Spring naar bijdragen
Teddybeer

Amsterdam in 2030 “uitstootvrij”

Recommended Posts

Je krijgt (als amsterdammer) waar je voor gekozen hebt.....

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3528279/benzine-en-dieselauto-s-in-2030-verboden-in-amsterdam

Citaat

De hoofdstad gaat fors inzetten op nieuwe milieuzones om de lucht in Amsterdam  te maken, blijkt uit het plan. In 2020 worden dieselpersonenauto’s die ouder dan 15 jaar zijn binnen de ring geweerd. De milieuzone voor vracht- en bestelwagens wordt bovendien uitgebreid. Verkeerswethouder Sharon Dijksma heeft dat in het ’actieplan schone lucht’ opgenomen. 

In 2030 moet al het verkeer in de bebouwde kom uitstootvrij worden. Aangezien verschillende maatregelen uit het actieplan tot kosten en ongemakken kunnen leiden voor bewoners en ondernemers, faciliteert de gemeente de transitie naar schoner vervoer. Bijvoorbeeld met subsidie- en ontheffingsregelingen, zoals een sloop- of vervangingsregeling.

En in een volgend artikel staat dit over die electrificering.......

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3527498/bootje-alleen-nog-voor-elite

Citaat

Nu kan Smit twintig zware elektrische boten laden op zijn werf in Noord. Dat moeten er veel meer worden: 120. Maar daarvoor moet hij niet alleen investeren in de laadpalen, maar ook moet hij investeren in de energietoevoer. „Maar de stroomtoevoer in Noord is hier te zwak”, zegt hij. „Die kunnen de extra stroomvraag nog helemaal niet aan. Ik kan wel vragen bij de netbeheerder om een extra dikke kabel aan te leggen naar de jachthaven, maar de vraag is of daar voldoende stroom voor geleverd kan worden. De kabels die hier nu in Noord liggen, zijn van voor de jaren zeventig. De infrastructuur is niet berekend op een veel grotere vraag. Daarnaast kost het aanleggen van zo’n kabel klauwen vol met geld. Dat gaat me tienduizenden euro’s kosten. Heb ik straks nog wel klanten om dat terug te verdienen? Een bootje aan een laadpaal in een jachthaven vreet stroom, het hele jaar door. Ook als de boot stil ligt, loopt de accu langzaam leeg.”

Wat de vraag naar extra elektriciteit betreft, zegt een woordvoerder van netbeheerder Liander in gesprek te zijn met de gemeente. „We hebben een studie gedaan naar de verdere elektrificatie van de stad. De belasting van het elektriciteitsnet zal de komende decennia 2,5 tot 5 keer toenemen. Op een aantal plekken in Amsterdam lopen we nu tegen de maximale capaciteit aan. Als we daarnaast een zwaardere kabel moeten aanleggen, naar bijvoorbeeld een jachthaven, kost dat ongeveer een jaar. De kosten daarvan kunnen, afhankelijk van de zwaarte van de kabels, in de tienduizenden euro’s lopen.”

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hadden ze in 020 ook niet zo'n prestige project waar ze zich vreselijk aan vertild hebben ? Iets met een rijdend treintje. Arme burgers die het gaan betalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar hij of zij woont dan wel in Amsterdam Hé, als er al gezeurd wordt om kinderen die in buurgemeente worden geboren toch in gods naam amsterdam op de geboorteacte  te laten krijgen, mogen ze er best voor betalen ook😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

😄en dit zag ik vanmiddag voorbij komen. 

Citaat

‘Steden, weet wat je vraagt’. Reken maar even mee. In werkelijkheid hebben wij straks veel meer dan die 12 MWh per drie uur nodig. Want onze 120 korte stedelijke distributietrucks rijden dagelijks 300-350 kilometer. Dan kom je op 54 MWh uit en dat maal 6,5 dag per week maal, zeg 50 weken per jaar! Dat is meer dan een 1,75 GWh per jaar! Waar moeten we dat vandaan halen?”

Lees het verhaal op de site van TTM. 

https://www.ttm.nl/fleet/fleetmanagement/transitie-naar-elektrische-trucks-is-verre-van-makkelijk/116200/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei shompie:

Groen links geneuzel...

De grote winnaar in N-H nu Fvd zich heeft terug getrokken in de provinciale staten 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, de groene maffia is erg goed in het oplaten van proefballonnetjes..o, wacht, dat mag ook al niet meer natuurlijk.

Dan maar niet naar A'dam. Mis je niks mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei lientje:

😄en dit zag ik vanmiddag voorbij komen. 

Lees het verhaal op de site van TTM. 

https://www.ttm.nl/fleet/fleetmanagement/transitie-naar-elektrische-trucks-is-verre-van-makkelijk/116200/

Maar wat denk je van al dat werkmateriaal dat ‘s avonds gewoon in dat elitedorp blijft staan?

Dat zijn dus onderandere graafmachines, heimachines en allerlei ander (groot) materiaal dat energie slurpt? Als je dat al voor elkaar krijgt om dat electrisch te voeden een hele dag, zal dat toch echt ‘s avonds en ‘s nachts moeten gebeuren. Juist ja, als die blaters thuis zijn, en dus zelf ook hun warmtepomp aan hebben, hun Tesla aan de laadpaal hebben en ook nog eens de verlichting aan hebben, en hun zonnepanelen niks meer opwekken.

Amsterdam zit nu al krap in de stroom, dus er zal wel het een en ander aan die infra gebeuren moeten. 

En waar komt die stroom vandaan? De Hemcentrale is tegen die tijd echt wel gesloopt en gesaneerd......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vind je dat ook zo vreemd ? Alles moet electrisch en niemand praat over waar die stroom vandaan moet komen. Let op. Kernenergie wordt de oplossing. Mark my words.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei doemijnbest:

Hadden ze in 020 ook niet zo'n prestige project waar ze zich vreselijk aan vertild hebben ? Iets met een rijdend treintje. Arme burgers die het gaan betalen.

Vertild?

Verre van dat. Er zijn nog veel meer van dat soort plannen die gewoon uitgevoerd gaan worden. Ze willen er nog een van Oost naar West ook maken. En de huidige Noord Zuid lijn staat ook alweer op de nominatie om uitgebreid te worden.

Dus vertild is het verkeerde woord denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei doemijnbest:

Sorry,  was figuurlijk bedoeld @SHOMPIE 🤣

Het is allemaal.al uitgestippeld. Ze verhogen hier en daar wat plaatselijke belastingen en alles is weer in kannen en kruiken.

De prijzen van  TVM's en vergunningen voor het stremmen en parkeren in Amsterdam Als je aan het werk moet zijn ook al verdubbeld per begin van dit jaar. Ook die rekening komt bij de gewone burger terrecht. En dan vinden wij het raar dat er te weinig betaalbare huizen zijn bijvoorbeeld.  Alles word maar duurder en duurder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is juist het gemene van de pokitiek. Ze doen net of ze het bij een ander halen maar de burger betaalt. Net zoals met de tol voor vrachtwagens, het zijn de burgers die het moeten ophoesten. Erg jammer dat de meeste mensen dat niet zien hoe ze bij de neus genomen worden.😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste burgers vinden het prachtig. 

Aanpakken die vrachtwagens. Ze hebben niet eens in de gaten dat ze het zelf betalen.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja daarom zeg ik dat het gemeen is. De burger betaalt het niet direct maar indirect en merkt er verder niets alleen dat alles maar steeds duurder wordt en dat vindt men normaal. Het is vreemd dat mensen het systeem niet doorhebben en ook jammer natuurlijk. 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Nagamiji:

Tot ze hun spullen niet meer krijgen, lege winkels enz. :ja:

Die discussie barst straks weer los op alle sleurhutten forums. Die vrachtwagens moeten maar van de weg af als hun erop gaan. Levensgevaarlijk zouden wij zijn. Geweldig die onnozele onwetendheid. 

Je moet ze eens horen als ze hun potje pindakaas niet kunnen krijgen in hun campingwinkel.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei shompie:

Die discussie barst straks weer los op alle sleurhutten forums.

Klopt ja,die zijn net zo anti vrachtwagen als dat wij anti sleurhut zijn.:D

Mijn visie is dat,hoe meer sleurhutten er rijden,hoe beterde economie rolt en hoe meer geld er verdient word.

Immers,als de mens niks verdient en geen sleurhut meer kan kopen wil dat zeggen dat er minder gewerkt word en dus minder geproduceerd word, en er ook minder te vervoeren valt.

Een chauffeur die hier niet mee om kan gaan heeft niks op een vrachtwagen te zoeken.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb best wel leuk gebuurt met mensen die op pad waren met de caravan. Kreeg zelfs een bakkie aan geboden toen er 1 naast me ging staan en vroeg of ik er last van had.

Nee. Tuurlijk niet zei ik.

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen zijn ook grote C02-uitstoters. Misschien kunnen de mensen die met idiote plannen komen eens een paar uurtjes hun adem inhouden? Baat het niet... :angel:

• Like 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites