[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeluk tussen dieplader en trein


Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie

Van de week toen ik op vakantie was kreeg ik van een collega een berichtje dat er een dieplader met een trein in botsing was gekomen. Ik ben nu weer thuis en dacht even een stukje te kunnen plaatsen met wat foto's erbij. Dit was makkelijker gedacht dan gedaan,  er is namelijk niet zo heel veel meer over te vinden. De link die ik doorgestuurd kreeg daarvan had de beheerder zelf al gezegd dit zelf na een tijdje weer te verwijderen. Ik vind dat het wonderbaarlijk is afgelopen, het is jammer dat ik zo snel niet meer foto's terug kan vinden van bijvoorbeeld de trailer, de trein heeft hem naar mijn idee op de nek van de trailer geraakt, als je naar de trekker kijkt is de schotel weg en zit er ook geen hulpframe meer op. De machine die op de trailer stond  staat gewoon op het spoor alsof hij daar gelost is. Echt bizar. 

 

Er ontstond op meerdere Duitse sites gelijk een discussie en uiteraard waren daar mensen bij die gelijk oordeelde dat de auto daar nooit had mogen rijden en geen vergunning zou hebben, ook in dit geval waren het weer blaaskaken, er is ondertussen door de bevoegde instantie gezegd dat ze gewoon een ontheffing hadden. 

 

 

 

van der vlist ongeluk 1.jpg

van der vlist ongeluk 2.jpg

van der vlist ongeluk 3.jpg

20190512_102645.jpg

20190512_102713.jpg

20190512_102825.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ronnie, 

 

ik had ook nog wat foto's en een filmpje gezien. Ik meen dat het een 2 bed 5 was, er zat sowieso een dolly tussen. Waarom hij op het spoor stil stond laat zich raden. Het waarschijnlijke is dat hij met zijn buik op de grond lag en net op dat moment de trein eraan kwam. Op een andere foto kon je toch wel zien dat er een behoorlijke bolling in die overweg zat. Intussen vallen Tennet en de burgermeister over elkaar heen om de schuld af te schuiven. Er was gewoon een vergunning verleent zoals ik begreep maar Tennet schijnt gezegd te hebben dat ze die overweg niet mochten gebruiken. Anyway, er was een vergunning gelukkig voor van der Vlist, jij weet namelijk hoe het kan gaan in dat wereldje van vergunningen. Nu is het zo dat de transporteur verantwoordelijk is voor de route en die dient te controleren. Nu lijkt het zo dat die spoorwegovergang gewoon te berijden was en zeker als je wat hoger rijd wat met deze machine niet zo'n probleem is.

 

Tja, we waren er niet bij dus het is speculeren. Misschien klapte er wel een luchtslang en vloog alles op de rem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik speculeer ook niet.

 

Ik heb het een beetje gevolgd, er is al eens eerder wat gebeurd daar met een bomenwagen die de bovenleiding kapot trok. Ook jij weet dat je een nieuwe pendel x  meer dan een halve meter uit kan pompen. Maar dan kom je waarschijnlijk met je hoogte niet weg.   Op eerdere foto's zag je de trailer parralel langs het spoor liggen, op foto's die ik vandaag tegenkwam hing er wel een stuk ijzer in een kraan waar heel weinig van over was (dolly?)

 

Het is wonderbaarlijk goed afgelopen lig. De tweede keer al voor deze firma icm met een trein. Als je trouwens gaat googelen op ongelukken tussen diepladers en treinen kom je er wel meer tegen. Het blijft dus een probleem 😟

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
16 minuten geleden zei Teddybeer:

De trein heeft de dieplader combinatie precies op de dolly geraakt.

 

Dieplader schijnt met het bed op de rails te zijn vastgelopen en chauffeur is uit de cabine gesprongen toen ie besefte dat het te laat was.....

314B4BD4-D565-45A1-B4E3-44023B96EAAF.jpeg

E6D32748-9FD4-4279-A7C5-1B5466D1340E.jpeg

3BF0F72F-D2FC-4AC6-81CD-371976DBF50F.jpeg

 

Deze foto's had ik nog nergens gezien. Het chassis is echt als een wokkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja dat weet ik dat je hem een eind kan oppompen, maar volgens mij kom je niet zomaar in de problemen met de bovenleiding. Maar goed de chauffeur zal wellicht dingen tegen elkaar hebben afgewogen en misschien op het laatst met zijn buik op de grond hebben gezeten. Snel eruit om even wat bij te pompen en toen was daar die trein. 

 

Ik hoop altijd dat in deze gevallen de chauffeur zélf hier reageerd. Ter lering zeg maar. Als je als chauffeur met deze combinatie op weg gaat ben je geen domme jongen.

 

Overigens, als hij was blijven zitten met zijn gordel om had hij het ook overleefd. Aldus ondergetekende die eenzelfde soort regionalzug op zijn eigen kant kreeg van zijn Daf 95😆

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
10 minuten geleden zei the duke:

ja dat weet ik dat je hem een eind kan oppompen, maar volgens mij kom je niet zomaar in de problemen met de bovenleiding. Maar goed de chauffeur zal wellicht dingen tegen elkaar hebben afgewogen en misschien op het laatst met zijn buik op de grond hebben gezeten. Snel eruit om even wat bij te pompen en toen was daar die trein. 

 

Ik hoop altijd dat in deze gevallen de chauffeur zélf hier reageerd. Ter lering zeg maar. Als je als chauffeur met deze combinatie op weg gaat ben je geen domme jongen.

 

Overigens, als hij was blijven zitten met zijn gordel om had hij het ook overleefd. Aldus ondergetekende die eenzelfde soort regionalzug op zijn eigen kant kreeg van zijn Daf 95😆

 

 

Jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Blijft idd toch bizar hoor en denk dat je dunne str… schijt. Gedverdegedver, vergeet je nooit meer denk ik. Op de foto's is idd een flinke hobbel te zien tussen de twee sporen in.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei shompie:

 

 

Jij?

Ja. Lang geleden weliswaar. Lang verhaal kort: Ik kwam de bundestrasse af en daar heb je een gevaarlijke, onbewaakte overgang. Er ligt nog zon rubber drempeltje voor, een ruggebreker. De overweg is zeer onoverzichtelijk en de bocht erna zeer krap. Ik moest daar parallel aan het spoor komen te rijden. Enfin, ik ben met mn trekas bij dat hobbeltje en ik hup eroverheen. Ik kijk nog een keer naar links en ik zie de trein komen. Achteraf had die trein in een 'zonk' gezeten een eindje verderop en ik heb een soort van polderblindheid gehad en eroverheen gekeken.

 

Ik sprong weg en werd wakker achter mijn bijrijderstoel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
6 minuten geleden zei the duke:

Ja. Lang geleden weliswaar. Lang verhaal kort: Ik kwam de bundestrasse af en daar heb je een gevaarlijke, onbewaakte overgang. Er ligt nog zon rubber drempeltje voor, een ruggebreker. De overweg is zeer onoverzichtelijk en de bocht erna zeer krap. Ik moest daar parallel aan het spoor komen te rijden. Enfin, ik ben met mn trekas bij dat hobbeltje en ik hup eroverheen. Ik kijk nog een keer naar links en ik zie de trein komen. Achteraf had die trein in een 'zonk' gezeten een eindje verderop en ik heb een soort van polderblindheid gehad en eroverheen gekeken.

 

Ik sprong weg en werd wakker achter mijn bijrijderstoel....

 

Heftig. Maar je had dus niets? 

 

Heeft dat nog gevolgen gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

Heftig. Maar je had dus niets? 

 

Heeft dat nog gevolgen gehad?

 Wat kneuzingen en blauwe plekken. En hoe het afgelopen is met de boete weet ik niet meer. Dat heeft van Wijk toen geregeld. Ze stuurden een berging truck en ze haalden me op. Nooit iets gehoord ofzo. Ze waren blij dat ik nog leefde. 

 

Dat is btw ook een top-toko!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden