[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

UTC tijd


GTAKevin023

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

 

Ik heb per ongeluk al mijn manuele input die ik heb ingevoerd niet volgens de UTC tijd maar de normale tijd ingevoerd. Als ik om 07:00 begin maar ik doe later mijn pas in de tacho zet ik hem ook daadwerkelijk op 07:00 begonnen. Maar de uitleesmachine geeft aan dat ik om 06:00 begonnen ben. Hoe zit dat?

 

Moet dus invoeren dat ik om 08:00 begonnen ben? Uur voorruit invoeren?

 

Gr Kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei GTAKevin023:

Hallo,

 

Ik heb per ongeluk al mijn manuele input die ik heb ingevoerd niet volgens de UTC tijd maar de normale tijd ingevoerd. Als ik om 07:00 begin maar ik doe later mijn pas in de tacho zet ik hem ook daadwerkelijk op 07:00 begonnen. Maar de uitleesmachine geeft aan dat ik om 06:00 begonnen ben. Hoe zit dat?

 

Moet dus invoeren dat ik om 08:00 begonnen ben? Uur voorruit invoeren?

 

Gr Kevin

Stel die vraag eens bij de ILenT,je krijgt altijd binnen 5 werkdagen antwoord.

 

https://tijdelijk.ilent.nl/contact/vragenformulier.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja. Wat mij ook opvalt is dat de uitleesmachine ook aangeeft dat me pas een uur vroeger is uitgelezen dan de werkelijke tijd. Kan ook aan die uitleesmachine liggen?? Want heb ook tijden gecontrolleerd dat ik niks manuel heb aangepast. Dat geeft ie ook een uur vroeger aan. 

 

Waarschijnlijk doe ik het toch goed? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je doet alles prima.

 

De tachograaf rekent alles om naar UTC tijd, terwijl op het scherm de locale tijd staat.

 

Maar op je print staat dan inderdaad de UTC tijd. Niks van aantrekken, en gewoon de tijd die op het scherm staat aanhouden, dan kan je je zelf nooit in verwarring brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als ik het goed begrijp?

De VDO digitale tachograaf van versie 1.3 of daarvoor moet wel de manuele invoer via de UTC tijd worden ingevoerd. (Oude tachograaf) 

Dus dan moet je als je om 07:00 begint de tachograaf op 06:00 wintertijd of 05:00 zomertijd invoeren? 

Dus je begint om 07:00 in de wintertijd. Maar je stopt je tachograaf kaart erin om 07:30. Moet je dus alles VOOR 06:00 voeren als rust tot je laatste dienst en van 06:00 tot 06:30 invoeren als overige werkzaamheden. Dan heb je dus je manuele invoer via de UTC tijd (wintertijd) handmatig toegevoegd.  

 

Maar de VDO digitale tachograaf van 1.4 kan wel gewoon lokale tijd worden ingevoerd via de manuele invoer. (Nieuwe tachograaf)

De tachograaf zet automatisch alles in UTC tijd zowel op printout als op de uitleesmachine. 

Dus als je begint om 07:00. Maar je stopt je kaart om 07:30 in de tachograaf dan kan je wel gewoon volgens de lokale tijd invoegen dat je VOOR 07:00 rust heb gehad tot je laatste dienst en overige werkzaamheden t/m 07:30. 

 

Een nieuwe tachograaf kan je altijd herkennen aan de ''1m invoer toevoegen?'' vraag die er gesteld word.

 

Dit is wat ik ervan begrijp. Klopt dat? 

bewerkt door GTAKevin023
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei GTAKevin023:

Dit is wat ik ervan begrijp. Klopt dat?

 

Uh? UTC tijd is altijd +1 of 2 t.o.v. de NL lokale tijd. Dadelijk met de zomertijd +2.

 

In de tacho geef je aan wat de periode is geweest tijdens de laatste kaartuitgifte en het moment dat je de kaart erin stopt. Je kan nooit 'voorbij de UTC' tijd (naar de toekomst toe) verantwoorden.

 

Dus, om het ff helder te maken:

Stap jij om 7 uur lokale tijd de truck in. Zal de tacho een UTC tijd van 6 uur aangeven.

Ja, bij de nieuwere tacho's wordt de lokale tijd getoond, dus is het ook 7 uur in het display.

 

Als jij nou om 6:30 uur bent gestart met werken in de loods, dan geeft je dus rust op in de tacho tot 5:30 bij UTC tijd in de tachodisplay en het hamertje tussen 5:31 en 6:00 uur.

 

Bij een recent model tacho is dat 6:30 respectievelijk 6:31 en 7:00 uur.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden