Spring naar bijdragen
doemijnbest

oeps, transport en coke.

Recommended Posts

Bron NU.nl

Een veertigjarige Nederlander is in het Verenigd Koninkrijk aangehouden vanwege drugssmokkel. Hij werd donderdag in North Lincolnshire gearresteerd nadat hij met zijn vrachtwagen via de ferry het land was ingekomen. In de truck werd door de grensbewakingsdienst 35 kilo aan cocaïne gevonden, meldt The Evening Standard.

De drugs met een geschatte waarde van zo’n 3 miljoen pond (bijna 3,5 miljoen euro) zaten verstopt in de achterdeuren van de vrachtwagen. De politiedienst NCA zegt dat de chauffeur vanuit Hoek van Holland in Engeland was aangekomen. Hij moest zaterdag voor de rechter verschijnen. De man blijft in ieder geval tot 7 juni in hechtenis als hij voor een tweede keer naar de rechtbank moet.

De regionale onderzoek chef van de NCA spreekt van een „aanzienlijke hoeveelheid” drugs. „Het onderscheppen van deze drugs raakt direct de criminele organisaties die achter de invoer schuilgaan - het kost ze geld, verstoort hun activiteiten en beschadigt tegelijkertijd hun reputatie.”

Zegt nog niets natuurlijk of de chauffeur er überhaupt iets van af wist.😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei doemijnbest:

Zegt nog niets natuurlijk of de chauffeur er überhaupt iets van af wist.😏

Als hij weer thuis is kan hij een Engelse krant op zn kop lezen.:D

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja dit kans zit er dik in, ze zijn niet zo mals daar 😏 Maar lijkt me wel verraden werk 😏 of wisten dat de wagen aan zou komen.😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn ferry tijd diverse keren gehoord dat er wat in de trailer aangetroffen was in england.
Wie weet hoe vaak je wat 'meegegeven' hebt zonder dat je het wist.

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een paar weken terug bij mijn oud werkgever in de lier nog een behoorlijk aantal kilo’s drugs gevonden tussen de kipfiletjes. Gelukkig is de boel in de lier al onderschept maar het blijft een vaag verhaal. De persoon die de tip binnen kreeg is vroeger bij HSF ontslagen omdat die meer vlees met de personenauto leverde dan met de vrachtwagen. Al met al vrij vreemd dat juist die persoon die de taak heeft van schade preventie en verzekerings afhandeling juist die tip binnen krijgt maar goed dat is mijn mening. Gelukkig voor de jonge chauffeur die er eigenlijk mee de boot op moest naar engeland is dit met een sisser afgelopen.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, en ze laten er eentje ¨pakken¨en daar is men druk mee en de anderen rijden gewoon door.😏 Wel lullig als je net chauffeur bent op die ene die er net niet door komt want jij als chauffeur weet dat natuurlijk niet.😩

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei andremast:

In mijn ferry tijd diverse keren gehoord dat er wat in de trailer aangetroffen was in england.
Wie weet hoe vaak je wat 'meegegeven' hebt zonder dat je het wist.

Ik heb een aantal jaren stukgoed gereden vanuit Portugal naar Nederland en Denemarken. Ik weet niet of er mensen zijn die weten hoe dat ging daar maar ik kon nooit controleren wat er in de auto ging. Vrijdag rond een uur of 4 ging je auto aan het dok en snacht's rond een uur of 3 was je vol. De hele dag door kwamen ze met busjes dozen brengen. De een 5 de ander 20. En dan wel 100 van die busjes.

• Like 3
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei doemijnbest:

😏 Wel lullig als je net chauffeur bent op die ene die er net niet door komt want jij als chauffeur weet dat natuurlijk niet.😩

Deze wist t wel hoor; is een eigen rijder ,wiens naam ook levensgroot op de oplegger staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dan wordt het zoals jij al zei, een Engelse krant in spiegelschrift  kunnen lezen en voor de Bexshit niet thuis waarschijnlijk en een eenzame kerst.🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei shompie:

I. De hele dag door kwamen ze met busjes dozen brengen. De een 5 de ander 20. En dan wel 100 van die busjes.

In Almeria precies t zelfde,maar dan met schoenen.

soms kwam er zelfs een met een ezeltje met daarop een doos of 20.

Hoofdzakelijk bergbewoners uit de omgeving die op die manier de kost bij elkaar schrapen,door met de hele familie schoenen in elkaar te zitten lijmen en inpakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei schoenenreus:

Een paar weken terug bij mijn oud werkgever in de lier nog een behoorlijk aantal kilo’s drugs gevonden tussen de kipfiletjes. Gelukkig is de boel in de lier al onderschept maar het blijft een vaag verhaal. De persoon die de tip binnen kreeg is vroeger bij HSF ontslagen omdat die meer vlees met de personenauto leverde dan met de vrachtwagen. Al met al vrij vreemd dat juist die persoon die de taak heeft van schade preventie en verzekerings afhandeling juist die tip binnen krijgt maar goed dat is mijn mening. Gelukkig voor de jonge chauffeur die er eigenlijk mee de boot op moest naar engeland is dit met een sisser afgelopen.

Ben bang dat het idd zo werkt als de mafia geïntegreerd is , en zo komen ze ook in de politiek en hebben overal weet van en ¨sturen ¨van binnenuit, net chauffeurs dus want de meesten zitten ook binnen.🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei shompie:

Wat mij wel verbaast is dat de naam van de chauffeur gewoon op fb genoemd word...

Een eigen rijder met een naam op de trekker en op de oplegger?

Het spul zat niet tussen de lading he, maar in de deuren van zijn oplegger.

Knap als je je daarbuiten kunt lullen door te doen of je nergens vanaf wist. :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei lientje:

Een eigen rijder met een naam op de trekker en op de oplegger?

Het spul zat niet tussen de lading he, maar in de deuren van zijn oplegger.

Knap als je je daarbuiten kunt lullen door te doen of je nergens vanaf wist. :stom:

Niet dat ik weet. Hij reed met een tweede hands trekker. En de vorige eigenaar melde gewoon even wie hem had overgenomen.

Ik zag dit in een Facebook groep voorbij komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké ik zag een plaatje voorbij komen waar zijn bedrijfsnaam op stond.

Het kan zijn dat dit niet de combinatie was met de holle deuren.

Maar dan nog.... het een trailer op zijn naam. Dan kan je moeilijk zeggen dat je niets er vanaf wist.

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan me voorstellen dat de verleiding soms moeilijk te weerstaan is. 

Je zal maar net in de hoek zitten waar de klappen vallen....grote reparatie, bandje aan vellen en een klant die net falliet is. Ik noem maar een dwarsstraat.

Het loopt even dun door de darmen en dan is daar iemand die je een kluif voor houdt.

Het verraderlijke is dat je in die business niemand kan vertrouwen.

Ze stoppen bij jouw je deurtjes vol, verlinken je vervolgens en terwijl jij de armbandjes omkrijgt en in het busje stapt zie  je nog net een poederstofbulk vol snuifplezier lachend langs rijden.

Ik vermoed dat de meeste drugsvangsten plaats vinden door tips van de boefjes zelf. Gewoon the cost of doing business and iedereen kan weer tevreden terug zien op een lekkere werkweek, uiteraard m.u.v. de degene die onder de bus wordt gegooid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben daarom @Tobmaran maar waar ik me dan altijd over verbaas hoe vindt je zo’n kluif? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken eigenlijk. 

Zelfde eigenlijk met die lucratieve pakketjes die onderweg aangeboden worden als je de wilde verhalen moet geloven, mij is nog nooit zo’n pakketje aageboden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei schoenenreus:

Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben daarom @Tobmaran maar waar ik me dan altijd over verbaas hoe vindt je zo’n kluif? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken eigenlijk. 

Zelfde eigenlijk met die lucratieve pakketjes die onderweg aangeboden worden als je de wilde verhalen moet geloven, mij is nog nooit zo’n pakketje aageboden. 

Ik denk dat het bij jou ook niet heel snel zal gebeuren. Duitsland is niet heel interessant voor dat soort lui. Scandinavië  of zuid Europa word al interessanter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij ook nog nooit gevraagd hoor, maar ik denk dat ze hun ¨klanten ¨met zorg uitzoeken en niet per ongeluk en gewoon maar gaan rondvragen bij een ieder die voorbij komt, dat lijkt me te risicovol voor de crimi's. 😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites