[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Toekomst voor de Nederlandse chauffeur


Huub Klaassen

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Begrijp je helemaal en heb ook wel dezelfde gevoelens maar denk niet dat dit soort oplossingen de juiste zijn.

 

Lijkt nu dat dit een beetje een politiek topic gaat worden. Zullen we maar weer on topic gaan en de politieke discussie in een ander topic voortzetten , er zijn er genoeg waar deze discussie in zou passen.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Toekomst voor DE chauffeur, JA!

Toekomst voor de NL chauffeur…?

Ben een beetje bang. Ben dus vanaf vrijdag avond op de weg, ri NL, maar ALLE parkeerplaatsen staan nagenoeg vol met MOE wagens en dito chauffeurs.

Ik ben echt een beetje stil geworden van wat ik vooral zaterdag en zondag op de transit wegen heb gezien.

Lokaar en regionaal werk zal voorlopig wel zo blijven, maar het "wilde" buitenlandwerk….. ben ik toch een beetje bang voor dat dat niet meer een toekomst heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja iedereen heeft het maar over de MOE landers. Maar er is gewoon over het algemeen meer vrachtverkeer op de weg.

Reken daar bij dat er best veel parkeerplaatsen zijn verdwenen vergeleken de tijd van voor de crisis en je hebt overvolle parkeerplaatsen.

De nederlanders staan in de meeste gevallen niet voor hun nachtrust op de parkeerplaats langs de weg.

En de Spanjaarden die groente en fruit rijden zie je ook niet langs de weg staan. 

Die staan vaak bij boeren en bedrijven op het terein of die rijden dubbelbemand en staan dus minder vaak stil.

Die laatste groep daar hoor je niemand over. Valt dat jullie niet op dat die ook veel internationaal werk over nemen van de hollanders?

Of zien jullie dit door de vingers. Die gasten kunnen ook alleen maar recht uit rijden wat ze 99.9 % van hun tijd ook doen ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
50 minuten geleden zei lientje:

Tja iedereen heeft het maar over de MOE landers. Maar er is gewoon over het algemeen meer vrachtverkeer op de weg.

Reken daar bij dat er best veel parkeerplaatsen zijn verdwenen vergeleken de tijd van voor de crisis en je hebt overvolle parkeerplaatsen.

De nederlanders staan in de meeste gevallen niet voor hun nachtrust op de parkeerplaats langs de weg.

En de Spanjaarden die groente en fruit rijden zie je ook niet langs de weg staan. 

Die staan vaak bij boeren en bedrijven op het terein of die rijden dubbelbemand en staan dus minder vaak stil.

Die laatste groep daar hoor je niemand over. Valt dat jullie niet op dat die ook veel internationaal werk over nemen van de hollanders?

Of zien jullie dit door de vingers. Die gasten kunnen ook alleen maar recht uit rijden wat ze 99.9 % van hun tijd ook doen ;)

 

 

Ja heul errug veul Spanjaarden idd en ik denk dat ze heel erg veel met groente en fruit deze kant op komen en ook vooral naar de UK. Vaak ,als ik moet laden in HvH bij DF dan zijn dat idd Spaanse produkten of uit Marokko die ze daar waarschijnlijk zelf ophalen en met een paar euro ¨ertussen ¨ weer doorgaan naar de Uk met de boot. Spanjaarden zijn wel wat voordeliger dan NL ers en er heerst grote werkeloosheid daar en bij ons is de arbeidsmarkt overspannen op dit moment.😏 Wij rijden regelmatig naar Andorra en de klant eist daar dat het land waar het spul ( patat in dit geval) vandaan komt moet ook de trekker geregistreerd zijn.😏 Maar dat zegt niets over de nationaliteit van de chauffeur natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎30‎-‎4‎-‎2019 om 05:56 zei Teddybeer:

Op heel beperkte schaal, en in de toekomst.

 

Op een snelweg zal het nog wel vlot lukken, maar in de steden en dorpen wordt het een ander verhaal.

 

Deense technici verwachten dat het zeker nog 10 zal duren voordat er een autonoom werkende grasmaaier op de markt komt. Dit gaat dus om een maaier die het voer voor de koeien maait. Deze is er al, maar kan nog steeds geen onderscheid maken tussen dingen en levende wezens. En daar zit dus juist het probleem.

 

Dingen (als lichtmasten en hoogspanningsmasten of richelpalen) kan je nog een keer programmeren, meestal zijn die statisch. Maar een levend wezen, die wel eens de neiging heeft om zich ongepland te verplaatsen, zal je toch een enigzins betrouwbare herkenning voor meten hebben. En zeker net zo belangrijk is het wat daar dan de reactie op is. Je kan wel stoppen, maar dan?

Ik kom wel eens op het grootste melkbedrijf van Nederland Daar worden de koeien gevoerd vol automatisch met alles er op en er aan Ploegen trekker alleen zonder mens

Melken 600 koeien per uur Door 3 mensen Er 3 maal in de 24 uur 50 a 60 ton is daar normaal wat over de weg gaat De toekomst staat niet stil.En ook niet in het transport Het moet zogoed koop mogelijk De winst is klein Veel is massa vervoer    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt, Huub.

 

Maar vraag de heren van Van Bakel (Vrebahof) maar eens wanneer zij de trekker en ploeg vanaf de loods zonder bestuurder denken te kunnen laten vertrekken naar het perceel, daar zijn werk te laten doen, en zich zelf ‘s avonds weer schade vrij weer in die zelfde loods terug te gaan parkeren.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Tja iedereen heeft het maar over de MOE landers. Maar er is gewoon over het algemeen meer vrachtverkeer op de weg.
Reken daar bij dat er best veel parkeerplaatsen zijn verdwenen vergeleken de tijd van voor de crisis en je hebt overvolle parkeerplaatsen.
De nederlanders staan in de meeste gevallen niet voor hun nachtrust op de parkeerplaats langs de weg.
En de Spanjaarden die groente en fruit rijden zie je ook niet langs de weg staan. 
Die staan vaak bij boeren en bedrijven op het terein of die rijden dubbelbemand en staan dus minder vaak stil.
Die laatste groep daar hoor je niemand over. Valt dat jullie niet op dat die ook veel internationaal werk over nemen van de hollanders?
Of zien jullie dit door de vingers. Die gasten kunnen ook alleen maar recht uit rijden wat ze 99.9 % van hun tijd ook doen 
 
 
Die Spaanse bedrijven die jij ziet zijn alleen in naam nog Spaans, zoals Primafrio en die uit Lleida. Zit geen Spanjaard meer op. Badslippers en Tulbanden

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
27 minuten geleden zei matthieu:

Die Spaanse bedrijven die jij ziet zijn alleen in naam nog Spaans, zoals Primafrio en die uit Lleida. Zit geen Spanjaard meer op. Badslippers en Tulbandenemoji848.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

 

Bij Prima Frio (het oude Paconsa = pagare con sangre= betalen met bloed) werken voor het grootste deel Zuid Amerikannen. Die rijden via de Portugeese dochteronderneming wat weer geheel legaal gebeurt omdat deze zuid Amerikaanse landen al jaren afspraken hebben over uitwisseling van arbeid.

 

Ook daar rijden of reden wat Roemenen, maar er werken al zolang ik weet veel Roemenen in Spanje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
1 uur geleden zei schoenenreus:

Ik ben zowel het Roemeens als het spaans niet machtig maar heb ooit eens gehoord dat die 2 talen relatief veel op elkaar lijken waardoor er heel veel roemenen op die spaanse auto’s zitten.

 

Klopt, maar ook de culturen en gewoontes lijken op elkaar. Zo eten zowel de Roemenen als de Spanjaarden uit de kist 🤣. En een Spanjaard krijgt meer in het handje als een Hollander in de maand. Dus voor het geld hoeft hij het niet te laten. Dat een Spanjaard meer verdient dan een Hollander komt omdat ze geen premies voor pensioen of ziektewet hoeven te betalen. 

 

Dat mag je daar gewoon zelf regelen. De meeste doen dat dan weer niet omdat het daar ook vrij normaal is dat je door je kinderen word onderhouden als je met "pensioen" bent. Net als in Roemenië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎4‎-‎5‎-‎2019 om 08:45 zei Teddybeer:

Klopt, Huub.

 

Maar vraag de heren van Van Bakel (Vrebahof) maar eens wanneer zij de trekker en ploeg vanaf de loods zonder bestuurder denken te kunnen laten vertrekken naar het perceel, daar zijn werk te laten doen, en zich zelf ‘s avonds weer schade vrij weer in die zelfde loods terug te gaan parkeren.

Ze mogen zonder chauffeur nog niet over de openbare weg rijden Maar een trekker van 400 pk is voort heel normaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat een (landbouw) trekker met 400 pk heel normaal aan het worden is, is geen geheim Huub

 

ook ik rij nog regelmatig met zo’n verfijnd stukje techniek rond.

 

Maar waarom denk je zelf dat het nog niet is toegestaan, om dergelijke machines onbemand te laten rijden in het verkeer?

 

Zou het er mee te maken hebben dat de techniek nog lang niet feilloos is? Dat het er aan komt is een feit. Dat het voor bepaalde takken van transport ook best een nuttige aanvulling zou kunnen zijn is ook een feit.

 

Maar zolang ze nog geen trekker feilloos op een akker, dus binnen van te voren ingestelde variabelen en geen onverwachte bewegende obstakels met een eigen willetje, kunnen laten rijden zonder dat de chauffeur een oogje in het zeil moet houden zal er nog heel veel door ontwikkeld moeten worden voor je dergelijke machines onbemand in de praktijk los kan laten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden