Spring naar bijdragen
corydon

Dit weekend transport dag

Recommended Posts

in Tilburg.

Vorig jaar wilde ik er ook naartoe, maar was ziek. Dit weekend weer proberen. Ga zeker even bij GVT kijken. En daarna zien we wel.

Nog iemand anders die gaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik me eigen verveel loop ik misschien wel even een rondje maar de voorgaande jaren werd je constant lastig gevallen door mensen die je een baan aan probeerde te smeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-5-2019 om 17:55 zei corydon:

(...) Nog iemand anders die gaat?

Misschien dat ik wel even ga kijken morgenvroeg. M'n balpennen zijn op, vandaar... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎16‎-‎5‎-‎2019 om 20:56 zei schoenenreus:

Als ik me eigen verveel loop ik misschien wel even een rondje maar de voorgaande jaren werd je constant lastig gevallen door mensen die je een baan aan probeerde te smeren.

Ik heb mijn kinderen altijd geleerd dat netwerken belangrijk is. Mensen kennen.

Nu groeien de bomen tot in de hemel, er komt weer een tijd dat het schrapen is. Dan is het altijd prettig als je de juiste mensen kent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ in deze tijd van de mobieltjes is dat niet meer zo vanzelfsprekend. 

Jammer want in mijn ogen is het wel de manier om je eigen te laten zien en te laten zien wie/wat je bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei lientje:

^^ in deze tijd van de mobieltjes is dat niet meer zo vanzelfsprekend. 

Jammer want in mijn ogen is het wel de manier om je eigen te laten zien en te laten zien wie/wat je bent.

Hoezo dat dan, wat hebben mobieltjes daar dan mee te maken? Toch niet meer als misschien een eerst telefoontje naar een toekomstige werkgever.
Ik geloof niet dat er ergens een werkgever is waar je niet eerst een persoonlijk kennismakingsgesprek danwel sollicitatiegesprek hebt voor je er evt. kunt beginnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei schoenenreus:

Daar heb je opzich een punt Ron maar dat meisje van begin 20 van een of ander vaag uitzendbureau die herkent je 5 min later al niet meer. 

Gelukkig kun je die netjes vertellen dat je geen behoefte heb aan een uitzendbureau.

Laatst was er een open dag van een rijschool in Avenhorn. Daar stond ook een transporteur uit middenbeemster. Gewoon planner directie een geen hupleldoosje van 20 van een uitzendbureau...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En weer terug van weggeweest...
Weinig nieuws onder de zon, met een hoog gehalte van het Tilburgse ons-kent-ons. Diverse grote bedrijven uit de regio die niet vertegenwoordigd waren zoals in de afgelopen jaren.
Ik had het dan ook zo bekeken, snel nog een paar balpennen gebietst en op de valreep Corydon tegen het lijf gelopen op weg naar de parkeerplaats. En dat was dan ook het enige lichtpuntje...:D

• Like 7
  • Thanks 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Pierre:

Hoezo dat dan, wat hebben mobieltjes daar dan mee te maken? 

Ik zie de jeugd hier op een heel andere manier communiceren. Je ziet het op fb, je ziet het soms hier.

Oproepjes waarop de werkgever dan moet reageren al hij werk voor je hebt.

Mijn ene dochter zoekt werk, ik moet haar echt leren hoe ze moet zoeken.

Vraag het je vriendin die in de zorg werkt. Schrijf een open sollicitatie. Loop eens daar en daar langs.......

Ik vraag mij wel eens af.... waar praten ze over als ze bij elkaar zijn.

Op een of andere manier is (wat ik dan om mij heen zie) de jeugd erg verlegen en onzeker met dingen die buiten hun veilige kringetje gebeuren.

Dat ging in mijn tijd wel anders hoor. 

Ik ging toen ik op de middelbare school zat alle slager/bakker winkels af om te vragen of ze nog een zaterdaghulp konden gebruiken omdat je in een winkel meer verdiende dan in een supermarkt het hele jaar door. Zien ze meteen de persoon voor zich. Ik heb ook nooit buiten mijn wil om zonder werk gezeten.

Een mailtje met een vraag sturen is toch iets heel anders. En als ze om iemand vragen ben je één van de zoveel.

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-5-2019 om 12:43 zei Pierre:

...een hoog gehalte van het Tilburgse ons-kent-ons...

Bijgepraat ook met Kempische Truckfan?

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo is dat Lientje. Ook ik ging gewoon ergens naar binnen en dan werd je eigenlijk dezelfde dag aan genomen. Bij GVT kwam ik de eigenaar tegen in de deur. Letterlijk binnen 10 minuten aan genomen.

Zag die Pierre echt wel... Was hel leuk. even gebuurt te hebben. Iets wat hij nog beter doet dan rijden denk ik. Hoe hielden ze hem toch stil vroeger tijdens eem missie???

Was wel leuk.

Ben er nog geen uur geweest. Iedereen beloofd de hemel. Deed voor de gein bij 1 bedrijf of ik geinteresserd was. Hun motto was.

Dikke wagens 

dikke lonen 

nog iets diks.

Zo, vraagde wat t loon was. Na enig aandringen zei hij, Gemiddeld. En weekend 150%.

Dus niks bijzonders en nooit een concreet nummer.

Dat is in de VS en Canada wel anders. Daar vertellen ze je precies wat je verdiend.

Daarna liegen ze wel hoe goed ze voor je zijn...

Vorig jaar in Moerdijk was veel interesanter. En daar kreeg je echt goed eten en drinken. Voor niks. Hier een flesje water van Peter Appel. En, hoe verzin je het.. Een appel.

bewerkt door corydon
  • Like 4
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei lientje:

(...) Een mailtje met een vraag sturen is toch iets heel anders. En als ze om iemand vragen ben je één van de zoveel.

Een mailtje met een vraag sturen is gewoon de 'huidige standaard procedure bij haast ieder bedrijf. Alles gaat online, ook sollicitatieprocedures.
Het enige verschil is de snelheid  waarmee; vroeger zocht je een vacature in één of ander dagblad of het lokale krantje en reageerde je middels een nette handgeschreven brief met een CV erbij die je vervolgens op de post deed. Een week of wat later kreeg je misschien eens reactie. Tegenwoordig zoek je ergens op internet in een vacaturebank, klikt hetgeen aan waar je op wil reageren en vult het online sollicitatieformulier. Theoretisch gezien kun je binnen een uur antwoord krijgen.
Verders, als een werkgever denkt een geschikte kandidaat te hebben gevonden tussen al de andere aanmeldingen, dan word men vanzelf uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Nog nooit meegemaakt dat iemand zomaar werd aangenomen zonder nadere persoonlijke kennismaking.
Daarin verschilt het dus allemaal vrij weinig t.o.v. 'vroeger...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei RobNiat:

Bijgepraat ook met Kempische Truckfan?

Ik ben 'm niet tegengekomen. Tenminste in die zin dat ik niet zou weten wie de beste man is... :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog wat fotoos. Ouwe baasje doet t maar wat goed.  De MAN zal wel voor 1 van de kinderen zijn schat ik, net als de Volvo.

Is die MAN zo af fabriek of ergens bij een carrosseriebedrijf gebouwd?

DSC01390.JPG

DSC01389.JPG

DSC01402.JPG

DSC01403.JPG

DSC01404.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een heel oud baasje.... Daar is mijn trucker loopbaan eigenlijk begonnen.Daarvoor wel bij Schotpoort gereden met karton, wat ontzettend relaxed en leuk werk was. Helaas via een uitzend buro en nadat er een flink stuk ijzer op m'n grote teen viel was dat af gelopen. Teen lag er half af.

DSC01394.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog wat ander spul. De MAN bestelbus ziet er strak uit vind ik.

Die Greyhound bus vond ik en vind ik nog steeds een schitterend ontwerp. Mooiste bus ooit gebouwd denk ik.

Die Freightliner zou hier enkel volk weg jagen.....:D;)

DSC01387.JPG

DSC01388.JPG

DSC01391.JPG

DSC01393.JPG

DSC01395.JPG

DSC01396.JPG

DSC01397.JPG

DSC01398.JPG

DSC01399.JPG

DSC01400.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht