Spring naar bijdragen
roadtrain

TomTom gps probleem

Recommended Posts

Zie: https://www.tomtom.com/nl_nl/updates/?gclid=EAIaIQobChMI0MCe-_fJ4QIVFeJ3Ch2GQwdWEAAYASAAEgL0GvD_BwE

 

voor wie ooit bijmaken TomTom heeft gekocht maar ook ieder ander die dit probleem nu heeft. Neem gerust contact met mij op. Er is een oplossing😊

 

niet voor apparaten die werken via mydrive connect.....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei roadtrain:

Zie:

 

 “bijmaken” Neem gerust contact met mij op. Er is een oplossing😊

 

niet voor apparaten die werken via mydrive connect.....

Bijmaken moet natuurlijk zijn “ bij mij”🙀

 

niet zelf proberen met TomTom home te updaten dan vervalt de werking van de truckkaart 😬

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei roadtrain:

TomTom home te updaten dan vervalt de werking van de truckkaart

 

Wat is dat? Webfleet? Of het invoeren van je voertuig?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nagamiji:

 

Wat is dat? Webfleet? Of het invoeren van je voertuig?

Nee.......

lees de link in eerste topic. 

Gaat om de verbinding tussen TomTom en de satellieten. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Nagamiji:

 

Wat is dat? Webfleet? Of het invoeren van je voertuig?

Webfleet  is gewoon kut  das het zelfde als tt  gaat alleen om zuinig rijden   de  navigatie komt op de 2de plaats bin webfleet 

bewerkt door road train

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei road train:

Webfleet  is gewoon kut  das het zelfde als tt  gaat alleen om zuinig rijden   de  navigatie komt op de 2de plaats bin webfleet 

 

Gelukkig hebben wij dat niet omdat de Tom2 particulier bezit is. :ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had ook zo'n TomTom met webfleet erop, de pro7100. Die ook last heeft  van de rollover. Kon hem op de één of andere manier niet met het tomtom programma  linken. Volgens info van de website moest het apparaat rechtstreeks met een usb kabel op de computer worden aangesloten, maar ik kon hem niet zonder de houder aansluiten.

 

Uiteindelijk maar opgegeven en de TomTom 6250 aangeschaft. Wel mooi groot scherm, maar een menu waar ik mijjn weg nog niet echt in heb gevonden (maar dat went ook wel weer).

bewerkt door Knoalster

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Knoalster:

(...) Uiteindelijk maar opgegeven en de TomTom 6250 aangeschaft. Wel mooi groot scherm, maar een menu waar ik mijn weg nog niet echt in heb gevonden (maar dat went ook wel weer).


Klopt inderdaad Hendrik. Ik ging van een GO710 naar zo'n 6250 en heb wel eens momenten gehad dat ik dat ding dwars door de raam naar buiten had willen gooien. Begreep er weinig van, en was nogal traag naar mijn mening
Het heeft een tijdje geduurd maar nu ik er er aan gewend ben zou ik echt geen andere meer willen. Echt een heel fijn apparaat, wel regelmatig updaten thuis via wifi!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Knoalster:

Ik had ook zo'n TomTom met webfleet erop, de pro7100. Die ook last heeft  van de rollover. Kon hem op de één of andere manier niet met het tomtom programma  linken. Volgens info van de website moest het apparaat rechtstreeks met een usb kabel op de computer worden aangesloten, maar ik kon hem niet zonder de houder aansluiten.

 

Had je deze voor jezelf? Collega van mij nm ook. Kon altijd netjes mapshare doen en ieder jaar netjes betaald voor file en flitsinfo. 

Maar nu kan hij niet geholpen worden omdat het toestel bij webfleet hoort. Zou dus via het bedrijf moeten waar hij het 4 jaar terug legaal van heeft overgenomen. Beetje lullig van TomTom dat ze hem niet verder willen helpen. 

Er is een update of “ tooltje” voor maar dat werkt niet omdat je de TomTom die via mydrive aangesloten zijn niet rechtstreeks via pc kan benaderen😂

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei roadtrain:

Er is een oplossing😊

 

 

bij mijn  740 go is de aankomsttijd en de actuele tijd verdwenen, is dit te repareren cq terug te zetten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites



Had je deze voor jezelf?


Ik had deze van mijn vorige werkgever, Dennis overgenomen. Was toen net een jaar oud. Ik had geen abonnement op webfleet, Dennis ook nooit. Dus geen gebruik van webfleet gemaakt.


Er is een update of “ tooltje” voor maar dat werkt niet omdat je de TomTom die via mydrive aangesloten zijn niet rechtstreeks via pc kan benaderen


Het vreemde is dat ik 3 jaar geleden er wel via die craddle een nieuwe kaart erop kon krijgen, maar nu dat ding niet connect met de computer.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Knoalster:


 

 


Ik had deze van mijn vorige werkgever, Dennis overgenomen. Was toen net een jaar oud. Ik had geen abonnement op webfleet, Dennis ook nooit. Dus geen gebruik van webfleet gemaakt.




Het vreemde is dat ik 3 jaar geleden er wel via die craddle een nieuwe kaart erop kon krijgen, maar nu dat ding niet connect met de computer.
 

 

Heb je mydrive connect op je pc dan zou je moeten kunnen updaten. Rechtstreeks met je pc werkt zo wie zo niet. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je mydrive connect op je pc dan zou je moeten kunnen updaten. Rechtstreeks met je pc werkt zo wie zo niet. 

Ik heb inderdaad mydrive connect op de p.c., maar de pro7100 connect niet.

 

Toen met die kaartupdate had ik hetzelfde probleem, maar toen is het met hulp van de helpdesk wel gelukt. Hoe ik het toen gedaan heb, weet ik niet meer.

 

Maar aangezien die tomtom nu alweer een aantal jaren oud is, de kaart ook alweer 3 jaar oud is en ik voor deze geen nieuwe kaart meer wou kopen en daarbjj nog een batterij die direct keeg is, besloten om de pro6250 aan te schaffen.

 

Al blijf ik het vreemd vinden dat het mij nu niet meer lukt om te verbinden.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Knoalster:

Ik heb inderdaad mydrive connect op de p.c., maar de pro7100 connect niet.



Al blijf ik het vreemd vinden dat het mij nu niet meer lukt om te verbinden.

Is inderdaad vreemd want software update en mapshare zou moeten blijven werken......

 

 

heb al diverse oude (10 jaar) legale modellen via TomTom home update gedaan zodat gps probleem weg is.... en dan geven ze gewoon nieuwe software en mapshare op oude kaart.

( daarna zet ik er een nieuwe op🤪)

Collega van mij heeft dus min of meer hetzelfde. Heeft 10 uur aan pc gehangen en gebeurt niks. 

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei jean:

 

 

bij mijn  740 go is de aankomsttijd en de actuele tijd verdwenen, is dit te repareren cq terug te zetten.

Staat bij in stellingen 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij ook en krijg het in instellingen niet terug.Kan de klok op goede tijd zetten , klik op opslaan en als ik instellingen dan afsluit staat de tijd er weer niet in!

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei road train:

Staat bij in stellingen 

ja dat weet ik ook wel, zet hem netjes op tijd ,ga naar het startscherm, maar dan gaat na het instellen/programmeren van een route de tijd weer op 0.00 uur staan ook de aankomsttijd word niet meer weergegeven enkel als 0.00 uur. synchroniseren /reset en na fabrieksinstellingen terugzetten werkt dit ook niet.

 

maar Roadtrain heeft een/de oplossing gevonden, ga wel met hem in conclaaf😁

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei mebo 07:

Bij mij ook en krijg het in instellingen niet terug.Kan de klok op goede tijd zetten , klik op opslaan en als ik instellingen dan afsluit staat de tijd er weer niet in!

 

Ik heb een  tt 6200 truck navigatie  ik daar geen problemen mee  als je een 6250 hebt  heb je levenslang gratis update s dus zou toch moeten werken 

 

Oh jullie hebben een 740 go is wat ouder model  dat weet ik niet  misschien roadtrain die weet dat wel :ja:

bewerkt door road train

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei jean:

ik heb de oplossing gekregen van de juiste roadtrain ja:D👍


En die oplossing is...unne nuuwe kopen? :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pierre:


En die oplossing is...unne nuuwe kopen? :D

Dat zouden ze bij TomTom wel willen ja.......😂

 

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

neen het werkt weer tot nu toe.ze blijven hun actuele en aankomsttijd weergeven,zal morgen eens kijken in de auto tijdens het rijden.

 

in ieder geval bedank ik hiermee roadtrain (wel de goeie hè) Adrie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...