[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Leven na t rijden...


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Als jullie t leuk en goed vinden plaats ik hier zomaar wat fotoos wat ik doe. zo na t werkzame leven.

Heb mezelf er bij neergelegd dat ik niet meer mag rijden en geniet en doe wat ik wil. Niet wat de planner wilt....

 

Zal wat fotoos weg zetten.

Zoals sommige wel zal zijn op gevallen verblijf ik regelmatig in NL. Ben alweer bijna 2 jaar samen met een uiterst leuke dame We gaan heel goed met elkaar om.

En soms gaan we hier en daar naartoe.

Eerst de Piushaven in Tilburg. Dat was 1 keer, teveel juppen gehalte. Cafees zijn heel strak, alles is netjes en uiterlijk schijnt toch wel t belangrijkste te zijn...

Maar wel water... Altijd goed bij mij.

Die brug wilde ze een cafe openen in t contra gewicht, maar t is schijnbaar niet echt veilig.

 

Ander dingetje dat me niet aanstaat. Tilburg, en denk wel meer steden maakt t gebruik van auto vrijwel onmogenlijk financieel gezien. Daarom zie je mij meer in dorpjes. Parkeren is 2 euro per uur..... Vind dat puur diefstal.

 

DSC01046.JPG

DSC01048.JPG

DSC01047.JPG

DSC01051.JPG

DSC01052.JPG

  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Over steden gesproken. Ging naar m'n tante in Rotjeknor. En we gingen naar een andere tante met de tram. Die tweede tante woont vlakbij t centrum, net noord van t Shell kantoor.

Interessant en er is flink gebouwd in zuid....

Paar fotoos vanuit de tram. 

Oh, mijn tante rijde naar een tramhalte in een woonwijk waar t gewoon vrij parkeren is en zij hoeft, sinds ze met pensioen is, niks te betalen voor t openbaar vervoer.

 

DSC01010.JPG

 

DSC01011.JPG

 

Die kerk staat als je Rotterdam in rijd langs t Feyenoord stadion over t spoor richting Maastunnel. Mijn tante vertelde dat er de heele oorlog 2 joodse families binnen zaten en de oorlog overleefde.

 

Die kerk staat waar de Beukendaal begint. Daar is zij geboren. Haar vader, mijn opa, speelde in begin 30 in Feyenoord 1 en twee keer in t Nederlands elftal. Hij stierf voordat ik geboren was.

DSC01012.JPG

 

DSC01014.JPG

 

Weet niet of dat nou een mooi of lelijk appartement gebouw is....

DSC01015.JPG

 

DSC01020.JPG

DSC01021.JPG

 

De rechtbank en belastingen. Mag wat knaken kosten bij de overheid...

DSC01022.JPG

 

De eerste keer dat ik over deze brug ben geweest.... Was er wel al onderdoor geweest...

DSC01026.JPG

 

Er staan nog mooie oude gebouwen in t centrum.

DSC01029.JPG

 

Dit is natuurlijk de Bijenkorf. 1 van de eerste nieuwe gebouwen na de oorlog. Daarnaast is een bioscoop waas ik mijn eerste film heb gezien. Bambi.... Dat was ergens in 68.

DSC01031.JPG

 

Centraal station.

DSC01035.JPG

 

Hier gingen we er uit. Tante woont 300 meter verder.

 

DSC01036.JPG

 

"Hee... een parasol met een rollator" zei ik tegen m'n tante. Die moest zo hard lachen....

DSC01037.JPG

 

En bij mijn tante. Oude buurt, maar een redelijk nieuw appartemant. Ze woonde eerst letterlijk daar waar je naartoe kijkt. Ze is 1 keer verhuisd, wel 20 meter...

DSC01038.JPG

 

Zij was getrouwd met een zwarte, neger, Wat is t PC woord eigenlijk. En hij was voor jaren de enige zwarte die ik had gezien. Nu is 50% zwart daar....

DSC01039.JPG

 

En met de stoptrein van 5 uur... Lekker rustig. Stapte op in Lombardijen.

DSC01045.JPG

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben 2 april weer terug gegaan. Er is 1 reden waarom ik terug ga...

En zij wielde haarzelf naar die truck. Stond bij de supermarkt.....

 

Blijf deze keer waarschijnlijk tot juli hier. Heb mezelf maar weer een kandidaat gesteld voor iets nieuws MBT het hart. Hoor deze week meer, eerst willen ze wat testen doen. Tot nu toe was er bij deze universiteit geen geschikte kandidaat...

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, lucht, wolk en buiten

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leven na het rijden.....

Die ouwe van mij wist 48 voordelen te noemen toen hij stopte en tegen geen een argument was iets in te brengen.

En toch.....ondanks al die verstandelijk beredeneerde voordelen klonk altijd heel ver weg de heimwee door naar het asfalt en de dieseldampen.

'T is ergens een wreed beroep, zelfs als het voorbij is.

Op een dag heeft hij al zijn foto's bij het vuil gezet....nog van die echte foto's....zwart-wit en kleur.

Over de redenen wilde hij niet praten.

Slechts een stuk of 5 hebben de dans weten te ontspringen omdat ze ergens in een laadje of zo waren beland.

Emotioneert me nog tot de dag van vandaag....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei Tobmaran:

Leven na het rijden.....

Die ouwe van mij wist 48 voordelen te noemen toen hij stopte en tegen geen een argument was iets in te brengen.

En toch.....ondanks al die verstandelijk beredeneerde voordelen klonk altijd heel ver weg de heimwee door naar het asfalt en de dieseldampen.

'T is ergens een wreed beroep, zelfs als het voorbij is.

...

 

ik geloof dat die daar wel gelijk in heeft .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tuurlijk zou ik een gat in de lucht springen als ik weer mag rijden. Maar dat zal zo gauw niet gebeuren. Overigens mag je in NL ook niet rijden met zo een kastje.

Aan de andere kant, het leven is als een puzzel waar, vreemd genoeg, alle stukjes in plaats vallen.

Nu kan ik wanneer ik wil naar NL, en zolang als t kan. Wat 90 dagen iedere 180 dagen is. Jaaaaaa.... Geboren in NL, maar niet meer welkom..... De meeste landen verwelkomen hun ex inwoners, maar NL niet.

Maar t werkt allemaal uit. Moet toch bij Jennifer zijn.

 

Mis het rijden, mis niet de chagrijnige lui in warenhuizen, vieze truck stops, Alle wetten en regels. Ook hier hebben ze nu elektronische logboeken.... De vrijheid word langzaam weg geknabbelt.

 

Maar je moet vooruit kijken, niet achteruit hoe t was. Dat was goed maar is verleden tijd.

Hoop dat iedereen tot zijn pensioen kan rijden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blij dat je weer schrijft lelijkerd.

Tuurlijk zou ik een gat in de lucht springen als ik weer mag rijden. Maar dat zal zo gauw niet gebeuren. Overigens mag je in NL ook niet rijden met zo een kastje.
Aan de andere kant, het leven is als een puzzel waar, vreemd genoeg, alle stukjes in plaats vallen.
Nu kan ik wanneer ik wil naar NL, en zolang als t kan. Wat 90 dagen iedere 180 dagen is. Jaaaaaa.... Geboren in NL, maar niet meer welkom..... De meeste landen verwelkomen hun ex inwoners, maar NL niet.
Maar t werkt allemaal uit. Moet toch bij Jennifer zijn.
 
Mis het rijden, mis niet de chagrijnige lui in warenhuizen, vieze truck stops, Alle wetten en regels. Ook hier hebben ze nu elektronische logboeken.... De vrijheid word langzaam weg geknabbelt.
 
Maar je moet vooruit kijken, niet achteruit hoe t was. Dat was goed maar is verleden tijd.
Hoop dat iedereen tot zijn pensioen kan rijden......


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei matthieu:

Blij dat je weer schrijft lelijkerd.

 


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

 

Nee neeeee... Dat was Pierre toen we daar aan tafel zaten.....:D:D:D:D Ik was die slanke met een buik....

bewerkt door corydon
  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei corydon:

ik een gat in de lucht springen als ik weer mag rijden. Maar dat zal zo gauw niet gebeuren

 

Zooooo herkenbaar: Ik mis mijn werk ook nog steeds, Accountmanager bij KPN Zakelijke Markt. Ik vraag me wel eens af of mijn klanten gebleven zijn, nadat duidelijk werd dat ik niet meer terug kwam... 🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De klant heeft maar 1 ding dat belangrijk is. En nee... jij bent dat niet.

Geld. Daar zijn ze zuinig op en zullen ze alles voor doen.

 

Mijn tante waar ik hier over schreef was directie secretaresse be Van Ommeren. Een groot familie bedrijf. Zij vertelde me dat als er personeel op kantoor kwam kijken nadat ze met pensioen gingen gewoon ge negeerd werden. Iedereen pakte dan gauw een telefoon en was te druk...

Zij is na haar pensioen alleen maar voor zakelijke dingen op kantoor geweest. Zij organiseerde de jaarlijkse uitjes. Daar waren ze wel goed in. Ieder jaar met een rondvaart boot voor alle oud personeel. 2 jaar terug een zoveel jarig bestaan, hadden ze de Ahoy hal af gehuurt.

 

Ikzelf zie nooit iemand waar ik werkte. En hoef ze ook niet te zien. Een bedrijf maakt geld. Dat is alles wat ze echt intereseert. Iedereen die anders denkt zal t ooit wel te weten komen.

En ja, toen mijn vrouw ziek was deden ze alles, maar toen was ik nog bruikbaar.....

 

Je moet eens een film van Jack Nicholson kijken, About Schmidt. Hij gaat met pensioen en gaat nog eens terug naar kantoor.... Zo leuk.

Laat ook de midwest goed zien. Leeg en verlaten.

 ook

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog wat fotoos, moet hier wel een beetje vrolijk blijven......

Woudrichem, toch wel 1 van mijn favoriete dorpjes. 'T is oud en er ligt water met bootjes..... Wat is er nou leuker??? Het is er ook nooit druk, je kunt voor niks overal parkeren. Echt een aanrader om daar een dagje rond te lopen. Helaas geen terras bij t water langs de rivier. Wel bij t haventje.

 

DSC01054.JPG

 

Dat is het oude stadhuis.

DSC01064.JPG

 

DSC01112.JPG

 

En de haven. Het is een jacht haven, geen bedrijvigheid...

DSC01117.JPG

 

DSC01118.JPG

 

DSC01125.JPG

 

Maar op de Merwede is t druk.

DSC01062.JPG

 

DSC01077.JPG

 

 

DSC01078.JPG

 

DSC01079.JPG

 

DSC01085.JPG

 

DSC01088.JPG

 

DSC01104.JPG

 

Vond dit wel een mooi schip Gebouwd in 1905. Wel verbouwd natuurlijk.

DSC01105.JPG

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geniet maar mooi van die twee werelden Ibo en wees blij dat je die extra tijd is gegeven.

Je kunt hier in Nederland in ieder geval altijd van die lekkere kaas blijven smullen.

In Amerika wordt hij een stuk duurder lees ik net ;) 

 

De Amerikaanse president Donald Trump dreigt met importheffingen op 11 miljard dollar aan goederen uit de Europese Unie, als reactie op de Europese subsidies voor vliegtuigbouwer Airbus. Op de lijst staan onder meer Edammer kaas en Goudse kaas.

 

Bron: nhd

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20190409_40369797/trump-dreigt-met-heffing-op-edammer-kaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei lientje:

Geniet maar mooi van die twee werelden Ibo en wees blij dat je die extra tijd is gegeven.

Je kunt hier in Nederland in ieder geval altijd van die lekkere kaas blijven smullen.

In Amerika wordt hij een stuk duurder lees ik net ;) 

 

 

 

Dat spul zou $100 per gram moeten kosten!

Werkelijk overal pleuren ze kaas op in N.Amerika.

Heb daar enorm aan moeten wennen in het begin, zeker omdat ik kaas HAAT en weiger het te eten.

Heb mezelf aangeleerd bij elke bestelling "NO CHEESE" te vermelden, zelfs als ik een bak koffie bestel 😑

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lees dat de echte hollandse kaas in Amerika alleen in de speciaalzaken te koop is en zo-ie-zo al duur is.

De echte liefhebber zal hem dus evengoed wel kopen.

 

Over dat kaas over het eten.... ik verbaas mij dat mensen geen kaas lusten.

Mijn schoonzoon eet het ook niet dus moet ik wel even nadenken voor ik een makkelijke ovenschotel klaar maak.

Dat ze overal kaas op doen, zou dat komen omdat kaas vult?

Volgens mijn informatiebron zijn de pizza's daar ook met een randje zodat het vet en de kaas er niet afdruipt :eek:

Maar die "niet eens echte kaas" is veel vetter zeker, net als hier in de kant en klare tosti's en de cordonbleu's van de supermarkt.

Anders smelt het niet....

Ook begrijp ik dat groente en fruit (dus gezond eten)  heel duur is daar en mensen met minder loon eten dus goedkoper bij de mac.

Verder lijkt het mij een mooi land om door heen te rijden hoor. Je had hier nog wel eens mooie filmpjes neergezet.

 

Maar wat een luxe hebben wij dan toch in Nederland dat wij zelf zoveel groente en fruit kweken en dat de winkels vol liggen met betaalbaar gezond voedsel.

Nog goedkoper is het om bij de boer te kopen.

Gelukkig ben ik vrachtwagen chauffeur en kom regelmatig in Limburg waar ik dan mijn asperge bestellingen van familie en buren ophaal.

Heerllijk vers  :ok:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden