Spring naar bijdragen
  • 0
Sjonnie*camaro

Distributie chauffeur bij de Jumbo

Vraag

Recommended Posts

• 0
Op 16-4-2019 om 15:35 zei Domino:

Ja maar waar Nnndoh werkt zijn ze er wel op vooruit gegaan qua DC, als ik de juiste voor me heb 🙂

Klopt.... maar de auto's zijn ruk.  verder word langzaamaan de winkel formule aangepast en worden alle MCD's , boons markten.

en helaas nog geen vrouwelijke chauffeurs in dienst.

bewerkt door nnndoh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei nnndoh:

.... maar de auto's zijn ruk. 

Heb ik me altijd afgevraagd: wat is de achtergrond van die achterlijk lange wielbasis van de trekkers??

Het zal best beter veren, maar dat voordeel lever je met manoeuvreren weer in...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 13-4-2019 om 20:03 zei henri:

ik heb zelf ongeveer 10 jaar regelmatig voor een grote supermarkt keten gereden.

maar nooit meer als 4 adressen per dag gehad.

dus dat vele adressen valt nog wel mee.

en het zware werk viel ook wel mee.

op het dc deden de medewerkers de containers in de trailer rijden.

bij de winkels hoefde ik ze alleen maar op de laadklep te zetten.

en het winkel personeel moest ze er af halen.

Fijn dat het goed bevallen is! Niet iedere chauffeur komt weg met 4 adressen, daar zit verschil in. Het zware werk is natuurlijk voor iedereen anders, bij onze buurtsupermarkt staat iedere week een dame te lossen!  Bij de winkels zou je geholpen moeten worden, echter is dit in praktijk niet altijd zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
19 uur geleden zei Marotrans:

Heb ik me altijd afgevraagd: wat is de achtergrond van die achterlijk lange wielbasis van de trekkers??

Het zal best beter veren, maar dat voordeel lever je met manoeuvreren weer in...

Beter gewichtsverdeling als er ook een zware voor as op.zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Dat  laatste weer ik niet maar de verklaring zou kunnen kloppen idd. Maar zet er dan 'n slaapcabine op; wielbasis 4 meter met dagcabine en 'n gat van 'n meter ziet er ook niet uit 😇

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
2 uur geleden zei shompie:

Beter gewichtsverdeling als er ook een zware voor as op.zit.

Zijn ze bij ons ook mee bezig omdat we eigenlijk iets te zwaar zijn op de trekas. En meer rijcomfort. Nu zijn ze nog aan het meten of de koppeltafel wel ver genoeg naar voren kan  zodat je evengoed nog bocht kan maken en op goede gewicht uit komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

ze moeten die euro 6 CF niet zo knijpen. met een beetje file kom ik een tunnel niet harder dan 50 uit met een volle vracht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei roadtrain:

Zijn ze bij ons ook mee bezig omdat we eigenlijk iets te zwaar zijn op de trekas. En meer rijcomfort. Nu zijn ze nog aan het meten of de koppeltafel wel ver genoeg naar voren kan  zodat je evengoed nog bocht kan maken en op goede gewicht uit komt. 

Ik ben er mee bezig geweest toen ik voor Hsf reed. Altijd net ff te zwaar. 10 ton's voor as en wielbasis van 4.10 ipv 3.80. Scheelt meer dan een ton. Bij Hsf hebben ze het toen een poosje zo gedaan op de vestiging Winterswijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
2 uur geleden zei roadtrain:

Steunpoten verwijderen scheelt een heel stuk.

Of koppelen jullie nog wel eens een geladen oplegger af?

De Schmitz kippertrailers hebben standaard geen steunpoten meer. Gewoon 2 kokers in L-vorm aan elkaar gelast welke je voor het afkoppelen in een profiel van de oplegger schuift.

Wij rijden, in NL, altijd met het maximale toelaatbare gewicht, hebben 9 tons voorassen en hebben de gewichtsverdeling altijd in orde. Zowel met de starre kippers als met de stuurtrailers, terwijl de schotel op de zelfde plaats blijft staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
11 uur geleden zei Teddybeer:

Steunpoten verwijderen scheelt een heel stuk.

Of koppelen jullie nog wel eens een geladen oplegger af?

Wij koppelen zelden. Maar steunpoten zitten al ver naar achter dus maakt geen verschil. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites