Spring naar bijdragen
iveco 35c17

Kan je een normale laadklep ook onder een hoek openen>

Recommended Posts

Mij vraag:

 

Kan je een normale laadklep. vouwklep ook onder een hoek naar beneden zetten zodat je er als het ware een oprijklep van kan maken

 

Dat dit met kleppen achter veewagens kan weet ik. maar hoe zit het met de normale laadklep? ben zelf nooit verder gekomen dan vlak op en neer

 

het antwoord op mijn vraag gaat invloed uitoefenen op het soort auto dat ik straks ga kopen als ik mijn rijbewijs heb. vandaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Met een standaard laadklep gaat het niet lukken volgens mij maar het is wel degelijk mogelijk. Kon geen perfecte foto vinden maar je kunt wel een idee krijgen van hoe dat er dan uit moet zien. F6B924B1-DBA1-4592-8A7C-822F2DB082D3.jpeg822992EF-D850-4E70-A28B-38478A9BA811.jpeg2D232FA2-2AA2-4758-8A4F-683DF6F1AB22.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschilt nogal wat voor klep je hebt, zo'n lange die de gehele laadbak afdekt, of een vouwklep die je onder de laadbak schuift en hoe hoog de vloer is.
Een laadklep kun je wel naar schuin naar beneden laten zakken, echter weet ik niet zeker of hij zover komt dat je de bovenkant van de klep tegen de laadbak hebt zitten en het einde van de klep op de grond.
Stel dat dit inderdaad zo zou kunnen, dan heb je die klep onder een hoek van -ik noem maar iets- misschien wel 40 graden zitten met een gewone vouwklep. Ik weet niet wat je via die klep allemaal naar binnen wil rijden, maar het lijkt mij dat dit niet echt een ideale en geschikte manier is.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

laadklep kun je wel iets schuin zetten maar niet zover dat die ook als oprijplaat fungeert, daar is die ook niet voor bedoelt. Daarbij is de constructie ook anders, die van een veewagen is gelijk aan een oprijklep, vast scharnierpunt en hydro enkel voor op en neer laten van de klep dus niet de lading.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben op onze Volvo een standaard dHollandia laadklep van 2 ton

Als ik die schuin naar beneden zet,en er een paar oprijplaten er aan bevestigd ,kan ik zo de golfkar van mijn baas erin rijden.

Zonder er extra oprijplaten aante bevestigen gaat t niet.

Je bent wel gebonden aan het maximale gewicht van wat de klep mag hebben.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er aan hoe je hem besteld.

 

Ik heb gewerkt met eenmega trailer met een klep van ruim 3 meter die je schuin op.de grond kon laten zakken zodat je op beursen rollend materieel kon laden en lossen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik zit denken aan een  schuifzeilenbak waarvan het dak ook open wil. dit hoeft echt geen nieuwe auto te zijn. auto met een miljoen op de teller voldoet voor ons prima waarschijnlijk. maar waar het mij omging is de laadklep/vouwklep.  Als die in een flinke hoek naar beneden gebogen kan worden zou ik heel makkelijk hydraulische oprijplanken kunnen maken. helaas aan jullie antwoorden te horen gaat dat niet vanzelf, waarschijnlijk is er wel wat te doen met de hoek waaronder de cilinders zijn vast gezet. om zo alsnog hydraulische oprijplanken te krijgen.

 

Er moet dagelijks een midikraan en minishovel geladen worden op een  manier dat het geen uren tijd in beslag neemt. deze uren ben ik nu al aan het verliezen door het heen en weer rijden met een bus en aanhanger.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei iveco 35c17:

...

Kan je een normale laadklep. vouwklep ook ...

...

Nee, Het antwoord is nee, omdat je het zelf al schrijft: NORMALE LAADKLEP.....

Bij aangepaste zou het wel mogelijk zijn, maar een normale klep kan waarschijnlijk niet zover naar onder rijken (vanaf laadvloerniveau) om als oprijklep te dienen.

Je dient een oprijramp of extra lange rijplaten te gebruiken, waarbij gelet moet worden op de max belastingen die een en ander aan mogen kunnen...

 

 

Inmiddels had topicstarter al weer wat neer gekwakt….

Als je een lowdekker of iets in die geest neemt, kom je in de buurt van wat Schompie geschreven hebt…. Lage instaphoogte icm lange laadklep….

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

gaat puur om het makkijlijk laten zakken en naar boven doen, uiteraard is een klep makkelijk voor de rest van het gereedschap. in uiterste geval gaan we gewoon werken met losse oprijplanken naast een laadklep

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Desnoods laad je een paar (alu) bokken maken met rijplaten waar de laadklep mooi aan/op past….

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Murphy:

Desnoods laad je een paar (alu) bokken maken met rijplaten waar de laadklep mooi aan/op past….

Helaas mogen deze bokken natuurlijk weer niet te veel plaats in nemen in de laadbak. dan ga ga ik kiezen voor losse oprijplanken.  met lossen en laden de laadklep op de grond, of eronder als het een vouwklep is. en dan door middel van de losse oprijplanken op en af. keuze voor een schuifzeil is simpel. aanbouwdelen kan ik dan vanaf de zijkant aanpikken. en zodra het schuifzeil dicht zit ziet ome agent niet helemaal wat erin zit. en of dtat allemaal BAG proof is

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zag deze gisteren bij ons op een karwij staan.

 

Alleen nog een beetje creatief zijn om een kap er over heen te maken om de zeilen aan te bevestigen.

BDA886EE-559E-4DD7-A699-655409590D92.jpeg

C2455FB0-4BDB-4CFA-9101-59E0E0BB8823.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei iveco 35c17:

Deze zakt het achterste stuk hydraulisch van zeker. mooi ding opzich. alleen ik denk dat de bak voor mij te klein is.

 

Ja, is een hydraulisch bediend achter deel.

 

Dit is vrij recent gemaakt. Alles ziet er nog vrij nieuw uit, terwijl de truck uit 2005 is. Deze man gebruikt hem voor zijn midishovel en allerlei hulpstukken.

 

Met de lengte kan je zelf nog wel spelen, als je nog wat moet aanschaffen. Alleen rekening houden met de chassislengte. En zeker voor een euro 5 gaan.

 

Als je zelf wat zou willen (ver)bouwen kan je gelijk ook alles zo maken, in de vloer, dat je je materieel snel kan verankeren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Euro 5 is ook zeker de doelstelling. en wat betreft het verbouwen van de bak is er ook al het plan om alles zo te maken dat alle aanbouwdelen snel en simpel vast te zetten zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De bak is opzich perfect.  Alleen de cabine is minder van deze, ik wil of een half slaap of complete slaapcabine. Niet om te slapen, maar wel voor de ruimte. We zitten er met twee man op straks. En om je dan te moeten behelpen met het opbergen van de koelboxen en werkmappen e.d. zie ik niet zo zitten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Is zo’n (relatief lange) laadklep sterk genoeg om er tegen op te rijden?

 

Ik bedoel dus de laadklep zelf als oprijplaat te gebruiken. En dan gewoon met je kraan(tje) en/of shovel(tje) van een ton of 3 er tegen op te rijden.

 

De hellinghoek mag geen probleem zijn. Wat strips er op bakken voor extra grip, en je kart zo naar binnen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Teddybeer:

Is zo’n (relatief lange) laadklep sterk genoeg om er tegen op te rijden?

 

Ik bedoel dus de laadklep zelf als oprijplaat te gebruiken. En dan gewoon met je kraan(tje) en/of shovel(tje) van een ton of 3 er tegen op te rijden.

 

De hellinghoek mag geen probleem zijn. Wat strips er op bakken voor extra grip, en je kart zo naar binnen.

 

Is geen standaard klep maar een verstevigde.

Een standaard klep kan het gewicht niet hebben en gaat krom

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Teddybeer:

Is zo’n (relatief lange) laadklep sterk genoeg om er tegen op te rijden?

 

Ik bedoel dus de laadklep zelf als oprijplaat te gebruiken. En dan gewoon met je kraan(tje) en/of shovel(tje) van een ton of 3 er tegen op te rijden.

 

De hellinghoek mag geen probleem zijn. Wat strips er op bakken voor extra grip, en je kart zo naar binnen.

Ik vermoed dat deze het ook niet kan hebben. zeker niet tegen de puntbelasting van de rupsen met het erop rijden. maar volgens mij is dit relatief eenvoudig te verstevigen door een soort oprijbeunen aan de bovenkant / binnenkant op de klep aan te brengen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...