[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kan je een normale laadklep ook onder een hoek openen>


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid

Mij vraag:

 

Kan je een normale laadklep. vouwklep ook onder een hoek naar beneden zetten zodat je er als het ware een oprijklep van kan maken

 

Dat dit met kleppen achter veewagens kan weet ik. maar hoe zit het met de normale laadklep? ben zelf nooit verder gekomen dan vlak op en neer

 

het antwoord op mijn vraag gaat invloed uitoefenen op het soort auto dat ik straks ga kopen als ik mijn rijbewijs heb. vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laadklep kun je wel iets schuin zetten maar niet zover dat die ook als oprijplaat fungeert, daar is die ook niet voor bedoelt. Daarbij is de constructie ook anders, die van een veewagen is gelijk aan een oprijklep, vast scharnierpunt en hydro enkel voor op en neer laten van de klep dus niet de lading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hebben op onze Volvo een standaard dHollandia laadklep van 2 ton

Als ik die schuin naar beneden zet,en er een paar oprijplaten er aan bevestigd ,kan ik zo de golfkar van mijn baas erin rijden.

Zonder er extra oprijplaten aante bevestigen gaat t niet.

Je bent wel gebonden aan het maximale gewicht van wat de klep mag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het ligt er aan hoe je hem besteld.

 

Ik heb gewerkt met eenmega trailer met een klep van ruim 3 meter die je schuin op.de grond kon laten zakken zodat je op beursen rollend materieel kon laden en lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik zit denken aan een  schuifzeilenbak waarvan het dak ook open wil. dit hoeft echt geen nieuwe auto te zijn. auto met een miljoen op de teller voldoet voor ons prima waarschijnlijk. maar waar het mij omging is de laadklep/vouwklep.  Als die in een flinke hoek naar beneden gebogen kan worden zou ik heel makkelijk hydraulische oprijplanken kunnen maken. helaas aan jullie antwoorden te horen gaat dat niet vanzelf, waarschijnlijk is er wel wat te doen met de hoek waaronder de cilinders zijn vast gezet. om zo alsnog hydraulische oprijplanken te krijgen.

 

Er moet dagelijks een midikraan en minishovel geladen worden op een  manier dat het geen uren tijd in beslag neemt. deze uren ben ik nu al aan het verliezen door het heen en weer rijden met een bus en aanhanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei iveco 35c17:

...

Kan je een normale laadklep. vouwklep ook ...

...

Nee, Het antwoord is nee, omdat je het zelf al schrijft: NORMALE LAADKLEP.....

Bij aangepaste zou het wel mogelijk zijn, maar een normale klep kan waarschijnlijk niet zover naar onder rijken (vanaf laadvloerniveau) om als oprijklep te dienen.

Je dient een oprijramp of extra lange rijplaten te gebruiken, waarbij gelet moet worden op de max belastingen die een en ander aan mogen kunnen...

 

 

Inmiddels had topicstarter al weer wat neer gekwakt….

Als je een lowdekker of iets in die geest neemt, kom je in de buurt van wat Schompie geschreven hebt…. Lage instaphoogte icm lange laadklep….

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Murphy:

Desnoods laad je een paar (alu) bokken maken met rijplaten waar de laadklep mooi aan/op past….

Helaas mogen deze bokken natuurlijk weer niet te veel plaats in nemen in de laadbak. dan ga ga ik kiezen voor losse oprijplanken.  met lossen en laden de laadklep op de grond, of eronder als het een vouwklep is. en dan door middel van de losse oprijplanken op en af. keuze voor een schuifzeil is simpel. aanbouwdelen kan ik dan vanaf de zijkant aanpikken. en zodra het schuifzeil dicht zit ziet ome agent niet helemaal wat erin zit. en of dtat allemaal BAG proof is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

Deze zakt het achterste stuk hydraulisch van zeker. mooi ding opzich. alleen ik denk dat de bak voor mij te klein is.

 

Ja, is een hydraulisch bediend achter deel.

 

Dit is vrij recent gemaakt. Alles ziet er nog vrij nieuw uit, terwijl de truck uit 2005 is. Deze man gebruikt hem voor zijn midishovel en allerlei hulpstukken.

 

Met de lengte kan je zelf nog wel spelen, als je nog wat moet aanschaffen. Alleen rekening houden met de chassislengte. En zeker voor een euro 5 gaan.

 

Als je zelf wat zou willen (ver)bouwen kan je gelijk ook alles zo maken, in de vloer, dat je je materieel snel kan verankeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De bak is opzich perfect.  Alleen de cabine is minder van deze, ik wil of een half slaap of complete slaapcabine. Niet om te slapen, maar wel voor de ruimte. We zitten er met twee man op straks. En om je dan te moeten behelpen met het opbergen van de koelboxen en werkmappen e.d. zie ik niet zo zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is zo’n (relatief lange) laadklep sterk genoeg om er tegen op te rijden?

 

Ik bedoel dus de laadklep zelf als oprijplaat te gebruiken. En dan gewoon met je kraan(tje) en/of shovel(tje) van een ton of 3 er tegen op te rijden.

 

De hellinghoek mag geen probleem zijn. Wat strips er op bakken voor extra grip, en je kart zo naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei Teddybeer:

Is zo’n (relatief lange) laadklep sterk genoeg om er tegen op te rijden?

 

Ik bedoel dus de laadklep zelf als oprijplaat te gebruiken. En dan gewoon met je kraan(tje) en/of shovel(tje) van een ton of 3 er tegen op te rijden.

 

De hellinghoek mag geen probleem zijn. Wat strips er op bakken voor extra grip, en je kart zo naar binnen.

 

Is geen standaard klep maar een verstevigde.

Een standaard klep kan het gewicht niet hebben en gaat krom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Teddybeer:

Is zo’n (relatief lange) laadklep sterk genoeg om er tegen op te rijden?

 

Ik bedoel dus de laadklep zelf als oprijplaat te gebruiken. En dan gewoon met je kraan(tje) en/of shovel(tje) van een ton of 3 er tegen op te rijden.

 

De hellinghoek mag geen probleem zijn. Wat strips er op bakken voor extra grip, en je kart zo naar binnen.

Ik vermoed dat deze het ook niet kan hebben. zeker niet tegen de puntbelasting van de rupsen met het erop rijden. maar volgens mij is dit relatief eenvoudig te verstevigen door een soort oprijbeunen aan de bovenkant / binnenkant op de klep aan te brengen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei iveco 35c17:


4812807_3.jpg

Ik zelf zit te denken aan zoiets, gewoon een standaard schuifzeilwagen. en in de bak wat aanpassingen doen voor de machines en klein gereedschap.

Luchtvering voor omhoog en achter naar beneden.
Paar steunpoten onder de hefcilinder van de klep plaatsen en je rijdt er zo in met een voertuig van een ton of 4.

Plateau klep is al 280 cm lang en waarschijnlijk een 3 ton/meter klep, maar minimaal 2,5 ton zo te zien.


Wil die klep wel op mun aanhanger hebben

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden