Spring naar bijdragen
usacandyman

That's how clean it is in a meat processing company in Canada

Recommended Posts

Betonwegen komt maar zelden bewapening in.

 

Zeker als het met een paver wordt aangelegd is het vrijwel (praktisch) ondoenlijk om er bewapeningsmatten in te verwerken. En de dilatatie er in zagen is dan ook praktisch onmogelijk.

 

Wel wordt er aan het beton mengsel bepaalde vezels toe gevoegd die zorgen voor een hogere sterkte.

 

Plaatje is van een paver. Je kan hier gelijk zien dat het ook al een ander mengsel is als wat ze brengen als jij in je garage een nieuw betonvloertje wil storten.

9412C5A7-731C-422D-970B-6CC11D66A1E8.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zijn korte stukjes ijzerdraad, die liggen alle kanten op in de beton

Als je eens kijkt hoe dik de betonvloer is op de Duitse auto bahnen

Die zagen ze later in maar die zaag komt er niet helemaal doorheen

Met het gevolg dat ze alle kanten op scheuren

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat de zaag er niet helemaal doorheen komt. Is misschien een delitatie voeg zo worden de meeste betonwegen in Nederland gezaagd ter verkoming  van scheuren. En die weg is in Nederland op provinciale en rijkswegen gemiddeld 25 cm dik. In b.v de a50 tussen Eindhoven en Oss zit doorlopend wapening en worden geen voegen gezaagd wat wil zeggen dat de beton vrij kan scheuren, er overheen zit een laag van 8 cm zoab. Zal eens kijken of ik nog een foto heb van de opbouw van de a50 aangezien ik daar 6 jaar lang voor de paver gestaan heb. 2000 tot 2200 kuub beton per dag en er ging 3 kuub de strekkende meter in op een breedte van 12 en een halve meter dus gemiddeld haalden we 700 meter per dag. De beton werdt in 3 centrales gemaakt die op een strategische plek opgesteld stonden op het traject langs de a 50.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Teddybeer:

150 x 4 is 600 m2.

 

Normaal zou een dikte van 15 cm ruim voldoende moeten zijn om een toegangsweg zonder wapening aan te leggen. Dus dan kom je op 90 m3 beton uit. (600 x 0.15)

 

Maar ga je op safe en leg je er 20 cm in dan heb je 120 m3 beton nodig.

 

Met een goede dilatatie (genoeg zaagsnedes om het werken van het beton door temperatuur verschillen op te vangen) zou je van vorst ook geen last mogen hebben.

bedankt voor de uitleg 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei doemijnbest:

Is dat wijs om voor toch wel zware jongens geen bewapening  erin te leggen ? Ik zou er altijd een netje in leggen eerlijk gezegd. 🤣

zou ik zowiezo doen , kwaad kan het niet 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe meer regels hoe meer  ¨vreugd¨ en hoe hoger de prijzen, is niet meer normaal wat al die regelgeving de burger kost want die betaalt uiteindelijk alles.😏 Mensen staan te juichen als de politiek zegt b.v. we gaan de vrachtwagens meer belasten en ze hebben niet eens door dat ze het zelf moeten gaan betalen maar ze zien er geen rekening van maar zit allemaal wel in de prijs van het product. Dat is het kunstje wat de politiek steeds flikt .😏

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei steenhaas1:

En dan te bedenken dat hier de boeren verplicht zijn  de boel te verharden voor de RMOwagen....

 

Is dat een rare verplichting?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Halfverharding voldoet niet, ben bij boeren geweest met een mooi erf met splitverharding licht oplopend naar de stal, geen kuilen, maar niet goed. Werd bestraat en nu kan de chauffeur tenminste op z'n bek glijden als het gevroren heeft.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei steenhaas1:

Halfverharding voldoet niet, ben bij boeren geweest met een mooi erf met splitverharding licht oplopend naar de stal, geen kuilen, maar niet goed. Werd bestraat en nu kan de chauffeur tenminste op z'n bek glijden als het gevroren heeft.


Heb het liefst glad beton als erf verharding, dan lopen de karren goed.

De meeste tijd van het jaar is het niet bevroren, en als dat dan toch gebeurd hek altijd wel een zak zout bij:ok:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...