Spring naar bijdragen
  • 0
Murphy

E16 thv Gudvangen gesloten

Vraag

Zoals ik al in een ander topic geschreven had, in de nacht van vrijdag op zaterdag (29-30 april), is er een voertuig uitgebrand in de Gudvangen tunnel. Noorwegen, E16.

Al het oost/west verkeer dient nu via de RV7 (Hardangervidda) te gaan. Dit houdt in dat, mede door het winterse weer, er rekening gehouden moet worden met kolonnekjøring/wachttijden. Deze wachttijd liep afgelopen zondag middag op tot over 5,5uur!

Alternatief is over Sognedal en dan door naar de boot Lavik/oppedal. De Vikafjell (RV13) is voor opleggers niet echt een optie. Te krap en te steil. Ander alternatief over de E134 of zelfs "onderlangs" langs de kust.

Veel succes! De stremming gaat weer enige weken duren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Oeps, die weg 7 is idd een uitdaging en zeker in dit jaargetijde met de camion. Ik kom met de trein van Oslo naar Bergen over een maandje. Vind het met de auto een crime en het is met de trein veul voordeliger.😏

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hmmmmm…..

Het aantal keren dat die trein uitvalt is per week niet meer op 1 hand te tellen….. :zegtniets:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

maar ga het toch proberen, uitvallen heb ik nog niet meegemaakt maar wel 3 uur vertraging en kreeg keurig bijna alle geld terug , keurig volgens de NSB regels.😉

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Laat nog ff horen wanneer je "DALE" voorbij komt. Daar sta ik geregeld met de bus op een trein te wachten…….

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Het schiet me ineens te binnen dat ik de vorige keer met die vertraging net Dale voorbij was en ik dacht in de eerst volgende tunnel er iets naar beneden was gevallen.🤣 i.p.v. 22.30 kwam ik 01.30 aan in Bergen. Maar zoals gezegd, ik kreeg keurig volgens de regels mijn geld deels terug.👌 Als we daar kunnen afspreken dan neem ik ze wel mee hoor. 

bewerkt door doemijnbest

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zal je zien dat dat net in die week is dat ik in NL ben…..

Maar goed, E16 thv Gudvangen.

Ze zijn "continue aan het bekijken" of ze de weg deels open kunnen krijgen en dan met kolonne kjøring verkeer er langs kunnen laten.....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Vanaf vanavond laten ze de lijn (expres) bus door. Ze hopen vrijdag meer door te kunnen laten. Hoe dan ook, 's nachts was ie al dicht ivm werkzaamheden...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Tunnel is weer open, overdag.

In de late avond en nacht is er nog steeds kolonnekjøring.

Voor de snelle heropening heeft Vegvesen als reden genoemd dat ivm werkzaamheden de apparatuur en machines al aanwezig waren tijdens de brand....

Anyway, je kunt er overdag weer doorheen… (tot de volgende stremming: in 5 jaar al 3x een voertuig afgefakkeld).

 

Kolonne tijden: vanaf Flåm kl.22:45, 00:15, 01:45, 03:15 en 04:45,

en vanag Gudvangen kl.23:30, 01:00,02:30, 04:00 en 05:30.

 

Hier kun je alles terug vinden.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Tunnel is weer open, overdag.
In de late avond en nacht is er nog steeds kolonnekjøring.
Voor de snelle heropening heeft Vegvesen als reden genoemd dat ivm werkzaamheden de apparatuur en machines al aanwezig waren tijdens de brand....
Anyway, je kunt er overdag weer doorheen… (tot de volgende stremming: in 5 jaar al 3x een voertuig afgefakkeld).
 
Kolonne tijden: vanaf Flåm kl.22:45, 00:15, 01:45, 03:15 en 04:45,
en vanag Gudvangen kl.23:30, 01:00,02:30, 04:00 en 05:30.
 
Hier kun je alles terug vinden.
 
Stomme vraag hoor. Maar hoe kunnen er in in zo korte tijd zoveel wagens in brand vliegen? Of is dat toeval

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Dat is de 1000 dollar vraag….

Er zijn wat theorieën. De wagens worden te warm door de voorgaande klim, de remmen worden te warm door de voorgaande dalingen, gebrekkig onderhoud (lekkende leidingen maar ook te smerige motoren waarop het vuil en vet vlam vat).

De noorse variant van de Onderzoek en Veiligheidsraad gaat zich over deze laatste brand buigen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...