Spring naar bijdragen
doemijnbest

FvD na de Eerste Kamer-verkiezingen

Recommended Posts

2 uur geleden zei RobNiat:

Dan zullen daar goede en duidelijke afspraken over moeten zijn gemaakt. Maar daar zijn ze blijkbaar bij Forum voor Democratie niet toe in staat geweest.

Als dat al niet lukt binnen de eigen gelederen, hoe zou zo'n partij dan ooit ons land moeten regeren? Als ze afspraken en regels moeten maken met andere partijen?

Ik heb al eens vaker gezegd dat ik uit protest stem op het fvd. Eerst voor de eerste kamer en als e4 niemand wakker word (waar het op lijkt) ook voor Europa en straks ook voor de tweede kamer. Ik ben de gevestigde orde nam3lijk meer dan zat. Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat ik voor iedere lamlul van alles betaal en dat ik steeds meer moet gaan werken om hetzelfde over te kunnen houden en met wat ik dan overhoud kan ik steeds minder. 

Ik ben geen racist maar ik ben er wel klaar mee dat er hij ons in Castricum geen betaalbare woonruimte meer is. Mensen die al 12 of 13 jaar wachten op een huurhuis krijgen te horen dat ze pech hebben omdat er net weer 10 asielzoekersfamilies geplaatst moeten worden bij ons in de gemeente. En zijn dat nou echt vluchtelingen, okay. Maar het grootste deel zijn gelukszoekers die nooit iets zullen bijdragen aan het betalen van onze verzorgingsmaatschapij . Niet omdat ze niet kunnen maar ze willen gewoon niet. Kijk daarbij nog eens naar de misdaadcijfers van de nieuwe Nederlanders (jaja, ik weet het. Dit is niet politiek correct) en ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Alle Oud Hollandse feesten moeten verdwijnen (en doen dat ook) en ik voel me bijna gast in eigen land (maar dan niet een die zich welkom voelt)

Ja, ik ben klaar met de gevestigde orde en dat mogen ze weten. En kijk na de afgelopen overwinning van het Fvd,  nog steeds regeert de arrogantie.

• Like 7
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei shompie:

En kijk na de afgelopen overwinning van het Fvd,  nog steeds regeert de arrogantie.

Nee, de arrogantie is te denken dat de meerderheid heeft gekozen voor het FvD, terwijl 79% van de stemmers anders heeft gestemd. Een die moet zijn/ haar kop maar houden.... :confused::confused:

Kijk daarbij nog eens naar de misdaadcijfers van de nieuwe Nederlanders (jaja, ik weet het. Dit is niet politiek correct) en ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

Politieke correctheid veeg ik mijn reet mee af, maar de cijfers laten zien dat onder de autochtonen het misdaadcijfer sneller stijgt dan onder allochtonen. 

Maar het grootste deel zijn gelukszoekers die nooit iets zullen bijdragen aan het betalen van onze verzorgingsmaatschapij . Niet omdat ze niet kunnen maar ze willen gewoon niet.

Zal voor een deel waar zijn, maar redeneer eens anders. Ze komen juist hierheen voor werk,  werk dat er in overvloede is maar mogen niet en worden 2 / 3 jaar in een procedure gezet een zien daar het gemak van gratis geld net als Nederlanders. En dan krijgen ze status mogen ze nog niet werken tot ze zijn ingeburgerd. 

Er roepen veel mensen "stuur ze allemaal terug" houdt er dan wel rekening me dat de voor ons vanzelfsprekende producten/ diensten of niet meer voorradig zijn of onbetaalbaar. Want er zijn in Nederland gewoon te weinig mensen om al het productie werk aan te kunnen/willen als ze weg zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat een jonge snelgroeiende politieke partij personele problemen kent is in feite niet meer dan normaal, als je kijkt naar de miskleunen binnen de van oudsher gevestigde partijen, valt het eigenlijk nog best mee met Fvd. Het is natuurlijk ook zo dat een partij die groot wordt zo snel mogelijk in een kwaad daglicht geplaatst en geisoleerd dient te worden, want bedreigingen daar houden bestaande partijen niet van, op zich ook normaal toch, want uiteindelijk is ook daar het grootste belang het eigenbelang.

• Like 1
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Harm, wij denken hier toch heel verschillend over. Die misdaad cijfers moet je wel in het goede perspectief zien. Hoeveel % van de allochtone jongeren en hoeveel % van de autochtonen. En onder allochtonen versta ik dan ook die bondkraagjes die alleen roepen dat ze Nederlander zijn als ze deken dat je ze discrimineerde.

Jij zegd 79% stemt anders.  (Foutje, ik dacht dat jij het over de mensen had) Ik had jou wat hoger ingeschat. Er is namelijk een deel wat niet op is komen dagen. En daar komt natuurlijk bij dat Fvd niet als enige deze standpunten aanhangt. Tel gemakshalve het PVV er even bij op en de taartpunt is alweer wat groter. En dat is dus een hele grote groep Nederlanders die niet gehoord worden. Sterker nog, deze worden genegeerd en buiten gesloten. Wat nou democratie... Het is gewoon een lachertje.

En over mensen terugsturen, het lijkt dat jij hier doelt op arbeidsmigranten. Die hebben we nodig en daar kunnen we helaas voor de Haterd nooit meer zonder. Ach, we hebben nog een paar honderd duizend werkeloze maar die willen en kunnen op een of andere manier niet aan het werk. Ook daar betaal ik voor net als al die Syriers die niet terug gaan terwijl het daar weer behoorlijk leefbaar is. Maar wat is er nou makkelijker dan kiezen tussen overleven met niets of leven met weinig waar je niets voor hoef te doen. Dan is die keus makkelijk, die gaan echt niet uit zichzelf terug en over 10 jaar moet er daar ook weer een generaal pardon voor komen. Is zo gaat het steeds maar weer verder. En wij maar betalen en betalen en verder vooral onze mond houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei RobNiat:

Dan zullen daar goede en duidelijke afspraken over moeten zijn gemaakt. Maar daar zijn ze blijkbaar bij Forum voor Democratie niet toe in staat geweest.

Als dat al niet lukt binnen de eigen gelederen, hoe zou zo'n partij dan ooit ons land moeten regeren? Als ze afspraken en regels moeten maken met andere partijen?

IK had ook niet anders verwacht bij een partij die ineens uit het niets op kwam zetten.

"Gevestigde"partijen zijn er in getraind om ongewenste uitwassen onder het tapijt te houden,iets wat FvD nog moet leren.

IK gun ze i.i.g het voordeel van de twijfel,temeer omdat veel Nederlanders ( waaronder ikzelf) de gevestigde orde meer dan zat zijn,en er weinig ander initiatief is.

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde pas , weet ook niet of het waar is ! , maar dat ze op het Binnenhof met een laddertje op het tapijt moeten klimmen , zoveel als dat er al onder geveegd is man man

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al eens vaker gezegd dat ik uit protest stem op het fvd. Eerst voor de eerste kamer en als e4 niemand wakker word (waar het op lijkt) ook voor Europa en straks ook voor de tweede kamer. Ik ben de gevestigde orde nam3lijk meer dan zat. Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat ik voor iedere lamlul van alles betaal en dat ik steeds meer moet gaan werken om hetzelfde over te kunnen houden en met wat ik dan overhoud kan ik steeds minder. 

Ik ben geen racist maar ik ben er wel klaar mee dat er hij ons in Castricum geen betaalbare woonruimte meer is. Mensen die al 12 of 13 jaar wachten op een huurhuis krijgen te horen dat ze pech hebben omdat er net weer 10 asielzoekersfamilies geplaatst moeten worden bij ons in de gemeente. En zijn dat nou echt vluchtelingen, okay. Maar het grootste deel zijn gelukszoekers die nooit iets zullen bijdragen aan het betalen van onze verzorgingsmaatschapij . Niet omdat ze niet kunnen maar ze willen gewoon niet. Kijk daarbij nog eens naar de misdaadcijfers van de nieuwe Nederlanders (jaja, ik weet het. Dit is niet politiek correct) en ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Alle Oud Hollandse feesten moeten verdwijnen (en doen dat ook) en ik voel me bijna gast in eigen land (maar dan niet een die zich welkom voelt)

Ja, ik ben klaar met de gevestigde orde en dat mogen ze weten. En kijk na de afgelopen overwinning van het Fvd,  nog steeds regeert de arrogantie.

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik voel me gewoon een vreemde worden in eigen land.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zal voor een deel waar zijn, maar redeneer eens anders. Ze komen juist hierheen voor werk,  werk dat er in overvloede is maar mogen niet en worden 2 / 3 jaar in een procedure gezet een zien daar het gemak van gratis geld net als Nederlanders. En dan krijgen ze status mogen ze nog niet werken tot ze zijn ingeburgerd. 

Er roepen veel mensen "stuur ze allemaal terug" houdt er dan wel rekening me dat de voor ons vanzelfsprekende producten/ diensten of niet meer voorradig zijn of onbetaalbaar. Want er zijn in Nederland gewoon te weinig mensen om al het productie werk aan te kunnen/willen als ze weg zijn. 

Denk jij écht zo?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In welk land leven jullie dan? Ik woon omgeving Rotterdam maar dit is nou niet een tafereel dat ik dagelijks meemaak. Foto is volgens mij ook niet in Nederland gemaakt.

En nee, ik bagatelliseer niet dat er problemen zijn, maar een vreemde in eigen land voel ik me zeker niet.  

Zelfde foto wordt ook gebruikt op deze website http://www.socialmediamorning.com/the-muslim-invasion-is-set-for-america/ om mensen te waarschuwen dat de mosliminvasie in Europa een vooropgezet plan is dat gefinancieerd wordt door George Soros en dat Amerika het volgende land is dat ten prooi zal vallen. 

bewerkt door Vledder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jij dan van het feit dat asielzoekers bij ons voorrang krijgen op mensen die al 12 jaar of langer op een huurwoning wachten?

Dat zijn mensen die hun hele leven al met Castricum verbonden zijn maar gewoon pech hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da´s knap balen natuurlijk. Ik ken Castricum niet. Ik lees dat 4% van de inwoners een niet-westerse migratie achtergrond hebben. Dat zijn 1400-1500 mensen? Zijn dat allemaal asielzoekers? Zal een deel van het probleem ook niet te maken met het feit dat in Castricum, net als in overal in Nederland, te weinig betaalbare woningen gebouwd worden en al helemaal niet woningen die onder de sociale woningbouw vallen?

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je begrijpt me niet of leest niet goed. 

Er staan hier mensen al 12 jaar op een wachtlijst. En dan zijn ze bijna naan de beurt, dan komen er een paar statushouders aanwaaien die "voorrang" krijgen. En als er 3 of 4 huurwoningen vrijkomen per jaar is dat wel zuur ja.

Zeker als die mensen vervolgens alleen maar overlast veroorzaken en als ze dan naar huis kunnen niet willen omdat ze het hier eigenlijk te goed hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei RobNiat:

De VVD lukt dat al jaren, ondanks het feit dat ze al jaren achtereen de integriteits-index in negatieve zin aanvoeren (https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2019/politieke-integriteits-index-vvd-partij-met-meeste-en-de-ernstigste-integriteitsaffaires). Dus waarom zou een andere partij, zelfs als deze net zo weinig integer is, dat niet kunnen?

Daarnaast is het opmerkelijk dat er enorm veel aandacht is voor FvD, Baudet en Otten (niet onterecht!) maar er over een senator van de VVD die al 12 jaar met dubbele petten op "ons volk dient" (lees: zichzelf verrijkt) maar weinig te horen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In welk land leven jullie dan? Ik woon omgeving Rotterdam  zegt man uit de buurt van Rotterdam met de grootste moskee uit Nederland

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei HIT:

Nee, de arrogantie is te denken dat de meerderheid heeft gekozen voor het FvD, terwijl 79% van de stemmers anders heeft gestemd. Een die moet zijn/ haar kop maar houden.... :confused::confused:

Ik kreeg nog wel eens op het CF te horen, dat democratie betekent dat je regeert met oog voor de minderheid. Maar als je je ogen sluit voor de minderheid, door deze (danwel diens vertegenwoordigers) te negeren of anders maar zo negatief mogelijk weg te zetten, dan hoef je ook geen oog meer voor hen te hebben.

9 uur geleden zei HIT:

Politieke correctheid veeg ik mijn reet mee af, maar de cijfers laten zien dat onder de autochtonen het misdaadcijfer sneller stijgt dan onder allochtonen.

Dat klopt, steeds meer mensen zijn derde generatie en worden daarmee tot de autochtonen gerekend.

Als deze veelal nog vrij jonge mensen -waarvan menigeen zichzelf Turk, Marokkaan of soldaat van Erdogan noemt- misdaden begaan, worden deze "gewoon" bij de autochtonen opgeteld en kun je beweren: "Maar de Nederlanders zijn ook niet beter!" Het is een prachtige manier om je kop héél diep in het zand te blijven steken.

8 uur geleden zei shompie:

Harm, wij denken hier toch heel verschillend over. Die misdaad cijfers moet je wel in het goede perspectief zien. Hoeveel % van de allochtone jongeren en hoeveel % van de autochtonen. En onder allochtonen versta ik dan ook die bondkraagjes die alleen roepen dat ze Nederlander zijn als ze deken dat je ze discrimineerde.

Een onderscheid maken in de herkomst van deze derde generatie en dan de misdaadcijfers erbij pakken? Nee, dat mag niet hoor!

En als je geen onderscheid mag maken, wordt het ook onmogelijk om problemen bij hun bron aan te pakken.

Maar blijkbaar zien veel mensen liever dat problemen blijven bestaan, dan dat oorzaken worden benoemd. Of de slachtoffers van deze "Nederlanders" dat ook zo zien?

• Like 4
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei shompie:

Je begrijpt me niet of leest niet goed. 

Er staan hier mensen al 12 jaar op een wachtlijst. En dan zijn ze bijna naan de beurt, dan komen er een paar statushouders aanwaaien die "voorrang" krijgen. En als er 3 of 4 huurwoningen vrijkomen per jaar is dat wel zuur ja.

Zeker als die mensen vervolgens alleen maar overlast veroorzaken en als ze dan naar huis kunnen niet willen omdat ze het hier eigenlijk te goed hebben.

Ik begrijp je heel goed. Jouw deel van de oplossing voor het woningprobleem van lagere inkomens in Castricum is “geef asielzoekers geen voorrang”. Mijn toevoeging daaraan is “geef mensen na x jaar een urgentieverklaring en bouw meer sociale huurwoningen “. VVD is de grootste partij in Castricum toch? Staat er nou niet echt bekend dat ze prioriteit aan sociale woningbouw geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei shompie:

Wat jij dan van het feit dat asielzoekers bij ons voorrang krijgen op mensen die al 12 jaar of langer op een huurwoning wachten?

Dat zijn mensen die hun hele leven al met Castricum verbonden zijn maar gewoon pech hebben.

Dit is niet van de laatste jaren hoor. Daar hadden we 25 jaar geleden ook al mee te maken.

Mensen die gingen scheiden gingen voor :rolleyes:

In de crisis is niet gebouwd, en gelukkig waren er toen ook minder scheidingen...... maar nu lopen we het dus op.

Als ik hier tegenover kijk, wonen er in de 12 huurwoningen 7 alleenstaanden waarvan er 1 nog een kind thuis heeft wonen. 

Deze huizen zaten ooit vol met gezinnen.

16 uur geleden zei europeaan:

IK had ook niet anders verwacht bij een partij die ineens uit het niets op kwam zetten.

"Gevestigde"partijen zijn er in getraind om ongewenste uitwassen onder het tapijt te houden,iets wat FvD nog moet leren.

IK gun ze i.i.g het voordeel van de twijfel,temeer omdat veel Nederlanders ( waaronder ikzelf) de gevestigde orde meer dan zat zijn,en er weinig ander initiatief is.

Ik hoop dat ze er wat van kunnen maken. Dat ze met het kabinet nu een ruk naar rechts kunnen laten dwingen met hun meerderheid.

Maar voorlopig lijkt het er in Noord-holland op dat ondanks dat FVD de grootste was, het tegenovergestelde gebeurd nu ze niet mee doen en GL ook CDA er heeft uit gewerkt:mad:

Dat we uit de crisis zijn is in ieder geval een voordeel voor een partij die net op komt zetten.

Door de flinke bezuinigingen afgelopen jaren tijdens de crisis is er nu weer geld over en hopelijk wordt dit nu niet weer zo makkeijk over de balk gesmeten.

We wachten af of dit alternatief als protest op wat er zit het land weer overeind kan zetten. Of het ook allemaal zo simpel is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Leeuwtje:

De VVD lukt dat al jaren, ondanks het feit dat ze al jaren achtereen de integriteits-index in negatieve zin aanvoeren (https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2019/politieke-integriteits-index-vvd-partij-met-meeste-en-de-ernstigste-integriteitsaffaires). Dus waarom zou een andere partij, zelfs als deze net zo weinig integer is, dat niet kunnen?

Daarnaast is het opmerkelijk dat er enorm veel aandacht is voor FvD, Baudet en Otten (niet onterecht!) maar er over een senator van de VVD die al 12 jaar met dubbele petten op "ons volk dient" (lees: zichzelf verrijkt) maar weinig te horen is.

Kom Leeuw. Van jou had ik een betere verdediging verwacht. Beter in ieder geval dan "Ja, maar zij doen het ook"... Twee slechten maken nog niet een goed.

Wat was nu het laatste weer trouwens? Ene Houben van FvD die 30.000 Euro onterecht geclaimde onkostenvergoedingen (lees: belastinggeld) aan een kattenopvang geeft?

Is daar de zaak zomaar mee af? En dan zijn 'wij' te tolerant tegenover asielzoekers en buiteenlanders?

(let wel, ik hoorde dit maar zo tussen neus en lippen door he. Geen idee van de details)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei RobNiat:

Ene Houben van FvD die 30.000 Euro onterecht geclaimde onkostenvergoedingen (lees: belastinggeld) aan een kattenopvang geeft?

Is daar de zaak zomaar mee af? En dan zijn 'wij' te tolerant tegenover asielzoekers en buiteenlanders?

(let wel, ik hoorde dit maar zo tussen neus en lippen door he. Geen idee van de details)

DE Details zijn dat het niet over ene Houben gaat ,maar over Judith Gobets,:D

die een kattenopvang runt in Amsterdam.

Zij krijgt misschien de omstreden € 14 000 ( en geen € 30 000) die Hiddema toegewezen kreeg ,(en die hij met geen mogelijkheid terug kan storten in de staatskas) overgemaakt op haar bankrekening.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4698856/hiddema-wil-omstreden-onkostenvergoeding-aan-poezenboot-geven-wauw

( Als dank gaat ze misschien één van haar zwerfkatten Theo noemen.

Alles beter dan als dat ze er een Jesse gaat noemen:D)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei RobNiat:

Kom Leeuw. Van jou had ik een betere verdediging verwacht. Beter in ieder geval dan "Ja, maar zij doen het ook"... Twee slechten maken nog niet een goed.

Dit was helemaal niet als verdediging van FvD bedoeld hoor: Ik heb ook een hekel aan mensen die niet integer handelen. Mijn reactie was hierop:

Op 3-5-2019 om 08:20 zei RobNiat:

Je vraagt je -terecht- af hoe een partij die haar eigen zaakjes niet op orde heeft, ooit ons land kan regeren. Ik geef aan dat dit blijkbaar geen enkel probleem hoeft te zijn, maar ik beweer nergens dat ik dit een goede zaak vind...

Daarom mijn tegenvraag: Als de VVD ondanks het gebrek aan integriteit jarenlang kan regeren, waarom zou het FvD dat dan niet kunnen?

Wat betreft die reiskosten en die poezenboot: Misschien moet je even blijven luisteren totdat je weet waar de klepel hangt?

Hier gaat het om. Hiddema heeft reiskosten ontvangen volgens de regels van de Tweede Kamer, maar vind zelf dat hij teveel heeft gekregen. Omdat terugstorten niet lukt, wil hij het aan een goed doel schenken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei lambiek:

lijkt me ook beter Rob : Dat als je iets half volgt , maar beter je snater kan houden :ja:

Ik weet nu, dankzij dit forum, tenminste wel hoe het echt zit. Anders was ik er nooit achter gekomen en had ik tot in eeuwigheid der dagen dit non-argument gebruikt om mijn afkeer voor FvD te 'onderbouwen'...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei lambiek:

lijkt me ook beter Rob : Dat als je iets half volgt , maar beter je snater kan houden :ja:

Het zou trouwens knap rustig worden op dit forum als iedereen dat deed...

• Thanks 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei lambiek:

Snater....?

Snavel ken ik wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites