Spring naar bijdragen
jebe

gendarmerie is lui!!!!

Recommended Posts

wordt ik vandaag aan de betaling net voor parijs aangehouden.

althans,ik moest even stoppen..voor een vraag.

de beste diender vroeg of mijn daffie xf,in het trotse bezit van een digitale tachograaf was!!!

nee,gelukkig niet..was mijn antwoord.

okee,rij maar verder,en goede reis,was zijn antwoord.

de hagelnieuwe actros,achter mij,mocht wel aan de kant.

en mijn verhaal staat niet op zich.

ik hoorde daarna op de wereldomroep,dat een andere chauffeur,ook op deze vraag werd getrakteerd.

oftewel,die fransen laten de oude autos rijden,en pakken de nieuwe.

lekker ff op de computer,en alles rolt eruit!!

en bij mij,moeten ze moeite doen.

luie donders!!!!

hoop nog heeeel lang met mijn oude daffie te rijden..schijttachoBarf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier
schijttachoBarf

:ja: Helemaal mee eens!

Weer een bewijs dat het niets met verkeersveiligheid van doen heeft, maar dat het gewoon een ordinaire verkapte manier van belasting innen is.

Wat uiteraard zo makkelijk mogelijk moet!:mad:

Frankrijk is zowiezo een baggerland om te rijden, als het om jan en marie en chauffeurs gaat.

Laat mij maar lekker de heimat gaan.

Daar doet de BAG niet zo moeilijk over een half uurtje meer!!!:tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo is het maar net, maar je zult het maar net treffen... Een ambtenaar die zijn dag niet heeft en thuis een sjagerijnige partner heeft en zijn/haar tirandrift even op jou wil botvieren.....

Das mooi lullig1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry maar qua rijden 1000 x liever naar la France! Wat betreft de police heb je gelijk, vorige week nog zo'n lolbroek aan m'n deur gehad, op de kaart stonden 3 'overtredingen', bijvoorbeeld 1 x 10 uur en maarliefst 7 minuten gereden, of ik ff 135 euro wilde aftikken, dat bedrag x 3. Andere 'criminele' activiteiten waren van gelijke strekking. Kreeg na een half uur babbelen een bekeuring van 22 ballen omdat ik op een stuk national reed waar dat boven 7.5 ton verboden was, ofschoon ik bestemmingsverkeer was. Dusss...mondje dicht, 22 euri's aftikken en...wegwezen! :sjalom:BarfTja, dan is een BAGger persoon aardig wat gemakkelijker maar, voor mij een BAGGER land om te rijden, cq te fileren... maar da's persoonlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat er nog veeeel meer colega's er zo over (gaan) denken.

Ik kom er zo ongeveer elke week, soms uitstapjes naar Engeland italie zwitserland der heimat en de rest van europa.

Doe mij de keus en het wordt altijd Frankrijk, ja je moet je uren in de gaten houden maar dat moet je overal, heerlijk bijna geen file's, mooi land prima wijn en als je even rond kijkt prima eten.

Laat iedereen maar naar de rest gaan, het is even wennen maarja ieder zijn meug of hoe zeggen ze het netjes

P.S.zondag weer naar lyon en verder zuid.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoop dat er nog veeeel meer colega's er zo over (gaan) denken.

Ik kom er zo ongeveer elke week, soms uitstapjes naar Engeland italie zwitserland der heimat en de rest van europa.

Doe mij de keus en het wordt altijd Frankrijk, ja je moet je uren in de gaten houden maar dat moet je overal, heerlijk bijna geen file's, mooi land prima wijn en als je even rond kijkt prima eten.

Laat iedereen maar naar de rest gaan, het is even wennen maarja ieder zijn meug of hoe zeggen ze het netjes

P.S.zondag weer naar lyon en verder zuid.:D

je bent niet de enige hoor ik ook fan van la france:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
, dan is een BAGger persoon aardig wat gemakkelijker maar, voor mij een BAGGER land om te rijden, cq te fileren... maar da's persoonlijk.

Fileer jij de Duitsers momenteel dan?????????:D Ook een idee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast jan putter
Fileer jij de Duitsers momenteel dan?????????:D Ook een idee!

hoe gaat dat in zn werk???????????

kan ik dat er bij doen s avonds ??????maar het zijn er wel heel veel!!!!!!!

ik niet weet of ik er voor de kerst mee klaar ben.

om er daarna heerlijk rustig doorheen te kunnen rijden:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wordt ik vandaag aan de betaling net voor parijs aangehouden.

althans,ik moest even stoppen..voor een vraag.

de beste diender vroeg of mijn daffie xf,in het trotse bezit van een digitale tachograaf was!!!

nee,gelukkig niet..was mijn antwoord.

okee,rij maar verder,en goede reis,was zijn antwoord.

de hagelnieuwe actros,achter mij,mocht wel aan de kant.

en mijn verhaal staat niet op zich.

ik hoorde daarna op de wereldomroep,dat een andere chauffeur,ook op deze vraag werd getrakteerd.

oftewel,die fransen laten de oude autos rijden,en pakken de nieuwe.

lekker ff op de computer,en alles rolt eruit!!

en bij mij,moeten ze moeite doen.

luie donders!!!!

hoop nog heeeel lang met mijn oude daffie te rijden..schijttachoBarf

ff melden aan Rik Bos! Die schijnt daar wel wat mee te kunnen, mits genoeg van deze praktijken bekend zijn! :confused:;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

rij liever achteruit naar lyon of zo dan vooruit naar die bockworst/ snitsel knaajers liever n slechte cote du bourgogne dan un biertje von die heimat.

geen V8 wel E 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Dennis410

VIVA LA FRANCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

niks mooier dan rijden op Frankrijk!

doe t nu 10 jaar en heb (tot nu toe) nog nooit een cent hoeven te betalen aan bekeuringen daar!!! als alles meezit rijd ik binnen nu en 2 a 3 weken met mijn nieuwe 105,dus met digi, kijken of ik dat dan over 10 jaar ook nog kan zeggen dat ik nog nooit een bekeuring betaald heb in La France...

au revoir et bon journee!

gr.Den

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
:ja: Helemaal mee eens!

Weer een bewijs dat het niets met verkeersveiligheid van doen heeft, maar dat het gewoon een ordinaire verkapte manier van belasting innen is.

Wat uiteraard zo makkelijk mogelijk moet!:mad:

Frankrijk is zowiezo een baggerland om te rijden, als het om jan en marie en chauffeurs gaat.

Laat mij maar lekker de heimat gaan.

Daar doet de BAG niet zo moeilijk over een half uurtje meer!!!:tu:

geen land mooier dan frankrijk.

maar inderdaad niet als je schijven niet in orde zijn.

maar goed chauffeurs als ons zorgen toch dat de gendarmerie niks kan vinden omdat wij ons aan de regels houden??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aardig gezegd Corné, maar als zo'n zelfde kloothommel z'n pen laat vallen raapt hij hem weer op en klaar, vergeet jij eens één keer op 'n miniscuul knoppie te douwe kost het je een paar daglonenBarf! Heerlijk land, Frankrijk, maar een chauffeur kan en mag er geen foutjes maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot

valt wel mee daar hoor,zolang je 10 uur per nacht heb..Dan heb je verder niet snel een probleem...Was wel een jaar of 3 geleden,dus weet niet wat er in die tijd allemaal verandert is....:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

La France, het mooiste land voor een chauffeur. Je moet je alleen wel een beetje kunnen redden met de taal en de bekeuringen zijn niet mals. De wegen zijn perfect (wel ff door Belgie;)), eten grandioos, mensen oke, het weer prima en een prachtig landschap.

Kan me niet voorstellen dat iemand liever op Duitsland rijdt. Tenzij je niet goed 'uitkomt' met je schijven. Matthieu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco

ik heb in mijn currie tijd veel in frankrijk gereden en als ik niet meer in italie mag komen dan zou ik zeker voor frankrijk kiezen

als je het netjes doet heb je niet veel last van die mannen

en verder goede routiers en prima wegen om te rijden, lekker wijnen:tu:

we komen er af en toe wel door en dan valt mij toch altijd de rust op de wegen weer op in vergelijking met GERMANIA.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde afgelopen week in België meegemaakt.

Als eerste werd gevraagd analoog of digitaal.

Op mijn antwoord analoog kreeg ik het volgende te horen;

oh doe dan maar alleen de schijf van gisteren en de schijf die je er nu in hebt zitten.

één keer raden wat ze gedaan hadden als ik een digi had gehad.

grtn sven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

één keer raden wat ze gedaan hadden als ik een digi had gehad.

grtn sven.

Agent: "Mag ik even chauffeur? tik tik ... print.. print... "

En dan had jij "tik tik ... pin ... pin" kunnen doen waarschijnlijk ;).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag is nu of de Nederlandse politie zoveel eerlijker is. Ik rij in Nederland eigenlijk nooit harder als 84 km/u. Vooral omdat ik meestal maar maximaal een paar uur in Nederland rij en daar toch geen winst uit kan halen door harder te rijden. Maar je krijgt dus toch het probleem dat er zich een colonne van vrachtwagens achter je gaat bevinden.

Komt er een politie-agent op z'n motor voorbij die mij maant harder te gaan rijden, waarschijnlijk vanwege deze colonne. Iets wat ik dus niet gedaan heb. En je raad het misschien al, binnen 5 minuten stonden de politie te controleren op snelheid... Heb ik ze toch weer mooi heel wat administratie-kosten bespaard maar of ik nu van dit soort praktijken vrolijk wordt... niet dus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag is nu of de Nederlandse politie zoveel eerlijker is. Ik rij in Nederland eigenlijk nooit harder als 84 km/u. Vooral omdat ik meestal maar maximaal een paar uur in Nederland rij en daar toch geen winst uit kan halen door harder te rijden. Maar je krijgt dus toch het probleem dat er zich een colonne van vrachtwagens achter je gaat bevinden.

Komt er een politie-agent op z'n motor voorbij die mij maant harder te gaan rijden, waarschijnlijk vanwege deze colonne. Iets wat ik dus niet gedaan heb. En je raad het misschien al, binnen 5 minuten stonden de politie te controleren op snelheid... Heb ik ze toch weer mooi heel wat administratie-kosten bespaard maar of ik nu van dit soort praktijken vrolijk wordt... niet dus

:eek::confused:

Gekker moet het niet worden hoor :eek:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, geef mij ook maar France als ik mocht kiezen alhoewel de duitsers wel meevallen in de schrootwereld, dat gaat veel menselijker als dat je bv bij n ALDI moet lossen. Met de boetes kun je zeker beter in Duitsland zitten want die fransen zijn puur op geld uit net als de belgen! Daar is geen middenweg meer te vinden, het is goed of het is fout en als het goed is zoeken ze net zo lang door tot ze wat vinden!!:kill:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites