[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ouder zijn van een collega.....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Ouder zijn van een collega....

Of anders gezegd, je kind (mijn geval beide kinderen) rijden ook als beroepschauffeur.

Vanmorgen rond 04.00 een telefoontje gehad van Olaf (Murphy jr de 2e).

Ja, uh, papa en mama… uh…. beter van mij te horen dan uit de krant maar...

 

Dit was het eerste krantebericht

 

Dan ben je wel weer ff met beide voeten op de grond gezet!

Olaf reed dus met 3 anderen vannacht in de Gudvangatunnel, in konvooi, omdat er 's nachts in die tunnel gewerkt wordt.

Wagen 1 Nortemp, wagen 2, een MOE lander, wagen 3 een collega van Olaf en Olaf nr 4.

Wagen 1 is afgebrand, wagen 2 is er als een haas vandoor gegaan, is niet meer terug gevonden, wagen 3 en 4 zijn eerst nog een stuk achteruit gereden, maar konden door de rook (een wagen brandt smerig), niet meer dan een 75 meter gaan. Daarna zijn die 2 er zo snel mogelijk lopend terug de tunnel uitgelopen. Was nog een 1500m terug, anders een 7km vooruit.

Om 09.30 belde hij opnieuw, ik "mocht" hem komen ophalen uit het Lærdal ziekenhuis. Olaf en zijn collega hadden rookschade opgelopen en moesten ter observatie 6u in het ziekenhuis blijven.

Ik ben in de wagen gestapt en via de 13 (Vikafjell)- Leikanger-Sognedal-Kaupanger naar Lærdal gereden. Rond 14u in het ziekenhuis aangekomen en Olaf uit de handen van de overigens aardige verpleegsters kunnen trekken. Rond 19.00u waren we weer thuis!

De wagen van zijn collega is eruit gesleept,  zijn eigen wagen op eigen kracht door een lokale collega eruit gereden. Maandag zouden de wagens weer inzetbaar zijn, niet beschadigd, maar wel vuil, heel vuil van roet.

 

Lars, (Murphy jr de 1e) gaat dit weekend voor het eerst naar het VK.

Vrijdag de boot Bergen-Hirtshals en zaterdagavond de roro Esbjerg-Immingham

 

Iedere dag wagen wij ons leven in het verkeer. Een ongeluk KAN iedereen meemaken, maar wanneer het jouw kinderen betreft…..

Nu weet ik ook wat mijn moeder voelde, iedere keer dat ik van huis ging en met een ADR tankwagen de europeesche wegen doorkruisde.

 

 

  • Like 4
  • Sneu 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan weet je idd wel weer waar je hart zit maar zoiets kan ook gebeuren als ze geen beroepschauffeur zijn (hoewel de kans op wel groter is naarmate je meer bij de weg bent)

Vorige week zondag iets soortgelijks meegemaakt, werd om 5.30 's morgens uit bed gebeld door mijn zoon. Gelukkig belde hij zelf maar was helemaal overstuur, ze waren wezen stappen en hij werd met de auto thuis gebracht. 4 km voor mijn huis is de bestuurder de macht over het stuur verloren en zijn ze over de kop geslagen. Ik ben in mijn kleren gesprongen en op het moment dat ik in de auto sprong vloog er een ziekenwagen met toeters en bellen langs richting de plek van het ongeluk. De doemscenario's die er dan door je kop gaan.. gelukkig had hij niets behalve wat kneuzingen en een lichte hersenschudding maar als ouder wil je dat idd niet meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat soort telefoontjes zit je niet op te wachten inderdaad, en hebben wel even een nare bijsmaak... Onze oudste rijdt ook en gelukkig nog nooit een belletje gehad met dergelijke onheilstijding.

Aan de andere kant, de jongste fietst iedere dag naar z'n stage-adres: ik weet eigenlijk niet waar ik me meer zorgen over zou moeten maken...

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom vind ik het belangrijk dat je t thuisfront altijd zo snel mogelijk op de hoogte stelt van voorvallen waarbij jij wel eens betrokken zou kunnen zijn.

 

Jaren terug ,met die verschrikkelijke ramp in de Mont Blanc tunnel,was ik onderweg van Barcelona naar Milaan,via de col du Montgenevre.

Ik heb gelijk mijn vrouw gebeld om haar gerust te stellen dat ik niet door de Mont Blanc tunnel gegaan was.die wist mijn route niet,wel dat ik daar in de buurt zat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 31-3-2019 om 19:27 zei Nagamiji:

 

Hij belt alleen met "huiswerk" 🙊

hubbie schop onder z'n achterste geven,  of weekend geen eten.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

@_Murphy, Fy fan också !! Ben blij dat er geen persoonlijk zwaar letsel bij is. Zo'n K*t tunnel , je weet het nooit. Je hebt in ieder geval wel ff ¨aarde¨ gemaakt. Zal best nog wel even blijven hangen als jullie een tunnel inrijden. Sterkte ermee !😏En nog 75 mensen geëvacueerd en 73 naar het ziekenhuis ook lees ik en voor sommigen echt serieus, is geen kleinigheidje geweest en ik denk dat een aantal mensen in ieder geval een engeltje op hun schouder gehad moeten hebben.😢

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Op 30-3-2019 om 23:50 zei Murphy:

 

 

Lars, (Murphy jr de 1e) gaat dit weekend voor het eerst naar het VK.

Vrijdag de boot Bergen-Hirtshals en zaterdagavond de roro Esbjerg-Immingham

 

 

 

 



Gelukkig alles goed gekomen.

Maare als ik dat ritje bekijk zou je haast denken dat hij voor zeeman aan het studeren is⛴️⛴️⛴️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van die ritjes hebben wij ook. 

5 nachten onderweg en daar 2 van in je auto, de andere 3 op de boot 😊

 

Ik zou wel eens hirshalts - bergen willen beleven, 

Lijkt mij machtig om het laatste stuk varen in het fjord mee te maken

bewerkt door _alain_
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

^^Ben 1 keer in Turku aangekomen en vertrokken, en daar ga je ook tussen die eilanden door.

Tis wel leuk om te zien, maar 36 uur op da railship is verders ook weinig aan😐

Vorig jaar daar ook aangekomen alleen toen door naar het Noorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
1 uur geleden zei ELZEN106:

Vorig jaar daar ook aangekomen alleen toen door naar het Noorden.

 

Jij doet best mooie ritten👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei ELZEN106:

Vorig jaar daar ook aangekomen alleen toen door naar het Noorden.



Moest toen lossen in Terjarv, dus dat was ook nog wel een leuk stukkie sturen +- 400 km

Maar is bij mij iets langer geleden.

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei _alain_:

Van die ritjes hebben wij ook. 

5 nachten onderweg en daar 2 van in je auto, de andere 3 op de boot 😊

 

 

 

Toen ik nog engeland reed kwam het ook wel voor dat je de hele week op de boot sliep haha. Kon je bij wijzen van spreken je spullen gewoon in de hut laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden