[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Betekenis verkeersbord in Noorwegen


105.510

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 1
  • Administrators

Als jullie op mij doelen…….

Ik heb tot en met donderdag vakantie LOL

(en ja, ben weer thuis MET sigaren).

 

Ik ben aan het zoeken geweest. Het is een bord dat een voorrang regelt.

Het is een bord dat in meerdere vormen voorkomt in Noorwegen. Meestal de rechtse 2 pijlen rood die naar elkaar toekomen.

Maarrrrrr…..

Op de site van Statens Vegvesen (de eigenaar en plaatser van deze borden) vind ik DIT

Begint bij bord nr: 530

Kort gezegd, het verkeer moet elkaar voorrang verlenen. Ritsen….. 

Op de hoofdrijbaan heb je dus GEEN voorrang op invoegend verkeer. Meer het leef en laten leven principe, hoffelijkheid etc etc.

(deze regeling is "vroeger" ingevoerd, toen het echt nog rustig was op de (snel)wegen en eigenlijk nooit eens vernieuwd.

Mijn collega's hebben ook zoiets van... ja, uh…. dus Blijf rustig en kijk of je een baantje kan opschuiven (tenzij het een tesla of zoiets is...)

 

  • Like 6
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei 105.510:

Ik ben nu onderweg in Noorwegen, ik vroeg me af wat de betekenis was van dit bord. Ik denk dat het iets met voorrang te maken heeft. Wie weet dit?

 

 

Ik denk: Pas op, gekken van rechts. :p

 

Zoiets als gevaarlijk invoegend verkeer???

bewerkt door Nagamiji
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Jeroenvlies:

Dit betekent samenvoegend van rechts.

Jaa oke, dat leek mij ook logisch. Maar wat mij opviel, de meeste auto’s en vrachtwagens bleven op de tweede baan rijden. Dus heeft dit dan ook met voorrang temaken, omdat de pijl rood is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei marco555:

Ik heb die borden vandaag ook voor het eerst gezien.... Ook onderweg in Noorwegen dus.emoji23.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Ja, was er vaker geweest maar vandaag vielen ze me pas echt op en ging ik het me afvragen. Trouwens laatste keer dat ik hier was is weer 5 jaar geleden😂🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mijn vage herrinnering heb je daar ook niet iets van een invoegstrook...….meer een stuk extra breed asfalt zonder tussenlijnen/blokken waardoor het meer op "ontdek je plekje" gaat lijken....gaat meestal gewoon goed...:D

Dus bord geeft gewoon aan dat er kans is op invoegend verkeer lijkt mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden