Spring naar bijdragen
EJD

Transport draait goed, zeggen ze en dan toch

Recommended Posts

Allemaal hobby en bezigheidstherapie

Maar hoelang rijden Egelman en Hoptrans op de west- Europese wegen?  Die zie ik nu wel heel veel rijden en zullen uit de zelfde vijfer vissen als het zonnetje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Girteka gaat die doelstelling niet halen, denk ik.

Buiten dat heeft Waberer aandeelhouders die rendement willen zien. Girteka heeft natuurlijk ook aandeelhouders maar dan van een ander soort :-).

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei zoetwatermatroos:

(...) Maar hoelang rijden Egelman en Hoptrans op de west- Europese wegen?  Die zie ik nu wel heel veel rijden....

Egelmann en Hoptrans...de pest op de Franse wegen... :ja:

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Teddybeer:

Bericht uit 2016, maar blijkbaar te veel van het goede?

ADC08CA8-5667-4494-A18E-64518C927B8F.jpeg

15 % van niks is nog steeds niks.......

Heb dat altijd geschreven. Er is geen chauffeurs tekort. Er is een goedkoop chauffeurs tekort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@corydon dat goedkope is deels waar maar er is vooral een tekort aan chauffeurs waar je als bedrijf zijnde ook echt iets aan hebt en dus hun vak verstaan. Het grootste probleem ligt naar mijn idee bij de mentaliteit van de chauffeurs. Dat dit grotendeels door de bedrijven is veroorzaakt willen ze niet horen maar zo is het wel. 

• Like 1
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei schoenenreus:

(...)

Het grootste probleem ligt naar mijn idee bij de mentaliteit van de chauffeurs. Dat dit grotendeels door de bedrijven is veroorzaakt willen ze niet horen maar zo is het wel. 

Gelul...leg die maar eens uit dan..;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel simpel pierre de bazen hadden het liefst goedkoop volk en de nederlandse chauffeurs waren ze liever kwijt dan rijk. Dan werd er ineens de hele dag op hun vingers mee gekeken en als ze in plaats van 85 maar liefst 86 reden hingen ze al in de telefoon, als jij aan het eind van de dag 20km meer had dan het plan systeem was het kantoor te klein dat je nu een uur eerder terug bent hoor je niemand over, 15 min betalen om te tanken maar je moey wel in luxemburg tanken waar je 10 man voor je hebt, ritjes rond de kerk omdat je te duur bent voor de lange afstand, altijd het kutwerk op knappen omdat de goedkope dat niet kunnen en zo kan ik nog wel ff door gaan. Een echte chauffeur is wel zo’n lul die dit allemaal accepteert en nog steeds zijn best doet maar de zij-instromers en jongere generatie niet, die doen alleen wat ze verteld wordt en geen stap meer omdat dat toch niet gewardeerd wordt. 

Kun je direct wel weer met het feit komen dat jou baas zo fantastisch is en het daar niet geld maar die roemenen zijn er ook niet voor niks gekomen. 

• Like 1
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schoenenreus, het is opvallend te noemen dat dikwijls de inhoud van jou reacties doorspekt zijn van een zeer hoog 'stamtisch-gehalte'.

Een beetje in het genre van heel hard 'boe' en 'kut' roepen, zonder écht inhoudelijk op de materie in te gaan. 

Ergens jammer, want je bent niet echt serieus te nemen zo...

bewerkt door Pierre
  • Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
3 uur geleden zei schoenenreus:

Heel simpel pierre de bazen hadden het liefst goedkoop volk en de nederlandse chauffeurs waren ze liever kwijt dan rijk. Dan werd er ineens de hele dag op hun vingers mee gekeken en als ze in plaats van 85 maar liefst 86 reden hingen ze al in de telefoon, als jij aan het eind van de dag 20km meer had dan het plan systeem was het kantoor te klein dat je nu een uur eerder terug bent hoor je niemand over, 15 min betalen om te tanken maar je moey wel in luxemburg tanken waar je 10 man voor je hebt, ritjes rond de kerk omdat je te duur bent voor de lange afstand, altijd het kutwerk op knappen omdat de goedkope dat niet kunnen en zo kan ik nog wel ff door gaan. Een echte chauffeur is wel zo’n lul die dit allemaal accepteert en nog steeds zijn best doet maar de zij-instromers en jongere generatie niet, die doen alleen wat ze verteld wordt en geen stap meer omdat dat toch niet gewardeerd wordt. 

Kun je direct wel weer met het feit komen dat jou baas zo fantastisch is en het daar niet geld maar die roemenen zijn er ook niet voor niks gekomen. 

Ik heb het je al eens vaker gezegd maar ik denk dat jij een wat ongelukkige keus heb gemaakt met de baasje die jij in de loop der tijd (je loopbaan als chauffeur) want wat jij hier schets herken ik mij niet in. Zowel als werkgever zijnde niet en ook als werknemer niet. Een rij op Luxembourg voor de pomp, lekker doorrijden en in België of Nederland tanken. En jij denkt dat een baasje enkel en alleen voor goedkoop personeel gaat? Ook hier sla je de plank mis, een baasje wil gewoon personeel die doet wat hij van hem verwacht en geen praatjes maker. En de meeste baasjes weten die er haarfijn uit te filteren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn ogen is de werkelijke reden dat werkgevers opzoek gingen naar goedkoper personeel mede te danken aan de chauffeurs.

In mijn tijd voor werkgevers kon ik makkelijk rondkomen met mijn salaris, had een gigantisch huis in Den Haag en een goede auto onder mijn hol.

Maar ik heb geen kinderen, ik wilde ook niet nog groter wonen en mijn vakantie's kon ik gewoon van mijn vakantiegeld betalen.

Ik had collegae die meer uren maakten en elke maand zeurden omdat er maand overbleef na het geld. 1 bepaalde collega had 2 kinderen, ging groter wonen, kocht een nieuwe auto en ging twee keer per jaar op vakantie naar en warm land maar wel zeuren elke maand dat chauffeurs slecht betaald werden en dat werkgevers niet meer wilden betalen.

Ik heb deze vraag dus ook al eens ergens anders gesteld en tot op de dag van vandaag kan niemand mij uitleggen: " waarom moeten werkgevers meer gaan betalen omdat de chauffeurs keuzes maken? "

Ook heb ik voor een aantal werkgevers gewerkt die onze Poolse chauffeurs hetzelfde betaalden als de Nederlandse alleen kozen zijn voor de Poolse chauffeurs omdat die wel op vrijdag nog een rit wilden doen, niet zeurden als een dag niet werd gereden maar ze in de loods een handje moesten toesteken. 

Dan nu over het topic, Ik denk dat de TS ook wel in de gaten heeft en met hem vele anderen dat het inderdaad beter gaat in het transport, maar ook dat veel transportbedrijven hebben ingeboet op hun reserves en dat die weer moeten worden opgebouwd. Want als op dit moment weer een crisis zou uitbreken gaan alsnog een boel bedrijven op de fles.

• Like 3
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mebo 07

Omdat werkgevers zich uit laten knijpen door verladers en men een ander het verlies nog niet gunt en de km prijs voor een auto ongeveer vast ligt moet het tekort ergens anders weg komen! En dan maar jammeren dat een chauffeur te duur is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En daar snij je een punt aan!

Er is een periode geweest dat ze elkaar het verlies nog niet gunden….

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
18 uur geleden zei Pierre:

Schoenenreus, het is opvallend te noemen dat dikwijls de inhoud van jou reacties doorspekt zijn van een zeer hoog 'stamtisch-gehalte'.

Een beetje in het genre van heel hard 'boe' en 'kut' roepen, zonder écht inhoudelijk op de materie in te gaan. 

Ergens jammer, want je bent niet echt serieus te nemen zo...

En dit ^^ is een perfect voorbeeld, van hoe je niet inhoudelijk op iemand reageert maar iemand tot een karikatuur probeert te maken...

Inhoudelijk: De Roemenen zullen niet voor niets bij KLG rijden. Ik zie er in Nederland meer met witte, dan gele platen rijden. Keuze van het bedrijf en als jij daardoor naar Frankrijk kunt blijven gaan, snap ik dat je tevreden bent: Deze verdeling pakt goed voor je uit.

Bij veel bedrijven is de verdeling andersom: De Nederlanders doen vooral het het binnenlandwerk (*), de langere ritten gaan vooral naar de collega's uit het Oosten. Ook wel uit te leggen: Voor lange stukken rechtuit rijden heb je natuurlijk liever iemand die per uur een stuk goedkoper is.

Ik heb bij een oud-werkgever meegekregen hoe Nederlanders werden afgedankt en vervangen. Zal vast niet overal zo geweest zijn hoor, maar het gebeurde wel degelijk.

(*) Of binnenland, laad- en loswerk nu "kutwerk" is, daarover kun je discussiëren. @schoenenreusstaat er ook niet bepaald positief in, maar een deel van zijn verhaal klopt wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
55 minuten geleden zei HIT:

1 bepaalde collega had 2 kinderen, ging groter wonen, kocht een nieuwe auto en ging twee keer per jaar op vakantie naar en warm land maar wel zeuren elke maand dat chauffeurs slecht betaald werden en dat werkgevers niet meer wilden betalen.

Ik heb deze vraag dus ook al eens ergens anders gesteld en tot op de dag van vandaag kan niemand mij uitleggen: " waarom moeten werkgevers meer gaan betalen omdat de chauffeurs keuzes maken?

Met een soortgelijke redenering wordt ook gesteld dat mensen bij de voedselbank lopen door hun eigen keuze's. Omdat ze allemaal nieuwe auto's en keukens kopen en daardoor in de problemen komen... :rolleyes:

Als je de vraag naar een loonsverhoging aan het wangedrag van een enkeling ophangt en daarbij je ogen sluit voor het feit, dat ook voor werknemers de vaste lasten en uitgaven voor levensonderhoud stijgen, schep je een zwaar vertekend beeld van de werkelijkheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Leeuw:

(....) Als je de vraag naar een loonsverhoging aan het wangedrag van een enkeling ophangt en daarbij je ogen sluit voor het feit, dat ook voor werknemers de vaste lasten en uitgaven voor levensonderhoud stijgen, schep je een zwaar vertekend beeld van de werkelijkheid.

In eenzelfde context lees ik ook de reactie van Schoenenreus: het generaliseren van werkgevers met één of enkele malafide werkgevers, en daarbij zaken noemen over o.a. mijn (ex) werkgevers die serieus kant nog wal raken. Zeer waarschijnlijk gebaseerd op de eigen ervaringen bij de eigen werkgevers, en anders niets meer als van horen zeggen, onderweg aan de koffieautomaat.

Omdat het hier om veel gebezigde populistische 'vaktaal' gaat noem ik het gezwets van de stamtafel.

Dus wie schept hier een zwaar vertekend beeld, of wie probeert een karikatuur te schetsen?

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
32 minuten geleden zei Leeuw:

Met een soortgelijke redenering wordt ook gesteld dat mensen bij de voedselbank lopen door hun eigen keuze's. Omdat ze allemaal nieuwe auto's en keukens kopen en daardoor in de problemen komen... :rolleyes:

Als je de vraag naar een loonsverhoging aan het wangedrag van een enkeling ophangt en daarbij je ogen sluit voor het feit, dat ook voor werknemers de vaste lasten en uitgaven voor levensonderhoud stijgen, schep je een zwaar vertekend beeld van de werkelijkheid.

Heel simpel Leeuw en ik oqn uit eigen ervaring spreken. 

Je kan niet meer uitgeven dan dat je verdient. Keuzes maken, eigen keuzes. Als ik geen geld heb kan ik geen nieuw bankstel. Als ik dan toch een nieuw bankstel wil zal ik keuzes moeten maken. Als ik dan evengoed op vakantie ga en ook nog eens uit eten gaat het fout. 

En ik weet zeker dat het merendeel van de mensen die bij de voedselbank lopen op die manier daar gekomen zijn.

Oh ja, en ik weet dat ik hiermee geen vrienden maak maar het is wel de waarheid. Als jij niet meer dan 40 uur wil werken kun je niet veel extra's doen als chauffeur zijnde. Dan kun je gaan wijzen naar je werkgever maar je kan ook denken, heel misschien had ik een ander en beter betaald vak kunnen kiezen als ik wel 2 keer per jaar op vakantie wil.

Allemaal eigen keuzes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Maar we wijzen altijd maar naar de werkgever.

Ik heb nu in ruim 2 jaar tijd mijn prijs met 10% verhoogd (stijging cao beroepsgoederenvervoer) maar als ik kijk wat ik netto meer heb is dat te verwaarlozen. 

Hoe komt dat denk je. Pikt mijn opdrachtgever dat weer terug of zal alles duurder worden. Kijk alleen maar eens naar accijnzen en btw. Wij zullen netto nooit meer te besteden krijgen maar eerder minder. Wat denk je wat het klimaat accoord gaat kosten? En wie gaat dat betalen denken jullie. Maar vooral lekker naar de werkgever blijven wijzen en niet nadenken. En links stemmen natuurlijk 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei mebo 07:

Omdat werkgevers zich uit laten knijpen door verladers en men een ander het verlies nog niet gunt en de km prijs voor een auto ongeveer vast ligt moet het tekort ergens anders weg komen!

Absoluut waar geen speld tussen te krijgen, en toch zijn de meeste bedrijven gewoon blijven werken zoals voor de crisis. 

Enkele groten hebben ook vestigingen in het buitenland geopend en sommigen zijn helemaal uitgevlagd, maar het grootste probleem is dat onze oosterse vrienden ons kunstje hebben afgekeken en dat nu verbeteren. 

1 uur geleden zei mebo 07:

En dan maar jammeren dat een chauffeur te duur is!

Ik heb nog nooit gezeur gehad omdat de chauffeur te duur is. Ik heb het wel uit de monden van werkgeversorganisatie's gehoord, maar die schaar ik onder dezelfde noemer als werknemersorganisatie's. 

De Nederlandse chauffeur is niet te duur er zijn voorbeelden zat ook hier op het forum dat goedbetaald werk gewoon te vinden is. 

1 uur geleden zei Leeuw:

Klopt, ik heb jaren bij een voedselbank op hetzelfde terrein gestaan met mijn spul. En wat is verbazend? Dat de meesten die komen voor een pakket met de auto komen, dat kinderen met puma/nike oid aan lopen ( want op school kunnen ze zich anders niet vertonen ). En ja er zijn er ook die er niets aan kunnen doen, maar die komen lopend of met een afgetrapte fiets of daar moet het worden bezorgd. 

1 uur geleden zei Leeuw:

Daarom eisen de bonden dus altijd meer dan de inflatie en koopkrachtmiddeling? Om hetzelfde te kunnen uitgeven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
37 minuten geleden zei Pierre:

Dus wie schept hier een zwaar vertekend beeld, of wie probeert een karikatuur te schetsen?

Ik denk jullie allebei:

- @schoenenreus geeft het vertekende beeld door alle werkgevers over één kam te scheren.

- @Pierre schetst de karikatuur van iemand die niet inhoudelijk ergens op ingaat (zonder inhoudelijk in te gaan op wat Schoenenreus schreef)

43 minuten geleden zei Pierre:

In eenzelfde context lees ik ook de reactie van Schoenenreus:

<KNIP>

Omdat het hier om veel gebezigde populistische 'vaktaal' gaat noem ik het gezwets van de stamtafel.

Nu doe je het gewoon weer... Wéér beticht je iemand zonder te weten, wat hij dan misschien weet of van je ex-collega's gehoord heeft.

Ik heb gisteravond nog kunnen lezen wat jullie beiden geschreven hebben, voordat het verwijderd of verborgen werd. 

Dan kun je je daarover nu wel beklagen, maar heb je niet zelf hier ex-collega's van je te kijk hebt gezet en anekdote's verspreid over ex-collega's die herleidbaar zijn naar één persoon?

"Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
45 minuten geleden zei shompie:

En ik weet zeker dat het merendeel van de mensen die bij de voedselbank lopen op die manier daar gekomen zijn.

Ik dacht dat ik deze link in een discussie met @lientje ook al eens had gegeven: https://voedselbankennederland.nl/ufaqs/hoe-ziet-een-gemiddelde-klant-van-de-voedselbank-eruit .

Let op de zin: "Slechts een deel van onze cliënten heeft problematische schulden."

Maar weet vooral lekker zeker, wat je zo zeker weet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
6 minuten geleden zei HIT:

Daarom eisen de bonden dus altijd meer dan de inflatie en koopkrachtmiddeling? Om hetzelfde te kunnen uitgeven?

Nu zou ik iets met nullijnen kunnen schrijven en dat de gemiddeld koopkracht voor veel huishoudens sinds de jaren 1970 niet echt is gestegen...

Of ik pak dit van je maat er even bij:

21 minuten geleden zei shompie:

Ik heb nu in ruim 2 jaar tijd mijn prijs met 10% verhoogd (stijging cao beroepsgoederenvervoer) maar als ik kijk wat ik netto meer heb is dat te verwaarlozen. 

Hoe komt dat denk je. Pikt mijn opdrachtgever dat weer terug of zal alles duurder worden. Kijk alleen maar eens naar accijnzen en btw. Wij zullen netto nooit meer te besteden krijgen maar eerder minder. Wat denk je wat het klimaat accoord gaat kosten? En wie gaat dat betalen denken jullie. Maar vooral lekker naar de werkgever blijven wijzen en niet nadenken. En links stemmen natuurlijk 🤣

:bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites