[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoe verdien ik geld als ZZP’er


Karcsi

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei corydon:

Chauffeur is een heel mooi en leuk beroep.

Er zijn echter wijsheden, 1 daarvan is...

Hoe verdien je 1 miljoen euro???

Je begint met 2 miljoen, koopt een vrachtwagen en je hebt binnen de kortste keren 1 miljoen....

 

Maar even serieus. Mijn zus is ZZPer. Ze is 54 geloof ik, heel slim,maar.... Ze heeft geen pensioen opgebouwd. Helemaal niks. Als zelfstandige ben je eigenlijk nog meer een slaaf vind ik. Bij ons thuis had de ouwe zijn eigen zaak. Ik heb er over nagedacht, nummers op een rijtje gezet.

Je werkt 7 dagen per week, je bent nog meer slaaf dan als werknemer. Je hebt contracten en allerlei volk wat je haat, maar je moet altijd iedereen tevreden houden.

Bij een baas, als t je niet bevalt, ga je gewoon weg.

 

Zomaar een vraag. Hoeveel geld heb je al, en hoe kom je daaraan. Gewerkt of gekregen?

Ik heb het geërft van mijn oma, het is ongeveer zo’n 75.000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Om met alle vrijheid over de Europese wegen te rijden moet je geen vrachtwagen chauffeur worden want dan wordt je alleen maar beperkt in je vrijheid door opdrachtgevers. Vrijheid is een busje of zo kopen en de wereld verkennen. De rest is doodgewoon werk om in je levensonderhoud te voorzien,noch min noch meer.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoo weer lekker positief allemaal, zullen jullie niet is lekker om laten omscholen tot bus chauffeur ben je met 36 uur sturen klaar en toch 2400,- in de maand.

 

Maar ff de vraag beantwoorden,

zowel als ZZP en als 'eigen rijder' heb je klanten nodig, die krijg je in het transport nagenoeg alleen door te 'netwerken'. oftewel kennissen te hebben die transportopdrachten hebben. Dat kunnen planners zijn of mensen die bij bedrijven werken waar ze in de positie zijn om ladingen aan transporteurs te gunnen. Deze mensen gunnen je alleen werk als ze denken dat jij dat op een nette en correcte manier voor een redelijke prijs kunt vervoeren. 

Dat betekent dat je nu al in je bijbaantjes je handen uit de mouwen moet steken en je werk netjes moet doen. Als je nu al bij verschillende transportbedrijven aan de slag kan heb je meer kennissen die jou later misschien een rit gunnen.

 

Grofweg kun je Zelfstandigen in delen in twee groepen.

De ene rijdt het hele jaar vaak voor 1 opdrachtgever (charter) voor een transportbedrijf. Hierbij zijn de tarieven laag, maar is er wel de afspraak dat ze jou het hele jaar aan het werk houden.  Je kunt je hierbij afvragen hoeveel vrijheid je hebt. Terwijl je wel zelf verantwoordelijk bent voor Ziekte kosten/arbeidsongeschiktheid/pensioen. En daarnaast vaak ook nog eens geen contract/zekerheid hebt.

De tweede groep zelfstandigen heeft vaak veel losse opdrachtgevers. Dit kunnen transportbedrijven zijn maar ook elk ander bedrijf dat wat te vervoeren heeft. De rit prijzen zijn hier vaak hoger maar de moeilijkheid is om elke dag weer werk te hebben en de andere dag geen opdrachtgevers teleur te stellen. Dit werk is vaak pas vlak van te voren bekent. In de praktijk betekent dit vaak dat je prive bijna geen planning kunt maken en soms vrij bent wanneer je dat niet gepland had.  

 

Mijn advies is dan ook om eerst te blijven studeren, als je 18 bent je rijbewijs te gaan halen en lekker na schooltijd (onder schooltijd) een ritje te rijden. Is mij altijd prima bevallen

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei jan45:

Om met alle vrijheid over de Europese wegen te rijden moet je geen vrachtwagen chauffeur worden want dan wordt je alleen maar beperkt in je vrijheid door opdrachtgevers. Vrijheid is een busje of zo kopen en de wereld verkennen. De rest is doodgewoon werk om in je levensonderhoud te voorzien,noch min noch meer.

Een busje kopen en rond reizen kost geld en je hebt geen inkomen. Als je een stuurvast-houden als hobby ziet, heb je als chauffeur dus een betaalde hobby. Als je in de positie bent of weinig nodig hebt voor je levensonderhoud als zzp, kun je NEE zeggen tegen opdrachten en zo toch door europa dwalen zonder de druk van opdrachtgevers te ervaren. Helemaal als de economie een beetje meezit. Als je dan ook nog eens bij voorbaat een grote zak geld hebt om te investeren kun je dat ook nog met je eigen truck doen. Je moet het je alleen kunnen permitteren om dan tegen een niet leuke opdracht nee te zeggen en een paar dagen zonder inkomen thuis te zitten.

Moet je eerst een vak leren een goede job vinden, de discipline hebben om geld op zij te zetten en dan een stap durven maken. En dat zijn er maar weinigen gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 minuten geleden zei Ben-nie:

En belangrijk is altijd je administratie en boekhouding goed bijhouden.

Niet in je vrijetijd een beetje op chauffeursforum te zitten rond neuzen😜

 

Doe ik altijd gelijk als ik thuis kom. Als je het bijhoud is het 5 minuten werk, kun je daarna alle transport nieuwtjes op je gemak tot je nemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei Ben-nie:

En belangrijk is altijd je administratie en boekhouding goed bijhouden.

Niet in je vrijetijd een beetje op chauffeursforum te zitten rond neuzen😜

Ook denk dat t wel wijs is om minimaal 2 jaar voor een baas te rijden.

 Zijn ook de schades voor de baas.... Maar daar leer je t zonder grote of kleine kosten.

En ik was toch positief.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei Ben-nie:

Zoo weer lekker positief allemaal, zullen jullie niet is lekker om laten omscholen tot bus chauffeur ben je met 36 uur sturen klaar en toch 2400,- in de maand.

 

Maar ff de vraag beantwoorden,

zowel als ZZP en als 'eigen rijder' heb je klanten nodig, die krijg je in het transport nagenoeg alleen door te 'netwerken'. oftewel kennissen te hebben die transportopdrachten hebben. Dat kunnen planners zijn of mensen die bij bedrijven werken waar ze in de positie zijn om ladingen aan transporteurs te gunnen. Deze mensen gunnen je alleen werk als ze denken dat jij dat op een nette en correcte manier voor een redelijke prijs kunt vervoeren. 

Dat betekent dat je nu al in je bijbaantjes je handen uit de mouwen moet steken en je werk netjes moet doen. Als je nu al bij verschillende transportbedrijven aan de slag kan heb je meer kennissen die jou later misschien een rit gunnen.

 

Grofweg kun je Zelfstandigen in delen in twee groepen.

De ene rijdt het hele jaar vaak voor 1 opdrachtgever (charter) voor een transportbedrijf. Hierbij zijn de tarieven laag, maar is er wel de afspraak dat ze jou het hele jaar aan het werk houden.  Je kunt je hierbij afvragen hoeveel vrijheid je hebt. Terwijl je wel zelf verantwoordelijk bent voor Ziekte kosten/arbeidsongeschiktheid/pensioen. En daarnaast vaak ook nog eens geen contract/zekerheid hebt.

De tweede groep zelfstandigen heeft vaak veel losse opdrachtgevers. Dit kunnen transportbedrijven zijn maar ook elk ander bedrijf dat wat te vervoeren heeft. De rit prijzen zijn hier vaak hoger maar de moeilijkheid is om elke dag weer werk te hebben en de andere dag geen opdrachtgevers teleur te stellen. Dit werk is vaak pas vlak van te voren bekent. In de praktijk betekent dit vaak dat je prive bijna geen planning kunt maken en soms vrij bent wanneer je dat niet gepland had.  

 

Mijn advies is dan ook om eerst te blijven studeren, als je 18 bent je rijbewijs te gaan halen en lekker na schooltijd (onder schooltijd) een ritje te rijden. Is mij altijd prima bevallen

 

Dankjewel voor de informatie. Een van de eersten die tenminste een antwoord geeft waarop ik hoopte, niet zoals de anderen die alleen maar gaan vragen of ik niet te jong ofzoiets. Ik ben zeker van mn zaak, als ik iets wil, dan werk ik ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 10-4-2019 om 01:16 zei jan45:

Om met alle vrijheid over de Europese wegen te rijden moet je geen vrachtwagen chauffeur worden want dan wordt je alleen maar beperkt in je vrijheid door opdrachtgevers. Vrijheid is een busje of zo kopen en de wereld verkennen. De rest is doodgewoon werk om in je levensonderhoud te voorzien,noch min noch meer.

Maar als ZZP’er kan je ervoor kiezen om transport te nemen en af te wijzen, dus je kan makkelijk een maandje geen transport nemen maar gewoon lekker doen wat je wilt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Karcsi:

Maar als ZZP’er kan je ervoor kiezen om transport te nemen en af te wijzen, dus je kan makkelijk een maandje geen transport nemen maar gewoon lekker doen wat je wilt

Dan zou je ook kunnen beginnen als uitzendkracht. Dan kun je ook zelf bepalen wanneer je rijdt. Mocht je er dan achterkomen dat je het niks vindt, dan heb je tenminste je geld nog en mocht je er achter komen dat je echt voor jezelf wilt beginnen, dan kan dat ook nog steeds.

 

Maar je hebt in elk geval het voordeel dat je het geld hebt om je rijbewijzen te halen en dat zou ik zeker doen. Dan kun je desnoods naast je studie wat rijden voor een uitzendbureau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je serieus antwoord wil hebben over de voordelen en de valkuilen van het zzp er zijn mag je een pb sturen met je vragen. 

 

Dan krijg je serieus en zonder het mooier of minder mooi te maken antwoord.  Ik ben al vanaf mijn 20 ste zelfstandig. Ik word 48 dus draag wat dat betrefd wel wat ervaring met me mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Karcsi.

Ik zou om te beginnen die 75.000 op een rekening te storten die met dat geld aan de gang gaat. Zo heb je daar nog wat rendement van. Hou in de gaten dat het een rekening moet zijn waar je makkelijk geld van kunt onttrekken om je papieren te halen. Ga als je van school afkomt een transport gerelateerde opleiding doen, zo eentje die waarmee je later een Niwo-vergunning kunt aanvragen. Ga je papieren halen, en ga bij een baas aan de slag voor een paar jaar. Het eerste jaar, en voor sommigen, de eerste jaren zijn niet gemakkelijk. Ga voor jezelf te rade welke hoek je inwilt. Probeer uit te filteren wat minder goede bedrijven zijn. Er zijn namelijk vele valkuilen waar je in kunt trappen en ik kan me zo voorstellen dat jij erg graag wilt (dat proef ik) en dat weten andere mensen ook. En niet iedereen heeft het beste met je voor en wat je niet wilt is dat het geld van wijlen je oma in de zakken van 1 of andere boef verdwijnt.

 

Maar met jouw kapitaaltje heb je een goede uitgangspositie, alhoewel ik dat nooit zal uitgeven aan wielen. Maar ik bekijk het puur zakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei the duke:

 wat je niet wilt is dat het geld van wijlen je oma in de zakken van 1 of andere boef verdwijnt.

 

 

Hou er dus rekening mee dat,als je niks met je geld doet,en het op de bank laat staan,er ieder jaar een boefje om 1,2 % van dat bedrag komt,. vermogensrendement heffing heet dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Op 9-4-2019 om 22:08 zei Karcsi:

Ik heb het geërft van mijn oma, het is ongeveer zo’n 75.000

 

Mss is dit een fijn opstapje om in een eigen huis te steken? Is ook fijn, omdat je tegenwoordig altijd eigen geld moet meebrengen. 

 

Vrachtwagenchauffeur word je toch wel. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
16 minuten geleden zei jean:

ik zou (maar dat is mijn mening) het nooit in een vrachtwagen investeren,zou voor een gebruikte of nieuwe lease gaan en het geld inderdaad in een huis of zo steken zoals Nagamiji al zei.

 

 

 

Marges in het transport zijn zo klein dat iedere cent aan rente die je betaald op een financiering van een auto er een te veel is.

 

Ik denk er ook wel weer eens aan om er een voor mezelf te kopen. Maar pas als ik heb contant kan betalen. Geen dag eerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

 

Marges in het transport zijn zo klein dat iedere cent aan rente die je betaald op een financiering van een auto er een te veel is.

 

Ik denk er ook wel weer eens aan om er een voor mezelf te kopen. Maar pas als ik heb contant kan betalen. Geen dag eerder.

En dan koop je een auto Ron, op welk werk ga je die afstemmen?. want volgens mij vind jij meerdere takken van transport intressant?

Nu als zzp er kan je gaan en staan waar je wil, met een eigen auto ga je je toch een beetje vastleggen op 1 soort vervoer denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
11 minuten geleden zei iveco 35c17:

En dan koop je een auto Ron, op welk werk ga je die afstemmen?. want volgens mij vind jij meerdere takken van transport intressant?

Nu als zzp er kan je gaan en staan waar je wil, met een eigen auto ga je je toch een beetje vastleggen op 1 soort vervoer denk ik.

 

Ik koop een auto waarvan ik weet dat ik er geld mee kan verdienen. Dus geen Scania V8 enkelasser met wit stuur.

 

Ik zal sowieso iets met een kraan erop kopen. Maar hoe en wat heb ik nog niet over nagedacht. Als ik zo'n auto wil kopen moet ik eerst eens ophouden met in het weekend dagelijks uit eten gaan. En als ik dan ga winkelen niet alles kopen wat ik leuk vind....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
27 minuten geleden zei usacandyman:

Maar nu heb ik toch een vraag , die jongen praat dat die ZZP'er wilt worden , jullie praten hier van een wagen aanschaffen , maar als zzp'er rijj je toch met iemands anders wagen of ben ik daar verkeerd in ??

 

Kan ook. Zzp er is niet meer dan een zelfstandige zonder personeel. Dus of.dat nou met of zonder auto is maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden