[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dakspoiler rendabel???


Nightstalker

Recommended Posts

  • Forumlid

ik rij een LF45 zonder dakspoiler, omdat dit volgens mijn werkgever veel te duur is en een auto 8 jaar mee moet gaan wil je de kosten van zo'n spoiler eruit halen, dit lijkt me bullshit, zeker omdat zo'n beetje heel nederland met zo'n ding op zijn dak rondrijdt.

Ik kan hier verder op internet niks over vinden, hoeveel minder weerstand en dus brandstof je bespaard, weet iemand waar ik dit kan vinden??

met spoiler ziet een LF er nog een beetje leuker uit :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik kan je alleen maar gelijk geven: als het geen zin zou hebben zou niet 95% van de auto's er mee rond rijden toch?

Er rijdt een BE-combinatie rond om die spoilersaf te leveren, volgens mij heet die firma Veap Shields. Misschien weet die meer? Succes:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"natuurlijk leverd het een besparing op maar voor het behalen van de besparing moet eerst geinvesteerd worden"

En daar zit hem de kneep... Velen willen of kunnen niet investeren en kijken alleen naar zichtbare (aanraakbare) bedragen. Of denken nu niet uitgegeven en later niets bespaard, maar het geld heb ik nog in de knip.

Een van de redenen waarom er in NL veel spoilers rondrijden is natuurlijk ook dat: Dit werd in het verleden door de overheid gesubsidieerd DMV Vamil en Millieu aftrek regelingen. De gemaakte extra kosten konden in mindering gebracht worden op de vpb en andere te betalen belastingen. Dus interressant voor de ondernemer.

maar een beetje rekenende ondernemer denkt aan de toekomst en kan beten nu investeren en later oogsten lijkt mij!

En... Een auto zonder spoiler is ook niet helemaal af en het oog wil ook wat ;)

Succes ermee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar wel eens een artikeltje over gelezen.

Daarin was onderzocht of, en hoeveel brandstof een spoiler oplevert.

En er was i.d.d. een besparing.

Eigenlijk kwam het er op neer, dat de besparing gelijk staat aan de meerprijs die betaald moet worden voor de spoilers.

Dus ja, waar kies je dan voor.

Eenvoud of niet......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij een LF45 zonder dakspoiler, omdat dit volgens mijn werkgever veel te duur is en een auto 8 jaar mee moet gaan wil je de kosten van zo'n spoiler eruit halen, dit lijkt me bullshit, zeker omdat zo'n beetje heel nederland met zo'n ding op zijn dak rondrijdt.

Ik kan hier verder op internet niks over vinden, hoeveel minder weerstand en dus brandstof je bespaard, weet iemand waar ik dit kan vinden??

met spoiler ziet een LF er nog een beetje leuker uit :rolleyes:

Moet jij denken voor je wergever of ga je meer hoe je auto eruit ziet? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moet jij denken voor je wergever of ga je meer hoe je auto eruit ziet? ;)

:D wat denk je zelf??? het is voor beide een voordeel! whaha, het boeit me op zich niet echt veel maar toen het ter sprake kwam, kwam ie met die bullshit aan, zeg dan gewoon dat je te vrekkerig bent :p... ik geloof dat een spoiler incl spuiten rond de 1500 euri's uitkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:D ... ik geloof dat een spoiler incl spuiten rond de 1500 euri's uitkwam.

Hmmm. zijn toch ook geen kruimels!

Heb ik voor heel m'n auto betaald incl. APK.

Zou toch eens verder informeren naar prijzen want

het is m.i. wel beter mèt!

En dan aan je baas presenteren.

Een tweede-handsje misschien van e-Bay??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Nightstalker

Ik rijd met een Volvo FL nieuwe type, dat is dus de zelfde cabine als de LF van Daf.

Bij mij wordt er morgen een dakspoiler gemonteerd, en je zit met de prijs inderdaad in de goede richting.

Spoiler incl. spuiten en bestickeren plus montage is €1500, bij een comfort cabine, met verlengde achterwand.

Volgens de dealer bespaard het ca. 3 á 4% in de brandstofkosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij Distributie werk waarvoor een een DAF LF meestal wordt gebruikt is de besparing meestal nihil zodat de investering van een spoiler ( reken op zo'n 5000 euro) inderdaad niet wordt terug verdiend.

we rijden (en plaatsen) kluizen en geldautomaten door heel NL, dus bezoekje groningen is geen uitzondering, het is natuurlijk wel anders als een vrachtwagen die 9 uur per dag rijdt, ik rij per dag gemiddeld 350km...

zal eens een rekensommetje maken voor de baas :) thnx voor de info iedereen! :D

edit:

ik hou het aan de veilige kant, gemiddelde km/dag = 300km (1500 per week)

45 weken per jaar werken, waarschijnlijk meer, als ik vrij ben rijdt een collega op mijn LF..

1500km x 45weken = 67500km per jaar

gemiddeld verbruik volgens boordcomputer is 17.2 liter op 100km, is 1 : 5,8

67500km / 5,8 = 11638 liter diesel.

prijs per liter diesel €1,20 (krijgen wat korting bij lokale shell pomp)

11638 x €1,20 = €13.966,00 op jaarbasis

besparing 3%: €419,00

besparing 4%: €559,00

conclusie: baas lult uit zijn nek whaha :D na 4 jaar gegarandeerd geld opleveren, zeker als de brandstof prijzen verder stijgen, en daar hoeven we heus niet bang voor te zijn dat dat NIET gebeurd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
of .....op marktplaats staat een verhoogd dak voor een lf ken je gelijk slapie doen voor 1500 pleuri:D

ja zo'n doodskist bovenop waar die polen in liggen te ronken! nee nadeel van bed is dat je daar met enige regelmaat gebruik van moet maken, en ben gewend aan tegen lekkere warme billen aan te liggen :D [small]en niet die van een andere chauffeur ofzow voor de wakkere onder ons op dit tijdstip![/small]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden