[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tarieven chauffeurs


Podium Verhuur Haaglanden

Vraag

  • Forumlid

Ik ben heel benieuwd wat de prijzen van een chauffeur zijn voor buitenlandse ritten, die Nederlands spreekt, maar zich ook kan redden in het Engels/Duits.
Gaat dit via dagprijzen of met uurprijzen?
En als een evenement 1 dag duurt zijn er dan speciale tarieven voor de wachtdagen?

 

Ik snap dat ondernemers allemaal zelf hun prijs mogen bepalen, maar ik hoop dat er iets van een richtprijs is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

 

 

Binnenlandse rit is rond de € 600 per dag (max 10 uur)

Dus zeg € 60 per rijuur, incl trekker chauffeur en km

Wachtdagen zijn een vast bedrag van dacht € 300,

 

Althans...dit waren de prijzen die je in de wandelgangen hoorde 😉

Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet meer (met tekort aan chauffeurs)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei scania1965:

 

 

Binnenlandse rit is rond de € 600 per dag (max 10 uur)

Dus zeg € 60 per rijuur, incl trekker chauffeur en km

Wachtdagen zijn een vast bedrag van dacht € 300,

 

Althans...dit waren de prijzen die je in de wandelgangen hoorde 😉

Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet meer (met tekort aan chauffeurs)

 

Ts. vraagt wat een chauffeur kost , niet wat 'n auto met chauffeur kost .! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

denk dat je het bruto loon kunt tellen, en dan nog de bijkomende kosten zoals overnachtingen /bedrijfs en of veiligheidskleding/cursussen/ etc ,en die bedragen bij het uurloon omrekenen dat je gauw aan de 28/30 euro zit .als zzp er mag je toch wel €35 p/u rekenen denk ik zo, hou je nog een redelijk netto loon over (hoop ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎25‎-‎03‎-‎2019 om 22:29 zei Podium Verhuur Haaglanden:

Ik ben heel benieuwd wat de prijzen van een chauffeur zijn voor buitenlandse ritten, die Nederlands spreekt, maar zich ook kan redden in het Engels/Duits.
Gaat dit via dagprijzen of met uurprijzen?
En als een evenement 1 dag duurt zijn er dan speciale tarieven voor de wachtdagen?

 

Ik snap dat ondernemers allemaal zelf hun prijs mogen bepalen, maar ik hoop dat er iets van een richtprijs is.

Wat moet de chauffeur allemaal kunnen behalve autorijden? Hoeveel ervaring moet hij hebben en met wat voor wagen moet hij op pad? Hoe vaak mag die weer thuis komen? Of is hij het hele evenementseizoen van huis?

 

Een 3 talige chauffeur bijvoorbeeld, mag daar wat mij betreft een flinke toeslag voor vragen. Want ga maar eens Nederlands proberen te praten met een Spanjaard, Fransman of een Turk. Een taalles kost namelijk minimaal € 10 - € 15,- per uur exclusief boeken, materialen, reiskosten en studietijd. En ga er maar van uit dat je minimaal een halfjaar tot een jaar bezig bent daarmee.

bewerkt door Spongebob
Aanvulling en zinsopbouw.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Spongebob:

Wat moet de chauffeur allemaal kunnen behalve autorijden? Hoeveel ervaring moet hij hebben en met wat voor wagen moet hij op pad? .....

Op de eerste plaats zelfstandig zijn En kennis hebben van Europa Onder andere de land kaart  Wat kennis van de auto

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 25-3-2019 om 22:29 zei Podium Verhuur Haaglanden:

Ik ben heel benieuwd wat de prijzen van een chauffeur zijn voor buitenlandse ritten, die Nederlands spreekt, maar zich ook kan redden in het Engels/Duits.
Gaat dit via dagprijzen of met uurprijzen?
En als een evenement 1 dag duurt zijn er dan speciale tarieven voor de wachtdagen?

 

Ik snap dat ondernemers allemaal zelf hun prijs mogen bepalen, maar ik hoop dat er iets van een richtprijs is.

In jouw specifieke geval zou ik misschien wel met dagprijzen werken. Temeer omdat er een wachtdag tussen lijkt te zitten. 

 

Ik weet niet of er sjouwwerk bij zit en/of montage. Ik zou dan al snel minimaal 30 rekenen én een vergoeding voor overblijven/danwel hotel met kost en inwoning. Echt een chauffeur puur om te rijden hoeft dat niet te kosten. En het heeft er mee te maken hoe lang je iemand in kan zetten. Komt die persoon ad-hoc voor een paar dagen? Ga er dan niet raar van kijken als je 32,50 moet betalen. Mensen die voor langere tijd gewoon meedraaien kunnen dat niet rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei jean:

denk dat je het bruto loon kunt tellen, en dan nog de bijkomende kosten zoals overnachtingen /bedrijfs en of veiligheidskleding/cursussen/ etc ,en die bedragen bij het uurloon omrekenen dat je gauw aan de 28/30 euro zit .als zzp er mag je toch wel €35 p/u rekenen denk ik zo, hou je nog een redelijk netto loon over (hoop ik)

Er zijn eigenrijders legio die na aftrek van alle kosten net 20 euro bruto loon overhouden. Die 35 van jouw is veel te hoog gegrepen voor een chauffeurtje. 

 

Een tijd terug vroeg een transporteur aan mij of ik voor hem wilde rijden in het weekend. Ik gaf voor zondag (het is al weer een 2 jaar terug) een tarief van 37,50 af. Toen hoefde het natuurlijk niet. Hij gaf zijn zzpers 23,30 per uur en dat was gebaseerd op de kostprijs van een D-5 chauffeur all in. Dat klopt wel zo ongeveer. Nu zal dat zo'n 27 max 28 euro zijn. En dan zijn er nog bosjes die dat niet voor zichzelf voor elkaar krijgen en voor 25 of 26 werken. Uit jouw post blijkt ook dat jij geen weet hebt van het reilen en zeilen als zzp-er.

 

Reken ff mee: 

 

Voorbeeld: 28 euro ex per uur keer 55 in de week maakt 1540 x 4 = 6160 bruto per maand. In het meest ongunstige geval zou hij over dit hele bedrag de helft kwijt zijn aan inkomstenbelasting. Dat maakt ongeveer 3000 euro netto. Dat heeft geen enkele loonjongen in D-6. En niet allemaal beginnen te roepen over verzekeringen en pensioen! Want met bovenstaand inkomen ga je eerder richting de 4500 en daar kan je prima een pensioen en verzekering van betalen.

 

Overigens sprak ik pas een boer die wat bij kluste op een rupskraan en die kreeg net geen 30, midden van het land waar het personeelstekort het grootst is. Boven de 30 krijg je niet snel op elkaar om met een machine te draaien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Is dit een verkapte sollicitatie?

 

🤣🤣🤣🤣

 

En als je zoekende bent, ik weet nog wel een bedrijf wat iemand zoals jou kan gebruiken. En dan kom je misschien in de buurt wat je anders voor langere tijd niet kan schrijven 🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Ron, 

 

dit is geen verkapte sollicitatie, ik zit best. Wij zitten in dezelfde vijver en we weten wat er betaald word aan het type 'chauffeur' wat wij zijn. Ik hou daar ook mijn mond over dicht. Ja, je moet iets meer kunnen als een zeil openschuiven en een spanband over een pak hout kunnen trekken, dat klopt. Maar ondanks dat ik best zit heb ik altijd oog voor veranderingen en misschien wel verbeteringen. Die veranderingen en het daar bijbehorende leerproces blijven trekken. Maar ik heb de komende tijd mooie uitdagingen en projecten waarbij ik mezelf kan ontwikkelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
11 minuten geleden zei the duke:

Beste Ron, 

 

dit is geen verkapte sollicitatie, ik zit best. Wij zitten in dezelfde vijver en we weten wat er betaald word aan het type 'chauffeur' wat wij zijn. Ik hou daar ook mijn mond over dicht. Ja, je moet iets meer kunnen als een zeil openschuiven en een spanband over een pak hout kunnen trekken, dat klopt. Maar ondanks dat ik best zit heb ik altijd oog voor veranderingen en misschien wel verbeteringen. Die veranderingen en het daar bijbehorende leerproces blijven trekken. Maar ik heb de komende tijd mooie uitdagingen en projecten waarbij ik mezelf kan ontwikkelen!

 

En toch vind ik het maar voor een deel.waar wat je zegd.

 

Ik denk dat instelling belangrijker is dan daadwerkelijk iets kunnen. Alles valt te leren, zoals een oud forumlid meermaals.zei, voer een aap genoeg nootjes dan gaat hij vanzelf dansen (of zoiets) Het komt er op neer dat je alles kunt leren als je maar wilt.

 

En over iets meer verdienen. Een kennis van mij is op zoek naar chauffeurs, het is werk wat je moet willen doen en waar je de (weer ja) de juiste instelling voor moet hebben. Hij is bereid een beginnend chauffeur de kans te geven op een auto waarvan je 3 standaard trekkers kan kopen. 

 

Niemand te vinden. Klein familie bedrijfje met iets van 12 eigen auto's.  Kan per direct 2 chauffeurs gebruiken 

 

En hij betaald goed hoor, beter als dat je in de winkeldistributie krijgt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei the duke:

Die 35 van jouw is veel te hoog gegrepen voor een chauffeurtje. 

misschien niet voor een chauffeurtje:nee: maar ,,

 

mijn zoon en ik gaan toch beslist niet minder dan voor €35 p/persoon als oproep/inval ed. aan de gang.

als het een vast/lang termijn zou zijn kan er uiteraard overlegd worden.

die €35 euro is all inn natuurlijk .( incl.BTW)

 

btw ik had het met die €35 ook niet over een chauffeurtje maar een ZZPer, chauffeurtje kost (loondienst) vandaag de dag rond de 28 euro  all inn.

bewerkt door jean
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei jean:

die €35 euro is all inn natuurlijk

daar kom ik mijn bed niet voor uit.

 

En het hoeft ook niet, incl. BTW is 37.50 a 38 het eerste dat komt kijken. En daar heb je dan ook gelijk de reden dat men mij niet inhuurt voor verkeersregelwerk alleen.... daar werkt men al voor 17,50p/h.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
25 minuten geleden zei HIT:

daar kom ik mijn bed niet voor uit.

 

En het hoeft ook niet, incl. BTW is 37.50 a 38 het eerste dat komt kijken. En daar heb je dan ook gelijk de reden dat men mij niet inhuurt voor verkeersregelwerk alleen.... daar werkt men al voor 17,50p/h.

 

 

En ik mezelf maar afvragen waarom er nooit een lang weekend Lelystad voor me in zat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
37 minuten geleden zei Huub Klaassen:

Een dag verhuur tegen 55 a 60 Euro per uur Groot werk al snel 2,20 per km met bij komende kosten autobaan dure br stof

 

Huub

 

En toen staken er onverwachts een paar dolfijnen over en wat denk je.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

1 uur geleden zei shompie:

 

En toen staken er onverwachts een paar dolfijnen over en wat denk je.....

... er werden 's avonds vissticks gegeten! LOL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 minuten geleden zei Leeuw:

 

... er werden 's avonds vissticks gegeten! LOL

 

 

Nee echt niet.

 

Hij kon niet meer remmen joh.... En een klap, echt niet normaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ah Jean duidelijk, je bent in ieder geval geen marktverzieker als je dat rekent!  

 

Ik reken voor de lange termijn toch wel iets meer ook. Toevallig werd ik gisteren nog gebeld -ik bel zelf eigenlijk nooit voor werk- voor werk in de nfra-sector op een kraanwagen. Klonk veelbelovend. Lekker hier in het dorp, beter kan je het niet hebben. En zoals hij door liet schemeren super gunstige voorwaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden