Spring naar bijdragen
europeaan

Enorme culturele ramp in Parijs

Recommended Posts

e636866283c0862281bb64c5d0557a9d.jpg

Ik hoop dat de Gargoyles het redden

Heel Parijs had er wel om weg mogen branden!!

Maar dit vind ik zonde

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het van mooie oude gebouwen ècht jammer als ze verloren gaan.

Daar heb ik met met hubbie verloofd, echtgenoot nr 3. Jammer dat ik dit jaar niet in staat was om daar heen te gaan met onze trouwdag, nu kan het niet meer. :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Murphy:

Wel eens in Praag geweest

Schijnt ook héél mooi te zijn. Zal ik mss nog van plaatjes zien. Of als 1 van mijn vriendinnen gaan. Dan filmen ze naar wat ik zou kijken. Dan lijkt het net alsof ik ook geweest ben. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Murphy:

Wel eens in Praag geweest, Vledder?

Ik heb gelezen dat de gebouwen er van buiten oud uit zien, maar van binnen redelijk nieuw. Want ook daar hadden de duitsers goed op geruimd....

De kerk is zonde. Denk wel dat ze m terug bouwen. De verzekering zal er echt met tranen naar kijken....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei corydon:

Ik heb gelezen dat de gebouwen er van buiten oud uit zien, maar van binnen redelijk nieuw. Want ook daar hadden de duitsers goed op geruimd....

De kerk is zonde. Denk wel dat ze m terug bouwen. De verzekering zal er echt met tranen naar kijken....

Ze kunnen terug opbouwen war ze willen,het word nooit meer de oude,de ziel is eruig

Hopelijk heeft de kapelaan de verzekeringspremie op tijd betaald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei europeaan:

Ze kunnen terug opbouwen war ze willen,het word nooit meer de oude,de ziel is eruig

Misschien wel goed dat eindelijk de ziel eruit is, weet jij wat daar allemaal gebeurd is ? Denk dat het voor Macron niet onaardig uitkomt, immers de Fransen staan weer in 1 lijn nu. De gele hesjes zaten hem niet echt lekker. Van mij persoonlijk hoeven ze die kerk niet meer op te bouwen, zonde van het geld. Oude meuk !😏

bewerkt door doemijnbest

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Het onderhoud hadden ze iig niet in orde, vgls het nieuws is er veel achterstallig onderhoud.

En zo'n publiekstrekker kan nu "groen" herbouwd worden. Hoorde ik op de radio.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei doemijnbest:

Van mij persoonlijk hoeven ze die kerk niet meer op te bouwen, zonde van het geld. Oude meuk !😏

IN 2017 luidde de bisschop de noodklok al omdat t gebouw in verval zou zijn.

Misschien dat de moslimgemeenschap de ruine wil kopen,een minaret in één van de torens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei europeaan:

DE teller schijnt al op 750 miljard te staan.

Ach wat maakt 3 nullen meer of minder eigenlijk uit. 3 x 0 is ook 0. :p

• Like 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Vledder:

Ach wat maakt 3 nullen meer of minder eigenlijk uit. 3 x 0 is ook 0. :p

IK was wat te enthousiast;t blijkt 750 miljoen te zijn.:stom:

Als de kosten daar bij blijven zouden onze gezamelijke Nederlandse pensioenfondsen daar een stuk of 18 kerken kunnen bouwen.LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk. Als je er over na denkt heeft t toch lang gestaan zonder dat t is in gestort. Af gebrand oid. Alle oorlogen sinds 1100. Rampen. Stormen.

Maar ik schreef al gelijk dat t herbouwd word. De grote kerk in Breda heeft ook veel nieuwe stukken steen. Dus t kan wel.

Wat ik niet snap..... Dat ze geen verzekering hebben.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei corydon:

Eigenlijk. Als je er over na denkt heeft t toch lang gestaan zonder dat t is in gestort. Af gebrand oid. Alle oorlogen sinds 1100. Rampen. Stormen.

Maar ik schreef al gelijk dat t herbouwd word. De grote kerk in Breda heeft ook veel nieuwe stukken steen. Dus t kan wel.

Wat ik niet snap..... Dat ze geen verzekering hebben.......

Wat denk je dat de premie is per jaar ??

Zpals jezelf al zegt.....Sinds 1100 nog niks gebeurd, dus dan ku  je wel een risico nemen

Los van dat de premie jaarijks NIET op te brengen is, zou, nu achteraf gezien je die kerk al 10 x opnieuw hebben kunnen bouwen met de premie die je betaald zou hebben 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er komen zoveel mensen, ze verkopen snuisterijen en de RK kerk is rijk. Hoe verklaart het Vaticaan de belabberde staat van de Notre Dame?

Ik vermoed dat een Moskee of Synagoge beter onderhouden worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei scania1965:

Wat denk je dat de premie is per jaar ??

Zpals jezelf al zegt.....Sinds 1100 nog niks gebeurd, dus dan ku  je wel een risico nemen

Los van dat de premie jaarijks NIET op te brengen is, zou, nu achteraf gezien je die kerk al 10 x opnieuw hebben kunnen bouwen met de premie die je betaald zou hebben 😀

Met die logica zou dus de binnenstad van Amsterdam niet verzekerd zijn. Terwijl ze juist wel verzekerd zouden moeten zijn want t was een brand gevaarlijk gebouw. Gebouwd met veel hout.

En waarom hebben ze dan niet de premie in een potje gedaan en een soort zelf verzekering hebben op gebouwd zoals grote bedrijven dat (hier) doen.

bewerkt door corydon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites