[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TomTom gps probleem


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

Zie: https://www.tomtom.com/nl_nl/updates/?gclid=EAIaIQobChMI0MCe-_fJ4QIVFeJ3Ch2GQwdWEAAYASAAEgL0GvD_BwE

 

voor wie ooit bijmaken TomTom heeft gekocht maar ook ieder ander die dit probleem nu heeft. Neem gerust contact met mij op. Er is een oplossing😊

 

niet voor apparaten die werken via mydrive connect.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Zie:

 

 “bijmaken” Neem gerust contact met mij op. Er is een oplossing😊

 

niet voor apparaten die werken via mydrive connect.....

Bijmaken moet natuurlijk zijn “ bij mij”🙀

 

niet zelf proberen met TomTom home te updaten dan vervalt de werking van de truckkaart 😬

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Nagamiji:

 

Wat is dat? Webfleet? Of het invoeren van je voertuig?

Webfleet  is gewoon kut  das het zelfde als tt  gaat alleen om zuinig rijden   de  navigatie komt op de 2de plaats bin webfleet 

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had ook zo'n TomTom met webfleet erop, de pro7100. Die ook last heeft  van de rollover. Kon hem op de één of andere manier niet met het tomtom programma  linken. Volgens info van de website moest het apparaat rechtstreeks met een usb kabel op de computer worden aangesloten, maar ik kon hem niet zonder de houder aansluiten.

 

Uiteindelijk maar opgegeven en de TomTom 6250 aangeschaft. Wel mooi groot scherm, maar een menu waar ik mijjn weg nog niet echt in heb gevonden (maar dat went ook wel weer).

bewerkt door Knoalster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei Knoalster:

Ik had ook zo'n TomTom met webfleet erop, de pro7100. Die ook last heeft  van de rollover. Kon hem op de één of andere manier niet met het tomtom programma  linken. Volgens info van de website moest het apparaat rechtstreeks met een usb kabel op de computer worden aangesloten, maar ik kon hem niet zonder de houder aansluiten.

 

Had je deze voor jezelf? Collega van mij nm ook. Kon altijd netjes mapshare doen en ieder jaar netjes betaald voor file en flitsinfo. 

Maar nu kan hij niet geholpen worden omdat het toestel bij webfleet hoort. Zou dus via het bedrijf moeten waar hij het 4 jaar terug legaal van heeft overgenomen. Beetje lullig van TomTom dat ze hem niet verder willen helpen. 

Er is een update of “ tooltje” voor maar dat werkt niet omdat je de TomTom die via mydrive aangesloten zijn niet rechtstreeks via pc kan benaderen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



Had je deze voor jezelf?


Ik had deze van mijn vorige werkgever, Dennis overgenomen. Was toen net een jaar oud. Ik had geen abonnement op webfleet, Dennis ook nooit. Dus geen gebruik van webfleet gemaakt.


Er is een update of “ tooltje” voor maar dat werkt niet omdat je de TomTom die via mydrive aangesloten zijn niet rechtstreeks via pc kan benaderen


Het vreemde is dat ik 3 jaar geleden er wel via die craddle een nieuwe kaart erop kon krijgen, maar nu dat ding niet connect met de computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Knoalster:


 

 


Ik had deze van mijn vorige werkgever, Dennis overgenomen. Was toen net een jaar oud. Ik had geen abonnement op webfleet, Dennis ook nooit. Dus geen gebruik van webfleet gemaakt.




Het vreemde is dat ik 3 jaar geleden er wel via die craddle een nieuwe kaart erop kon krijgen, maar nu dat ding niet connect met de computer.
 

 

Heb je mydrive connect op je pc dan zou je moeten kunnen updaten. Rechtstreeks met je pc werkt zo wie zo niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je mydrive connect op je pc dan zou je moeten kunnen updaten. Rechtstreeks met je pc werkt zo wie zo niet. 

Ik heb inderdaad mydrive connect op de p.c., maar de pro7100 connect niet.

 

Toen met die kaartupdate had ik hetzelfde probleem, maar toen is het met hulp van de helpdesk wel gelukt. Hoe ik het toen gedaan heb, weet ik niet meer.

 

Maar aangezien die tomtom nu alweer een aantal jaren oud is, de kaart ook alweer 3 jaar oud is en ik voor deze geen nieuwe kaart meer wou kopen en daarbjj nog een batterij die direct keeg is, besloten om de pro6250 aan te schaffen.

 

Al blijf ik het vreemd vinden dat het mij nu niet meer lukt om te verbinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Knoalster:

Ik heb inderdaad mydrive connect op de p.c., maar de pro7100 connect niet.



Al blijf ik het vreemd vinden dat het mij nu niet meer lukt om te verbinden.

Is inderdaad vreemd want software update en mapshare zou moeten blijven werken......

 

 

heb al diverse oude (10 jaar) legale modellen via TomTom home update gedaan zodat gps probleem weg is.... en dan geven ze gewoon nieuwe software en mapshare op oude kaart.

( daarna zet ik er een nieuwe op🤪)

Collega van mij heeft dus min of meer hetzelfde. Heeft 10 uur aan pc gehangen en gebeurt niks. 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij ook en krijg het in instellingen niet terug.Kan de klok op goede tijd zetten , klik op opslaan en als ik instellingen dan afsluit staat de tijd er weer niet in!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei road train:

Staat bij in stellingen 

ja dat weet ik ook wel, zet hem netjes op tijd ,ga naar het startscherm, maar dan gaat na het instellen/programmeren van een route de tijd weer op 0.00 uur staan ook de aankomsttijd word niet meer weergegeven enkel als 0.00 uur. synchroniseren /reset en na fabrieksinstellingen terugzetten werkt dit ook niet.

 

maar Roadtrain heeft een/de oplossing gevonden, ga wel met hem in conclaaf😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei mebo 07:

Bij mij ook en krijg het in instellingen niet terug.Kan de klok op goede tijd zetten , klik op opslaan en als ik instellingen dan afsluit staat de tijd er weer niet in!

 

Ik heb een  tt 6200 truck navigatie  ik daar geen problemen mee  als je een 6250 hebt  heb je levenslang gratis update s dus zou toch moeten werken 

 

Oh jullie hebben een 740 go is wat ouder model  dat weet ik niet  misschien roadtrain die weet dat wel :ja:

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

neen het werkt weer tot nu toe.ze blijven hun actuele en aankomsttijd weergeven,zal morgen eens kijken in de auto tijdens het rijden.

 

in ieder geval bedank ik hiermee roadtrain (wel de goeie hè) Adrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden