[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

f.n.v.


Huub Klaassen

Vraag

  • Forumlid

Mijn vraag is Hoe het komt dat er zoveel leden weg lopen bij het F.N.V.

Zelfs ik heb alles op gezegd na 48 jaar lid te zijn geweest Ze hebben de linkse politiek binnen gehaald

Ik dacht dat de bond altijd neutraal was Vroeger was het wel zo De meeste leden zijn boven de 50 jaar

En die beslissen De jonge mensen krijgen hun kans niet En de tijden zijn verandert wat de bond niet in ziet

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei HIT:

 

Te slecht dat zoveel Fransozen hun baan zijn kwijt geraakt tijdens de crisis? ( Ik las ergens in Elsevier een paar jaar geleden ongeveer 5 tov 1 in Nederland ) 

DE teleurgang ( de race naar het putje) was in Frankrijk allang vóór de crisis ingezet.

Ik denk zelfs dat deze race naar het putje een van de oorzaken van de crisis geweest is in Frankrijk.

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
26 minuten geleden zei HIT:

Daarom lopen ook zoveel mensen weg bij de bonden, omdat ze hun mond opentrekken en er wordt niets mee gedaan.

Er is een tendens op dit moment bij de bonden van "Wij weten wel wat het beste voor jullie is, gewoon luisteren en volgen."

 

 

Daar heb ik ook enige ervaring mee :D:

IN het verleden heb ik ooit eens een kritische vraag gesteld aan een vakbonds bestuurder ( de hr v Rijssel van CNV) in een life sessie op dit forum .

Toen ik liet blijken dat ik zijn antwoord onbevredigend vond werd ik verder genegeerd,zelfs  mijn Emails aan hem zijn nooit be antwoord.:hamer: :kill:

 

( rond de pot draaien,niet reageren,dan waait t vanzelf over)

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei volvofh12:

Als nou alle chauffeurs actief lid worden van een vakbond, en allemaal hun mond opentrekken op vergaderingen dan moet de vakbond wel naar haar leden luisteren.
Zo simpel is het toch?

 

Dat er zoveel verschil in soorten transport zit maakt het misschien iets minder simpel om iedereen op 1 lijn te krijgen?

 

Een internationaal chauffeur heeft aan 11 uurtjes rust tussen de ritten meer dan genoeg.

Voor een binnenland chauffeur die nog 15 tot 30 minuten van en naar huis moet rijden na zijn werk en dan nog even zijn kinderen wil zien zijn het korte nachtjes.

Het zelfde met de RTW wat voor de één geen belemmering is en voor de ander een rede voor stress en ergenis omdat het niet logisch is.

 

De vakbonden willen naar meer basis loon en minder werken.

Veel (internationaal)  chauffeurs willen uren maken en geld verdienen in de tijd dat ze niet thuis zijn

.^^ net als vroeger toen de vakbondsmensen nog jong waren zeg maar. Vrijheid/blijheid zonder bemoeienis, dus die gasten gaan gewoon hun eigen gang.

 

Verder vind ik dat de FNV met verkeerde dingen bezig is.

Die buitenlandse chauffeurs hou je niet tegen, we snijnden onze eigen in de vingers met die strenge regels rond de RTW.

Parkeerplaatsen is nog steeds een probleem... is dat de schuld van de buitenlanders?

Of is dat de schuld omdat er nog steed meer dicht gaan dan dat er wordt bijgebouwt langs de snelweg.

Die buitenlandse chauffeurs moeten ergens staan. Waarom maakt de Bond daar geen groot punt van. 

Leg dat parkeerprobleem bij de opdrachtgevers in plaats van de chauffeurs te pesten.

Maar nee, de bonden pakken alleen de dingen aan waarmee ze populair in de landelijke kranten komen te staan.

Goh, hoor ik van een vriend die bij de havens werkt. Die bonden doen het toch goed voor de chauffeurs, hun pakken tenminste de buitenlanders aan :rolleyes:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei Pierre:

 

Eenzelfde soort ervaring en gedachte had ik ook, toen ik -nog geen jaar geleden- zelf een bijeenkomst van de FNV had bezocht om voor mezelf hetgeen bevestigd te hebben wat ik altijd al vermoedde.
Deze discussie werd hier in dit topic toen al eens gevoerd. (klik>>>)

 

Een uitsnede van een reactie die ons gewaardeerd oud-lid Valkje plaatste in jouw (klik>>>):

( ik veeg er even t stof af en vertel erbij waar hij m.i de plank volkomen mis slaat)

 

 

Maar neem nu gewoon de pensioenleeftijd, die heeft niks met de vergrijzing te maken, absoluut niet, maar omdat de pensionfondsen ons geld verspeeld hebben door stomweg verkeerd te beleggen, zonder enig gevolg of verantwoording daarvoor te hoeven af te leggen.

De top van die fondsen treft het niet in de beurs, gezien hun riante inkomen op jaarbasis.

Die strijd hebben de bonden ook verloren omdat op 65 te houden, vervroegd met pensioen kunnen gaan is ook verloren gegaan, maar die punten zijn wel de punten die mensen belangrijk vinden.

Als je dus keer op keer belangrijke punten verliest, verliest men het geloof daar in.

Dat is wel de meest gehoorde reactie, dat de bonden juist de belangrijkste punten die de werkende mens aankaart, bakzeil haalt en het dus moet toegeven.

 

Dat pensioenfondsen ons geld verspeeld hebben is dus gegarandeerd niet waar; het totale bedrag wat er in de Nederlandse pensioenpot zit is 1400 000 000 000 euro ,das 14 met 11 nullen( veertienhonderd miljard euro)( de vlammen slaan zowat uit mijn toetsenbord)

( daar kun je 1400 Notre Dames mee reconstrueren)

Dat sommige pensioenen dreigen te moeten korten ligt aan de rekenrente die deze fondsen moeten rekenen van de overheid,het rendement is in vele gevallen veel hoger,de fondsen groeien dus alleen nog maar.'Verder gaat vriend Valk voorbij aan het feit dat niet de pensioenen ,maar de AOW leeftijd op 66 /67 jaar gesteld is,das een heel verschil.

Vervroegd pensioen is leuk,maar dat word ook grotendeels betaald uit de pensioenpot( samen met wat fiscale voordelen),maak je er gebruik van:is je uitkering als je met pensioen gaat lager,lees t maar als een sigaar uit eigen doos.

 

Alleen de VUT,dat was gratis geld ,voor degene die er gebruik van hebben kunnen maken: doordat werkenden en de werkgevers ieder jaar geld in deze pot stortten konden ze mensen van( in het begin) 58 jaar en ouder thuis laten,zelfs hun pensioenopbouw ging door,betaald door de werkenden.

Bijwerken mocht niet in je eigen beroeps groep,.maar als je vanuit het transport je VUT uitbetaald kreeg mocht je in het eigen vervoer zoveel bijwerken als je wilde,als je t maar opgaf aan de belasting

 

Niet alleen jammer dat t afgeschaft is;dit soort constructie had nooit mogen gebeuren.

 

Valkje gooit hier het pensioen en de AOW flink door elkaar ,terwijl het twee heel verschillende dingen zijn:

AOW is een omslagstelsel,d.w..z. degene die er van trekken worden betaald uit de opbrengst van wat de werkenden,middels hun AOW premie opbrengen.

Als blijkt dat in de toekomst minder mensen de uitkering opbrengen,moeten de premies nu omhoog,of de uitkeringen omlaag.

 

Pensioen is "uitgesteld loon"dat is geld waar jij/ik/wij voor gewerkt hebt.

En daar probeert de regering soms een "renteloos voorschot"uit te jatten ,wat vervolgens ook nooit terugbetaald word.

Zelfs "Brussel"kijkt met gretige ogen naar ons "potje",en is daar al redelijk in geslaagd om daar "in te kunnen graaien"

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-4-2019 om 01:06 zei doemijnbest:

Vakbonden zijn altijd al links georiënteerd geweest en .....

.....Wat dat aan gaat kunnen we nog wel wat leren van de Frambozen.😏

Van ene kant ben ik het met jou eens VROEGER WAS HET FNV EEN ONDERDEEL VAN DE PARTIJ VAN DE ARBIED Is ook totaal in gestort Reden dat weet haast iedereen

Maar nu zitten er bestuursleden die er niet thuis horen Ik heb bij de gemeente schuldhulp en inkomen gedaan. Heb veel mensen geholpen  Wist ik iets niet En bij een bestuurder hoefde ik niet aan te komen Want die gasten wisten van geen toeten of blazen Kreeg vaak te horen zoek het maar lekker uit Kan zoveel dingen meer aan halen

Maar ja als het kalf verdronken is Dan worden die gasten pas waker Want veel zijn niet van deze tijd En wat erger is Ze hebben twee linkse handen ook nog Met de mond zijn ze goed

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-4-2019 om 16:52 zei europeaan:

Een uitsnede van een reactie die ons gewaardeerd oud-lid Valkje plaatste in jouw (klik>>>):

( ik veeg er even t stof af en vertel erbij waar hij m.i de plank volkomen mis slaat)

Etc etc etc

Vroeger inde goede oude tijd Kon alles Want het kon niet op De staats schulden liepen maar op Nu in de toekomst Lopen de rentes hard achter uit Wat de staat er in gestopt heeft

was het beging kapitaal Waar de pensioenen blij mee waren hoe veel bedrijven hebben de mensen bedondert Wat is daar aan gedaan NIKS. Mijn groot vader zou schrijven ze zijn rijp voor de slacht  Het wordt tijd dat de arbeiders opstaan Alleen met een goede lijder  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

@Huub Klaassen, je besluit  je betoog met een statement waar ik helemaal achter kan staan, maar denk dat we dat al veel eerder hadden moeten doen maar het is nooit te laat. Echter zoals ik eerder heb geschreven is dat ¨het arbeiderskamp¨ zo verdeeld dat dat ¨opstaan¨niet meer gaat lukken en is allemaal niet toevallig zo gekomen maar zorgvuldig geplanned.😏 M.n. door de politiek en de werkgevers door mensen b.v. te ontslaan en ze als ZZP er terug te nemen. Iemand in loondienst en een ZZP er worden het dus nooit meer eens samen want ze hebben verschillende problemen wat ze verdeeld. Zo ook met bonussen en vaste en flexibele contracten. Ik kijk er ook met weemoed naar omdat ik ruim 30 jaar actief ben geweest in de vakbond als kaderlid en we leven nu dus duidelijk in een andere tijd.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Mooi hoor, altijd blijven ¨polderen¨ , heb zelf 2x een staking meegemaakt en ook aan meegedaan en was toch wel iets anders en ook de sfeer. 1e keer was voor het krijgen van een 5 ploegendienst in the eighties en de 2e keer voor onze pensioenen ergens in 2005 of zoiets en het was het beide keren dubbel en dwars waard kan ik achteraf zeggen. Maar je moet wel goed in je schoenen staan. Ik weet nog goed, dat mijn hoogste baas die natuurlijk anti staking was vroeg me op zijn kantoor te willen komen ,net als iedereen overigens, en toen ik daar tegenover hem zat vroeg hij mij wat ik wilde. Of staken of doorwerken , ik vertelde hem dat ik het standpunt van mijn werkgever niet kon steunen en er dan maar 1 keus over bleef. Ik werd gelijk met strenge woorden verzocht het pand te verlaten en ook direct van het terrein af te gaan . Nou ja, dan voel je je toch niet echt op je gemak hoor kan ik jullie mededelen. Later lach je erom maar dat is pas later. 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎23‎-‎4‎-‎2019 om 09:56 zei volvofh12:

Als nou alle chauffeurs actief lid worden van een vakbond, en allemaal hun mond opentrekken op vergaderingen dan moet de vakbond wel naar haar leden luisteren.
Zo simpel is het toch?

 

Op ‎23‎-‎4‎-‎2019 om 12:44 zei europeaan:

Misschien dat we ,door samen sterk te staan,een stabiele arbeidsmarkt ge creeërd hebben?

waar het ook voor investeerders,die arbeid verschaffen,prettig investeren is.

Als je wel eens in Frankrijk komt zal t je ongetwijfeld opgevallen zijn dat er veel bedrijven(bedrijfjes) gesloten zijn en de gebouwen op industrie terreinenn er vervallen bijstaan.

Hierdoor moeten mensen steeds verder van huis om hun werk te kunnen verrichten,daarvoor hebben ze in de loop der jaren allemaal een dieseltje aangeschaft,en juist de dieselolie wil Macron duurder maken,ik ben daarom ook niet verwonderd dat de gele hesjes beweging zo massaal van de grond gekomen is.

 

 

Op ‎23‎-‎4‎-‎2019 om 10:40 zei Marotrans:

Om in een topic over de vakbond 'n béétje de draad vast te houden de discussie over het kwartje van Kok afgesplitst. 

 

Dat je dat nog aanhaalde Want toen was je nog een kind Je moet altijd met een ding rekening houden De grootste werkgever is vaderstaat

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei Huub Klaassen:
Op 23-4-2019 om 10:40 zei Marotrans:

Dat je dat nog aanhaalde Want toen was je nog een kind Je moet altijd met een ding rekening houden De grootste werkgever is vaderstaat

Huub

klopt toen was ik ook nog kind, maar ik vind wel dat ik hiermee een beetje , erg veel klaar mee ben.

met dat gegraai bij de werkmens, de rijke worden steeds rijker en de arme steeds armer,

en met smoesjes van : moet je maar gaan werken, 

je moet wel kunnen, 

het is net als mijn vorige werkgever........ als je kwam werken was je een hele goede,

( kwam financieel alleen niet naar voren)

maar als je ziek was , was je een eikel eerste klas, uitgeleid uit het wantrouwen wat er uit voort kwam.

 

als je her en der leest zijn er meer mensen die dit beu zijn, vandaar ook de keuze op baudet,

ondanks dat ze het er niet helemaal mee eens zijn, maar wat voor keuze is er anders ????

 

je wordt een vreemde in eigen land, en ook zo behandeld.

want als hier een vluchteling komt die heel goed zijn eigen boontjes kan doppen,

die KRIJGEN hier veel meer als ik kan verdienen met een 60 urige werkweek.

en zeg niet dat het niet zo is, want ik zie en hoor dit met eigen ogen.

 

en ik met mijn vrouw vorige week met spoed naar het ziekenhuis, 

vanwege hartklachten, maar wij moesten de kamer afstaan en naar een familie ruimte,

vanwege wat ik later zag een etnische minderheid omdat hij ook pijn had in zijn been.

want die mensen zijn zoooooo zielig.

 

ik heb geen hekel aan andere mensen, ik behandel iedereen gelijk. 

dit zouden meer mensen moeten doen.

maar helaas, 

 

Ik ben maar een gewone werkmens die wil werken voor zijn centen.

ik zou een royaal leven moeten hebben met de uren die ik werk.

 

maar zover ik kan beoordelen, gaat alles kapot in nederland,

en iedereen die daar anders over denkt, dat mag,

maar ik ga er niet anders over denken,  over die graaiers in den haag 

die hoeven zich financieel geen zorgen te maken , ook al komt er een kink in de kabel :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
21 minuten geleden zei tiny:

wij moesten de kamer afstaan en naar een familie ruimte,

vanwege wat ik later zag een etnische minderheid omdat hij ook pijn had in zijn been.

want die mensen zijn zoooooo zielig.

 

Niet zielig maar ze maken veel lawaai en houden zich niet aan de bezoekers-regels. 

 

Ik had geweigerd, laat die lawaai-makers maar naar de familie ruimte gaan. Gelukkig lig ik meestal apart, vanwege een probleempje. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Nagamiji:

 

Niet zielig maar ze maken veel lawaai en houden zich niet aan de bezoekers-regels. 

 

Ik had geweigerd, laat die lawaai-makers maar naar de familie ruimte gaan. Gelukkig lig ik meestal apart, vanwege een probleempje. :angel:

mmmm.... wij zijn denk ik toch wel degelijke mensen, en willen niet onnodig de kamer bezet houden voor iemand die het 

meer nodig hebben dan wij.

bleek achteraf toch niet zo te zijn , wel een beetje jammer, dat het zo weer moest.

want ze zaten samen te lachen in het kamertje, jaaa was zeer dringend :hamer:

 

als ik dit van te voren geweten had, had ik het ook niet gedaan. 

met dit verhaal ging ik dus ook naar de hoofdzuster. en die kwam met 10 minuten met een ander kamertje

en ook met pijnbestrijding, 

dus na een uurtje of 5 eindelijk verlichting voor mijn wederhelft,

en dus ook voor mij, want ik zie 10 x liever dat ik daar lig, als 1 van mijn gezinnetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
8 uur geleden zei tiny:

niet onnodig de kamer bezet houden voor iemand die het  

meer nodig hebben dan wij.

 

Dat is het probleem van het ziekenhuis, daar moet je nooit jouw probleem van laten maken. Dat heb ik inmiddels al geleerd.

8 uur geleden zei tiny:

met een ander kamertje 

 

En het is dus ook gebleken, want er was nog een kamer, daar hadden die andere mensen dus óók heen gekund. Plus in theorie is de verzekering ongeveer gelijk. Tenzij je een luxe (of expat)  verzekering hebt, dan heb je recht op een eigen kamer.

 

8 uur geleden zei tiny:

samen te lachen in het kamertje

 

Wat ik al schreef: lawaaiig soort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Ja in een ziekenhuis haal je degenen er zo uit die de HTS hebben gedaan !🤣   ( Hogere Toneel School )😏 Trouwens is op je werk niet anders denk ik.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het gaat over de bond En niet over een ziekenhuis Ik heb 3 weken terug nog een vrij pittige operatie gehad van 4 uur sneden in de buik Ging een dag er na weer naar huis Want herstellen doe je thuis De operatie heeft 24.000 Euro gekost Gelukkig heb ik een zorg verzekering Ik om vrij veel in een ziekenhuis nog nooit problemen daar gehad Die mensen werken hard voor hun centen

Nu iets anders

 

Moet de bond nog in deze vorm blijven bestaan Is het niet weg gegooid geld in deze vorm

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Vakbonden beginnen een beetje iconisch te worden in deze tijd van solisme want vakbonden bestaan door de gratie van solidariteit. Laat ik je vraag omdraaien. Iedere zich zelf respecterende werkgever is lid van een vakbond. Waarom zou je het niet zijn als zijne de zwakste partij in deze ? Vakbonden hebben nog steeds hele belangrijke rollen in de samenleving en zijn weliswaar vanuit de traditie wel gesprekspartner bij vele zaken in onze samenleving. Ik ben al ruim 40 jaar lid en voel me er ook niet zo meer bij betrokken na ruim 30 jaar laderlid te zijn geweest maar wil eea toch blijven steunen omdat ik denk dat men nog steeds  goede dingen doen en bereiken voor een aantal mensen.😏 dus antwoord op je vraag: Nee, is zeker geen weggegooid geld maar het zou fijn zijn als we met wat meer zijn.👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei Pierre:
4 uur geleden zei Huub Klaassen:

Het gaat over de bond En niet over een ziekenhuis

 

Huub

 

Heel goed, Huub! :ok: 

ik vraag me af of ze ook begrijpend lezen op school hebben gehad???    LOL 

 

het hangt toch allemaal aan elkaar. 

met de 1 heb de ander niet. 

of als je het wel krijgt, is er geen probleem met het ander.

 

het is net hoe jij er tegen aan wilt kijken. 

bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

 

Ik heb alle scholen, van MAVO to MBO met glans doorlopen, en heb verder ook geen moeite met begrijpend lezen zolang de auteur maar in redelijk begrijpelijke taal zijn verhaal doet. 
En hoe ik er tegenaan kijk; Huub start een topic over de terugloop van het aantal leden van een vakbond waar vervolgens een reactie van jou op komt - blijkbaar gevoed door de eigen onvrede- over allochtonen die schijnbaar voorrang krijgen in een ziekenhuis. Huub reageert daarop en ik geef hem daar gelijk in.

klopt, als je letterlijk zegt wat heeft fnv met de bond te maken, helemaal niks. maar er werd gesproken over het kwartje van kok

 

Tiny, in veel van jou reacties bespeur ik steeds een bepaald soort teneur. Het lijkt je - naar mijn inzicht- soms niet allemaal mee te zitten in het leven en of je de oorzaak daarvan bij jezelf moet gaan zoeken of elders laat ik in het midden, dat is niet aan mij. Wél lijkt het soms wel eens dat iedereen de schuld daarvan is behalve jijzelf.

In een ver verleden herinner ik me dat je bij mijn oud-werkgever aan het werk ging, en jij als enige de auto mee naar huis kreeg omdat je vlakbij het bedrijf woonde waar je dagelijks voor reed,  Alcoa Drunen. Ergens kwam er toen ook door één of andere reden weer een kink in de kabel waardoor je -tot grote verbazing bij de werkgever en vele collega's- je ontslag nam en elders ging werken.

ik had al eerder onstslag willen pakken, maar als ik nu een auto kreeg en ander soort werk, of ik dan wel zou willen blijven,

ik ben jou komen vragen of je het er mee eens was,   de reden dat ik ging was omdat ze gingen stoppen met dat werk,

en ze hadden die wagen gewoon verkocht. en dan kwam ik weer terug in dezelfde situatie al voorheen.

ben daar nooit negatief over naar buiten gekomen.

 

Waar en wat je in al die jaren daarna gedaan hebt weet ik niet precies en ik neem ook niet de moeite om alles hier terug te zoeken op dit forum, maar het is niet bij één baasje gebleven volgens mij. Steeds weer als ik dan jou reacties lees krijg ik daar een bepaald gevoel bij; het was allemaal kut bij die ene baas, je lijkt daarna de hemel op aarde gevonden te hebben om vervolgens tot de conclusie te komen dat het ook weer niet is wat je zoekt. Van chauffeur naar onderhoud op een camping,  eerder of later kraanmachinist of graafmachine als ik het goed heb? Kan allemaal natuurlijk, we zijn gewoon mensen met ieder hun eigen voorkeuren en verwachtingen, en tot zover.

Maar om nu je onvrede te uiten in een topic wat over de vakbonden gaat, daarbij het kabinet, het ziekenhuis, de allochtonen die misschien voor een meer urgentere zaak in het ziekenhuis waren en alles wat daarmee samenhangt de schuld te gaan geven lijkt me niet helemaal juist, vandaar mijn reactie.

Ik ga de moeite niet nemen om je hele epistel te quoten, maar wil wel op enkele punten reageren.

in den beginne is het ook hemel op aarde, maar dan verdwijnt het respect voor de werknemer, 

en ik ben geen hond waar je tegenaan kunt schoppen.

 

 

Ooit heb ik eenzelfde stelling al eens beantwoord in een reactie van Corydon (klik>>>), en ik blijf bij mijn standpunt dat teveel mensen nog steeds in de veronderstelling leven dat alles maar normaal gevonden behoort te worden. Ziekte of absentie -ongeacht wat- dient gewoon geaccepteerd en doorbetaald worden omdat men z.g. een dienstverband heeft bij een onderneming, niks meer en niks minder.
Veel mensen verliezen een belangrijk dingetje uit het oog, en dat is dat men niets meer heeft dan een zakelijke overeenkomst bij een onderneming, hoe fijn je het ook naar je zin hebt of hoe vaak je ook met de baas zelf in de kroeg zit; op het moment dat je geld gaat kosten -lees b.v. te vaak ziekteverzuim- kost je een onderneming geld, komt het vergaren van omzet en winst in het geding (wat de essentie is van iedere onderneming is) en liggen de kaarten opeens heel anders op tafel. Dat is hard om te moeten concluderen, maar is niets anders dan de keiharde realiteit van het werkgever-werknemersverband. Dat je een werkgever had die daarvan duidelijk blijk gaf zou kunnen, maar niet alle werkgevers zijn zo. Die pech kun je misschien gehad hebben. Ik kan er niet over meepraten, heb slechts één andere werkgever gehad in de afgelopen 20 jaar waar ik ook altijd goed de kost heb kunnen verdienen en met plezier en tevredenheid heb gewerkt, en ergens waren we ooit nog collega's...

 

 

Of ze meer krijgen dan jij met een 60-urige week betwijfel ik. Een vluchteling met een huishouden zal onderdak, huisvesting en een uitkering krijgen voor zijn gezin met misschien de nodige huur - en zorgsubsidie, maar als ik even snel reken is dat bij lange niet wat jij overhoud met je huidige salaris en 20 overuren per week.

Dat het ergens frusteert  begrijp ik en dat is zelfs mij niet vreemd, ook ik heb daar mijn bedenkingen wel eens bij. Echter is dit een keuze vanuit de politiek, gedaan door mensen die wij in een democratisch stelsel met zijn allen gekozen hebben. Of het dan allemaal weer zo 'democratisch' is als het lijkt laat ik ook nu even in het midden, dat is weer een andere discussie. 

 

 

Het is moeilijk oordeel te geven wanneer een ander voorrang krijgt in een schijnbaar dringende situatie. Helaas, en misschien gelukkig maar zijn ik -en jij- geen deskundige om te kunnen en mogen beoordelen hoeveel urgenter het geval van deze etnische minderheid is of was boven de eigen situatie. Ook ik kots wel eens van al dat volk wat met hele families overal voorrang lijkt te krijgen of te nemen, maar ondanks dat gun ik zelfs die mensen geen ernstige dingen, en ik geloof ook nooit dat dit in een ziekenhuis zal gebeuren en men selectief zal zijn in de keuze om iemand te helpen op basis van afkomst, ras, kleur of religie. 

 

 

Ondanks de diverse verhogingen van zowel ons salaris als de OKV de afgelopen jaren is het nog steeds geen salaris van een directeur, verre van dat zelfs. Van een royaal leven kan al geen sprake zijn in onze beroepsgroep, maar met alle toeslagen en OKV kun je er toch zeker wel redelijk van leven lijkt mij mits een niet te grote financiële puinhoop in de privésfeer.

Maar als je met 60 uur per week en met de huidig geldende CAO geen normaal leven kan leiden dan kom je ergens iets tekort, tenminste zo zie ik dat.

klopt zie jij heel goed, maar hier is het dus niet normaal gezins leven, dus anders als door jouw ogen

 

5 uur geleden zei Pierre:

Tiny, ik ken je persoonlijk en ik mag je graag, altijd een babbeltje als we elkaar treffen en het is ook geen aanval naar jou persoonlijk. Maar hetgeen wat je schrijft hoor en lees ik vaker, en word dikwijls gevoed door eigen onvrede en het onderbuikgevoelens. Ook ik heb die wel eens, maar probeer wel het één en ander te nuanceren, vandaar mijn reactie. En verders uiteraard, no-hard feelings...;)

ik mag jou ook pierre , ik schijn hierin toch wel een soort handicap te hebben.

maar ik ben net een soort spiegel wat je geeft krijg je ook terug.

behandel mij met respect, dan krijg je dat ook terug.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden