[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Oude chauffeurspas altijd meenemen?


Nagamiji

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ben ik niet helemaal met jou eens, europeaan.

Ik ben een keertje bij een bedrijfsarts geweest en die heeft eens goed naar mijn oren gekeken (en getest).

Diagnose "industri dov", wat vrij vertaald betekend "industrie doofheid".

Wordt veroorzaakt wanneer je geruime tijd wordt blootgesteld aan een monotoom geluid, zoals de hele dag het motorgeluid van de wagen, KOELMOTOR, generators die de hele dag op dezelfde toon doorgaan. Hetgeluid op zich is niet echt gevaarlijk, maar door de langdurige eentonigheid daarvan raakt het oor "versleten" op die frequentie van dat geluid...

Zie het als een pc scherm dat ingebrand raakt doordat er de hele dag het zelfde zinnetje op staat, zonder screensaver...

Deze aandoening komt gelukkig tegenwoordig minder vaak voor bij de beroepschauffeurs, daar de isolatie van geluiden in de cabine echt wel een stuk beter is geworden dan het witte sturentijdperk!

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weet je wat link is voor je gehoor? als je regelmatig op evenementen komt waar de volumeknop omhoog gaat,bij deze z.g. "concerten"

 

IK ben sinds enige jaren mijn gehoor aan de linkerkant bijna volledig kwijt.

Na onderzoeken in het Erasmus MC blijk ik een brughoektumor te hebben,die de oorzaak van mijn doofheid is.

Een goedaardig tumor in de buurt van de hersenstam,vorig jaar ben ik daaraan bestraald en in october worden er weer nieuwe scans gemaakt om te zien of de bestraling effect heeft gehad.

 

Naar aanleiding hiervan ben ik lid geworden ven een Facebookgroep met mensen die hetzelfde hebben als ik.

Ik ben er daar achter gekomen dat de meesten daar niet eens weten wat een vrachtwagen is,laat staan dat een koelmotor hun wat zegt.

 

IK denk dat je bedrijfsarts je beter door kan sturen naar een KNO arts( daar zijn bedrijfsartsen voor,je doorsturen,die moeten zelf niet teveel diagnoses stellen,zeker niet over ingewikkelde dingen) en dat er een goede MRI scan van je hoofd gemaakt word,als je inderdaad een brughoektumor hebt word dit regelmatig gecontroleerd en als men er op tijd bij is kan bestraling verder onheil voorkomen.

 

Als t,van zichzelf goedaardig, tumor echter tegen de hersenstam gaat drukken kan t allerlei vreemd onheil veroorzaken.

Ook zo een fluittoon in je oren,Tinnitus heet dat,heeft niks te maken met koelmotoren of monotone herrie,de oorzaak is nog niet bekent,maar men vermoed dat t met stress te maken kan hebben.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

 

Ook zo een fluittoon in je oren,Tinnitus heet dat,heeft niks te maken met koelmotoren of monotone herrie,de oorzaak is nog niet bekent,maar men vermoed dat t met stress te maken kan hebben.

 

 

https://www.gezondheidsnet.nl/horen/8-dingen-die-je-moet-weten-over-oorsuizen

kwam dit artikel tegen, mischien heeft er iemand iets aan :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

Chauffeurs zijn vaak doof aan het linker oor. Koelmotor en raampje open..... 30 jaar geleden met die brulmotors en airco een enorme luxe was? (Wanneer kwam de eerste airco?)

Nee hoor Lien,dan zouden Engelse chauffeurs allemaal doof aan het rechteroor moeten zijn.

Als je de hele dag naast die koelmotor gaat staan misschien wel,maar je start zo n ding ,stapt in en rijdt weg.

Ik heb ook nog met die oude koelmotoren gewerkt,maar het enige moment wanneer je die rijdende weg hoorde was wanneer hij op "defrost"ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei _alain_:

Ik heb het behoorlijk hard... 

 Ik ook, maar dat komt door een val op mijn hoofd. Het ruisen vervangt de tonen die ik niet meer hoor aldus de neuroloog.

Het enigste wat je kan doen is het accepteren en negeren inderdaad, het hoort bij je leven. :(

 

Maar oordeel nooit over een ander. Je weet nooit hoe erg het kan zijn zijn een ander. 

Er zijn mensen die liever voor de dood kiezen dan een constante brom/piep, hoe erg moet het dan zijn...... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 uur geleden zei lientje:

accepteren

 

Van hindernissen in je lichaam is heel moeilijk, voor mensen die gezond geboren zijn. Daarin heb ik een voorsprong, ik weet niet beter dan een aso-lichaam te hebben. Als ik zie hoe moeilijk het is om bepaalde diagnoses te accepteren ben ik blij dat ik niet beter weet. En dan blijkt Cruijff toch de nieuwe Plato te zijn: Ieder nadeel heb ze voordeel. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden