[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Veranderen van baas en wat is een goeie reden?


Danny

Vraag

  • Forumlid

Titel verraadt het al een beetje en ik ben best wel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. Ik heb vandaag een aanbieding gekregen van een concullega om daar te komen rijden en qua werk zou ik precies hetzelfde gaan doen, misschien wat dichterbij maar soms ook aangename tripjes.. Verdiensten zijn ook hetzelfde en qua aantal collega's zal er ook weinig veranderen, tot zover geen reden om te zeggen dat ga ik doen.

 

Nou is voor mij persoonlijk een heet hangijzer het materiaal waarmee ik moet werken. Ik steek niet onder stoelen of banken dat mijn auto waarmee ik mijn werk moet doen totaal ongeschikt is. Meermaals aangegeven maar heb het gevoel dat tegen een muur praten meer oplevert. Daarbij moet ik redelijk vaak koppelen en ben ik gezegend met collega's die de staat van een chassis niet zoveel interesseert als het er maar enigzins achter hangt.

 

Om terug te komen op die aanbieding, alles is nagenoeg hetzelfde alleen de auto is er 1 waarvan ik zeg JA! Dat is een auto voor een hele week onderweg en eventueel een weekend, plus dat het mijn favoriete merk is. Daarachter komt een vast tankchassis te hangen, geen gekoppel meer en andermans ellende te repareren.. Zou dit voor jullie een reden kunnen zijn om over te stappen of een gevalletje gras lijkt groener?

 

okdoei

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Eigenlijk denk ik, als je intresse hebt in een ander bedrijf je de keus al een beetje voor jezelf gemaakt hebt. Je ben der klaar mee en tijd voor wat nieuws, even zwartwit gezegd. En bij je huidige baas is het lullen tegen een muur, alstie te belazert is om je spul goed uitterusten dan gauw opzoek naar wat anders. 

 

Maarja zoals vaker gezegd, tis overal wel iets, maar vaak als je eenmaal in die negatieve spiraal zit kom je der niet zo snel meer uit, en zie je vaak alleen maar de negatieve dingen nog. 

 

Nogmaals succes met de keuze! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



.. nou is de 'baas' niet het enige probleem, als ik dat zo lees. Ook het 'lakse' omgaan met (kapot) materieel is een irritatiepunt dat ik zo lees.
Da's misschien ook iets om onderling elkaar op aan te spreken tijdens zo'n vergadering?
 
Aan de andere kant.. vanuit 'de baas' optiek gezien: Áls er dan eens een luxe demo trekker op de dam staat.. wordt dat, kennelijk, binnen een dag door ontevreden chauffeurs weer ingeleverd.. ipv er eens een week mee op stap te gaan.. Werkt, naar mijn mening, ook niet motiverend voor de baas om eens wat meer geld aan een auto te gaan uitgeven, toch?
 
Maar goed, het argument van ' dat hadden wij vroeger ook niet' vanuit de baas slaat natuurlijk ook nergens op. Tijden veranderen.. en anders maar oog om oog, tand om tand?
Demonteer die boordcomputer en GPS tracker maar.. lever het in op kantoor met de mededeling: hadden jullie ook niet vroeger. Ik zoek wel een telefooncel op om te bellen als ik leeg ben.


Onderling is het al meerdere malen besproken en daarin zeggen ze allemaal : als ik iets aankoppel kijk ik het na en wat er kapot is maak ik of geef het door zodat het gemaakt kan worden. Allemaal stuk voor stuk, of steevast het antwoord wat je krijgt oh toen ik m erachter had brandde alles nog.

Die MAN kwam die zelf mee aanrijden en het eerste wat ie zei ja dit is wel een demo daar zit alles op en aan want ze willen wat verkopen.. Met andere woorden zo zal die niet worden mocht ie komen. En dat ie afgedankt wordt snap ik wel.
A: De chauffeur kan geen goeie beoordeling geven van een auto met luchtgeveerde vooras want die zal der bij ons nooit op komen.
B: Als de ACC ingrijpt door te remmen met een tank erop, je een klots naar voren krijgt dat ie nog harder denkt te moeten remmen en daarna bij de klots naar achter denkt kut das een zware vracht ik schakel even 2 terug want hij moet trekken en je vervolgens aan het jojo'en blijft wordt je gewoon wagenziek.

Dat met die boordcomputer heb ik vorig jaar gehad, deed t niet meer en ik moest in no-time naar t bedrijf die m geïnstalleerd had. Ik zei hadden jullie vroeger ook niet toch? Je kan me gewoon bellen en dan vertel ik waar ik ben en wat ik nog kan doen.. Maar dat was niet het goeie antwoord

okdoei

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

gaan nu t kan. Je bent nog jong. Bazen zijn als 13 in een dozijn. Ze zijn aardig totdat je stopt of ziek word.

Een kennis zei na 35 jaar dat ie veranderde van werkgever.. Hij werd daarna als vuil behandeld.

Jou baas gebruikt je om geld te verdienen. Zodra jij ziek word of met pensioen gaat ben je niet meer welkom. Maak jouw leven zo mooi mogelijk. Niemand zal dat voor je doen. Geef m vanavond je ontslag.

En veel plezier en geluk.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei Danny:

B: Als de ACC ingrijpt door te remmen met een tank erop, je een klots naar voren krijgt dat ie nog harder denkt te moeten remmen en daarna bij de klots naar achter denkt kut das een zware vracht ik schakel even 2 terug want hij moet trekken en je vervolgens aan het jojo'en blijft wordt je gewoon wagenziek.

 

Heb je dan met iedere ACC van welk vrachtwagenmerk dan ook, toch?

Vraag is dan of het uitschakelbaar is door de chauffeur?

 

 

 

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hebt zelf al lichtjes verraden om welk bedrijf het gaat of tenminste voor mij is het duidelijk. Wagenpark ziet er super uit daar daar valt niks over te zeggen. Wat voor baas het is? Ik heb geen flauw idee maar gezien het moderne en nette wagenpark durf ik daar wel op te gokken dat dat ook goed zit. Een eerste indruk geeft meestal wel een goed beeld over de gang van zaken binnen ern bedrijf. Ik zou zeker eens gaan praten dat kan nooit kwaad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
gaan nu t kan. Je bent nog jong. Bazen zijn als 13 in een dozijn. Ze zijn aardig totdat je stopt of ziek word.
Een kennis zei na 35 jaar dat ie veranderde van werkgever.. Hij werd daarna als vuil behandeld.
Jou baas gebruikt je om geld te verdienen. Zodra jij ziek word of met pensioen gaat ben je niet meer welkom. Maak jouw leven zo mooi mogelijk. Niemand zal dat voor je doen. Geef m vanavond je ontslag.
En veel plezier en geluk.
Nou toen ik vorig jaar ziek was ben ik er toch ruim 4 maanden uit geweest en heb geen enkel probleem of druk van mijn baas ze kant gehad dus het kan ook anders. Vandaar dat ik ook niet op stel en sprong wegloop bij m
 
Heb je dan met iedere ACC van welk vrachtwagenmerk dan ook, toch?
Vraag is dan of het uitschakelbaar is door de chauffeur?
 
 
 
Ik heb geen idee, mijn auto heeft dat niet. Die jongen rijdt normaal met een Iveco waar het wel opzit en dan heeft ie er geen last van. Zal ook wel software matig aangepast kunnen worden maar op het moment dat je een auto test en dan vooral qua verbruik kun je m niet realistisch testen.
Je hebt zelf al lichtjes verraden om welk bedrijf het gaat of tenminste voor mij is het duidelijk. Wagenpark ziet er super uit daar daar valt niks over te zeggen. Wat voor baas het is? Ik heb geen flauw idee maar gezien het moderne en nette wagenpark durf ik daar wel op te gokken dat dat ook goed zit. Een eerste indruk geeft meestal wel een goed beeld over de gang van zaken binnen ern bedrijf. Ik zou zeker eens gaan praten dat kan nooit kwaad. 
Zou niet weten wat voor baas het is, is een jong bedrijf en heb er 3 bekenden werken die er zeer tevreden zijn dus ze zullen het wel aardig geregeld hebben ga ik vanuit

Heb m net al even gesproken aan de telefoon, verloning is inderdaad hetzelfde. Had ook niet anders verwacht anders hadden ze me in F moeten inschalen.. Eigen span, alleen koppelen als er een trailer van de opdrachtgever achter moet. Werk zal merendeels Ruhrgebied, Antwerpen en Rotterdam beslaan met kans op een uitschieter verder weg. Auto kan mee naar huis maar alleen als het op route ligt of in ieder geval niet te ver ervan afwijkt..

Ben er voor nu wel uit, alles opgeven wat ik nu heb om er met een beter span bij te rijden en alleen maar buurtwerk te doen is het voor mij niet waard. Misschien als ik meer thuis wil zijn dat het een optie is maar voor nu laat ik het bij wat het is

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei Danny:

Ben er voor nu wel uit, alles opgeven wat ik nu heb om er met een beter span bij te rijden en alleen maar buurtwerk te doen is het voor mij niet waard. Misschien als ik meer thuis wil zijn dat het een optie is maar voor nu laat ik het bij wat het is

 

Ik denk dat je je keuze daarmee voor jezelf solide onderbouwt en zeker van je zaak bent. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Misschien "de baasjes" die jij hebt gehad, niet alle werkgevers zijn hetzelfde.
Hier in moet ik schoenenreus toch wel gelijk in geven.
Misschien niet in zo'n korte tijd.
Maar de toezeggingen verdwenen na 2tot3 maanden.
Dus ...toezeggingen zeggen ook niet zo veel van je baas .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
35 minuten geleden zei syme65:

Hier in moet ik schoenenreus toch wel gelijk in geven.
Misschien niet in zo'n korte tijd.
Maar de toezeggingen verdwenen na 2tot3 maanden.
Dus ...toezeggingen zeggen ook niet zo veel van je baas .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

 

Afspraken kom je na. Dat geld ook voor de werkgever en daar kun je hem gewoon aan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ afspraken maak je met de werkgever.. maar je hebt te maken met een planner... En die zou zijn werk niet goed doen als hij niet het maximale uit een chauffeur haalt of in ieder geval kijkt waar de grenzen liggen van de werknemer. Je grenzen duidelijk aangeven is al een pré, maar ook je mouwen uit de handen steken als dit kan en nodig is maakt je mix tot een gewaardeerde medewerker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^^ precies. Hangt ook af van de grootte van het bedrijf, denk ik. Wie heeft er een streepje voor en wie niet, kan ook meespelen natuurlijk.

 

Kan je het maken om de afspraak te maken dat je niet naar een bepaald land wilt rijden?

Wetende dat een ander daar dan extra vaak naar toe moet, bijvoorbeeld.

 

8 uur geleden zei Danny:

Eigen span, alleen koppelen als er een trailer van de opdrachtgever achter moet. Werk zal merendeels Ruhrgebied, Antwerpen en Rotterdam beslaan met kans op een uitschieter verder weg. Auto kan mee naar huis maar alleen als het op route ligt of in ieder geval niet te ver ervan afwijkt..

 

Tja, zal je net zien dat jij 3 van de 5 dagen telkens de pineut bent met werk dat met de trailer van de opdrachtgever gedaan moet worden..  en dat het nét niet lukt om een rit te plannen die niet al te ver van je huis vandaan loopt..  Kan je wat regelen om thuis te komen zonder vrachtwagen..:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vraag me toch wel af waarom een grote groep chauffeurs wel dingen mee maakt en 2 personen dit nooit mee maken? Gek genoeg heeft 1 van de 2 al meerdere malen aangegeven dat 2 van zijn (voormalige) opdrachtgevers zich niet aan de afspraken hielden en daardoor nu al geruime tijd voor andere opdrachtgevers werkt. Gelukkig heeft deze persoon het nog nooit meegemaakt dat afspraken niet werden nagekomen. 

 

Dan komen we bij de ander en ook zijn voormalig werkgever hield zich niet aan de afspraken al dan niet direct met de werknemer gemaakte afspraken. Maar goed ook die persoon heeft het nog nooit mee gemaakt dat afspraken met voeten getreden werden. 

 

Ook is begrijpend lezen voor beide moeilijk want ik verkondig nergens dat alle bazen klootzakken zijn en het schijt hebben aan alles. Elk normaal denkend mens begrijpt dat je daar niet iedereen mee bedoeld en dat er ook goede bazen zijn maar die worden altijd overklast door de slechte. Bij opsporing verzocht zie je ook regelmatig marokaanse verdachte maar zijn nu alle marokanen kut? Nee, maar de goede lijden altijd onder de slechte. 

 

Overigens is het heel normaal binnen een bedrijf dat de vaste kern er met het (mooie, speciale, betere, langere) werk van door gaat. Wanneer je bij een bedrijf werkt waar er 3 chauffeurs zijn die er al 10 jaar of langer werken bijvoorbeeld en hebben aangegeven als er eens een verre rit komt wil ik die wel doen. Even er van uitgaande dat het normaal gesproken een daagse of 2 daagse ritten zijn. Dan is het niet meer dan logisch en gebruikelijk dat eerst 1 van die 3 gevraagd wordt voor zo’n rit dan die nieuweling die er net 3 weken werkt. Heb je 100 van die ritten in de week en 100 chauffeurs in dienst dan zou er inderdaad geen onderscheid mogen zijn. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

@schoenenreus Lijkt me netjes verwoord en absoluut niet in de hysterische "Ja maar JIJ!" vorm die naar mijn mening veel te vaak op forums te zien is.

 

Een forum leeft van discussie en simpel uitgedrukt is dat inderdaad niet meer dan welles/nietes. En zolang dat netjes gebeurt moet dat kunnen.

Wat overigens kan helpen om een welles/nietes verhaal niet eindeloos te laten worden, is je standpunt te onderbouwen met voorbeelden of links.

Ik zie dus geen reden voor een admin om bij een dergelijke post als hierboven aan de noodrem te trekken. Ook het afdwalen komt in tal van draadjes voor, dus...

 

Wat me bij het volgende puntje brengt: In een ander draadje duikt ineens @Admins. op. Is @Admins. een vierde persoon die misschien wel een strakker beleid wil voeren dan de drie ons bekende admins?

Zo niet, wat is dan de reden hiervoor omdat de drie bekende admins normaal gesproken toch onder hun eigen naam posten en ingrijpen. En naar ik aanneem, als één man spreken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons werkt het toch ook wel een beetje met hoe langer je er werkt hoe mooier de ritten zijn die je krijgt.. Het eerste half jaar deed ik een beetje buurtwerk en moest je bijna op knieën voor een leuke rit. Toen vroegen ze me met de paasdagen om een rit naar Spanje met overstaan en was mijn antwoord normaal niet en nu kun je geen ander vinden zeker? Heb m geweigerd en vanaf toen wisten ze een beetje hoe ik in elkaar zit en mocht ik ook de verdere ritten gaan doen En mijn baas is absoluut geen klootzak, planners over het algemeen ook niet maar dat wil nog wel is verschillen

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei zoetwatermatroos:

^^ afspraken maak je met de werkgever.. maar je hebt te maken met een planner... En die zou zijn werk niet goed doen als hij niet het maximale uit een chauffeur haalt of in ieder geval kijkt waar de grenzen liggen van de werknemer. Je grenzen duidelijk aangeven is al een pré, maar ook je mouwen uit de handen steken als dit kan en nodig is maakt je mix tot een gewaardeerde medewerker.

Volgens mij dient een planner het maximale uit een auto te halen,daarbij rekening houdend met de chauffeur.

Anders zijn de de eretitel "Planner"niet waard en krijgen ze de twijfelachtige  benaming"volpleurder"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 27-3-2019 om 23:00 zei Pierre:

 

Hoezo niet? Ik denken dat er weinig werkgevers zijn die iemand zomaar aannemen en direct een vast contract -voor onbepaalde tijd- aanbieden.

 



Zijn er wel hoor.

Ben een jaar en 4 maanden geleden gelijk voor onbepaalde tijd aan de slag gegaan, en ben de 50 ruim voorbij:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is wat je gevoel zegt Danny. Er is overal wel wat. Vast oplegger er achter is al heel wat. Koppel ook heel veel elke keer is er wel wat aan de hand en dan denk je weleens doen ze het er om om niks te zeggen.
Als je kijkt bij ons ga ze weg en naar een maand komen ze weer terug.
Is net wat je er voor over hebt om het te doen. En misschien kan je zeggen 3 maanden contract en dan vast. Nee heb je ja kan je krijgen.

Sterkte. Hoor en lees het wel.
Groetjes Libbe

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Volg je gevoel zou ik zeggen, ik zit ook te denken om te switchen maar heb het hartstikke goed bij mijn huidige werkgever en kan er mee lezen en schrijven. Het probleem ligt in het feit dat ik 235 km moet rijden om er te komen. Ik had bij 2 bedrijven gesolliciteerd hier in de buurt. Gelukkig eerlijke mensen aan de andere kant van de tafel en heb er maar van af gezien. Was 80% nachtwerk en dat heb ik al 35 jaar gedaan en weet wat het is. Het gras kan groener zijn bij de buren maar kijk uit voor de adders die eronder liggen.😏 Succes met je beslissing !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden