[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Scania s730 (2018)


mathii

Recommended Posts

Beste leden

 

kan er mij iemand een gemiddeld verbruik doorgeven van een Scania S730 bouwjaar 2018 als trekker, totaal gewicht trekker +oplegger is 45T.

Rij nu met een r500 (2009) en ben opzoek naar een nieuwe trekker, twijfel nog tussen een s520 of een s730? wat denken jullie?

 

groet

+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei mathii:

Beste leden

 

kan er mij iemand een gemiddeld verbruik doorgeven van een Scania S730 bouwjaar 2018 als trekker, totaal gewicht trekker +oplegger is 45T.

Rij nu met een r500 (2009) en ben opzoek naar een nieuwe trekker, twijfel nog tussen een s520 of een s730? wat denken jullie?

 

groet

+

 

S450 schijnt heel zuinig te lopen en scheelt een beetje in aanschaf ook 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
9 minuten geleden zei marco555:

Ik rij met een S730, die overigens alleen naar de garage gaat voor onderhoud Eddy😂. Mijn gemiddeld verbruik is met gewicht tussen de 40 en 50 ton 1:2,7.

Licht er ook aan wat er achter hangt . jij pakt veel wind Marco.  Als het een dichte trailer is mag toch wel beetje minder dr zijn . maar licht ook aan de rechter voet van de chauffeur .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar kan ik alleen maar van dromen, Pierre. 😆😆😆😆

 

gemiddeld reed ik altijd 1 : 1.9 á 1: 2.

 

maar het laatste jaar mag ik al blij zijn als ik 1 : 1.6 haal, terwijl ik steeds meer licht werk ben gaan, dus veel containertjes van een ton of 10.

 

mag ik eens met een kraan op de dieplader weg, dan kom ik amper op 1 : 1. LOLLOLLOL 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat snap ik dus echt niet. Dat je zo ongeïnteresseerd kan zijn.

Ik heb echt geen enkel idee wat mijn verbruik is en om heel eerlijk te zijn boeit het me ook niet om het te weten. Zodra dat de meter in het rood staat ga ik tanken.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar 40-50 ton weeg je ook niet altijd. Ik neem aan dat je dit als max. gewicht rekent als je compleet geladen bent. Je rijd natuurlijk ook stukken leeg of met een paar voertuigen minder, dat scheelt allemaal in het verbruik. Ik weet niet hoe je dit berekent hebt, eigenlijk moet je een verbruik over langere tijd bekijken, niet over één rit, één week o.i.d.

Ik heb net zelf even zitten rekenen: met mijn DAF SSC 480 zit ik de laatste 5 maanden -(4-1 t/m 8-6, 18936 ltr. op 68758 km.) met stukgoed en vrachten variërend variërend van 5 tot 25 ton+ door geheel Frankrijk heen- op een verbruik van gemiddeld 1:3,63
Het lijkt er wel op dat de laatste maanden het verbruik steeds lager word, terwijl aan mijn rijstijl niets veranderd is en aan de aard van het werk ook niet; in de eerste 3 maanden zat ik op 1:3,53, de laatste 3 maanden steeg het gemiddelde naar 1:3,77.
Ik hoor altijd verhalen onderweg,  de één loopt nog zuiniger dan de ander of dat 'hun auto' ruim de 1:4 haalt. Geloof het allemaal best, het verschilt allemaal heel veel met het soort werk wat je doet en waar je mee onderweg bent. Heb er altijd een tautliner of kastenbak achter, af en toe een container, met het werk wat ik doe denk ik dat je met een gemiddelde van boven de 1:3,5 best redelijk zit in het verbruik.
 
Dit is het gemiddeld verbruik over de tijd dat ik nu met de auto rij volgens de boordcomputer van de auto. Ik heb hem gereset toen ik ermee ging rijden.

We hebben ook S450's, die zitten rond de 1:3 gemiddeld. Onze cw waarde ligt een stuk hoger dan van een trekker met een tautliner en dat is niet gunstig voor het verbruik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden