[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

E16 thv Gudvangen gesloten


Murphy

Vraag

  • Administrators

Zoals ik al in een ander topic geschreven had, in de nacht van vrijdag op zaterdag (29-30 april), is er een voertuig uitgebrand in de Gudvangen tunnel. Noorwegen, E16.

Al het oost/west verkeer dient nu via de RV7 (Hardangervidda) te gaan. Dit houdt in dat, mede door het winterse weer, er rekening gehouden moet worden met kolonnekjøring/wachttijden. Deze wachttijd liep afgelopen zondag middag op tot over 5,5uur!

Alternatief is over Sognedal en dan door naar de boot Lavik/oppedal. De Vikafjell (RV13) is voor opleggers niet echt een optie. Te krap en te steil. Ander alternatief over de E134 of zelfs "onderlangs" langs de kust.

Veel succes! De stremming gaat weer enige weken duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Oeps, die weg 7 is idd een uitdaging en zeker in dit jaargetijde met de camion. Ik kom met de trein van Oslo naar Bergen over een maandje. Vind het met de auto een crime en het is met de trein veul voordeliger.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

maar ga het toch proberen, uitvallen heb ik nog niet meegemaakt maar wel 3 uur vertraging en kreeg keurig bijna alle geld terug , keurig volgens de NSB regels.😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Het schiet me ineens te binnen dat ik de vorige keer met die vertraging net Dale voorbij was en ik dacht in de eerst volgende tunnel er iets naar beneden was gevallen.🤣 i.p.v. 22.30 kwam ik 01.30 aan in Bergen. Maar zoals gezegd, ik kreeg keurig volgens de regels mijn geld deels terug.👌 Als we daar kunnen afspreken dan neem ik ze wel mee hoor. 

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Zal je zien dat dat net in die week is dat ik in NL ben…..

Maar goed, E16 thv Gudvangen.

Ze zijn "continue aan het bekijken" of ze de weg deels open kunnen krijgen en dan met kolonne kjøring verkeer er langs kunnen laten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Tunnel is weer open, overdag.

In de late avond en nacht is er nog steeds kolonnekjøring.

Voor de snelle heropening heeft Vegvesen als reden genoemd dat ivm werkzaamheden de apparatuur en machines al aanwezig waren tijdens de brand....

Anyway, je kunt er overdag weer doorheen… (tot de volgende stremming: in 5 jaar al 3x een voertuig afgefakkeld).

 

Kolonne tijden: vanaf Flåm kl.22:45, 00:15, 01:45, 03:15 en 04:45,

en vanag Gudvangen kl.23:30, 01:00,02:30, 04:00 en 05:30.

 

Hier kun je alles terug vinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Tunnel is weer open, overdag.
In de late avond en nacht is er nog steeds kolonnekjøring.
Voor de snelle heropening heeft Vegvesen als reden genoemd dat ivm werkzaamheden de apparatuur en machines al aanwezig waren tijdens de brand....
Anyway, je kunt er overdag weer doorheen… (tot de volgende stremming: in 5 jaar al 3x een voertuig afgefakkeld).
 
Kolonne tijden: vanaf Flåm kl.22:45, 00:15, 01:45, 03:15 en 04:45,
en vanag Gudvangen kl.23:30, 01:00,02:30, 04:00 en 05:30.
 
Hier kun je alles terug vinden.
 
Stomme vraag hoor. Maar hoe kunnen er in in zo korte tijd zoveel wagens in brand vliegen? Of is dat toeval

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Dat is de 1000 dollar vraag….

Er zijn wat theorieën. De wagens worden te warm door de voorgaande klim, de remmen worden te warm door de voorgaande dalingen, gebrekkig onderhoud (lekkende leidingen maar ook te smerige motoren waarop het vuil en vet vlam vat).

De noorse variant van de Onderzoek en Veiligheidsraad gaat zich over deze laatste brand buigen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden