[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

samenvatting regeltjes....


baas

Recommended Posts

  • Forumlid

Hi, vanaf maandag ga ik dus internationaal rijden... ben een hele hoop regels tegen gekomen die afwijken van hier in NL. wil graag met jullie hulp een samenvatting maken, zodat ik goed voor bereid weg kan.. graag aanvullingen en correcties!!

Dld: 50 meter afstand, max. 60km/h op niet autobahn, nier rijden op feestdagen

B:niet roken, max 50 op provincale wegen

F:niet rijden op feestdagen

meer weet ik op dit moment niet en doe dus een dringen beroep op jullie geweldige uitgebreide ervaring!

gr David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in duitsland 70km/h op bundesstrasse doen ze niet moeilijk over, zorg in ieder geval dat je onder de 80km/h blijft op de bundesstrasse want dan krijg je punten op je rijbewijs.

belgie is geen 50km/h op provinciale weg maar ook 60km/h.

ik rij er meestal rond de 70km/h en nog nooit problemen gehad.

op provinciale wegen met 4 rijstroken mag je 90km/h.

niet inhalen op snelwegen met 4 rijstroken en bij regen, sneeuw,hagel, ijzel ed mag je nergens inhalen.

frankrijk N wegen 80/90km/h D en C wegen officieel 60km/h maar ik rij indien mogelijk 80km/h en nog nooit problemen gehad.

dit is alweer een kleine aanvulling :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Regels Belgiê, enkel van toepassing op vrachtwagens!!!!!!

Snelheidslimieten

Bebouwde kom:(aangeduid door een wit bord F1 waarop naam gemeente vermeld staat, bij de nieuwere borden staan ook een kerktoren en een paar huizen in het zwart afgebeeld)

Max 50 km/uur

Buiten bebouwde kom:

*op de snelwegen ;max 90 km/uur voor voertuigen of slepen met een MTM plus 3500 kg.

*op de wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan ten minste 2 in iedere rijrichting. (gelijk hoe ze gescheiden zijn; middenberm of wegmarkeringen) max 90 km/uur voor voertuigen met een MTM plus 3500 kg.

*op andere wegen; 60 km/uur voor voertuigen met een MTM van meer dan 7500 kg.

Er kan wel steeds een lagere snelheidsbeperking opgelegd worden aangeduid door het verkeersbord C43 (bvb max 70 km/uur)

Inhaalverbod

Bij neerslag (regen, sneeuw, hagel,...) is het verboden voor bestuurders van voertuigen en slepen met een MTM van meer dan 7500 kg in te halen op autosnelwegen, autowegen en wegen met ten minste vier rijstroken met of zonder middenberm. (uitgezonderd inhalen van landbouwvoertuigen)

Buiten de bebouwde kom op wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat is het voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een MTM van meer dan 3500 kg verboden in te halen. (uitgezonderd inhalen van landbouwvoertuigen en indien een verkeersbord F107 het inhalen wel toelaat).

Afstanden:

Buiten bebouwde kom 50 meter afstand houden indien je bestuurder bent van een voertuig of sleep met MTM plus 7500 kg of van een voertuig of sleep langer dan 7 meter.

bewerkt door midweek
copy hiervan bij regels belgie gezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden