Spring naar bijdragen
Teddybeer

Amsterdam in 2030 “uitstootvrij”

Recommended Posts

1 uur geleden zei shompie:

De toekomst licht helemaal niet bij elektrische auto's. 

Die zijn alleen maar een tussenoplossing. Daarom te zot voor woorden dat dit door Mevr. Halsema als de oplossing word gebracht.

Eens, diverse grote merken (Mercedes, Audi, Toyota, Hyundai en Bosch) zetten in op de brandstofcel in plaats van batterijen. Er schijnt nu al een tekort aan grondstoffen voor de batterijen, met name kobalt, te zijn. En voordeel is dat tanken net zo lang duurt als bij benzine of diesel. 

Alleen nog een paar laadstations bouwen :pEr zijn er nu geloof ik 3 in Nederland

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei doemijnbest:

Ik geloof ook niet in 1 oplossing voor het verkeer en het zal ook niet uitsluitend ¨E¨gaan worden maar feit is wel dat een E motor 80% rendement heeft en een verbrandingsmotor maar 30% dus daar kun je al heel veel winst uit halen. M.a.w. als we alle fossiele brandstoffen zouden gaan omzetten in ¨E¨dan kunnen er twee keer zoveel auto's rijden op de zelfde hoeveelheid brandstof. Goudmijntje ! Vrachtverkeer en werkvoertuigen en ook natuurlijk de vliegtuigen is een ander verhaal maar is ook een kwestie van tijd en verdere ontwikkeling denk ik.😏

Ik denk dat het juist met "het transporteren/distribueren van vracht" wel mee gaat vallen. Er zijn al aardig wat mensen in het groene gat gesprongen. Aannemers die onder het mom CO2 neutraal grote bouwprojecten binnenharken. Ga maar eens via de Nieuwe hem weg de stad in en kijk eens goed om je heen hoeveel bedrijven daar zitten die "groen" de spullen de stad in brengen. 

Hoe groen dat in werkelijkheid is is weer een heel ander verhaal. Maar deze ondernemers zijn er wel al mee bezig. Heel anders dan de burger...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb daar geen zicht op helaas , maar misschien kun je het verder uitleggen hier wat er nu al gebeurd. Ja, enne..... hoe groen is groen maar net zoals je zegt, er is een begin. 😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei doemijnbest:

Ik heb daar geen zicht op helaas , maar misschien kun je het verder uitleggen hier wat er nu al gebeurd. Ja, enne..... hoe groen is groen maar net zoals je zegt, er is een begin. 😏

Er is een begin ja. Maar die is niet groen, maar er gaan minder vrachtwagens de stad in. Dat dan weer wel. Er zijn een aantal ondernemers die buiten de stad een soort bouw "hub" zijn begonnen. Van t' Hek bijvoorbeeld en P&K waterbouw en Beens. 

Die hebben buiten de stad opslag terreinen waar alle bouwmaterialen voor grote projecten in de stad worden verzameld en opgeslagen worden en op afroep de stad in worden "gevaren" 

Die boten zijn over het algemeen geen euro 6... En kijk eens naar de extra handelingen. 

Klein voorbeeldje. Een week of wat geleden moesten wij een boot lossen op de Aziehaven. Bij de boot stond een 130 tonner die de boot loste. Bij de boot stonden 2 vrachtwagens waar het op ging, die brachten het naar een opslagterreintje 100 meter verder waar een 70 tonner van ons stond die het weer loste. 3 dagen zijn ze bezig geweest. Binnenkort moet het op afroep de stad in met pontonnetjes. Je begrijpt het, er mogen weer 2 kranen en twee vrachtwagens op komen dagen om het te laden. En dan moet het ook nog eens gelost worden op locatie. Heel goed voor de werkgelegenheid hoor maar om hier nu een stempel groen en duurzaam op te plakken?

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik snap je idd hahaha, wist het niet dat het zo ging. Thx !! Wat ik zelf wel ervaar is dat ik door de jaren heen steeds vaker idd aan de randen van een stad moet lossen en dan gaat het met kleine bestelautootjes naar de winkels etc. Is absoluut niet groen natuurlijk maar als die bestelautootjes wel groen gaan rijden dan maak je wel een slag natuurlijk.🤣 en als het met boten de stad in gaat is natuurlijk een lokale oplossing omdat A'dam veel water heeft. 😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm, je weet dat politiek bedrijven onder ongeschoolde arbeid valt toch ?  Je hebt er geen enkel diploma of certificaat voor nodig en verplichte nascholing is er ook niet.😏

Het is natuurlijk ook opmerkelijk hoe makkelijk het werk van politici en de plantsoenendienst te verwisselen zijn; nooit haast, veel kletsen, met een lange stok houden ze zich ver van de modder, als het werk nét niet af is stappen ze met zijn allen op en gaan naar een ander plantsoen, niemand praat er graag mee, ze rijden bij voorkeur elektrisch en niemand snapt waarom, alles wat jong en fris is schoffelen ze om, niemand heeft écht de leiding en als ze hun werk eens een paar jaar zouden laten liggen zou de wereld een stuk groener zijn!😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik dan toch liever met iemand van de plantsoenendienst te maken: Ze mogen dan minder beschaafd lijken te zijn, op het gebied van eerlijkheid winnen ze het met straatlengte's van de politici.

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei doemijnbest:

Hmmm, je weet dat politiek bedrijven onder ongeschoolde arbeid valt toch ?  Je hebt er geen enkel diploma of certificaat voor nodig en verplichte nascholing is er ook niet.😏

Het is natuurlijk ook opmerkelijk hoe makkelijk het werk van politici en de plantsoenendienst te verwisselen zijn; nooit haast, veel kletsen, met een lange stok houden ze zich ver van de modder, als het werk nét niet af is stappen ze met zijn allen op en gaan naar een ander plantsoen, niemand praat er graag mee, ze rijden bij voorkeur elektrisch en niemand snapt waarom, alles wat jong en fris is schoffelen ze om, niemand heeft écht de leiding en als ze hun werk eens een paar jaar zouden laten liggen zou de wereld een stuk groener zijn!😏

Volgens mij begrijp jij niet helemaal welke mensen er in de plantsoenendienst werken. Helaas kun je deze mensen niet vergelijken met politici.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎9‎-‎5‎-‎2019 om 13:23 zei doemijnbest:

Ik geloof ook niet in 1 oplossing voor het verkeer en het zal ook niet uitsluitend ¨E¨gaan worden maar feit is wel dat een E motor 80% rendement heeft en een verbrandingsmotor maar 30% dus daar kun je al heel veel winst uit halen. M.a.w. als we alle fossiele brandstoffen zouden gaan omzetten in ¨E¨dan kunnen er twee keer zoveel auto's rijden op de zelfde hoeveelheid brandstof. Goudmijntje ! Vrachtverkeer en werkvoertuigen en ook natuurlijk de vliegtuigen is een ander verhaal maar is ook een kwestie van tijd en verdere ontwikkeling denk ik.😏

Ik geloof nog altijd Dat de in de toekomst op waterstof gaan rijden

En de spoorwegen zullen van het oude systeem af moeten Dus naar magneet trein die zo'n 600 km per uur gaan Om de reis tijd zo kort mogelijk te maken En om de autobaan te ontlasten

Van Japan kunnen we nog veel leren Daar werkt het goed

Huub 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Huub Klaassen:

En de spoorwegen zullen van het oude systeem af moeten Dus naar magneet trein die zo'n 600 km per uur gaan Om de reis tijd zo kort mogelijk te maken En om de autobaan te ontlasten

Van Japan kunnen we nog veel leren Daar werkt het goed

Huub 

Niet overdrijven he.....

Japan was het eerste land ter wereld dat zich toelegde op de aanleg van een grootschalig hogesnelheidstreinnetwerk. Het resultaat is de Shinkansen, een netwerk van hogesnelheidslijnen waarop tot 300 km/u wordt gereden. (de Franse TGV heeft op 3 april 2007 een snelheidsrecord gevestigd van 574,8 km/h.[1][2] De meeste hogesnelheidstreinen rijden in dienstregeling 250-320 km/h, terwijl andere Europese Intercity-treinen snelheden halen van maximaal 130 tot 200 km/h.)

bron Wikipedia. 

daar is Nederland gewoon te klein voor. 

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou niet overdreven hoor (volgens wikipedia dan)

Citaat

Een magneetzweeftrein van 200 ton trekt in 182 seconden op van 0 naar 365 km/h. Op 17 november 2003 haalde een Japanse zweeftrein tijdens een onbemande testrit een recordsnelheid van 560 km/h. Op 2 december van dat jaar werd het record verbeterd tot 581 km/h. In april 2015 heeft de Japanse magneetzweeftrein opnieuw het eigen record 2 maal verbroken. Eerst werd een record van 590 km/h bereikt waarna enkele dagen later een snelheid van 603 km/h werd gevestigd. Ter vergelijking, de hogesnelheidstrein TGV vestigde in 2007 een snelheidsrecord van 574,8 km/h.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk als je van Delfzijl naar Maastricht wil, maar voor de relatieve korte afstanden in NL lijkt mij de magneetbaan, in ieder geval met die snelheden, overkill in NL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Murphy:

Leuk als je van Delfzijl naar Maastricht wil, maar voor de relatieve korte afstanden in NL lijkt mij de magneetbaan, in ieder geval met die snelheden, overkill in NL.

Zou mooi zijn voor traject Oslo - Bergen 😏. Uurtje of zoiets ?👌

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou een optie zijn. Maar dan geniet je zeker niet meer van dat tourtje. En iemand moet dat karrespoor vernieuwen. Dat gaat een duur treintje worden, lijkt mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was natuurlijk van de zotte dat zo'n betrekkelijk lichtgewicht op een positie kon komen als burgermeester M/V van een een stad met de grote van Amsterdam...!

Maar ja, vrindjes he?!?

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Murphy:

Het was natuurlijk van de zotte dat zo'n betrekkelijk lichtgewicht op een positie kon komen als burgermeester M/V van een een stad met de grote van Amsterdam...!

Maar ja, vrindjes he?!?

Links is nog vele malen erger dan rechts of populistisch. Mannen met baarden die ten koste van alles hun gelijk willen en niet bang zijn om dat op een imponerende manier te halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Murphy:

Maar ja, vrindjes he?!?

Waarom vind jij haar een lichtgewicht? Omdat ze een verkeerde kleur heeft en erg op haar standpunten staat in plaats van die van alle burgers en de gene die afhanklijk zijn van de stad? Helaas heeft links niet alleen een grote poot in Amsterdam naar ook in de provincie nu Fvd heeft afgehaakt bij de profinciale staten.

Nu heeft Fvd als grootste winnaar het het roer aan GL en VVD heeft overgedragen die op hun beurd D66 en Pvda er bij halen. :stom:

1 uur geleden zei shompie:

Links is nog vele malen erger dan rechts of populistisch.

Tja ik vind het dus heel jammer en verkeerd.... en heel gevaarlijk..... dat het ene het andere uitlokt. 

Hoe erger links wordt, hoe harder rechts daar tegen in gaat, en andersom. :(

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom ik Femke een lichtgewicht vind?

Wat heeft zij op politiek niveau nu al allemaal bereikt?

Wat heeft zij in de wereld gedaan?

Een beetje overal tegenaan schoppen als kamerlid!

Wow, dat is de bestuurlijke ervaring die een stad als Amsterdam nodig heeft! NOT!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Murphy:

Wat heeft zij op politiek niveau nu al allemaal bereikt?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Femke_Halsema

Nee mijn kleur heeft ze ook niet, maar een lichtgewicht vind ik haar nu ook weer niet.

Maar Amsterdam had kunnen weten wat ze in huis haalden toen zij burgemeester werd.

Je hebt links en super-links. En overal waar te voor staat is niet goed zei mijn moeder vroeger al, behalve....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Femke heeft er een beetje een handje van, om iets heel anders te doen dan ze anderen preekt. En dat maar haar in mijn ogen zowel ongeloofwaardig als onbetrouwbaar.

Groenlinks preekt multiculti, maar Femke haalt haar kinderen van een "zwarte" school. Omdat haar kind daar door een islamitisch vriendje verteld werd dat hij naar de hel zou gaan. Omdat hij worst op brood had en dus varkensvlees at.

En dan was er nog iets met tijdens de verkiezingscampagne in een Prius rijden en thuis gewoon in een Mercedes oldtimer rondtuffen...

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites