Spring naar bijdragen
doemijnbest

FvD na de Eerste Kamer-verkiezingen

Recommended Posts

1 uur geleden zei Localton:

Ik word als opstapper steeds vaker gebeld voor ritten naar klanten waar Oostblokkers niet meer mogen komen (vooral vanwege fouten door gebrekkige talenkennis). De goeie Litouwers (en die zijn er) willen wel voor een Nederlandse baas internationaal rijden maar ze hebben ondertussen wel loonschaal E en de weekendtoeslagen ontdekt! En wat ik begrijp van een Litouwse collega worden verschillende Litouwse en Letse transportbedrijven behoorlijk in het zadel geholpen (lees gesponsord) door Russische banken, zodat deze invloed kunnen uitoefenen via de logistiek op de Europese economie (en het handelsembargo kunnen omzeilen) en ook geld in West-Europa kunnen verdienen. Het blijft apart dat een Vlatana vanaf 1991 van 2 oude importtrucks kan groeien naar 1200 auto's in een land waar de Economie nou niet echt denderend draait. Volgens deze collega zijn de meeste Baltische-staten-chauffeurs toch ook meer pro-Russisch dan pro-EU. (zie ook "Pro-Russische partij wint verkiezingen in Letland"). En lees dan eens:

https://roadstars.mercedes-benz.com/nl_NL/magazine/transport/01-2017/vlantana-from-lithuania-wants-climate-friendly-transport.html

Maar in Brussel slapen ze rustig verder en denken dat alleen de Chinezen met hun 5G-technologie andere bedoelingen hebben.

Mooi verhaal maar als een partij de verkiezingen wint zegt dat nog niet zoveel toch ? FvD heeft in NL gewonnen maar stappen we morgen uit de EU ? Verkiezingen winnen is 1 maar 2 is je plannen kunnen uitvoeren.🤣 

Maar we dwalen af, de vraag is hoe wij de toekomst van het wegtransport zien in de toekomst.😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei doemijnbest:

Mooi verhaal maar als een partij de verkiezingen wint zegt dat nog niet zoveel toch ? FvD heeft in NL gewonnen maar stappen we morgen uit de EU ? Verkiezingen winnen is 1 maar 2 is je plannen kunnen uitvoeren.

Ehh... FvD heeft alleen bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten een flinke winst behaald. (waarna er een enorme beerput is opengetrokken die hopelijk de kiezer van gedachten kan veranderen voor wat betreft die partij. Maar dat terzijde)

Maar voorlopig betekent dat dus niet dat Forum in Nederland de dienst uit maakt. Daarop moeten we nog wachten tot de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei RobNiat:

Ehh... FvD heeft alleen bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten een flinke winst behaald. (waarna er een enorme beerput is opengetrokken die hopelijk de kiezer van gedachten kan veranderen voor wat betreft die partij. Maar dat terzijde)

Maar voorlopig betekent dat dus niet dat Forum in Nederland de dienst uit maakt. Daarop moeten we nog wachten tot de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Ook het fvd heeft haar standpunt wat betrefd de "nexit" (gelukkig) al wat aangepast.

En ach, die beerput, ik denk dat het nog wel meevalt. Of hebben jullie daar inside information? 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De namen ben ik even kwijt Ron. Maar er was behoorlijk ruzie in de top. Een van de oprichters van forum is daarna opgestapt. iets met een greep uit de kas van 30.000 Euro.

En provinciaal krijgen ze zichzelf ook niet erg georganiseerd lijkt het. Dat zou nog wat worden, mochten ze de meeste stemmen behalen ooit bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei RobNiat:

De namen ben ik even kwijt Ron. Maar er was behoorlijk ruzie in de top. Een van de oprichters van forum is daarna opgestapt. iets met een greep uit de kas van 30.000 Euro.

En provinciaal krijgen ze zichzelf ook niet erg georganiseerd lijkt het. Dat zou nog wat worden, mochten ze de meeste stemmen behalen ooit bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

De ruzie is alweer een beetje gesust.

Ik hoop echt dat ze de boel een beetje bij elkaar houden daar. Niet omdat al hun standpunten nu zo geweldig zijn maar het word wel eens tijd voor een tegenhanger. Het is allemaal zo versplinterd dat er geen goed oppositie is. En als je het over een zooitje games heb is dat wel die bende die er nu zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei shompie:

Ook het fvd heeft haar standpunt wat betrefd de "nexit" (gelukkig) al wat aangepast.

En ach, die beerput, ik denk dat het nog wel meevalt. Of hebben jullie daar inside information? 🤣

Weet je het zeker dat de Nexit over is.

Ik denk dat niets zeker is bij FVD. Dit bericht is nog niet zou oud.

https://www.trouw.nl/democratie/nexit-nu-even-niet-bij-forum-voor-democratie~aee1b7b0/

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei RobNiat:

Dat was Henk Otten.

Hoe dat precies in elkaar steekt heeft hij uitgelegd ,en die 30 000 euri heeft hij teruggestort.

Hij gaat nu op een andere manier zijn "vordering"indienen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei lientje:

Weet je het zeker dat de Nexit over is.

Ik denk dat niets zeker is bij FVD. Dit bericht is nog niet zou oud.

https://www.trouw.nl/democratie/nexit-nu-even-niet-bij-forum-voor-democratie~aee1b7b0/

Als Baudet zijn belofte houdt,en het referendum weer invoert,krijgen we daar zelf ook wat over te zeggen

( hoe slecht dat ook klinkt,immers mensen zoals ik en jullie,die geen verstand van politiek hebben moeten dan "raad gaan geven)

Houdt hij zijn belofte niet ;word hij daar met de volgende verkiezingen keihard op af gerekend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei RobNiat:

Zichzelf krijgen ze prima ge organiseerd,

Het probleem is dat andere partijen het FvD wanhopig buiten de formatie willen houden.

IK denk dat het doel van FvD is om in de eerste kamer sterk tevoorschijn te komen,en dat het provinciale bestuur meer bijzaak is.

Een overwinning in de eerste kamer maakt meer impact dan een overwinning in het bestuur van een van onze  proviencieën

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei doemijnbest:

Dus toch dat kiezersbedrog van FvD ? Het waren immers provinciale verkiezingen.😏 en ze hadden bij voorbaat al geen trek in een baantje in de provincie maar dorsten dat niet hardop te zeggen en dan ben je gekozen en geef je de zetel op. 

Misschien krijgt de gevestigde orde eens een koekje van eigen deeg 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei europeaan:

Dat was Henk Otten.

Hoe dat precies in elkaar steekt heeft hij uitgelegd ,en die 30 000 euri heeft hij teruggestort.

Hij gaat nu op een andere manier zijn "vordering"indienen.

Uitgelegd?

Als penningmeester van FvD heeft hij 30.000 Euro naar zichzelf overgemaakt.. Voor 'overuren'... Die mannen werken niet per uur hoor. die zitten voor 'vast geld'.

Schrijnend dat blijkbaar de structuur van FvD zo gammel in elkaar zit dat dit uberhaupt mogelijk is. Gelukkig komt hij er niet mee weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei shompie:

Dat zeg ik toch 😂

Wat precies? Otten is de enige die nog een voorbehoud maakte over een eventuele uittreding. En juist hij is uit het bestuur gezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei europeaan:

Zichzelf krijgen ze prima ge organiseerd,

Het probleem is dat andere partijen het FvD wanhopig buiten de formatie willen houden.

IK denk dat het doel van FvD is om in de eerste kamer sterk tevoorschijn te komen,en dat het provinciale bestuur meer bijzaak is.

Een overwinning in de eerste kamer maakt meer impact dan een overwinning in het bestuur van een van onze  proviencieën

Ah ja, al die opgestapte leden denken aan het landsbelang. Daarom hebben ze hun plek bij Provinciale Staten opgegeven...

(wat was de relatie ook alweer met de Eerste Kamer en Provinciale Staten? Iets triviaals meen ik. Kan nooit belangrijk zijn...)

FvD doet mij denken aan LPF. Alleen is bij Forum de leider niet vermoord. Verder is het een pot nat. Los zand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei doemijnbest:

Lijkt nu dat dit een beetje een politiek topic gaat worden. Zullen we maar weer on topic gaan en de politieke discussie in een ander topic voortzetten , er zijn er genoeg waar deze discussie in zou passen.😏

Nu niet flauw doen en de boel afsplitsen hoor. We mogen best een beetje afwijken. Bovendien gaat ook dit over onze toekomst (als chauffeur).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Marotrans:

Toch maar wel Rob, dit heeft wel héél in de verte met onze toekomst te maken.

Zo krijg je allemaal discussies Maarten, zonder inleiding (of schijnbare aanleiding) waar je net niets mee kunt. Ergens verstopt op een onvindbare plaats.

Wat is er mis met een beetje uitweiden in een topic waar de vraagstelling toch al heel erg wollig is in de eerste plaats?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De reactie uit het originele topic (die nu hier bovenaan staat) gaat over FvD, die quote kan er idd net zo goed af 😉

Dan houd je een opmerking over als "FvD wint verkiezingen, nu een Nexit?" wat naar mijn gevoel net zo'n open vraag is als "Wat verwachten we van onze toekomst als chauffeur?" Ook daar staat geen aanleiding of verdere motivatie bij en toch volgt een leuke discussie.

Dat kan hier in dit topic ook, en zo houden we een béétje overzicht. Er zijn al meerdere topics verzand in een algemene discussie over, ja.... waarover ook al weer? Niet iedereen boeit de toekomst, niet iedereen boeit de politiek en door on topic te blijven kan iedereen zijn/haar keus maken. Anders kunnen alle (sub)topics wel overboord en wordt het 'n 'Wist je dat...' in de vorm van een 'Vervolgverhaal' van 10.000 pagina's of zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei RobNiat:

Uitgelegd?

Als penningmeester van FvD heeft hij 30.000 Euro naar zichzelf overgemaakt.. Voor 'overuren'... Die mannen werken niet per uur hoor. die zitten voor 'vast geld'.

Schrijnend dat blijkbaar de structuur van FvD zo gammel in elkaar zit dat dit uberhaupt mogelijk is. Gelukkig komt hij er niet mee weg.

Henk Otten heeft een "advies bureau " dat fondsenwerving deed voor FvD.

Dat bureau ( dus niet Otten zelf) heeft voor fondsen werving(die overigens behoorlijk succesvol waren) iets van € 25 000 (ex BTW) kosten gemaakt.

DE rekening heeft hij naar het partijbestuur gestuurd zonder vooraf goedkeuring te vragen,wat zeker een domme zet is.

Het geld blijkt inmiddels teruggestort te zijnen Otten gaat het partijbestuur alsnog toe stemming vragen.

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/4690361/fvd-bestuurder-henk-otten-betaalde-zichzelf-uit-partijkas

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marotrans:

Dan houd je een opmerking over als "FvD wint verkiezingen, nu een Nexit?" wat naar mijn gevoel net zo'n open vraag is als "Wat verwachten we van onze toekomst als chauffeur?"

IK denk dat een eventuele Nexit onlosmakelijk gevolgen zal hebben voor onze toekomst als chauffeur.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei europeaan:

Henk Otten heeft een "advies bureau " dat fondsenwerving deed voor FvD.

Dat bureau ( dus niet Otten zelf) heeft voor fondsen werving(die overigens behoorlijk succesvol waren) iets van € 25 000 (ex BTW) kosten gemaakt.

DE rekening heeft hij naar het partijbestuur gestuurd zonder vooraf goedkeuring te vragen,wat zeker een domme zet is.

Het geld blijkt inmiddels teruggestort te zijnen Otten gaat het partijbestuur alsnog toe stemming vragen.

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/4690361/fvd-bestuurder-henk-otten-betaalde-zichzelf-uit-partijkas

Niet echt een vleiend artikel voor de partij.

Maar oke, Henk Otten heeft buiten zijn baan bij Forum een 'adviesburo' waarin hij in eigen persoon ook werkt voor datzelfde Forum voor Democratie? Om het even simpel te houden en het op onze beroepsgroep te betrekken: Piet werkt bij Transportbedrijf Wielen en is daar in vaste dienst. Wordt betaald volgens CAO, loonschaal E6.

Daarbuiten stuurt Piet nog eens een rekening naar zijn werkgever omdat hij zichzelf en zijn werkgever adviseert via zijn eigen advies-BV. Is dat niet raar?

Het doet mij denken aan Donald Trump in de USA. Die gaat in zijn vrije tijd golfen. In zijn eigen golfresort in Florida.

Voor zijn veiligheid en verzorging reist er een enorm gevolg mee. Zo groot dat de Amerikaanse regering het volledige resort afhuurt, tegen een vergoeding van miljoenen Dollars, om Trumps' veiligheid te kunnen waarborgen. Dus waar bij een ander zijn hobby geld mag kosten, levert zijn plezier-uitje Trump per saldo miljoenen op! (niet verzonnen he. Dit gebeurt regelmatig)

Juridisch zal er allemaal geen speld tussen te krijgen zijn. Maar het is toch allemaal wel heel fout hoor...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei RobNiat:

Piet werkt bij Transportbedrijf Wielen en is daar in vaste dienst. Wordt betaald volgens CAO, loonschaal E6.

Daarbuiten stuurt Piet nog eens een rekening naar zijn werkgever omdat hij zichzelf en zijn werkgever adviseert via zijn eigen advies-BV. Is dat niet raar?

Als Piet ,buiten de uren die de firma Wielen hem betaald voor zijn arbeid, nog een prestatie verricht ,en daar onkosten voor maakt,is daar toch niks mis mee??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei europeaan:

Als Piet ,buiten de uren die de firma Wielen hem betaald voor zijn arbeid, nog een prestatie verricht ,en daar onkosten voor maakt,is daar toch niks mis mee??

Ik ken er die zo werken ja. Doen buiten hun gewone dienstverband ook nog iets met vergunningen en ontheffingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei europeaan:

21 uur geleden zei shompie:

Ik ken er die zo werken ja. Doen buiten hun gewone dienstverband ook nog iets met vergunningen en ontheffingen.

Dan zullen daar goede en duidelijke afspraken over moeten zijn gemaakt. Maar daar zijn ze blijkbaar bij Forum voor Democratie niet toe in staat geweest.

Als dat al niet lukt binnen de eigen gelederen, hoe zou zo'n partij dan ooit ons land moeten regeren? Als ze afspraken en regels moeten maken met andere partijen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites