Spring naar bijdragen

That's how clean it is in a meat processing company in Canada


Recommended Posts

  • Forumlid
41 minuten geleden zei schoenenreus:

Ach jah zolang het binnen dan maar hygienisch is is er weinig aan de hand.

Klopt, maar het zegt wel iets.

Jarenlang rond gelopen bij bandenfabrieken in Europa en dan valt op een gegeven moment op dat de teringzooi buiten de muren van de fabricage een voorspellende waarde heeft m.b.t hoe het er binnen de fabricage aan toe gaat en dat er tevens een relatie is met de kwaliteit van het eindproduct.

Goodyear/Dunlop leek vaak wel een oorlogs gebied. Michelin was het voorbeeld hoe het ook kon, schoon en georganiseerd.

Zelfs de douches en kantines volgden het algemene beeld op het terrein.

Zo ook de vleesfabrieken in Canada. Zijn legio gevallen geweest van besmettingen, bijv. salmonella, waardoor de fabriek maanden dicht moest.

Lees net in de krant dat China 3 dagen geleden de grenzen heeft gesloten voor Olymel varkensvlees. i.v.m. onrechtmatigheden.

Het zou in dit geval gaan om een labeling probleem, maar toch.....het past in het beeld van het modderbad waar je als chauffeur je trailer moet afkoppelen.

Een kraakheldere keuken tref je zelden aan in het huishouden van Jan Steen 🙂

bewerkt door Tobmaran
  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei corydon:

Hoeveel dagen duurde t laden.....😁😁😁

 

Als chauffeur heb je daar meestal geen weet en geen last van. 

Doorgaans lege trailer droppen en volle aanpikken, tenzij er na weging blijkt dat de trailer verkeerd is geladen en je de as gewichten met geen mogelijkheid kunt compenseren.

Gebeurd trouwens vaker dan je lief is en zet je zo een dag achter uit.

Ik ging dan lekker met de losse trekker naar huis en ging de volgende dag wel weer kijken 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Tobmaran:

Heb het eigenlijk bij geen enkele meat plant anders gezien, het gebruikelijke modder worstelen 🙂

Dit riekt naar een Olymel plant.

Ben wel benieuwd!

weet gewoon de naam niet meer van dat bedrijf , is in brampton 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Tobmaran:

 

Als chauffeur heb je daar meestal geen weet en geen last van. 

Doorgaans lege trailer droppen en volle aanpikken, tenzij er na weging blijkt dat de trailer verkeerd is geladen en je de as gewichten met geen mogelijkheid kunt compenseren.

Gebeurd trouwens vaker dan je lief is en zet je zo een dag achter uit.

Ik ging dan lekker met de losse trekker naar huis en ging de volgende dag wel weer kijken 🙂

maar die mogelijkheid is er niet steeds voor terug naar huis te gaan , ik bv woon 2000 km van deze plaats 

  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moest voorheen nog wel eens bij een bakkerij laden. Strenge regels, haarnetje, baardnetje voor mannen met haren op de kin van meer dan 2mm en dat soort dingen.

Maar je moest niet in de chauffeurs toilet kijken. Dan denk ik .... hoe kan dit :confused:

 

Net als dat er bij een ander adres de wc's bij de laad en loshal moesten sluiten. Dit omdat men vanuit de laad/los hal meteen in de ruimte stond waar de wc stond (met wasbakje om je handent te wassen) als men de deur open deed. Hier moest eerst een hokje voor worden getimmert.

Nu mag je dus wel door het halve (gekoelde) gebouw tussen de stellingen door lopen naar de kant van de kantoren om naar de wc te gaan.

Hoezo we zijn doorgeslagen :stom:

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Leeuwtje:

Snap sowieso niet dat ze dat parkeerterrein niet gewoon verharden. Het kost wel wat maar dan heb je het in één keer netjes.

 

Kost geld en levert niks op, return on investment is nul en die trailers worden toch wel aan- en afgekoppeld.

Dit soort "dirt lots" is eigenlijk de standaard in Canada, verharde terreinen de uitzondering.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Leeuwtje:

Snap sowieso niet dat ze dat parkeerterrein niet gewoon verharden. Het kost wel wat maar dan heb je het in één keer netjes.

als je modder ziet zie je canadezen en als je canadezen ziet in een bedrijf zie je modder , denk dat die mensen een nachtmerrie krijgen moesten ze op een net en proper bedrijf moeten werken , heb al in veel landen geweest , maar nergens nog niet zoveel modder gezien als in canada , en dat het duur is kan ik best begrijpen , heb eens prijs gevraagd voor mijn oprit met beton te doen (153 m op 4m ) en die kwamen met een prijsje af van 70 000 dollar + tax 

  • Haha 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei usacandyman:

heb eens prijs gevraagd voor mijn oprit met beton te doen (153 m op 4m ) en die kwamen met een prijsje af van 70 000 dollar + tax 

😱

Alleen om maar 100m3 beton te storten en af te werken? 

 

Of kwam er nog van alles bij zoals ondergrond verbeteren en waterafvoer regelen?

 

Hier kost een kuubje beton, geleverd per volle mixer van 10 kuub, ruw weg € 100 exclusief BTW

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Maar ik zie wel dat het aan de ¨overkant¨ niets anders is als hier af en toe dan. Het werd al eerder aangehaald maar als je met voedsel werkt is het toch wel fijn als er schone toiletten en dat je je handen kunt wassen met zeep. Zou ze niet graag de kost willen geven want dan werd ik arm. Kwam in mijn vorige leven nog wel eens met palmolie bij Farmfrites in Lommel, nou dan hoef je echt geen patat meer hoor.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei RobNiat:

 

Och, bij jullie is de grond tien maanden per jaar stijf bevroren toch? Niet de moeite waard om het dan te bestraten...

 

(maar serieus; zou het ook niet snel kapot vriezen als ze het wel verharden?)

10 maanden is wat overdreven, maar toch wel een maand of 4-5. Da's overigens ook geen pretje, aangezien het terrein dan alles behalve vlak op vriest.

 

🙂

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Teddybeer:

😱

Alleen om maar 100m3 beton te storten en af te werken? 

 

Of kwam er nog van alles bij zoals ondergrond verbeteren en waterafvoer regelen?

 

Hier kost een kuubje beton, geleverd per volle mixer van 10 kuub, ruw weg € 100 exclusief BTW

ik kan nie goe rekenen , maar 150 m lang en 4 meter breed is dat maar 100m3 ? en ze mogen dan nog iets meer moeten doen , 70 000 vind ik echt veel ze 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Tobmaran:

10 maanden is wat overdreven, maar toch wel een maand of 4-5. Da's overigens ook geen pretje, aangezien het terrein dan alles behalve vlak op vriest.

 

🙂

 

10 maanden de grond vervrozen ?? waar leef jij als dit bij jullie zo is ? waar ik woon is de grond nu bijna volledig ontdooid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei usacandyman:

ik kan nie goe rekenen , maar 150 m lang en 4 meter breed is dat maar 100m3 ? en ze mogen dan nog iets meer moeten doen , 70 000 vind ik echt veel ze 

150 x 4 is 600 m2.

 

Normaal zou een dikte van 15 cm ruim voldoende moeten zijn om een toegangsweg zonder wapening aan te leggen. Dus dan kom je op 90 m3 beton uit. (600 x 0.15)

 

Maar ga je op safe en leg je er 20 cm in dan heb je 120 m3 beton nodig.

 

Met een goede dilatatie (genoeg zaagsnedes om het werken van het beton door temperatuur verschillen op te vangen) zou je van vorst ook geen last mogen hebben.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Is dat wijs om voor toch wel zware jongens geen bewapening  erin te leggen ? Ik zou er altijd een netje in leggen eerlijk gezegd. 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Betonwegen komt maar zelden bewapening in.

 

Zeker als het met een paver wordt aangelegd is het vrijwel (praktisch) ondoenlijk om er bewapeningsmatten in te verwerken. En de dilatatie er in zagen is dan ook praktisch onmogelijk.

 

Wel wordt er aan het beton mengsel bepaalde vezels toe gevoegd die zorgen voor een hogere sterkte.

 

Plaatje is van een paver. Je kan hier gelijk zien dat het ook al een ander mengsel is als wat ze brengen als jij in je garage een nieuw betonvloertje wil storten.

9412C5A7-731C-422D-970B-6CC11D66A1E8.jpeg

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden