[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Veranderen van baas en wat is een goeie reden?


Danny

Vraag

  • Forumlid

Titel verraadt het al een beetje en ik ben best wel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. Ik heb vandaag een aanbieding gekregen van een concullega om daar te komen rijden en qua werk zou ik precies hetzelfde gaan doen, misschien wat dichterbij maar soms ook aangename tripjes.. Verdiensten zijn ook hetzelfde en qua aantal collega's zal er ook weinig veranderen, tot zover geen reden om te zeggen dat ga ik doen.

 

Nou is voor mij persoonlijk een heet hangijzer het materiaal waarmee ik moet werken. Ik steek niet onder stoelen of banken dat mijn auto waarmee ik mijn werk moet doen totaal ongeschikt is. Meermaals aangegeven maar heb het gevoel dat tegen een muur praten meer oplevert. Daarbij moet ik redelijk vaak koppelen en ben ik gezegend met collega's die de staat van een chassis niet zoveel interesseert als het er maar enigzins achter hangt.

 

Om terug te komen op die aanbieding, alles is nagenoeg hetzelfde alleen de auto is er 1 waarvan ik zeg JA! Dat is een auto voor een hele week onderweg en eventueel een weekend, plus dat het mijn favoriete merk is. Daarachter komt een vast tankchassis te hangen, geen gekoppel meer en andermans ellende te repareren.. Zou dit voor jullie een reden kunnen zijn om over te stappen of een gevalletje gras lijkt groener?

 

okdoei

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Als je gevoel zegt dat je het moet doen,dan moet je het doen danny.
Je weet wat je hebt dus laat je eigen niet verleiden door een auto.
Als het geld goed is en het werk ook dan is het niet zo'n probleem lijkt mij.
Een goed gesprek met desbetreffende baas kan nooit geen kwaad.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Overal is wel wat. Als eigenrijder merk ik vaak dat veel chauffeurs alleen aan zichzelf denken. Probeer je eens te verplaatsen in je werkgever of planner. Zou mooi zijn als er wat meer begrip komt over en weer.

Als ik jou verhalen lees heb je het zo slecht nog niet.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Voor mij persoonlijk is het gereedschap waarmee ik moet werken belangrijk. Misschien wel het belangrijkste, nadeel in jou geval is dat je wel je vastigheid opgeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
35 minuten geleden zei Danny:

Om terug te komen op die aanbieding, alles is nagenoeg hetzelfde alleen de auto is er 1 waarvan ik zeg JA! Dat is een auto voor een hele week onderweg en eventueel een weekend, plus dat het mijn favoriete merk is. Daarachter komt een vast tankchassis te hangen, geen gekoppel meer en andermans ellende te repareren.. Zou dit voor jullie een reden kunnen zijn om over te stappen of een gevalletje gras lijkt groener?

 

Tja, de auto én een vaste aanhanger zijn duidelijk verbeterpunten. Het wordt dus een tankoplegger?

 

Grootste vraag lijkt mij of dat wat beloofd wordt ook stand blijft staan in de praktijk, over een jaar ofzo. Ik bedoel, in het werk dat jij doet komt niet-koppelen toch niet heel vaak voor?

 

~~~~~~~~

 

Ben je nu  weer voor 100% aan het werk?

Persoonlijk zou dat voor mij nog wel een stukje loyaliteit  zijn als er door de baas soepel mee omgegaan is.

 

Ik zag van de week dat de baas wel bezig is met nieuw materiaal.. dus die kip wordt eens ook vervangen, nietwaar. ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Overal is wel wat. Als eigenrijder merk ik vaak dat veel chauffeurs alleen aan zichzelf denken. Probeer je eens te verplaatsen in je werkgever of planner. Zou mooi zijn als er wat meer begrip komt over en weer.

Als ik jou verhalen lees heb je het zo slecht nog niet.




Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet slecht heb waar ik nu zit! Ik probeer mezelf ook altijd te verplaatsen in mijn werkgever en vandaar dat ik het ondanks alles nog steeds vol hou met een auto die geschikt is voor het binnenland en verder niet eigenlijk. Maar het gaat me wel tegenstaan dat ik elke keer de lampjes sta te vervangen, rubbertjes op de luchtkoppelingen en een versleten band moet laten vervangen omdat collega's het 'niet' gezien hebben.

Dat is ook 1 van de redenen vermoed ik waarom de concullega bij mij terecht is gekomen, die hebben in hun hele bestaan nog nooit een vacature hoeven plaatsen. Ik ben zuinig op het materiaal, ongeacht hoe een ander ermee omgaat. Zet ik een trailer weg waarvan alles werkt en goed is en de week erop koppel ik m weer aan en er is iets stuk aan maak ik het of zorg ik dat het gemaakt word..

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



 
Tja, de auto én een vaste aanhanger zijn duidelijk verbeterpunten. Het wordt dus een tankoplegger?
 
Grootste vraag lijkt mij of dat wat beloofd wordt ook stand blijft staan in de praktijk, over een jaar ofzo. Ik bedoel, in het werk dat jij doet komt niet-koppelen toch niet heel vaak voor?
 
~~~~~~~~
 
Ben je nu  weer voor 100% aan het werk?
Persoonlijk zou dat voor mij nog wel een stukje loyaliteit  zijn als er door de baas soepel mee omgegaan is.
 
Ik zag van de week dat de baas wel bezig is met nieuw materiaal.. dus die kip wordt eens ook vervangen, nietwaar.
 
 


Nee gewoon een chassis, het werk blijft tankcontainers. En niet koppelen is bij hun eigenlijk een standaard, mits er een keer met een trailer van een opdrachtgever op pad gegaan moet worden.

Ik ben weer volledig aan het werk ja, en hoe mijn baas ermee omgegaan is verdient ie alle lof voor.

Nieuw materiaal komt na de zomer, moeten er een paar uit. Dan zet ie zo'n mooie grote MAN demo neer waar alles op en aan zit, terwijl wij al weten dat we die cabine niet zullen krijgen. Laat staan de opties die erop zitten.. Collega's die er al 25 jaar of langer zitten zeggen niet voor niks, tis dat er volgens de wet een normale bestuurdersstoel in moet zitten anders hadden we op een fruitkistje gezeten. En dat is gewoon zonde, dat je op een binnenland auto wat wil besparen prima maar niet op een auto waarbij een chauffeur een week of langer van huis is

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vaste aanstelling of eerst maar eens 2 contracten? Dat zou ík never nooit niet accepteren en zeker niet als ik nu een contract voor onbepaalde tijd had.
En kijk ff met wat voor n hok ik lange afstanden rijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Buikgevoel volgen, 

en je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt. 

 

Ik ben bij mijn huidige baas begonnen zodat ik rustig de tijd had om rond te kijken naar een fatsoenlijk bedrijf zonder werkloos te zijn. 

Dit is 13 jaar geleden... 🤣

 

Soms pakken de dingen ook wel eens goed uit. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



^^ Ja, okay, kan mij wel voorstellen dat dat een keer tegen gaat staan als je ziet dat het ook anders kan.
 
Dus, jullie rijden ook gewoon een miljoen kilometers met de eerste, originele, stoel erin?
 
 


Ik heb t nog niet meegemaakt naar de miljoen, van collega's gehoord dat er wel is zittingen vernieuwd zijn maar complete stoelen durf ik niet te zeggen.

Vaste aanstelling of eerst maar eens 2 contracten? Dat zou ík never nooit niet accepteren en zeker niet als ik nu een contract voor onbepaalde tijd had.
En kijk ff met wat voor n hok ik lange afstanden rijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk




Nee eerst 2 tijdelijke contracten. Dat is voor mij niet echt een rede om nee te verkopen. Pierre beschrijft het op de goeie manier, ik vind mezelf geen onbetwiste topper maar weet wel dat ik goed ben in wat ik doe. En dan dat 'hok' waarmee ik werk.. Qua ruimte mag het groter maar ik kan hier wel goed mee uit de weg, het gaat mij meer om de uitrusting ervan. Ik zal dat even onderaan beschrijven bij de foto om het duidelijk te houden.

 
Hoezo niet? Ik denken dat er weinig werkgevers zijn die iemand zomaar aannemen en direct een vast contract -voor onbepaalde tijd- aanbieden.
Als jij van jezelf weet dat je je mannetje staat in dat werk dan moet je voor een paar halfjaar contracten echt niet de kans laten liggen.
Gaat het onverhoopt toch ergens mis binnen zo'n termijn, dan vind iemand die zijn kwaliteiten heeft en goed is in zijn werk meestal wel iets anders.
Uiteindelijk wordt het kaf van het koren gescheiden en komt iedereen op de plaats waar hij hoort...
 


Dit bedoel ik dus. Het langste wat ik zonder werk thuis heb gezeten is 3 dagen.. En dat was ook in de tijd dat er veel chauffeurs thuis zaten omdat er 'geen' werk was.

Dan even terugkomen op die auto. Slechts een prestatiemodus beschikbaar 'ECO'. Dit houdt in dat ik op geen enkele manier kan beïnvloeden wat de auto in mijn ogen moet doen boven de 50km/u.. Bergop met 40t treingewicht en 410pk? Die motor is sterk en dat overdrijf ik niet maar als ie een slechte dag heeft laat ie m terug zakken tot bijna 900 toeren voordat ie terug schakelt.. Kan er zelf niks aandoen zolang die niet onder de 50 komt. Heb er met de tijd een oplossing op gevonden en dat is de motorrem intrappen op het moment dat ik moet gaan klimmen. Het werkt maar zo hoort het niet. Geen retarder, heb je niet nodig want dat hadden wij vroeger ook niet is het standaard antwoord. Kom ik weer terug op die ECO en het niet kunnen schakelen.. 2 jaar terug onderweg naar Genève en iedereen die de A40 vanaf Bourg-en-Bresse naar Genève kent weet dat je daar behoorlijk lange afdalingen krijgt.. Mijn motorrem stopte ermee, geen retarder dus alleen de voetrem. Maar om t daarmee een beetje bij te kunnen remmen is het wel fijn als je dan in ieder geval terug kan schakelen om m op de motor te laten remmen, geen mogelijkheid bij deze auto dus levensgevaarlijk in mijn ogen.. Meerdere keren aangegeven dat ik deze auto daarom niet geschikt vindt voor het werk dat ik ermee doen moet. Dat bedoelde ik met verkeerde zuinigheid om maar te besparen op een auto

de2b2e013df39a65b9d4297eb0e39d01.jpg

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zelfde werk , misschien alleen dichterbij?? Heb je straks een mooie auto , kom je niet verder dan de roer?!?  En mag je bij de andere ook de auto mee naar huis nemen?  Aan de andere kant kleine irritatie punten blijven meestal hangen en daarom is verandering goed om er dan achter te komen dat het overal wel wat is ....  Mocht ik wat om een auto willen geven zou ik op de Moezelweg solliciteren 😉  

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zelfde werk , misschien alleen dichterbij?? Heb je straks een mooie auto , kom je niet verder dan de roer?!?  En mag je bij de andere ook de auto mee naar huis nemen?  Aan de andere kant kleine irritatie punten blijven meestal hangen en daarom is verandering goed om er dan achter te komen dat het overal wel wat is ....  Mocht ik wat om een auto willen geven zou ik op de Moezelweg solliciteren   
Ik ga sowieso even bellen om te horen aan wat voor afstanden ik moet denken, alleen ruhr is voor mij geen optie haha.. Auto kan mee naar huis dat hebben meerdere jongens die ik daar ken. En een mooie auto is mooi meegenomen de tijd van toeters en bellen heb ik wel gehad, het gaat mij meer om dat ik er fatsoenlijk mee kan werken en zoals ik hierboven al beschreef dat is met deze vaker niet als wel het geval. Op de moezelweg ziet alles er zondermeer gelikt uit maar om er te gaan werken is nooit bij me te binnen geschoten, sowieso bij een ander hetzelfde werk gaan doen niet. Maar net wat je zegt kleine irritaties blijven hangen en als je dan zo'n aanbod krijgt komen toch de twijfels

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigenlijk is er maar 1 iemand die hier antwoord op kan geven; Jijzelf.

De rest kent niet alle details, alle hoofdbrekens en de thuissituatie (om maar enkele voorbeelden te noemen).

 

Enige wat ik kan zeggen, ga op gesprek.

Lijkt het wat, ga dan voor een 2e gesprek.

Blijf in de tussentijd thuis ook de boel bespreken, de ondersteuning van thuis is belangrijk!! Zeker ook financieel, mocht er toch eventueel een periode van 'werkloos' tussendoor komen.

 

Aan de andere kant, je bent al een tijdje zoekende (als ik me jouw posts zo kan herrineren), misschien is dit wel de uitgelezen kans.

Deels een situatie welke je kent (zelfde werk), maar toch bij een andere werkgever.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Danny:

Ik ga sowieso even bellen ...................................

.

Ik zou meteen er bij zeggen dat je zit te twijfelen en wat de reden zou zijn wat jou over de treep zou kunnen trekken.

Eens kijken of ze een mooie reden hebben behalve die beter auto en matriaal wat niet stuk is (wat al een goede rede is)  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik had nooit verwacht dat ik om een auto zou beginnen te twijfelen over een andere baas, ben der sowieso altijd vanuit gegaan dat ik hier blijf werken tot ik het rijden zat ben.. Als ie nou maar is luisterde naar ze chauffeurs, ben niet de eerste die erover valt en zal ook niet de laatste zijn.

Afijn krijg net een berichtje van de chef binnenkort een kleine vergadering met mijn 6 andere collega's waarmee ik de verdere ritten en weekenden doe.. Benieuwd wat er besproken gaat worden

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei Danny:

Ik had nooit verwacht dat ik om een auto zou beginnen te twijfelen over een andere baas, ben der sowieso altijd vanuit gegaan dat ik hier blijf werken tot ik het rijden zat ben.. Als ie nou maar is luisterde naar ze chauffeurs, ben niet de eerste die erover valt en zal ook niet de laatste zijn.

 

De software zo aanpassen dat je ook handmatig kunt schakelen, lijkt me voor een Scania-dealer een kleinigheidje. Maar dan is het wel erg vervelend, als je werkgever daar niet aan wil...
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei ayla:

Ik zou toch gaan praten.... En niet teveel op weer een gesprek met de huidige baas vertrouwen.

 

Groet Ron

 

 

Precies, die bazen zijn zo uit gekookt en vertellen je precies wat je horen wil. De eerste 2 tot 3 weken gaat het dan meestal goed en dan begint de ellende weer.

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

.. nou is de 'baas' niet het enige probleem, als ik dat zo lees. Ook het 'lakse' omgaan met (kapot) materieel is een irritatiepunt dat ik zo lees.

Da's misschien ook iets om onderling elkaar op aan te spreken tijdens zo'n vergadering?

 

Aan de andere kant.. vanuit 'de baas' optiek gezien: Áls er dan eens een luxe demo trekker op de dam staat.. wordt dat, kennelijk, binnen een dag door ontevreden chauffeurs weer ingeleverd.. ipv er eens een week mee op stap te gaan.. Werkt, naar mijn mening, ook niet motiverend voor de baas om eens wat meer geld aan een auto te gaan uitgeven, toch?

 

Maar goed, het argument van ' dat hadden wij vroeger ook niet' vanuit de baas slaat natuurlijk ook nergens op. Tijden veranderen.. en anders maar oog om oog, tand om tand?

Demonteer die boordcomputer en GPS tracker maar.. lever het in op kantoor met de mededeling: hadden jullie ook niet vroeger. Ik zoek wel een telefooncel op om te bellen als ik leeg ben. :D

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
De software zo aanpassen dat je ook handmatig kunt schakelen, lijkt me voor een Scania-dealer een kleinigheidje. Maar dan is het wel erg vervelend, als je werkgever daar niet aan wil...
Succes!
Kunnen ze ook zo aanpassen maar tis al 4,5 jaar lang met de vingers naar elkaar wijzen.. Scania zegt je baas bestelt ze zo dus als het anders moet moet hij een mail sturen, en me baas zegt als je er toch bent laat ze het dan maar aanpassen.. Of er dan wel of niet gemaild/gebeld is geen idee maar der is in ieder geval niks aan verandert

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden