[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uit het leven van......


schoenenreus

Recommended Posts

  • Forumlid

Een tijdje geleden al besloten dat ik hier ook maar eens een eigen verhaal moest gaan schrijven. Heb er elke dag aan gedacht maar schijn van horen zeggen last van uitstelgedrag te hebben dus het elke dag weer vooruit geschoven. Nu is mijn werk eigenlijk helemaal niet spannend genoeg voor een verhaal maar goed dan hebben jullie in ieder geval weer wat te lezen.

 

Vele van jullie hier of ik denk zelfs iedereen hier heeft geen idee wie ik ben dus zal me eerst eventjes voorstellen. 

Ik ben dus Lars Timmers, 27 jaar oud en woonachtig te Tilburg. Ik werk bij Colsters logistics met een vestiging in zowel middelbeers als in het voormalige oost-duitsland, Apolda om precies te zijn. Dit verklaard ook meteen het duitse kenteken, we hebben in totaal 9 wagens lopen waarvan 7 op duits en 2 op nederlands kenteken. Ons werk bestaat voor 80% uit het vervoer van oude kleding, dit wordt onder andere in Apolda gesorteerd en klaar gemaakt voor eventuele 2ehands/kringloop winkels of in balen geperst voor oost europa of afrika. Alles dat niet geschikt is voor verdere verkoop wordt verwerkt tot poetsdoeken of gaat de verbrandingsoven in. Ons werkgebied beslaat geheel duitsland met een uitschieter naar oostenrijk. Wij rijden met wisselbakken en hebben op dit moment op zo’n 90/100 locaties in duitsland 1 of meerdere bakken staan. 

 

Genoeg geluld zou ik zeggen en tijd voor een paar foto’s. 

 

De eerste foto is van vader en zoon bij autohof Berg, bekend van de serie asphalt cowboys. 

 

De tweede foto is tijdens een inzameling, dan zetten we meestal op zaterdag ergens de aanhanger weg en dan een paar dorpen verder de motorwagen en dan gedurende dag komen ze met busjes, tractoren en van alles en nog wat de zakken oude kleding brengen. 

 

Derde foto is een foto van de lading, alles behalve diefstal gevoelig😂

C442CF97-C47E-4325-9E5B-E6B6662D9183.jpeg

D730247E-A830-4165-B472-0370574CE040.jpeg

5B290C6D-0429-4D84-89CB-79EFE4A04E57.jpeg

  • Like 15
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook in dit werk is alles niet rozengeur en manenschijn. Hebben wel een aantal adressen waar we bijvoorbeeld een extra plaats hebben of waar we met de aanhanger kunnen wisselen maar ook veel bakwagen adressen. Dan moet je dus tussendoor ook nog je bak van de aanhanger op de motorwagen zetten en andersom natuurlijk. 

 

Vanmorgen in Uelzen gewisseld en dit is zo’n typisch bakwagenadres. De bak moet uiteraard op dezelfde plek terug gezet worden en ruimte heb je eigenlijk niet. Dan staat er ook nog precies net op het moment dat je bezig bent iemand te zeuren dat ie met de auto weg moet maar als ik de bak eenmaal op de grond heb staan dan wachten ze maar even. 

 

Op deze foto zie je de plaats waar ik de lege bak eerst op poten gezet heb. Ik heb eerst de volle bak aan de kant moeten zetten en ga de lege bak weer op zijn plaats zetten. De bak hoort voor die oude kar aan de linkerkant op de foto te staan. Op deze foto lastig te zien maar direct achter de auto staat een boom dus qua ruimte is het beperkt.8A76EC88-42AD-4A29-BE4A-7A1F1148989D.jpeg

 

Op deze foto zie je vanaf de straat gezien de poort en zie je de volle bak in de verte staan. 76C9DA23-BF31-4E98-8BD4-1305D534962A.jpeg

 

Deze foto is van het terrein waar ik de aanhanger geparkeerd heb en op het moment van de foto had ik de bakken al gewisseld. De volle bak staat nu op de aanhanger aangezien het volgende adres ook een bakwagen adres is. BD859F59-5FFD-4582-9414-59445E383D89.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Afgelopen vrijdag alvast voorgeladen voor deze week en zoals je ziet gaat bij ons ook niet altijd alles BAG proef. 281584CF-6CA8-4565-B338-60255EB5E30C.jpeg

 

op het losadres dan de zijkanten open en scheppen maar.....4B51DABE-DFA8-43D9-89F1-0AE6E32E61A1.jpeg

 

Rijd je op de B10 van Ulm naar Stuttgart kom je ineens je beste maat tegen. A0BE6F9C-AEB8-4A33-9386-D53E44F5DB64.jpeg

731B3A39-9283-4E3C-ADDD-DB6112D515A2.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden