervanging van Woerden, maar een aanvulling

Citaat

Wij zijn er trots op dat Jumbo Supermarkten de komende jaren een nieuw geautomatiseerd nationaal distributiecentrum in Nieuwegein realiseert. Het distributiecentrum zorgt voor een snellere en efficiëntere belevering van onze slow moving artikelen aan de regionale distributiecentra en winkels. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Het was wel de bedoeling te vertrekken uit HIA ja, maar het landelijke DC in Tiel gaat definitief niet door en de bouwtekening wordt nu aangepast voor 'n kavel in Oss.

 

Delfgauw is ook niks mis mee, heeft meer werk dan alleen de Appie. Lidl Bleiswijk, PLUS HIA, Gall & Gall, broodritjes naar Aldi's, maar ook bloemenritten naar AH DC's bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben zelf vrij nieuw in de transportbranche, maar als intercedent hoor ik veel verhalen over winkeldistributie.

Een ding is wel duidelijk.. als je het niet hebt geprobeerd, weet je ook niet of het iets voor jou is! (of er moet overduidelijke factoren meespelen)

Als je de kans hebt (wat vaak gebeurd) ga dan eens een dag mee. Als wij chauffeurs krijgen die nog geen ervaring hebben, laten we ze eerst een dag of twee meerijden met een vaste chauffeur. Zo leer je wat er moet gebeuren en hoe het moet gebeuren en belangrijker, of het wat voor jou is! Dit werk wordt vaak niet 5 a 6 dagen per week gedaan (uitzondering daargelaten) maar voor 2 a 3 dagen. Het werk is wel wat zwaarder en je hebt veel adressen op één dag. Bij mijn buurt jumbo komt iedere vrijdag een dame de vracht van de jumbo lossen terwijl sommige mannen hun hoofd er voor omdraait. Ervaar het zelf en oordeel dan!

 

Groetjes,

Mariska Posthuma
Flex-in PSN

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 minuten geleden zei henri:

het winkel personeel moest ze er af halen

 

 

Als het dan maar volgroeid (volwassen) personeel is en niet van die mugjes die er uit zien als 12 (hun groeispurt nog moeten maken) terwijl ze 15 zijn en dan hun groeischijven naar de gallemiese helpen. Of eronder terecht komen als er 1 container van de laadklep kiepert. (Bij slecht materieel.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
31 minuten geleden zei henri:

er was er altijd wel 1 persoon erbij die ruim op leeftijd was.

en ze stonden meestal met 2 of 3 mensen aan de klep.

en als chauffeur zijnde kun je ook een beetje rekening houden.

als er een jongere personeel tussen staat.

dat je geen 3 zware rolcontrainers  op de klep zet.

 

Hubbie stuurt de kuikens weg en als er geen volwassenen zijn om te helpen met lossen, doet hij dat zelf. Hij vindt dat hij als chauffeur niet alleen verantwoordelijk is voor de lading, maar ook voor wie daar aankomt of in de buurt komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het verschilt ook weer per bedrijf. Bij de AH hoef je ze alleen maar op de klep te zetten, bij de Jumbo helpt het personeel wel mee en bij de Coop helpen ze vaak nog net mee met lossen, maar emballage laden doe je daar 9 van de 10 keer alleen.

 

En veel adressen valt idd wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
49 minuten geleden zei henri:

ik heb voor ah gereden.

en daar moesten hun lege emballage wel op de klep zetten.

als ze dat niet wilde doen.

deuren dicht en gaan volgens de planning.

maar dat heb ik nooit mee gemaakt.

en ik altijd een bakkie koffie mee kreeg voor onderweg .

 

Hubbie heeft ook voor AH gereden. Wat lading betreft en hulp had hij niks met de planning of tijden te maken. Geen volwassen hulp, dan maar langer lossen. Bij zijn collega is zo'n kind onder een container terecht gekomen. Ja, kind van 15 overleden. Die collega heeft zich laten omscholen.

 

En @Pierre

het klopt dat er bij AH strak gepland werd qua la/lo bij filialen en dat de chauffeur niet id buurt mocht wachten als je te vroeg was. De ritten stonden al lange tijd van tevoren  vast. Waar heb je dan een planner voor? Men was zogenaamd zuinig op de dure chauffeur, die hulpkracht waren vervangbaar. Sws als ze 18 werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei henri:

ik heb zelf ongeveer 10 jaar regelmatig voor een grote supermarkt keten gereden.

maar nooit meer als 4 adressen per dag gehad.

dus dat vele adressen valt nog wel mee.

en het zware werk viel ook wel mee.

op het dc deden de medewerkers de containers in de trailer rijden.

bij de winkels hoefde ik ze alleen maar op de laadklep te zetten.

en het winkel personeel moest ze er af halen.

bofkont. Op mijn DC moet ik zelf laden. bij de winkels zelf op de klep zetten, zelf van de klep rijden en zelf over de drempel van de winkel duwen. als de wagen leeg is, strompel ik weer achter het stuur voor de volgende winkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Om dat zijspoor even op te breken: Bakker rijdt de winkeldistributie voor COOP,  koel vanuit Deventer en warm vanuit Gieten. 

 

Het enige wat Loos doet is aanleveren op de beide DC's en (dat heb je dan misschien net eens gezien road train) 'n enkele winkel voorzien van wat wijn. Waarom dat is weet ik ook niet, gebeurt ook bij bepaalde Jumbo winkels. Of die ondernemers dan meer mogen buiten de organisatie om of dat het van de afzender uit gaat weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden