[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vreselijk fout.


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteren,zaterdag 30-13-19 ging het verschrikkelijk fout op de N 263 in Wernhout.

Een vrachtwagen stak,vanaf de weg, achteruit een bedrijfsterrein op toen een motorrijder er vol in de zijkant in klapte.2 doden.

 

Bron: https://www.bndestem.nl/breda/in-wernhout-verongelukte-motorrijder-en-passagier-afkomstig-uit-polen~a2a78a42/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dat een en veel te hoge snelheid,  met 50 krijg je niet zoveel schade van een motor aan die kisten. 

 

Het wordt waarschijnlijk weer  "chauffeurtje waar was je toch met je gedachten, zomaar zo achteruit rijden" ipv " hij is in het midden van de moterwagen gecrasht, dus is de actrice van de chauffeur al even bezig.  Iig al zolang dat bij normale snelheid met zou moeten opvallen " . 

 

Ik wens ale nabestaanden veel sterkte. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

^^ Dat een en veel te hoge snelheid,  met 50 krijg je niet zoveel schade van een motor aan die kisten. 

 

Het wordt waarschijnlijk weer  "chauffeurtje waar was je toch met je gedachten, zomaar zo achteruit rijden" ipv " hij is in het midden van de moterwagen gecrasht, dus is de actrice van de chauffeur al even bezig.  Iig al zolang dat bij normale snelheid met zou moeten opvallen " . 

 

Ik wens ale nabestaanden veel sterkte. 

 

Hoor ik hier een toontje dat de chauffeur al bij voorbaat vrij gepleit gaat worden?

En de schuld grotendeels bij de motorrijder zelf legt?

Dat mag ik niet hopen.

Het is ,volgens mij,buiten de bebouwde kom gebeurt,en de motor rijder mag daar 80 km/h.

En als "man die dagelijks langs de weg zit"weet jij als geen ander dat ,als je met een motor frontaal ergens opgaat dit in de meeste gevallen fataal is voor de bestuurder.

 

DE bestuurder van die vrachtwagen zal hier ook niet om gevraagd hebben,maar dit soort ongevallen gebeuren nu eenmaal.

En hij zal zich ter zijner tijd voor een rechter moeten verantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Nee dat zeg ik niet. 

 

Maar terplaatse is misschien 80 toegestaan, en ook met 80 had de schade niet zo groot geweest. En wat ik ermee bedoelde is dat men wel weer gelijk zal uitgaan van de schuld van de chauffeur. 

 

Verder ga je aan een deel van mijn argumentatie voorbij:

2 uur geleden zei HIT:

in het midden van de moterwagen gecrasht, dus is de actrice van de chauffeur al even bezig.

Zoals je namelijk ook kunt zien was de aanhanger al binnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik ook ff....

Is er niet iets in de regels dat zegt dat je ten allertijde moet kunnen stoppen?

Die vrachtwagen is begonnen met achteruit in te rijden op een moment dat waarschijnlijk niemand gehinderd werd.

Als er dan iemand aan komt suizen en er op klapt, heeft die iemand misschien wel voorrang gehad, maar dat moet je krijgen, niet nemen….

En als zo'n vrachtwagen al aan een speciale verrichting begonnen is kan hij onmogelijk 1,2,3, de weg weer vrij maken....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

IN zo een geval ben je altijd de lul.

Hij staat dwars op de rijbaan voor het doorgaande verkeer,de schemering was al ingevallen,t was bijna donker.

Het argument van een rechter kan zijn dat je er dan maar iemand bij moet halen met een waarschuwingslamp.

Natuurlijk heeft die motorrijder m niet opgemerkt,maar je verwacht daar geen vrachtwagen dwars op de weg.

 

OP de fotos zie je wel een paar reflectoren,maar of er inderdaad brandende contourlampjes op zitten is moeilijk te zien.

 

Die 2 Polen zijn dood,maar ook die chauffeur heeft levenslang,die vergeet dat van zn leven niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei HIT:

^^ Nee dat zeg ik niet. 

 

Maar terplaatse is misschien 80 toegestaan, en ook met 80 had de schade niet zo groot geweest.

Daar zijn formules voor: je kunt uitrekenen met wat voor kracht deze twee passagiers tegen die auto gelanceerd zijn als je het gewicht en de snelheid weet.

Stel dat deze twee 160 kg wegen en de snelheid 80 km/h( 22,2 m/sec) is,komt die impact van de klap op 3550 kg,daar is geen enkel menselijk lichaam tegen bestand hoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
51 minuten geleden zei europeaan:

...

OP de fotos zie je wel een paar reflectoren,maar of er inderdaad brandende contourlampjes op zitten is moeilijk te zien.

 

Die 2 Polen zijn dood,maar ook die chauffeur heeft levenslang,die vergeet dat van zn leven niet.

Ik geloof zomaar dat die markeringslichten een inrichtingsEIS zijn tegenwoordig.

Kan zijn dat de bedrading door de klap losgerukt is.

 

Die chauffeur heeft zeker een probleem. Niemand gaat van huis met de gedachte om er een paar de dood in te sturen.... (tenminste, de meesten onder ons).

 

Ik wil overigens niemand in dit verhaal beschuldigen, wil enkel een gezonde discussie voeren over hoe het zo heeft kunnen komen. (staat ook in de header van dit topic: "Hier kan men discussieren over ongevallen "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Daar zijn formules voor: je kunt uitrekenen met wat voor kracht deze twee passagiers tegen die auto gelanceerd zijn als je het gewicht en de snelheid weet.

Stel dat deze twee 160 kg wegen en de snelheid 80 km/h( 22,2 m/sec) is,komt die impact van de klap op 3550 kg,daar is geen enkel menselijk lichaam tegen bestand hoor.

 

De snelheid hoort bij deze berekening in het kwadraat, dus maal 22,2
en één persoon tegelijk gedeeld door 2 kom je op 39400.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei steenhaas1:

De snelheid hoort bij deze berekening in het kwadraat, dus maal 22,2
en één persoon tegelijk gedeeld door 2 kom je op 39400.

Omdat t motorrijders zijn ging ik er van uit dat ze beiden achter elkaar zitten,en geen gordels dragen.

Door de impact zal t gewicht van de achterste direct tegen de voorste drukken,.,vandaar dat ik uit ging van 160 kg.

 

Maakt ook weinig uit;al zat er maar één man op,een gewicht van 80 kg ,met 80 km/h.tegen een massief obstakel,dan zijn je kansen minimaal klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^De reden dat ik aangaf dat het heel hard moet zijn gegaan is dat een botskussen van een motor met die snelheid nog niet zo indeukt. En ja ik heb ervaring, en je hebt gelijk ook die heeft het niet overleefd. 

18 uur geleden zei iveco 35c17:

op de aanhanger branden ze wel, vermoed dat ze het op de voorwagen ook wel deden.

Als je in het filmpje kijkt vanaf 0.02 t/m 0.05 zie je voor het achterwiel, achter de cabine en in de opstap dat deze ook branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei europeaan:

 

En hij zal zich ter zijner tijd voor een rechter moeten verantwoorden.

 

 

En die zal  hoogstwaarschijnlijk schuldig pleiten. Dat is lullig maar wel de realiteit. Mijn broer heeft exact hetzelfde meegemaakt. Achteruit een erf op, al lang en breed met de manoeuvre bezig en er knort een bejaarde vrouw onder zijn trailer met 80. Dat is voor haar nog opperbest afgelopen overigens maar mn broeder stond voor de rechter en werd schuldig bevonden. Nu was er geen straf want het was overduidelijk dat die vrouw niet had zitten opletten maar de schuld lag bij hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden